Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko/tiedätkö lasta jolla olisi "kaikki" maailman lelut?

Vierailija
20.10.2008 |

Kävimme veljeni luona kylässä ja äimistelin pikkasen 7-v tytön huoneessa käydessäni; hänellä nimittäin näytti olevan jo kaikki mitä lapsi ikinä voisi (materialisesti) toivoa! Oli telkku, tietokone, "sata" bratsia, koruja, no tavaroita tavaroita tavaroita! Huh huh. Onko tämä tavallista nykyään vai olenko itse ihan out kun ajattelen ettei lasten edes tarvii saada kaikkea mitä haluavat?? Minulla vasta pienempiä lapsia joten.... Mutta miten on edes varaa ostaa noin paljon tavaraa? Siksikö veljeni valittaakin että rahat on aina loppu?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla epätavallista siis?

Vierailija
2/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla olisi moiseen varaa eikä tiloja kaiken romun säilyttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä perheessä äiti sairastaa tällaista hillitöntä ostamista,muissa ostellaan muuten vaan.

Vierailija
4/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä perheen äiti oikein hakemalla hakee jokaisen uutuusjutun tai -lelun ja se on PAKKO lapsille saada! Jos näkee tutuilla jonkun lelun tai tavaran niin takuuvarmasti hänen on se myös omaan kotiinsa saatava. Minusta sairasta. Sitten vielä ovat just tuollaisia että "rahat aina loppu". Juu miksiköhän???

Vierailija
5/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta emme itse osta lapsillemme juurikaan mitään, mutta isovanhemmilla on ärsyttävä "kilpailu" siitä, kummat ostavat enemmän ja parempia lahjoja. Rojua ovat nurkat täynnä ja lisää tulee... Olen sanonut, että mitään ei tarvitse tuoda, mutta aina, kun tulevat, mukana on jotain tuomisia! Ärsyttää!

Ja jos muksut vähänkin vihjaavat jostain lelusta (näkevät esim. lehdessä kuvan ja sanovat, että "onpa kiva"), niin taatusti seuraavalla kerralla tulee sellainen!

Tämä johtaa siihen, että tytöillämme ei ole mitään kunnioitusta lelujaan kohtaan. Jos joku menee rikki, niin toetavat vain, että "ostetaan uusi". Olen vienyt osan leluista vaatehuoneeseen ja osan myynyt kirppiksellä, mutta silti tavaraa on!!!

Vierailija
6/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko lapsi on perheen ainoa, ei ole tulossa sisaruksia myöhemminkään.

Tälle lapselle sitten ostetaan kaikkea mahdollista ja mahdotonta, mutta eipä tuo silti vaikuta erityisen tyytyväiseltä elämäänsä; narisee ja temppuilee jopa enemmän, kuin meidän kolme lasta, jotka ovat saaneet tavaroita vähemmän...

Mietin vaan joskus, että mitä vanhemmat sanovat sitten, kun lapsi haluaa esim hevosen tai mopon?

Vierailija
7/7 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vastaaja 8 mainitsi just tuon tyytymättömyyden. Sitä alkaa olla ilmassa jo tän 7-vuotiaan tytön käytöksessäkin. Kun kävimme siellä la-iltana niin marisi että telkku oli liian pieni:). Nii-in, mä en edes tiedä toista 7-vuotiasta jolla ON telkku ja tietsikka!. Eikä kuulemma ikinä edes ollut huoneessaan leikkimässä kun "siellä ei oo mitään tekemistä". (vaikka paikat pursuivat tavaraa). Aika surullista tuo kyllä on!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi