Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämeenlinna kotikaupunkina?

Vierailija
13.10.2012 |

Ollaan muuttamassa Hämeenlinnaan kohtapuoleen. Kaupunki on käytännössä mulle ihan vieras, joten olis kiva tietää paikallisilta että millainen kotikaupunki se on? Tiedän että ilmeisesti aika "pikkukaupunkimainen" mutta käyttekö esim. shoppailemassa Helsingissä/Tampereelle ym.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ei haittaa heidän hitautensa

ja vähäpuheisuutensa.

itsekin tykkään olla omassa

rauhassa.

mulle riittää se kassarouvan

16,50. - kiitos - kiitos -

näkemiin - hei

-keskustelu

Vierailija
2/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sopivan kokoinen. Samat naamat ei ihan koko ajan tule vastaan, mutta kaikkea saa ja asioiden hoitaminen on niiiin helppoa (tyyliin asiointi verovirastossa vie vartin).

Mä käyn silloin tällöin shoppailureissulla Helsingissä tai Ideaparkissa Lempäälässä, mutta en sen takia, että varsinaisesti täytyisi.

Tutustumaan hämäläiset ovat aika hitaita. Olen asunut Hämiksessä nyt 5v, ja ekan vuoden olin kyllä varsin yksinäinen. Nytkin tunnen ihan vaan kourallisen alkuperäisiä Hämeenlinnalaisia. Oisko täällä vaan paljon muualtamuuttaneita, vai onko alkuasukkaat enempi omissa piireissään, en tiedä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei jännitä ihan niin paljon :)

Vierailija
4/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Hämeenlinna on hieno paikka. Olen itse alun perin kotoisin isommasta kaupungista ja mua viehätti Hämylinnassa juuri se kompaktius ja siisteys. Puolisoni on sieltä kotoisin, joten seurusteluaikana tuli vietettyä paljon aikaa kaupungissa.

Vierailija
5/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka miinuksiakin löytyy. Moottoritien katetyömaan takia Kaivokadun tienoon liikenne on vähintäänkin mielenkiintoista. Keskustan alueelta on myös vaikea/mahdoton löytää ilmaista parkkipaikkaa. Nopeilla asioilla maksullisuus ei haittaa, mutta työpäivinä parkkitilanne kyllä kiristää hermoja.

En harrasta shoppailua ja ostelen tarpeellisen paikallisista kaupoista, mutta vaatimustasoni ei olekaan kovin korkea.

Vierailija
6/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin olette muuttamassa?

Vierailija
7/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto löytyi tosi nopeasti. Mies lähti jo edeltä ja minä tulen parin viikon päästä perässä. Mies ei ole tosin ehtinyt kauheasti kaupunkiin tutustua kun työt vie ajan aika tehokkaasti, ja nytkin tuli viikonlopuksi taas tänne :) ap.

Vierailija
8/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt lapsuuden ja nuoruuteni Hämeenlinnassa. Kaamee tuppukylä, ihmiset kateellisia ja tietävät asiasi dinua oaremmin. Ksunis kaupunki pilattu pikkusieluisilla ihmisillä.

Vierailija
9/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt lapsuuden ja nuoruuteni Hämeenlinnassa. Kaamee tuppukylä, ihmiset kateellisia ja tietävät asiasi dinua oaremmin. Ksunis kaupunki pilattu pikkusieluisilla ihmisillä.

Asuin Turun lähistön pikkupaikkakunnalla 7 vuotta. Loppuun saakka joka paikassa katottiin kuin olisin ollut jotenkin väärän värinen :) Jos Hml:ssä ollaan sisäänpäinlämpiäviä, niin sitä ollaan myös Turun seudulla. ap

Vierailija
10/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset aikamoisia kyräilijöitä ja tosiaan "piireihin" ei pääse - ei niin millään. Olen asunut kymmenisen vuotta tässä kaupungissa ja tosi hidasta on tää touhu kaikinpuolin. Kyllä pitäisi ilmeisesti joku taikuri vähintäänkin olla, että täällä sais kavereita. Ostoksilla käydään joskus Helsingissä ja joskus Tampereella, mutta yleensä riittää Hml:n kaupat, että sikäli ihan ok.

Vierailija
11/37 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset aikamoisia kyräilijöitä ja tosiaan "piireihin" ei pääse - ei niin millään. Olen asunut kymmenisen vuotta tässä kaupungissa ja tosi hidasta on tää touhu kaikinpuolin. Kyllä pitäisi ilmeisesti joku taikuri vähintäänkin olla, että täällä sais kavereita. Ostoksilla käydään joskus Helsingissä ja joskus Tampereella, mutta yleensä riittää Hml:n kaupat, että sikäli ihan ok.

Ollaan asuttu viisi vuotta Hml:ssa ja ollaan saatu paljon uusia tuttavia ja ystäviäkin. Ei mitenkään erityisen vaikeaa tutustua jos on itse sosiaalinen.

Vierailija
12/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kivoja/isoja leikkipuistoja löytyisi siitä keskustan, Keinusaaren ja Hätilän alueelta? Miehen vanhemmat asuvat siellä ja tulevaisuudessa tulemme käymään siellä lapsen kanssa useamminkin, mutta koska miehen vanhemmat ovat jo aika vanhoja, jää varmaan meidän vastuulle lapsen ulkoiluttamiset yms. Mutta missäs siellä on "menoa ja meininkiä", ts. toisiakin lapsia, jotta lapselle löytyisi leikkiseuraa?

Vierailija
13/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin seitsemän vuotta ja päivääkään ei olla kaivattu takaisin. Muistoksi jäi kylläkin neljä kivaa kaveriperhettä, vaikka todella vaikea oli siellä tutustua keneenkään.

Vierailija
14/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän paljon virheitä, kun vastasin puhelimella :).

Mutta siis, Hämeenlinnaa en suosittele kellekään. Tänne on kiva tulla lomilla käymään, mutta parasta on se, että pääsee takaisin isoon kaupunkiin... :)...

Hämptonissa ihmiset ihan avoimesti mollottaa, mitä sinulla on ostoskärryssä ja mitä sulla on päällä. Tosi säälittävää väkeä :)

Vierailija
15/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei täällä Espoossakaan ole yhtä monta kivaa kaveriperhettä, vaikka valikoimaa pitäisi riittää.

Minä ja mieheni olemme alunperin kotoisin HML:sta, ja muutettaisiin mielellämme takaisin, mutta meille ei ole töitä siellä. Ehkä sitten eläkkeellä...

Tuo moottoritien kattamistyömaa on tosiaan tylsä, mutta se ei onneksi kestä ikuisesti. HML:ssa parasta on luonto, Vanajavesi, Aulanko ja rauhallinen keskusta.

Asuttiin seitsemän vuotta ja päivääkään ei olla kaivattu takaisin. Muistoksi jäi kylläkin neljä kivaa kaveriperhettä, vaikka todella vaikea oli siellä tutustua keneenkään.

Vierailija
16/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämptonissa ihmiset ihan avoimesti mollottaa, mitä sinulla on ostoskärryssä ja mitä sulla on päällä. Tosi säälittävää väkeä :)

Vierailija
17/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kivoja/isoja leikkipuistoja löytyisi siitä keskustan, Keinusaaren ja Hätilän alueelta? Miehen vanhemmat asuvat siellä ja tulevaisuudessa tulemme käymään siellä lapsen kanssa useamminkin, mutta koska miehen vanhemmat ovat jo aika vanhoja, jää varmaan meidän vastuulle lapsen ulkoiluttamiset yms. Mutta missäs siellä on "menoa ja meininkiä", ts. toisiakin lapsia, jotta lapselle löytyisi leikkiseuraa?

Hämeen linnn edustalla on iso puisto ja keskustassa aivan Vanajan rannalla sillan vieressä on juuri uusittu pieni puisto. Hätilän puistoista en nyt muista... Mutta leikkiikö lapset puistoissa tuntemattomien lasten kanssa? Mä en ainakaan olisi ikinä leikkinyt, mutta oonkin hämeenlinnalainen :-D

Vierailija
18/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta leikkiikö lapset puistoissa tuntemattomien lasten kanssa? Mä en ainakaan olisi ikinä leikkinyt, mutta oonkin hämeenlinnalainen :-D

No kyllä mä aattelin. Tai siis ainakin ite leikin lapsena. Mut mä en ookaan Hämeenlinnasta. ;) Mut kiitti puistotiedoista!

Vierailija
19/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta leikkiikö lapset puistoissa tuntemattomien lasten kanssa? Mä en ainakaan olisi ikinä leikkinyt, mutta oonkin hämeenlinnalainen :-D

No kyllä mä aattelin. Tai siis ainakin ite leikin lapsena. Mut mä en ookaan Hämeenlinnasta. ;) Mut kiitti puistotiedoista!

vieläkin sen kiusallisen tunteen, kun joku VIERAS yritti alkaa leikkimään mun kanssa. Välillä yritin olla kohtelias ja olla mukana, mutta se tuntui teennäiseltä enkä oikein ymmärtänyt vieraiden lasten juttuja... Omien kavereiden kanssa ei ongelmaa, toisaalta mä olen vieläkin ystävä niiden aataminaikuisten HÄMEENLINNALAISTEN hiekkalaatikkokavereiden kesken :-DD

Tuli vielä mieleen Aulangintieltä puisto, aika uusi, on sairionrannassa eli suunnilleen sen grillin ja Siwan kohdalla rannassa.

Vierailija
20/37 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika yksinäiseltä tuntuu toistaiseksi. Olen yllättynyt siitä miten vähän olen tutustunut kehenkäään, vaikkei se yleensä ole minulle kovin vaikeaa. Ehkäpä harrastusten ja onnistuneen asuinpaikkavalinnan kautta saisi paremmin tuttavia.

Kaupunki on kaunis, kompakti ja kehityskelpoinen, mutta todellakin ihmeellisen "pikkukaupunkimainen" näinkin isoksi kaupungiksi. Monia palveluita puuttuu, ja ihmisiä on usein tosi vähän liikkeelä esim. puistoissa tai vaikkapa kesäisin terasseilla, eivätkä ne juuri jutustele tuntemattomille.

En ole kuitenkaan vielä menettänyt toivoani, vaikka alkusyksy onkin tuntunut jo vähän ankealta. Ellen kahdessa vuodessa tutstu hämäläisiin, niin täytyy ajatella asuinpaikkaa uudestaan. Eihän uuteen kaupunkiin muuttaminen ole varmaan koskaan ihan helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä