1-vuotias herää vieläkin 1-2- kertaa yössä
Syö illalla puuron ja vielä juuri ennen nukkumaanmenoa vellin. Menee nukkumaan 9-10 välissä. Mutta herää joka ikinen yö 1-2 krt ennen klo seitsemää, jolloin muutkin lapset herää. Yöllä haluaa maitoa, mutta on niin väsynyt, että juo vain puoli pulloa ja nukahtaa. Miten saisin pojan nukkumaan koko yön. On aika raskasta, kun oma nukkumaan meno venyy usein puoleenyöhön. Ja herätys n. klo 2 ja klo 5 ja seitsemältä ylös. Poika on ollut aina aika huono syömään. Syö patisteluista huolimatta, vain muutaman lusikallisen kerrallaan.
Kommentit (10)
Ennen heräsi 10 joten parempaan suuntaan ollaan menossa. Terve on mutta vilkas ja huono nukkuja. Onneksi siskonsa nukkuu kuin tukki.
en ole pitänyt mitenkään omituisena.
3-vee ja heräilee yhä tuon verran. temperamentti kysymys. Itse olen 30-vee ja herään väh. 5 kertaa yössä. todella rasittavaa (minulle).
Kuulemma pelottaa. Mutta vien aina uudestaan ja uudestaan omaan sänkyyn ja huoneeseen nukkumaan...Kai tämä joskus loppuu...
niin heräilee öisin. Viidestä lapsesta kokemus.
Isommat (2x4½v, 5½v, 6½v ja 10v) eivät ole heräilleet vuosiin enää öisin. Yksi nukkui kuukauden ikäisestä 12tunnin yöunet, kaksoset sitten taas kukkuivat ekan vuoden. Kaikilla on omat rytminsä. Kokeile maidon sijasta antaa yöllä vettä, se on meillä ajan myötä lopettanut yösyömiset.
Periaatteessa varmasti totta, että niin kauan, kuin pullo ja tissi käytössä, heräilee helpommin. Meillä kuitenkin lapsi kohta 2.5 -vuotias, tissiä ja pulloa ei ole ollut käytössä reilusti yli vuoteen ja heräilee silti usein tuon 1-2 kertaa yössä.. On vain herkkäuninen.
Miksi oma nukkumaanmenosi venyy niin myöhään? jos itse menisit aikaisemmin nukkumaan, jaksaisit varmasti yöheräämisetkin paremmin.
joskus tulee se yö, ettei herää kertaakaan.
no, enpä minä saa muutenkaan nukuttua,, kun meillä on vauva 9kk joka herää noin 5 kertaa yössä...ja syö tissiä :(
Voit kyllä kokeilla totutella lapsen olemaan ilman yömaitoa. eihän hän enää sitä nälän vuoksi tarvitse. Kun lapsi oppii nukahtamaan omin avuin, yöheräilyt voivat jäädä pois. LAsta ei opeteta nukahtamaan yksi huudattamalla, tuon ikäistä ei saa jättää yksin itkemään - sellaisia unikouluja ei enää suositella käytettäväksi, sillä se vahingoittaa lapsen perusturvallisuuden tunnetta.
Meillä muuten yöheräilyt jäivät pois vasta 3 vuotiaana.