Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** TAMMIMAMMAT ja MUKULAT ***** 20.10-

20.10.2008 |

Moi!

Uusi viikko on alkanut!

Tässä edelliset jorinat:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Harvinaista, että mä pääsen näin alku viikosta koneelle. No, tämä riemu loppuu lyhyeen. Vajaan 2vk päästä meidän ADSL muuttaa uuteen kotiin, saas nähdä muutetaanko mekin :).

Meillä sattuu ja tapahtuu (taas). Tänään olisi ollut maitoaltistus, mutta poju tuli kipeäksi. Maitoaltistuksen yhteydessä oltais tarkistettu korvat, joten päätin varata heti ajan lääkärille. Mitään viitteita tulehdukseen ei oo ollu, mutta tulehdus molemmissa korvissa! Samalla käytiin neuvolassa painokontrollissa ja paino tippunu 2vk:ssa 100g, mutta pituutta on tullut pari senttiä!? Jätkä on kuitenkin syönyt ihan ok ja muutenkin ollut ihan normaali.

Saatiin uus aika maitoaltistukseen, vasta 2kk päästä! Onneksi päästiin jonoon, jos joku peruuttaa. Lupasin olla lähtövalmiina reilussa 12 tunnissa. Sinne asti vaan pitäisi muistaa pitää oirepäiväkirjaa!

Verikokeissa ei todettu mitään allergioita. Pojan suolisto muuten vain sit reagoi useaan eri ruoka-aineeseen :/.

Noiden lisäksi olen saanut ravata taas raksakaupoissa, tms., lähes joka päivä viikon ajan, vaikka luulin sen ajan olleen jo ohi. Lisäksi mun isä satutti eilen illalla itsensä meidän raksalla ja mies vei sen sairaalaan paikattavaksi (sillä selvittiin). Reissuun tuhraantui aikaa 6h! Onneksi ei ollut pe- tai la-ilta.

En kuolemaksenikaan muista missä vaiheessa harkitaan korvan/-vien putkitusta, vaikka vajaa kk sitten luin aiheesta artikkelin. Onko kellään kokemusta?

On ollut jo pidemmän aikaa juttua miehen osallistumisesta vauva-arkeen. Jos meillä on mies samassa osoitteessa yötä kun me, hän herää syöttämään vauvaa, ellei toisin sovita. Mun kun on vaikea saada uudelleen unen päästä kiinni ja mies tarvitsee muutenkin vähemmän unta. Jos mies taas on kotona päivällä/illalla, hän hoitaa lapset, minä hoitelen sillä aikaa kotia. Tämä on parina viime vuotena ollut harvinaista herkkua tuon rakennusprojektin vuoksi. Siksi onkin taivaallista, jos hän on kotona. Mikäköhän on tilanne, kun rakentaminen on ohi???? No, aika näyttää.

Allulle onnittelut laihtumisesta! Minä en edes haaveile siitä ennen kuin tämä suurin stressitekijä (rakentaminen) on ohitse. Teillä se onkin edessä. Joko on mieluinen tontti löytynyt? ;)

Toivottavasti unikoulut, sun muut ovat onnistuneet! Ja toivottavasti kovin monessa perheessä ei tauti jyllää!

Meillä kuopus ja minä taidetaan olla kipeimpiä (nokka vuotaa ja hieman lämpöä). Esikoinen selvisi vajaan viikon nuhalla.

Paljon olis vielä kirjuutettavaa, mutta nyt on taas mentävä. Kämppä on hyrskyn myrskyn, kun ollaan käyty vain kääntymässä täällä viime päivinä. Tänään ollaankin kuopuksen kanssa kaksin kotona, joten saankin jotain aikaiseksi.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
2/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiljaista!

No, munkin pitäis olla tekemässä huomiseksi ruokaa, mutta löysinpä itseni koneelta :).

Tajusin just, että tulee vähän ankee loppuvuosi tuon pojun ruokailun suhteen. Ei voida aloittaa yhtään uutta ruoka-ainetta, ennen kuin maitoaltistus on ohi! Mä kun lupauduin menee peruutuspaikalle ja uutta ruoka-ainetta ei saa antaa 2vk ennen altistusta. No, pärjätään me noillakin ruoilla, mutta paljon olisi ollut vielä kokeiltavaakin.

Te joilla on lapsivakuutukset, mistä kaikesta olette hakenee korvauksia? Lääkärikäynnithän nyt on itsestäänselvyys. Mutta mites lääkkeet, ym.? Korvauksia ei varmaan saa, ellei ole reseptiä, vai? Meillä ei ole lapset sairastelleet, joten ei olla koskaan hakettu korvauksia vakuutusyhtiöltä, joten on ihan outo juttu. Meillä on jo kolmas Rela-pullo menossa ja särkylääkkeitäkin ostettu paljon ilman reseptiä. Harmi etten ole aiemmin tajunnut noita hyödyntää...

Jokos mietitte joulua? Mulla on lahjat oikeastaan jo hankittuna tai ainakin tiedossa, mitä hankitaan. Lapsista ajattelin tehdä joulukortin. Yleensä olen tehnyt kortit alusta lähtien (jopa paperitkin siis). Nyt ajattelin kokeilla noita valmiita valokuvakortteja. Olis kiva jos tulis lunta, niin sais ulkoota kivan kuvan. Mutta täytyy kehittää joku varasuunnitelma.

Jaahas, täällä haisee. Pikku raukalla meni taas maha sekaisin antibiootista. Joka on siis jo kolmas vajaassa 1,5 kuukaudessa.

Justus & poju 14.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi ja isi heräsivät päikkäreiltä. Yritän kuitenkin sepustaa jotain ennen tissitystä :)

Justus: Toivottavasti vauvan asiat nyt maitoaltistuksen jälkeen selviäisivät, se pienen oireilu on äidille raskasta. Vauvat eivät aina kasva sekä pituutta että leveyttä. kasvu voi mennä myös vuoron perään. Tietuysti, jos kasvu pysähtyy tai paini putoaa jatkuvasti viittaa se tietysti siihen, eeti ravintoaineet imeydy kunnolla.

Mulla on myös melkein kaikki joululahjat hankittuna, vain lapset, sukulaislapset, lasten kummit ja omat kummilapset + mies saavat lahjoja. Itseasiassa inhoan koko joululahjahösää. Mulle on nyt siunautunut pari tällaista "joululahjaystävää", eli entisiä kavereita, jotka käyvät vaan ennen joulua tuomassa lahjat.

Mieluiten viettäisin joulun vaikka Laosissa, mut noitten lasten takia täytyy varmasti viettää perinteistä joulua. Meillä on ollut jouluna sinkkukavereita kylässä, nyt tulee yksi äiti ja hänen tyttärensä aatoksi. Appi voisi tulla myös, yleensä anoppi seuraa vanavedessä....Ovat eronneet jo 20v. sitten.

Miukkis: Laitoin sulle s.postia. Tulen vauvanäyttelyyn! Asiat tärkeysjärjestykseen ja menot sen mukaan :). Haluaisitko järkätä sitä mammanäyttelyä? Marraskuussa voisi olla mammojen pikkujoulut!

Nyt loppui vapaus!

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
4/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa kaikille! Rouvautunut Tolleroinen ilmoittautuu :D

Kyllähän tuo häitten järjestäminen on melkoinen urakka, vaikkei pisimmän ja hankalimman mukaan meinaakaan järjestää niin silti!! Mutta juhlat oli ihanat, vieraita tuli vähän vajaa 100 ja illan karaokebileissä (samassa juhlapaikassa) oli jäljellä joku 50 juhlijaa... Ruuat riitti, samoin booli, hauskaa oli ja niin edespäin. Häitten jälkeisenä sunnuntaina kun illalla kävin mieheni kanssa saunassa, mä aloin vain itkeä tihuuttaa että "kun oli niin ihana päivä ja kaikki meni niin hyvin... yhyy... " :D Olihan niitä kommelluksiakin, ja kirkkomusiikit kuulosti ihan hirveiltä kun kanttori ei pysynyt nuotissa !!! mutta silti hyvät muistot jäi. Nyt sitä ollaan sitten naimisissa.

Ja otsikkoon viitaten oon ihan pihalla mitä täällä on tapahtunut, en oo muutamaan viikkoon käynyt edes lukemassa juttujanne. Sen verran nyt luin että Justuksella on huolta pikkuisesta... Justukselle, ja tietysti kaikille muillekin oikein paljon jaksamista ja voimahaleja täältäpäin!

Meillä on tytön unirytmit vähän pyllyllään nyt, johtuen osin noista juhlistakin mutta kyllä mä luulen että suurin syy on vaan nyt tämä ikäkausi, taitoja tulee ja niin eespäin. Ei auta kuin koittaa olla järjestelmällinen ja pitkä pinna... kai... Miehelle eilen vähän papatin kun menin saunaan ja neuvoin häntä tytön nukkumaan menossa, että kyllä se sinne nukahtaa... no mies oli hakenut tytön sitten olkkariin ja hyppyytti ja leikitti vielä yhdentoista aikaan kun tulin saunasta! Ei kuulemma raaski jättää sitä sinne sänkyyn. No siitähän Silja vain sitten piristyi...

Juu pitää varmaan yrittää lähteä tästä uloskin vähän haukkaamaan happea. Oikein mukavaa viikkoa kaikille mammoille ja mukuloille! Ja mut voitte bongata nykyään myös tuolta Vauvakuume-palstalta Pikkukakkosista, hih... :D

Rouva Tolleroinen ja Silja 3.2. :D

Vierailija
5/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroiselle oikein paljon onnea rouviintumisesta! Kiva että häät meni hyvin. Ja kiva kuulla muutenkin taas teidän kuulumisia.

Justus: Voi kurja kun taas tulehdus pienellä. Ei oo kyllä elämä yhtään reilua kuin teillä noin paljon joudutaan sairastamaan..

Toivottavasti pääsisitte pian siihen altistukseen, inhottavaa varmaan olla koko ajan valmiustilassa siihen ja sit jos se pääsy venyykin ties minne...

Jokos te siis oikeasti pääsette pian muuttamaan? On se sitten varmaan aikamoinen onni ja autuus kun saa tuollaisen projektin loppuun, saattaa joutua jopa miettimään että mitähän kaikkea sitä vapaa-ajallaan sitten tekisi. ;)

Ja siis EI. Ette kai te oo tosissaan! Joulua jo ootte miettineet.. Huh huh. Mä en. Järkytyin jo viikonloppuna kaupassa kun sinne oli tullut joulukoristeet myyntiin. Mä oon jotenkin semmonen ihminen etten tykkää ajatellakaan joulua kuin aikaisintaan vasta joulukuussa. Vaikka ei mulla silleen mitään joulua vastaan ole.. En vaan pidä että siitä vouhkataan puoli vuotta, se on VAAN joulu.

Mutta vouhkatkaa ihan rauhassa, mä yritän kestää! :D

Meillä ollaan yhä nuhaisia, yli viikon siis jo kestänyt Ohton nuha, miehelläkin on flunssa. Mä oon säästynyt toistaiseksi.

Mutta nukkumiset meillä on alkanut sujua aikas hyvin..! Ei se flunssa tuhonnutkaan unikoulun tuloksia. Unikoulusta on nyt reilu viikko, kahtena yönä on nukuttu läpi yön. Useana yönä on herätty kerran, se eka yö kotona ja yks muu yö tässä jossain välissä herätty sitten useasti. Mutta siis yleisimmin tätänykyä herätään vain kerran jos sitäkään.

Ja maitoa ei ole öisin tarvittu kuin yhtenä yönä, silloin Ohto ei herättyään millään meinannut nukahtaa uudelleen, sorruttiin antamaan sitten maitoa kun se oli illalla syönyt ja juonut niin huonosti niin ajateltiin että ehkä sillä oikeasti on nälkä/jano. Mut ei siis jäänyt tavaksi se yömaito, onneksi.

Nukkumaanmenot taas on muuttunut ihan mahdottomiksi. Jopa päiväunille meno. Kaksi tuntia saa varata usein.. Ohto suhtautuu pinnasänkyyn laittamiseen suunnilleen kuin me sitä kiehuvaan vesikattilaan yritettäisi tunkea! En ymmärrä mistä tää nyt tuli, kun ennen nukahti niin helposti.

Mitäs vielä... ekaa hammasta odotellaan edelleen. Mä eilen kuvittelin näkeväni ihankuin vähän kuultaisi hammasta läpi, mut en mä tiedä näinkö harhoja. En mä siellä tänään ainakaan mitään selkeämpää huomannut, hankala sanoa kun Ohto ei suostu kunnolla näyttämään suutaan. Mut ei siellä ainakaan varsinaisesti mitään tunnu kun sormella kokeilee.

Ja Ohto on nyt alkanut juttelemaan! Hirveä päpätys koko ajan. Ihmeen hiljaa se onkin tähän asti ollut. Ja en tiedä voiko olla jo kyse ekasta sanasta vai onko muuten vaan oppinut kyseiset tavut lykkäämään peräkkäin, mutta hokee usein "äiti". Ja kyllähän se mun lähellä sitä aina hokee, usein esim kun otan syliin. Mutta siis ainahan mä oon sen lähellä, joten en tiedä onko tuo vielä merkityksellinen sana..

Tulkaahan taas muutkin kertomaan kuulumisia kun ehditte!

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
6/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas kaikille.

Kiitos tsempityksestä ja neuvoista unikoulun suhteen.

Frimmy: Ei taida Vantaalla olla moista palveua. Peijaksessa ei ole edes lastenosastoa, vaan sairaalahoitoa kaipaavat lapset lähetetään Espooseen tai Lastenklinikalle Helsinkiin. Ei sen puoleen, ei mulla mitään hätää ole. Yleensä selvitään 1-2 heräilyllä. Unikoulua ajateltiin aloittaa vain lähinnä siksi, etä Mikael osaisi nukahtaa vielä imetyksen päätyttyäkin.

Hienoa, että teillä unikoulun vaikutukset jatkuvat, toivottavasti nukkumaan menokin pian helpottuu.

Miukkis: Ilmoittauduin vauvanäyttelyyn. Tosin kuten viestissä kerroin, oletetaan, että ollaan kaikki terveitä. Niin ja jos seurakunnan kerhosta saavat juuri sille päivälle vierailun paloasemalle, niin en voi olla viemättä esikoista sinne. Siitä nyt ei kerhon ohjaajien kanssa ole kuitenkaan ollut muutamaan viikkoon puhetta, joten oletan meidän pääsevän mukaan.

Mikaelille on varattu huomiselle terveyskeskukseen lääkäriaika, koska naaman näpyt eivät ole vieläkään (noin kuukauden päivät niitä on ollut, alkoivat silmäluomesta) hävinneet. Päinvastoin, tänään niitä löytyi jo keskivartalostakin. Kamalasti pelkään, että voisiko olla kyse home-ongelmista? Meidän kylppärissä on välillä tunkkainen haju, mutta talo on aikas uusi (n. 2,5 v sitten valmistui). Voikohan sellaiset ongelmat kehittyä noin nopeasti? No, huomenna lääkärissä ajattelin kysyä josko päästäis johonkin allergiatesteihin tms. Koskapa meillä ei ole vakuutusta, toivon pääseväni kunnallisten palvelujen kautta tutkimuksiin.

Justus kyseli niistä vakuutusjutuista. Esikoisella oli vakuutus ja meidän vakuutusyhtiössä sanottiin, että vuoden sisään korvauksia kannattaa hakea. Alkuun korvaukset saatiinkin niin, että vähensivät vain yhden omavastuuosan/hakemus, mutta lopuksi vähensivät aina omavastuuosan/sairaus, eli piti niputtaa korvatulehdukset yhteen ja muut flunssat yhteen nippuun. Ja niistä maitohappobakteereista piti myös olla resepti tai ainakin lääkärin maininta että niitä tarvitaan antibioottikuurin aikana...

Toivottavasti saat vieä haettua korvauksia. Ja ennen kaikkea toivottavasti pääsette pian altistukseen, että ruokavalioakin saisitte laajennettua.

Ametisti: Kiva kun sait asiat järjestykseen ja pääset vauvanäyttelyyn! Nyt vaan peukkuja pystyyn, että mekin vihdoin päästäis mukaan.

Allulle myös täältä onnittelut laihdutuksen onnistumiselle (kateellisena ihmettelen koska mulla riittäisi voimia moiseen). Niin ja ennen kaikkea onnittelut Neealle 10 kk!

Tolleroinen: Onnittelut myös meiltä naimisiin menon johdosta! Ja onnea myös pikkukakkosen yrittämiselle. Ootkos varma, ettei olisi jo tärpännyt kun niin herkistyit? ;)

Tässäpä siis meidän pikaiset kuulumiset. Toivottavasti nähdään ensi viikolla.

T: Emem ja Mikael tasan 10 kk tänään!

Vierailija
7/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroiselle onnittelut rouvautumisesta!

Ja Frimmylle onnittelut siitä, ettei sairaalan unikoulu mennyt hukkaan!

Meidän pojun paino oli laskenut 2kk:n takaisesta lukemasta 20g, joten eihän tuo kovin hyvältä vaikuta.

Tän korvatulehduksen jälkeen kyllä pitää jo neuvotella jatkosta, jotta mitä tehdään jos taas uusiutuu.

Ja tosiaan, pian muutetaan. Mitään tarkkaa päivämäärää ei ole, kun vanha kämppä ei lähde alta. Aateltiin pitää tämä vielä vuoden loppuun asti. Me ja tärkeimmät tavarat muuttaa heti ja loput ajan kanssa. Muutto tapahtuu viimeistään joulukuun alussa, ellei nyt taas tule mitään takapakkia. Ja tekemisen puutetta ei varmaankaan ihan heti tule. Mulla kun on kaikki seinämaalaukset tekemättä ja pari huonekalua pitäisi tehdä. Ehtii työtkin jo alkaa, ennen kuin nuo mun urakat on valmiina. Ehkä ens syksynä ehtii ekan kerran ihmettelemään tekemisen puutetta, mutta silloin alkaa onneksi uusi harrastuskausi.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
8/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkö kukaan enää edes muistaa tätä mammaa... Hermostuin tuossa alkusyksystä koko vauva-sivustolle enkä ole käynyt varmaan kuukauteen lukemassa teidän juttujanne. Nyt tuossa kahlasin muutaman pinon läpi.

Odottelen tässä synttärivieraita ja ajattelin kirjoittaa.

Helmi on tänään tasan 9kk. Pyörimällä liikkuu, siinä melkein meidän tytsyn taidot. Lähti tosi hitaasti liikkeelle, ehkä kuukauden päivät nyt pyörinyt ja yleensä edes kääntyillyt mahalleen/selälleen.

Viikonloppuna oli kolmen päivän kuumeessa ja eilen sitten selvisi kun näpyt iski että kyseessä oli vauvarokko. Noh, pyhäiltana ajattelin et miksi ihmeessä menee tässä vaiheessa imetystä rinnanpäät rikki ja kurkistin vanhasta muistista Helmin suuhun ja sammashan siellä jylläsi. Ihan kiva! Tyttö ei enää syö oikein mitään ja vaarassa oli tuo imettäminenki, alkoi sattumaan jo niin ja rinnanpäät menossa rikki. Tänään sain syötettyä yhden pilttipurkillisen sosetta. Eilen meni puoli purkkia. saatiin onneksi helpolla terkalta resepti ja täällä nyt rasvaillaan tytön suuta ja äidin tissejä! Tosi luksusta tämä elämä.

No täytyy sanoa että aika helppoa kun lukee teidän allergiavaivoja. Voimia kaikille teille jotka joudutte elämään allergioiden kanssa!

Allu on aloittanut reippaasti painonpudotuksen. MInäkin hurrasin muutama viikko sitten et painan vähemmän kuin vuosiin, tänään oli puntarissa kilon pienempi lukema kuin neuvolassa eka kerran! Ihanaa kun saa imettämisen lopettaa niin sitten pudottaa vielä vaivaiset 3kg ja olen tyytyväinen.

Välillä iskee mieletön vauvankaipuu, mutta arki kyllä palauttaa nopeasti maan pinnalle. Tuntuu että meidän 2 vuotiaan kanssa olen aivan loppu. Meidän lapset on aika rauhallista sorttia mutta tuo yks poikavekara vie mun hermot täydellisesti. Mut onneksi hän osaa antaa välillä takaisin sitä mitä ottaakin. Muuten ei kyllä jaksais. Meillä saiskin laittaa hänet unikouluun eikä Helmiä, En toki ole Helmille sitä ajatellutkaan. Isoveli sen sijaan hyppää meidän kamarissa vielä puoli 12 yöllä. Kyllä saa monesti sanoa miehelle et menen sinä viemään se sänkyyn etten minä väsyksissä käyttäydy sopimattomasti. Saas nähdä milloin poika viisastuu. Oppisi edes puhumaan kunnolla niin olisi kanssakäyminen vähän helpompaa.

Palaanpa asiaan taas kunhan ehdin.

Hyviä vointeja!

Iuiu ja Helmi 9kk , joilla myös jo joululahjoja kätköissä...

Vierailija
9/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Rouva Tolleroiselle onnittelut! Joko pikkukakkonen on ilmoittanut tulostaan :).

Näin viime yönä unta, että odotin kolmatta lasta. Hieman siinä unessa pelotti, että miten selviän. Vähänkös olin aamulla helpottunut.....

Frimmy: Juuri tuon kauppojen joulumusan ja krääsän takia olen hankkinut pakolliset joululahjat jo etukäteen. Kohta en enää mene marketteihin ja ostoskeskuksiin ollenkaan. Hyvä, että unikoulun tavat ovat jatkuneet, ettei flunssa pilannut niitä. Päiväunille nukuttaminen kuulostaa rankalta. Mikähän siinä "maksaa"? Etkö pystyisi nukuttamaan vaunuihin tai ulos? Meillä Olavi nukahtaa vaunuihin ihan heti, jos on päiväuniaika. Vauvan pälpätys on ihanaa ja ne ensimmäiset sanat.

Emem: Tule nyt ihmeessä vauvanäyttelyyn, olisi mukava nähdä "naikkarikaveri" ja Mikael! Onnea 10kk vauvasta! Mitähän näppyjä ne oikein on, toivottavasti lääkäri keksii.

iuiu: Onnea 9kk Helmille! Muistan sut, inakin siksi, että esikoiseni on tyttäresi kaima. Meillä myös Olavi on nyt vasta ruvennut ryömimään. Tosin istuu mielellään lattialla ja tutkii lelujaan. Jos jokin lelu vierii liian kauas niin isosisko ryntää sen hakemaan :). Sammakseenhan auttaa ensiapuna puolukan tai karpalon mehulla penslaaminen. Paranemisia!

Täällä on vaihtelevasti Olavi nukkunut yöt yhdellä heräämisella tai monella heräämisellä. Uusia hampaita pukkaa ja niiden tulo sattuu häntä. Viime yönä sitten isin paijaukset eivät riittäneet, joten nukutin Olavin tissille syliin. Onneksi hän jatkoi unia tyytyväisenä aamuun saakka. Kun nyt ei menisi pieleen ja harakoille tämä kotikutoinen unikoulu. Mies alkaa jo kypsyä.

Tänään Olavi nukkui yhteensä kaksilla päikkäreillä reilut kolme tuntia. Hän oli ihan väsynyt jo klo 20. Suostui kuitenkin nukahtamaan vasta klo 22. Voihan yökukkuja! Esikoinen menee nukkumaan jo klo 20.

Kirjoitelkaahan kuulumisia!

Laitan kuvan toiseen viestiin....

Ametisti ja Olavi 13.1

Vierailija
10/23 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kylpylän maakrapu ja kuusi hammasta.

Ametisti
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1f3dea04-9fae-11dd-b411-…!

Vierailija
11/23 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

Ilokseni löysin myös Tolleroisen ja iuiu:nkin kirjoitukset muiden joukosta. IHana kuulla teistä!

Onnea rouvautumisesta Tolleroinen.

Justus: Mun siskon molemmat tytöt sairasteli koko ajan vauvana, kunnes saivat putket korviin! Eli niillä oli koko ajan antibioottikuurit päällä ihan pienestä. Nuorimmainen heistä sai ekat antibiootit jo synnärillä. Nyt ne putket ovat lähteneet ja uusittu jo ainakin 5 kertaa. Ja joka kerta sairastuvat heti kun putket lähtevät. Sitten onkin jännitys koska ovat riittävän terveitä uuteen putkitukseen. Pidän (muiden mukana) teille kovasti peukkuja että homma lähtisi pian toimimaan. Oon itse lähtenyt noiden ruokien suhteen siitä, että hyvä jos pari edes sopii ja löydän oikean kasvis-, liha-, hedelmäsoseen ja puuron. Jotta saadaan yhden päivän repertuaari. Mun siskon nuorimmainen oli todella allerginen, mutta eipä hänelläkään näkynyt mitään verikokeesta. (prick-testeistä puhumattakaan, jotka on ainakin tosi epäluotettavia vauvalla) Myöskään T ei ole koskaan näkynyt missään testissä. Allergialääkäri sanoi, että se on hyvä merkki, koska allergiat ovat luultavasti vauvaikään liittyviä.

Oon Frimmy tosi iloinen, että teillä yöt lähteneet sujumaan! Olit varmasti paljon väsyneempi kuin mitä täällä annoit edes olettaa. Sinä kun et taida olla mikään narisija-tyyppi. Vaikutat ihana vilpittömältä ja positiiviselta. Joskus olet tosin liian kiltin oloinen, mutta tästähän jo itsekkin mainitsit.

Mun on ikävä Pajunkukkaa

Miukkis, olen yhä tulossa teille, mutta en ole laittanut vielä mailia mihinkään (ylläri...)

Ametisti: Suloinen kuva Olavista!! Mahtava määrä hampaita! Mäkin näin unta, että tajusin olevani raskaana.. Yhä ollaan tosi tarkkoja ehkäisystä. Kuten sullekin jo kerroin, tarkoitus on antaa tässä vuosien mennä eteenpäin ja katsoa sitten fiilikset.

Koitan lisäillä pari kuvaa espanjasta.

Tomas on muuten alkanut tanssia. Notkuttelee jalkojaan musiikin tahdissa, kun seisoo tukea vasten. (Tänään jumpassa myös lauloi musiikin mukana) Fröbelin palikat on kova sana!

ISO HALI!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=74595044-a024-11dd-adc7-…!

Vierailija
12/23 |
22.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Pikaisesti vain kerron kuulumiset lääkärireissulta. Mikaelilla on jokin viirustauti nyt (kurkku punoittaa), josta kai kehon näpytkin johtuvat. Naaman näpyt puolestaan ilmeisesti johtuvat jostain allergiasta, mutta terveyskeskuslääkäri ei halunnut näin pienelle mitään testejä tehdä. Jos allerginen ihottuma pahenee tai leviää niin sitten pitää varata aika lastenlääkärille.

Mikäli Mikael on ti jo terveen oloinen ajattelin tosiaan tulla treffeille Miukkiksen luo. Sanokaa ihmeessä jos pelkäätte, taudin kuitenkin tarttuvan niin jään pois näiltä treffeiltä

T: Emem ja Mikael 211207

Vierailija
13/23 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että asiat alkaneet monilla sujua ja unet ja ruokailut alkavat pikkuhiljaa hahmottua. Sairauksia taitaa riittää siellä sun täällä, mutta niiltä ei kai yhdessäkään lapsiperheessä voi välttyä.

Meillä on nyt selvitty (kai?) tuosta enterorokosta. Sisulla käsien iho kuoriutuu kun rakot lähtivät. Kurjan näköistä, mutta ei ilmeisesti vaivaa pientä miestä. Nyt hänellä on perusräkätauti, eli nenä vuotaa koko ajan ja ruokailu huonoa. Sanoinko viimeksi, että mun mieskin sairastui siihen rokkoon? No, sekin oli jo alkuviikon töissä.

Mä itse tulin kipeäksi viikonloppuna, hervoton kurkkukipu ja suussa rakkoja tai jotain tosi kipeitä. Sattuu kaikki syöminen ja juominen tosi paljon. Ja veto pois, tolkuton väsymys. Eli kai se entero nyt sitten viimeiseksi minuun tuli. Pois menossa onneksi, tänään saatoin jo syödä aamupalan suht normaalisti. Ja näppyjä mulle ei tullut, silloin pari viikkoa sitten kämmenet kutisi ja se kuului taudinkuvaan.

Mutta olihan sitkeä homma, meidän perhe nyt kolmisen viikkoa lusinut sitä. Entero rules!!!

Tällä viikolla olisi pitänyt olla ihan muissa hommissa kuin sairastuvan johtajana. Ja nyt kun alkaa olla kunnossa, ei vielä jaksa mitään. Yritän huomenna ja lauantaina mennä vielä torille palloilemaan, siellä on oikeasti ollut mukavaa. Olen saanut tutustua uusiin ihmisiin ja jutella mielenkiintoisista asioista. Sunnuntaina sitten nähdään kuinka näissä arpajaisissa käy.

Mies onkin töissä koko vkl joten mä en mihinkään vaalivalvojaisiin pääse. Parempi niin. Istun sohvalla jätkät kainalossa ja kurkin viltin alta tuloksia...

Voikaa hyvin.

ipu

Vierailija
14/23 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/23 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjentes!

En ole tällä viikolla tänne taaskaan ehtinyt (?) mitään raapustaa, huoh! Nyt on "aikaa", kun olen 45 minsaa yrittänyt saada Millaa nukkumaan päikkärit sisällä (tähän saakka ties miten monta kuukautta nukkunut ne partsilla/vaunulenkillä). Voi jestas kun tuo oma sänky on KAMALA! Ei se siis vieläkään nuku, käyn siellä aina kun itku yltyy... Argh!

Justukselle paranemisia! Toivottavasti pääsette altistukseen pian! Meillä on lapsivakuutus Tapiolassa. En ole sieltä mitään viel hakenut, mutta esim. eivät korvaa Rota-rokotetta... Jaahas, parku yltyy... Ei juma, mä en käsitä miksei se nuku! Osan joululahjoista olen ostanut, mutta suurin osa on ostamatta. Lähetän kaupan kortteja, jos askartelusta olis joskus saanut numeron, niin mulla se ois ollu jotain miinus neljän luokkaa... Käden taidot on vähän hakusessa, en osaa edes kutoa :D

Ametisti: mammojen pikkujoulut kuulostaa hyvältä! Ja marraskuu kävis mulle. Laitetaanko viikonloppuun (vaikka perjantai), niin mahdollisimman moni pääsis mukaan? Ehdotan ruokailua jossakin paikassa X (ehdotuksia?) Päivämäärällä?

Tolleroinen: onneksi olkoon Rouvalle!!! Huh, vai pikkukakkosta suunnitellaan! Apua... Musta tuntuu että tämän yhdenkin kanssa on ihan helisemässä välillä. Nyt olen yrittänyt saada sitä nukkumaan jo yli tunnin...

Frimmy: hienoa, että unikoulu toimii! Ehkäpä tuo unille meno -taistelu on vaan joku vaihe, taas kerran... Jaahas, parku yltyy taas... Jes, nukahti vihdoin... Jouduin kyl liki nukuttaa syliin. No siihen meni sitten 1 h 15 min, noin. Millalla ei oo kans yhtään hammasta. Ollaan silti harjattu hampaita eli ikeniä muutaman viikon ajan, että tottuis siihen puuhaan.

iuiu: mukava kuulla kuulumisia pitkästä aikaa! Toivottavasti sammas on talttunut!

Magda: ihana kuva! Mulla näkyi se, muttei ametistin laittama. Mitähän sensuuria...?? Tulkaa näyttelyyn, niin näemme tanssivaa Tomasta pitkästä aikaa!!

Ipu: tsemppiä viime metreille!!! Sunnuntaihin ei ole enää montaa päivää!!

Jassoo, kai sitä pitäis sit tehdä noita kouluhommeleita......... Plääh.......

T: Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija
16/23 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis piti hehetellä sitä, että Milla heräs jo... Nukkui siis 15 minsaa. En ehtinyt tekemään kouluhommia :D

Mur mur.

Miukkis

Vierailija
17/23 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emem: Toivottavasti näppyjen syy selviää. Vaivaa varmaan tosi paljon kun ei yhtään tiedä.. Hyvä kuitenkin kun Mikael on terveen oloinen, eihän se silloin voi kovin vakavaa olla.

Justukselle voimia taisteluun tulehdusten kanssa. Mä niin toivon että voisitte jo huokaista helpotuksesta. Mut mulla on kans ala-asteelta asti kaveri, joka oli sairasastellu IHAN koko varhaislapsuuden, sairaalassakin usein ollut heikon kunnon vuoksi, ihan terve aikuinen siitä on tullut. Paitsi migreeni sillä on tosi herkässä.

iuiu: toki muistan teidät! Ei noin hauskaa nimimerkkiä voi olla muistamatta! Myöhästyneet 9kk onnittelut Helmille!

ametisti: En mä Ohtoa oikein viitsi ulos nukuttaa kun rattaat olisi ainut vaihtoehto, vaunuissa ei enää pysy puolta sekuntia kauempaa. Ja muutenkin on huomattu että vaunuissa/rattaissa nukkuu huonommin kun ei mahdu pyörimään...

Mut mä oon nyt huomannu tuosta unille menosta, että Ohton täytyy olla TOSI väsy että se voi kiukutta käydä unille. Ekoista väsy-kiukuista ei siis kannata laittaa, vaan oottaa että ne laantuu ja menee yli, sitten se leikkii puolisen tuntia ihan tyytyväisenä ja alkaa sitten haukottelemaan. Silloin on vasta oikea aika. Eli käytännössä Ohto menee nykyään yksillä päiväunilla jos suinkin jaksaa. aina ei jaksa vaan simahtaa keskenkaiken. Ne sairaala-unikoulun määrittämät mahdolliset torkut siis kannatta jätttää pois rytmistä, muuten nukkumaanmenot on taistelua. Ilman niitä nukahtaa kuin unelma, kiukkuaa kyllä viimeisimmän tunnin ennen unia. Mutta parempi kai se kuin 2tuntia unille mennessä..

Mä just tänään järkytyin (ametistin uneen viitaten) kun tajusin kahtena eri yönä nähneeni unta kaksos-vauvoista, ihan erilaisia unia keskenään, mutta molemmissa kaksoset, jotka mä synnytin tai olin juuri synnyttänyt! Pitäisiköhän tehdä raskaustesti, ei sitä ikinä tiedä mitä nuo unet tarkoittaa.. Menkatkaan kun ei ole vielä vakiintuneet..

Mut yleisesti: jännä millaisia unia sitä voikaan nähdä..

Onko teillä muilla muuten ollut haamupotkuja? Mä ja mun muutama kk myöhemmin lapsen saanut kaveri kärsitään niistä nimittäin kovinkin! Mä joskus kun Ohto oli 5kk, aloin tuntea potkuja, ne jatkuu yhä joskus. Ja se kun lapsi oli 4kk, silläkin yhä.. Onko tää normaalia???

Voimia ametistille unikouluun muuten! Meilläkin mies tuntuu kypsyvän nopeammin ku minä, se on nyt 2vk lomalla vaihteeksi, eli yöt kotona. Ja kehtaa silti olla huonotuulinen yövalvomisista vaikka niitä on paljon vähemmän kuin ennen ja se ei edes oo töihin menossa. ISO MUR!!! Hyvin iso.

Magda: Kiitos kauniista sanoista. Ne piristi mua. Oot varmaan oikeassa että mä oon ollut väsyneempi kuin annan kenenkään ymmärtääJa kiva kun muistutit että mä oon liian kiltti, mä tiedän sen ja välillä kiroan sitä, mut en aina muista.

Ipu: Hyvä että teillä on alettu parantumaan! Mä niin pelkäsin meillekin tuot kyseistä rokkoa, mut ei se onneksi oo tullut niihin tuttaviinkaan mitä me nähtiin kellä oli se riski.

Miukkis: mä luulen että meille saattais olla nyt tulossa hammas/hampaita! On mekin harjailtu jo jonkun aikaa huvikseen, Ohto tykkää siitä. Nyt tykkää harvinaisen paljon itse harjailla, kun sillä on sellainen turvallinen harja mikä käy ihan lelusta (ei oo siis mikään pitkä kapula minkä voi tunkea syvälle kurkkuun, vaan enemmän purulelun kaltainen.)

Ja nyt on ollut pari päivää aika kiukuista ruokapöydässä, kuiva ruisleipäkannikka on tuonut avun kuikkuun... Mitään mä en suussa vielä näe ku Ohto ei anna katsoa kunnolla, mut kyllä mä nyt jo uskon että pakko olla hammas kyseessä..

Niin, KIITOS siis kaikille unikoulusta onnitelleille! Kaikki tosiaan sujui jo hyvin.. Mutta kaksi viimeisintä yötä on ollut kyllä nyt yhtä h*****iä! Taas valvotaan! Toivottavasti kyse on hampaasta, mä muuten niin jo itsekin uskoin että Ohto oppi nukkumaan. Maitoa ei oo silti yöllä enää annettu, se on plussaa että on jaksettu siitä pysyä pois ja että Ohto on ilman maitoakin ajallaan rauhoittunut.

Mies taitaa vasta nyt tajuta mitä mä oon kokenut viimeisimmät 2,5kk, se on välillä nyt pari yötä ihan toivoton nyt kun se on kotona lomalla...

Mutta on mies silti aika herttainen... Mietin saunassa että ollaan me aika sisukkaita kun ei edes ikinä varsinaisesti tapella vaikka ei kunnolla ole työvuorojen takia aikaa ja Ohtokin aina valvottaa ja monet asiat kotona kiristää molempien hermoja... Itse mietin että me ollaan vaan niin sinnikkäitä ja luotetaan että "paremmat päivät" koettaa joskus. Mies vaan totesi, että "ehei, koettaa mitä mitä koettaa, me pärjätään just siksi kun ollaan luotu toisillemme!" Ihanaa että se sanoi noin! tavallaan noin mä olen itsekin koko ajan ajatellut, mut välillä on vaan tuntunut että mahtaakohan se mies edes rakastaa tällaista hermoheikkoa kiukkupussia jolta mä välillä arjessa omasta mielestäni tunnun..

Hyvää viikonloppua jo nyt!

Frimmy ja Ohto 250108.

Vierailija
18/23 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas ylimääräistä aikaa, kun löysin taas itseni täältä :).

Frimmylle piti jo aiemmin kirjoitella noista päiväunitaisteluista, mutta unehtui.

Oletkin jo todennut saman kuin minä, että pitää olla tosi väsy ennen kuin kandee laittaa sänkyyn tai sitten ihan liian aikaisin (jotta nukahtaa ilman huutoja, mutta on aikaavievää). Joskus sorrun antamaan unimaidon, mutta joskus käy päin vastoin ja se vain piristää vauvelin.

Ja joulusta vielä sen verran, että mäkin haluan Ametistin tavoin karttaa kaupat pahimpaan jouluruuhkaan. Sitä osaa jotenkin nauttia eri tavalla joulusta (tai siis sen odotuksesta), kun voi hoitaa pakolliset joululahjaostokset, ym. etukäteen, ilman kiirettä ja stressiä.

Meidän vauveli löytää nykyisin tiensä ihan joka paikkaan. Yhtään mikään ei ole enää turvassa. Änkeää pienestäkin raosta itsensä pinteeseen. Aina saa olla jostain pelastamassa. Mutta onneksi tässä kämpässä ei ole vaaran paikkoja (ainakaan tunnistettuja), joten jätkä saa tutustua ihan rauhassa kaikkeen mihin haluaa. Isoveljen lelut, paperit ja pahvit ovat kaikkein mielenkiintoisimpia, niin ja roskat lattialla (menee tietty suuhun).

Tapaamiseen tuloa en ole taas jaksanut edes ajatella. Ehkä joskus...

Mukavaa viikonloppua ja tulevan viikon alkua!

En vain tiedä koska seuraavan kerran pääsen koneelle. Eilen tuli ADSL-firmasta viesti, että ovatten irtisanoneet meidän ADSL-sopimuksen ja sen piti olla vain muutto toiseen osoitteeseen! On kuulemma jäänyt johonkin matkanvarrelle tuo osoitteenmuutos. Voi argh! Onneksi tajusin soittaa, etteivät katkaisseet yhteyttä omin lupineen. Vaihtaisin firmaa, mutta otin (tyhmä) 1v kiinteän sopimuksen.

Justus & poju 14.1.

Vierailija
19/23 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolleroiselle onnittelut rouviintumisesta!

Iuiu: Kiva kuulla sustakin taas! Mulla taitaa olla myös sammas maitobaarissa. Daktarin-geelin sain lääkäriltä, mutta se ei selvästikään tiennyt mistään mitään, joten annostus ei välttämättä ole kohdillaan. Kuinka usein laitat lääkettä? Ennen vai jälkeen imetyksen parempi? Vai onko sulla joku muu rasva? Kiva bonus tällainen vaiva tässä vaiheessa, ei ole nimittäin ikinä ennen ollut hiivaa missään, ja tämä on sentäs neljäs imetettävä vauva.

Mammojen pikkujoulut olis tosi jees! Joulukuussa mäkin olen taas päivisin vapaalla jalalla - tai no, ainakin jotensakin, jos ei tuon kolmosen eskariroudailuja lasketa. Marraskuussa kävis kyllä joku pe ilta myös. Jos tällainen töissä piipahtanut luuseri siis huolitaan mukaan.

Miukkis: Hampaat puuttuu meidänkin neidiltä, mutta olin vähän ajatellut, että hammasharjaa voisi alkaa kaivella esiin. Tai no, pitää varmaan hoitaa tuo sammas ensin pois, luultavasti se kuitenkin muhii myös tytön suussa. Mitäs Milla on harjasta tykännyt?

Stressiä on töissä ja kotona. Kotihommia on luvattoman paljon rästissä. Eihän ne tekemällä lopu, mutta olis mukavampi olla kotona, jos joka nurkka ei huutaisi siivoustarvetta. Flunssakin pukkaa päälle, mutta onneksi tytöllä ei ole - ainakaan vielä. Yritystä olis silti ottaa viikonloppuna vähän rennommin. Jos ei muuten, niin joulukuussa tosiaan taas helpottaa. Jokos mä kerroin, että tein sitten päätöksen jäädä vielä kevääksi kotiin. Vaihdoin siis hoitopaikkahakemuksen vuoden alusta tuonne elokuulle. Ei siksi, että töissä olisi kamalaa, vaan siksi, että kotona on kivaa ja tyttö on vielä niiiiin pieni. Voi vihvilä, me varmasti hemmotellaan tuo tyttö aivan pilalle. Se kun on aina "niiin pieni", vielä keski-ikäisenäkin...

Sekavia löpisevä Strutsi ja neitokainen 31.1.

Vierailija
20/23 |
25.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas kukutaan =). Mieskin leipoo viä korvapuusteja..

Kehitysrintamalla ei juuri mitään uutta. Edelleenkään ei ees ryömitä mutta istuskelu ja seisoskelu on kivaa. Pottaharjottelut jatkuu ja kokeiltiin just 8 kuukautisten klimppisempää sosetta. Uppos!

Limaröhinää on edelleen =(

Tolleroinen: Isot onnittelut rouvalle! Kuulosti onnistuneilta häiltä. Mua kaveri pyysi just kaasokseen ens kesänä ja Pinjasta tulee morsiusneito =) Kauhee vastuu, hui, varsinkin kun oon ainut kaaso ja häät on täällä mutta morsian asuu Vantaalla.

Meilläkin on pikkukakkonen tervetullut mutta en sen suhteen paljo toivoo elättele vielä kun ei oo menkatkaan alkanu.

Iuiu: Morjensta pitkästä aikaa! =)

Justus: Onnea uuteen kotiin! (ihan hieman etuajassa) On varmaan ollu raskasta olla raksaleskenä, osaan kuvitella.

Frimmy: Tosi jännä juttu toi teidän sairaalaunikoulu. En oo moisesta aikasemmin kuullukkaan. Jännää myös se kun kirjotit niistä haamupotkuista kun just eilen jotain semmosta tunsin ja ihmetelin asiaa..

Ipu: Oletko ehdokkaana? Eiku onnee sitte vaan!

Kertokaas mitä kaikkee voisin Pinskulle jo syöttää kun neuvolassa ei oikein osattu neuvoo.. Eli sormiruokia tarkotan lähinnä. Mitä ja minkä kokosena? Maissinaksuja ja palttoonnappeja oon antanu ja tykkää, kurkusta ja jauhelihasta tuli yökit. Oon jotenki kauheen arka näissä ruoka-asioissa kun tarttis syöttää jotain muuta ku soseita..Lähinnä siis pelkään tukehtumista. Allergioita ei oo ainakaan viä ilmaantunu vaikka ollaan kokeiltu ihan kaikkia soseita..

Joulusta kans sen verran että täälläkin on alettu jo lahjoja hommaileen kun en kans jaksa hommailla niitä silloin kun haluan joulua valmistella muuten. Pikkasen aion taas karsia tota ostelua että lahjat saa vaan kummilapset ( 4 kpl), parhaan kaverin lapsi, molempien porukat ja isomummu. Ja tietty Pinsku ja Petelle saatan ostaa olkkariin uuden lattian kun se kerran semmosen haluis =) Ite taidan saada siltä tatuointilahjakortin.

Nyt(kään) ei kyllä irtoo yhtään. Tarttee kait mennä nukkuun kun aamulla on vauvauintikin taas tosi aikasin. Tänä viikonloppuna on taas kahen pikkuihmisen synttärit. Näitä kyllä riittää nykyään..

Mulla muuten loppuu äippäloma viikon päästä kääks. Aattelin ruveta työttömäks.

Taidan pistää tohon loppuun sen matkitun syksykuvan. Meidän lehdet oli jo kyllä hieman mätiä =(

Viikonloppuja!

T: Xena ja Pinja 070208

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2968711.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/…]