Pitääkö taaperolle ostaa talveksi villahaalari?
Ovat meinaan aika kalliita ja viime talvena meillä ainakin oli käytössä fleecepuku haalarin alla eikä lapsi koskaan valittanut, mutta kaikki muut näyttävät käyttävän villahaalareita? Miksi? Ehkäpä minäkin sellaisen ostan, kun vaan joku kertoo syyn ;) *tyhymä* No, ei sitä aina kaikkea voi tietää..
Kommentit (15)
-kivat taitaa olla ainoa villainen kohtuuhintainen?
Luulisin, että jos lapsella on kunnollinen talvihaalari, fleece on aivan riittävä - ja jos ei ole, niin osta vasta sitten villainen väliasu. Lapsesi on jo niin iso, että osaa itse kertoa, jos olo ei tunnu hyvältä.
Villahaalareita voi itsekin neuloa - tai vaikkapa pitkähelmaisen paidan ja erillisen housut, ken villaista haluaa kohtuuhintaan.
ilman että se tuntuu märältä. Siksi se on niin mukava päällä. Esim. alusvaatteissa villan ja silkin sekoitus on ideaali. Se on ehkä villan suosion syy, jos ei merkittävin niin ainakin yksi tärkeimmistä.
Sitähän urheilijat ja retkeilijätkin suosivat. Helpompi pitää puhtaana kuin villa (vaikkakin villaa ei toki tarvi pestä niin usein) ja tuntuu ainakin minun iholle mukavammalta, en tykkää villasta.
Itse olen jotenkin karsastanut villaa, kun muistelen sen kutittavan... Ei ole kauheasti ollut käytössä villavaatteita siis sen jälkeen. Mutta tuo 100% villa on siis ilmeisesti mukavampaa käytössä?
Itse en osaa neuloa mitään, joten pitänee ostaa ihan kaupan villahaalari, jos siihen ratkaisuun nyt päädyn =)
-AP
Sieltä mä olen meidän muksuille ostanut niitä :) Halvalla.
Itse vaan muistelisin, että jo se tuntuu ikävältä jos ranteita tai nilkkoja kutittaa, jos vahingossa vaikka sukat luiskahtaa niin alas tms... Kaikkea sitä miettiikin näin lauantai-illan kunniaksi =)
-AP
Ne puuvillaiset vaatteet iholla mitä yleensä käytetään on se kaikkein huonoin vaihtoehto koska ne kastuvat pienestäkin hikoilusta. Em. materiaalit siirtävät kosteuden iholta ja pitävät lämpimänä.
Meillä lapset on hyvin selvästi jo pieninä osoittaneet, etteivät siedä villan tuntua ihollaan. Aina olemme käyttäneet fleeceasuja (takki + housut) ilman mitään ongelmia.
käsistä, ilman että tuli paksua möykkyä. Ihanat ovat, eivätkä kutita.
kysyy äiti, joka löysi lapselleen 100% villa-haalarin eurolla... kirpparilta.
ja tosi siistin:)
ostin sen jo pari vuotta sitten varastoon..
vaan se riippu villan laadusta. Muistaakseni Kivat on tosi pistelevää tavallista villaa, mutta siinä taitaa olla puuvillaresorit, myssyissä ja lapasissa on puuvillavuorikin. Ruskovilla taas käyttää merinovillaa, joka ei pistele läheskään niin paljon, sitä voi useimmat käyttää paljaalla ihollakin. On kalliimpaa kuin tavallinen. Minua sekin pistelee ja tekee ihottumaa, kokeiltu on.
hesan talvet on nykyään niin leutoja, et mun mielestä villahaalareita ei tarvii.
Kutittavuuden tietää vain se, joka käyttää haalaria.
itse en atoopikkona siedä iholla villaa, enkä laita lapsellekaan (siis en ruskovillaakaan). Oikein kovilla pakkasilla saatan laittaa lapselle mummin kutoman ihanan villatakin college-paidan tms. päälle ettei pistele. Fleece lämmittää ja hengittää, läpi pystyy hyvin puhaltamaan. Ei ime kosteutta vaan siirtää sen ulospäin, kosteussuojavaatteiden läpi pääsee sitten kosteus haihtumaan.