Voiko perhepäivähoitajalla olla 4 alle 1v lasta hoidossa?
Kommentit (12)
Eräällä tämän kunnan pph:lla oli kolme alle kaksivuotiasta ja yksi iso. Puhuivat, että jo se olisi laitonta. Mutta en tiedä, pitivätkö puheet paikkaansa.
Jos vien yksivuotiaan pph:lla, ihannetilannehan on että lapseni on ainoa alle 2v siellä. Muuten ei minusta ehdi saada riittävästi huomiota.
omien 4 lapsen kanssa ( 0-5v). Sellaiselta onnistuu myös lastenhoito kun kyseessä noin pienet lapset.
itse en ottaisi miten on pukemiset yms huhu huhu ja syöttämiset
ei kovin yleistä ole tuo
ainakin helsingissä kunnallisella puolella näin.
Kunnallisella puolella käsittääkseni on otettava mitä annetaan. Ja jos joku äiti vie noin pienen hoitoon, niin kai se pph silti on parempi kuin päiväkoti. Sielläkin on ihan sama määrä lapsia per hoitaja ja lisäksi muun ryhmän mekkala.
Mutta ajatelkaas, kun vielä parikymmentä vuotta sitten lapset vietiin hoitoon 3kk iässä, olen kuullut vanhan pph-tädin kertoilevan, että pahimmilteen oli sen neljä 3-4kk ikäisiä vauvoja, ja se oli kyllä ihan rutiinihoitoa, mitä niiden kanssa kerkisi tekemään. Huh.
Siis jos heti äippäloman jälkeen töihin haluais palata.
10 kuukautta (?) vanhat kolmoset ja yksi isompi, jolle ei ole yhtään aikaa. Eihän sen ison aika kulu, kun hoitaja ei ehdi mitään ja vauvoista ei ole kaveriksi. Eikä olisi kovin turvallistakaan.
Päiväkotiin pitäisi varmaan ne kolmoset laittaa...
aina marisee siitä, ettei sille vanhimmalle lapselle ole seuraa. Itse en voi valita hoitolapsiani, se tulee joka jonossa seuraavana. Joku on aina vanhin, ikävää jos se on sinun lapsesi.
2 alle 2v ja loppujen oltava isompia ei siis himpun yli 2v.
esim. eskarilainen tai ekaluokkalainen.