Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu avoimessa yliopistossa

Vierailija
20.10.2008 |

Kertokaahan te, jotka asiasta tiedätte...

Kun nyt "vanhoilla päivillä" on alkanut taasen tuo opiskelu kiinnostamaan, mutta täyspäiväiseksi opiskelijaksi ei tässä elämäntilanteessa ole varaa jättäytyä, että miten toimii toi avoin yliopisto käytännössä? Siis pystyykö opiskelemaan ihan kandiksi saakka? Ja miten? Pitääkö ne opintokokonaisuudet kasata ite, vai onko jossain valmiita "paketteja" tutkintoon saakka? Ja siis niinku etänä/verkko-opiskeluna?

Mä oon ihan pihalla... Googletin kyllä avoin yliopisto ja sielä tuli tietoa eri jutuista, mutta nää käytännön asiat ei kyllä sieltä auennu...

Hjälp!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä voit lukea jostain aineesta perus- ja aineopinnot ja jos opiskelet tarpeeksi tehokkaasti (arvosanoin mitattuna) voit päästä avointa väylää myös itse yliopistoon sisään. Silloin hyväksiluetaan kaikki ne mitä olet avoimessa tehnyt ja voit tuon kandinkin saada.

Vierailija
2/2 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten edellä on todettu. Kandin (siis nykyään alemman korkeakoulututkinnon) verran pystyy kyllä opiskelemaan ja siitä saa todistuksen, mutta ei TUTKINTOtodistusta.

opiskelutavat vaihtelee. Osan opinnoista voi tehdä verkossa ja etänä ja kirjatentteinä, jotka vaan luet kotona ja käyt sitten tenttimässä. Osassa on lähiopetuspäiviä ja osassa on ihan viikoittaisia luentoja/harjoituksia. Viimeistään aineopintotasolla on pakko olla lähiopetuksessa - proseminaari ja muutamia muita opintoja - pelkästään etänä tai kirjatentteinä ei selviä koko jutusta.

Pääaineen perus-ja aineopinnot on valmiina paketteina. Kanditasolle tarvitaan sitten lisäksi kieliopintoja ja muita yleisopintoja, jotka sun pitäisi poimia itseksesi, jos haluaisit ne avoimessa suorittaa - välttämättä ei kannata, sillä sitä tutkintoahan et saisi avoimesta kuitenkaan, niin että noi yleisopinnot voi ihan hyvin säästää varsinaisen yliopintonkin puolelle, siellä ne on ilmaisia.

Avoimessa ylioipstoissa on hakuajan syksyllä ja kevään alussa. Sun kannattaa soittaa sinne kansliaan ja kysellä sieltä käytänteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi