Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suosittele hyvää asunnonkuntotarkastajaa

25.08.2007 |

Onko kokemusta hgin seudulla luotettavasta ja kohtuuhintaisesta/edullisesta asunnon kuntotarkastajasta?

Kerro kokemuksesi ja mielellään myös tarkastuksen hinta/asunnon koko ja tyyppi. Meillä on paritalo 95 neliötä. Kiitos avusta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntotarkastajana esiintyy niin monenlaista tallaajaa ilman mitään kunnon pätevyyttä. Äitini myi omakotitaloasuntonsa pari vuotta sitten ja kosteusmittauksia ja arvioita tehtiin eikä mitään hälyttävää todettu, kylppäritilat toki vanhassa talossa oli remontin tarpeessa muutoinkin. Sitten yhdellä ostajaehdokkaalla oli oma arvioijansa mukana ja hänen mukaansa olisi pitänyt suunnilleen kaikki lattiat purkaa ja alustat tarkistaa.

Silloin tuli tsekattua noita kuntotarkastajan nimikkeellä esiintyviä. Heille on olemassa tietty koulutus, en nyt muista minkä pätevyyden tai tittelin se antaa, mutta googlettamalla varmaan löytyy. Näin löysin myös paikkakuntakohtaisia nimilistoja pätevistä tarkastuksia tekevistä. Tarkastuksen perusteellisuuden voi sitten itse valita.

Vierailija
2/3 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on vielä laajempiakin kuntotutkimuksia, jos tarpeen. Katso yhteystiedot netistä, heiltä saat sitten hinta-arviota ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa suositella ketään. Ostajana olen ollut mukana tuollaisessa virallisessa ns. kuntotarkastuksessa ja lähinnä tilaisuus naurattaa näin jälkikäteen. Meillä oli välittäjän mielestä hyvä kuntoarvion tekijä, minusta se oli kovin pintapuolista ja muistilistan lukua. Koska rakenteisiin ei kajota, niin vain kaikkein selvimmät viat tulevat esiin. Olin aika pettynyt siihen ns. tutkimukseen, koska vanhaa ja rankasti remontoitua taloa ostaessa olisi kaivannut jotain muutakin kuin tuollaista rasti-ruutuun listan kanssa läpi käyntiä.

Luotimme lopulta enemmän omaan arviokykyymme. Olen ollut aika ällistynyt, kun tuota kuntotarkastusta on välillä ehdoteltu pakolliseksi. Se on sellaista valohoitoa... Ihan kannattava bisnes tietysti.

Itse arvostaisin paljon korkeammalle jonkun eri ikäisiä rakenteita koko ikänsä katselleen ammattimiehen arviota. Ei nuorilla rakennusinsseillä voi olla kovin kummoista kokemuspohjaa (joutuvat arvioimaan kaikkea rakennuskantaa ja kaikenlaisia rakenteita jotka on tehty viimeisen 100-200 vuoden sisällä) ja nehän niitä kuntoarvioita tekevät.

Mieluummin ottaisin sellaisen 5-10 vuoden tähtäimellä laaditun kuntokartoituksen, missä olisi mietitty mitä on edessä seuraavina 10 vuotena talon kanssa. Sellaisen tekeminen esim. pientalosta vaatii enemmän ammattitaitoa. Isommissa taloyhtiöissä sellainen on, ainakin jos on hyvä isännöitsijä ruorissa.