Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Tyksistä??

25.08.2007 |

Millainen paikka tyks on synnyttää??millaista henkilökuntaa??entä millaisia synnyttäneiden osastot ovat??kiitos tiedoista jo etukäteen..mä oon menossa ens vuoden alkupuolella ekaa kertaa tyksiin synnyttämään,aikasemmat 3 lasta oon synnyttäny Tampereella ja siellä oli kyllä mukava henkilökunta..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni vuodelta 2005 ovat tosi hyviä; henkilökunta oli mukavaa sekä synnytysosastolla, että vuodeosastolla (jossa viihdyin sekä ennen synnytystä, että synnytyksen jälkeen - yhteensä 7-8 päivää). Isossa talossa tietysti henkilökuntaa paljon, mutta itse en kohdannut kuin yhden hiukan tympeän tapauksen koko aikana.

Synnyttäneiden osastoja on tietääkseni jonkin verran rempattu vuoden 2005 jälkeen. Silloin huoneet olivat kolmen hengen huoneita (joku perhehuonekin löytyy), mutta riippuu ruuhkasta kuinka monta huoneessa majailee. Omana aikanani joka huoneessa oli vain kaksi henkeä, välillä olin yksinkin.

Synnytyssalit ovat mielestäni ihan suht kotoisia ja mukavia. Amme löytyy, itse en ehtinyt sitä kokeilemaan. Kaikenlaisia apuvälineitä osastolla on myös (jumppapalloja jne). Anestesialääkäri tuli nopeasti häntä tarvitessani.

Itse kävin odottaessani synnytysvalmennuksessa sekä Tyksissä että Taysissä (muuttomme ajankohta oli epäselvä). Valmennuksesta jäi ehkä hitusen sellainen olo, että Tyks on näistä kahdesta se pehmeämpi ja luomumpi vaihtoehto. Mm. löytyy kätilöjä joilla vyöhyketerapia/akupunktio-koulutus.

Tyksin vuodeosastoilla noudatetaan vauvamyönteisyysohjelmaa melko tarkkaan, mutta jos itsellä on mielipiteitä asiasta suuntaan tai toiseen, niin eivät pane hanttiin.

Tyksistä jäi ihan mukavat muistot, itsekin olen suuntaamassa sinne taas alkuvuodesta. Onnea synnytykseen!

Vierailija
2/7 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvät muistot, lapsivuodeosastolla aivan ihana henkilökunta. Synnytyksessä mukavia kätilöitä, yksi vähän nuiva (mulla ehti siis kolmesti vaihtua kätilöiden vuoro).

Sitten niin kuin varmaan TAYS:ssakin niin paljon oli eri opiskelijaharjoittelijoita, mutta nekin ihan mukavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mustakin tuntuu että siellä on ihan mukavaa henkilökuntaa,esikoista kun olin tampereella synnyttämässä niin törmäsin yhteen nuivaan ihmiseen,mutta kahdella toisella kertaa en törmännyt ollenkaan semmoiseen vaan kaikki oli tosi mukavia,kovasti jo odotan että pääsis synnyttämään vaikka onki vielä aika alussa,koskas sulla on la?nimimerkkiäsi en nyt muista..

Vierailija
4/7 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ihan samaan aikaan olla synnyttämässä:)

Vierailija
5/7 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esikoisen ajasta en hirveesti muista mutta olivat tosi ystävällisiä kun oli ongelmia imetyksen aloittamisessa... sanoivat aina että soita vaan meitä on täällä vähän mutta kyllä tullaan auttamaan... voipi vin kestää...

synnytys saleissa ei kaikissa ole ammetta vain yhdessä ja saleja on tietääkseni 12...

kaikkia mahdollisia luomu kivun lievityksiä saa kokeilla jos haluaa.. kuskaavat huoneisiin niin säkkituolit kuin jumppapallonkin....

kaura tyynyt ja keinutuoli sekä ilokaasu taitavat olla yleisimpiä...

pikkukakkosen synnytyksessä kätilöni oli mies ja parempaa kätilöä en olisi voinut pyytää (aluksi hieman ajatusta kaikkosin mutta kun kivut koveni hän oli loistava).. ja osasi tsempata ponnistus vaiheessa minua paremmin kuin esikon synnytksessä ollut kätilö. pikkukakkosen ponnistus vaihe kesti vain 11 min.

riippuen ruuhkasta miten huoneisiin sijoitetaan... nyt toukokuussa oli kolmen hengen huoneessa pääsääntöisesti kaksi.. aina kun toinen lähti tilalle tuli toinen.... eli ei ainakaan toukokuussa hirveetä ruuhkaa ollut

Vierailija
6/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko mitään eroa vuosien 03 ja 07 välillä? :)

Vierailija
7/7 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

03 jouluna rempaattiin osaston pesutiloja jotka olivat nyt kaikki rempattu ja laatoitettu uusiksi... huoneista en oikein osaa sanoo mitään koska eka kerralla olin yhenhengen huoneessa joka oli muutettu kahen hengen huoneeksi ruuhkan takii...

huoneet oli kyllä tosi siistejä vaikka olisi vanhojakin.... lasten hoitohuoneissa oli hiukan mielestäni rempattu... muutettu enempi tarkoituksen mukaiseksi....

osaston numeroasta en muista... molemmilla kerroilla olen ollut samalla osastolla ja se on se minkä läpi kuljetaan erityis hoito osastolle