Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikrotia. Toinen korva puuttui jo syntyessäni

Vierailija
20.10.2008 |

Tervehdys kaikille!

Eli itselläni synnynäinen vika ja oikean puoleinen korva puuttui ja tilalla oli lähinnä vain sellainen nipukka. vasemman puolen korvassa taas korvakäytävä oli ahdas ja kuulo oli heikko. nuorempana tämä toinen korva haittasi elämääni melkein jatkuvasti ja koulussa sain kokea kiusaamista jatkuvasti.

Jotenpa otin askeleen eteenpäin saadakseni asian hoidettua ja poikkesin Oulun yliopistollisessa sairaalassa isäni ja äitini kanssa keskustelemassa asioista. Riskit sain tietooni ja ne oli olemassa, kuten joka ikisessä muussakin leikkauksessa mitä leikata voi. Mutta ne eivät siinä vaiheessa pelottaneet minua ja lähinnä mietin vain sitä koulukiusaamista. oikean puolen korvaan oli kaksi vaihtoehtoa. joko leikkaus onnistuisi tai jos ei niin proteesi tai tälläinen keinotekoinen korva siis.

Sitten astuttiin seuraavaan vaiheesen. Itse leikkaukseen, ensinmäinen iso leikkaus tapahtui vuonna 1994. (Mitä itse tiedän ja olen äidiltäni kuullut, tämä kyseinen operaatio oli Suomen ensinmäinen laatuaan ja kysinen lääkäri oli käynyt opiskelemassa euroopassa tätä ja tulevia leikkauksia varten) Ensinmäinen leikkaus kesti n. 10 tuntia ja mikä parasta, leikkaus meni kuuleman mukaan niinkuin pitikin. Kyljestä otettiin luuta ja muokattiin korvan muotoon. En muista aivan kaikkea operaatiosta, mutta toisessa leikkauksessa joka tapahtui vuonna -95 muistaakseni otettiin pakarasta nahkaa ja näin ollen oli syntynyt toinen korva.Joitakin tunteja siihen toiseenkin leikkaukseen meni, mutta onistuneesti. Samana vuonna minulta leikattiin vielä toinen korva ja operaatiossa siis laajennettiin vasemman puolen korvakäytävä kuuloa parantamaan. Ja kuinkas ollakkaan onnistui jälleen :) Kipuja en juurikaan muista näistä leikkauksista, mut ekan leikkausken jälkeen kyljessä jonkin laista oli.. Jos muistan niin kyljessä oli siis tälläinen letku ja sen päässä jokun pieni kammio tai jotain johon siis ylimäärainen neste kyljestä tuli. Ja sairaalassa sitä tietysti oltiin paranemassa, mut jestas sitä jäätelön määrä mitä söin siinä parantuessa :)

Tänä päivänä olen 22 vuotias nuori mies ja töitä teen! Ja sanon teille kaikille, että päivääkään en ole katunut tuon -94 vuoden jälkeen. Kyseisen operaation suoritti Kyösti Laitakari ja hänelle tulen olemaan kiitollinen aina tästä.

Teille jotka olette kyseisen asian parissa painimassa, toivon teille menestystä ja jaksamista mitä ikinä päätättekin tehdä asian suhteen. Minä ainakin omista kokemuksista suosittelen ottamaan yhteyttä kyseiselle lääkärille joka osaa varmasti neuvoa teitä ja auttaa kaikin puolin! Jotka haluavat vaihtaa kokemuksia tai muuta niin ottakaa mielummin suoraa yhteyttä minun s-postiin joka on RekkaMies-@hotmail.com tuolta tulen lukemaan päivittäin postini niin todennäköistä on että vastaan nopeammin :)

Minä kiitän ja toivotan kaikille jo tässä vaiheessa hyvää loppu vuotta sekä uuttavuotta :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea elääsi, olkoon se pitkä ja onnekas :)

Vierailija
2/2 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiitän ja kuin myös! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä