Alkaa tehko useampaa kuin yksi lapsi (jos sitakaan) jos miehenne on yrittaja tai muuten paljon poissa, eika tukijoukkoja ole lahella
Tämä on varoitus, jonka huomioimatta jättäminen on erittäin vaarallista mielenterveydelle.
Kommentit (12)
Meillä kolme lasta, mutta alusta lähtien tehtäväjako on ollut että minä hoidan kodin ja lapset ja mies työn. Viimeisimmältä vauvalta vaihtoi ekan vuoden aikana 5 kertaa vaipan ja sekin kaikki oli vain plussaa. Joskus pääsen käymään lähikaupassa ilman lapsia ja se on jo luxusta. Voin kyllä palkata lapsenvahdin mutta toistaiseksi en ole sitä tehnyt, siivooja käy parin viikon välein. Jos kuvittelee että miehestä on jotain apua arjessa niin ollaan jo lähdetty huonoon suuntaan josta seuraa pettymyksiä, katkeruutta jne.
Vierailija:
Tämä on varoitus, jonka huomioimatta jättäminen on erittäin vaarallista mielenterveydelle.
Tein neljä ja erosin, helpompaa yksin niin sain lapset isälleen joka toinen viikonloppu ja minä omaa aikaa.
Hyvä isä aina ollut kun joutanut, mutta mulla eron jälkeen helmompaa.
Naimisissa olin 17v!
Vierailija:
Meillä kolme lasta, mutta alusta lähtien tehtäväjako on ollut että minä hoidan kodin ja lapset ja mies työn. Viimeisimmältä vauvalta vaihtoi ekan vuoden aikana 5 kertaa vaipan ja sekin kaikki oli vain plussaa. Joskus pääsen käymään lähikaupassa ilman lapsia ja se on jo luxusta. Voin kyllä palkata lapsenvahdin mutta toistaiseksi en ole sitä tehnyt, siivooja käy parin viikon välein. Jos kuvittelee että miehestä on jotain apua arjessa niin ollaan jo lähdetty huonoon suuntaan josta seuraa pettymyksiä, katkeruutta jne.
Minä olen pärjännyt aivan hyvin kun en odota mieheltä juuri mitään. Meillä on kylläkin diili että mies yrittää hoitaa lasten harrastuksiin viemiset yms. mutta käytännössä mulle lankeaa niistäkin puolet.
mutta perhe on silti se tärkein asia. Sen kun muistaa, menee hyvin kotona vaikka yrittäjä onkin..
meillä molemmat yrittäjiä eri aloilta ja lapsikin enemmän kuin standardi 2 eli kotikin on eräänlainen yritys..
lapset näkee isäänsä kotona vain nukkuvana..mulla kaikki kotityöt, lasten harrastusmenot ja yms.. raskasta on joo välillä.. mutta oma yritys on ollut miehelle se haave pikkupojasta lähtien ja nyt on pian neljä vuotta saanut toteuttaa unelmaansa..tosin ehkä sen tilin helpommalla vieraan töissä tienais..
meillä mies on päivät tavallisessa palkkatyössä ja monesti illat tekee oman firmansa duunia. Eli tuntuu välillä kun olisi yksin huoltaja. Palasin töihin vähän aikaa sitten ja tavallaan on helpompaa kun kotiäitinä ja tavallaan taas rankempaa.... Mutta kolmosesta en enää haaveile kun en kolmea jaksaisi enkä halua yksin hoitaa. Kahden kanssa pärjätään ja kokoajan helpottaa kun lapset kasvaa. Nuorin täyttää kohta 3v.
Vierailija:
lapset näkee isäänsä kotona vain nukkuvana..mulla kaikki kotityöt, lasten harrastusmenot ja yms.. raskasta on joo välillä.. mutta oma yritys on ollut miehelle se haave pikkupojasta lähtien ja nyt on pian neljä vuotta saanut toteuttaa unelmaansa..tosin ehkä sen tilin helpommalla vieraan töissä tienais..
Sääliksi käy lapsiasi=(
Terveisin tosiväsynyt 2 lapsen äiti ja yrittäjämiehen vaimo.
Perhe on ME, yhteinen yritys ja lastenhoito varsinkin on kummallekin kuuluva ETUOIKEUS. Millä vuosituhannella täällä oikein eletään...???
No, se on palkattava apua jos tuntuu ettei jaksa.