Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielipiteitä kuparikierukasta.

24.08.2007 |

Synnytyksen jälkitarkastus lähenee ja pitäis miettiä vähän ehkäisyä, olen miettinyt kupari kierukkaa mutta ainoa joka siinä hannaa vastaan on se, että olen kuullut et se lisää kuukautisvuotoa. Hyvä asiahan on se että se ei sisällä minkään näköistä hormoonia.

Jos jollain on kertoa kokemusta kuparikierukasta, puolesta ja vastaa, lukisin mielelläni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut toisaalta hoitui Buranalla. Mutta suurin ongelma mulla oli se, että kierukka aiheutti mulle kroonisen hiivatulehduksen. 2 vuotta mulla kuparikierukka oli ja joka kuukausi jouduin syömään yhden hiivalääkkeen. Tulehdukset loppui kuin seinään, kun kierukka poistettiin. Nyt minulla on hormonikierukka, eikä vastaavaa ongelmaa ole, eikä ole kuukautisiakaan. Tämä on aivan mahtava keksintö!

Vierailija
2/5 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jonkin verran lisäsi kipuja, mutta ei vuotoa. Minulla toimi hyvin ja olin todella tyytyväinen, lisäksi mulle laitettiin se vaikka en ollut synnyttänyt, se siis oli pienen kokonsa vuoksi ainoa kierukkavaihtoehto..nyt synnyttämisen jälkeen olen kyllä kallistumassa hormonikierukkaan juuri sen vuotoavähentävän vaikutuksen takia ja kun hormonivaikutuskin on lähinnä paikallista =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin esikoisen jälkeen kuparikierukka ja parin kuukauden sinnittelyn jälkeen otatin pois. Kohtu supisteli ja vatsaa väänsi ja käänsi. Pahimmillaan tuntui siltä, että synnytys alkaa uudelleen. Minulle se ei sopinut.

Hormoonikierukka laitettiin sitten tilalle ja se on ollut minulle sopiva. Kuukautiset hävisivät kokonaan ja sen myötä elämäkin kirkastui :) Olen kärsinyt kovista kivuista ja runsaista vuodoista ja kaikki oli tiessään.

Raskaaksi olen tullut kaksi kertaa helposti kierukan poiston jälkeen joten siihenkään ei ole vaikuttanut.

Nyt on jälleen resepti kassissa, sen kun saisi vielä haettua =)

Vierailija
4/5 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatin kanssa esikoisen jälkeen, ei lisännyt kuukautisvuodon määrää, mutta välivuotoja oli paljon ja lisäksi tunsin sen koko ajan :(. Joten se sitten poistettiin alle vuoden kokeilun jälkeen. Poiston yhteydessä terkka sanoi että taisi olla hieman poissa paikaltaan, vaikka laitettaessa kuulemma meni paikalleen. No enivei olen kuullut kanssa paljon positiivista hormonikierukasta, saas nähdä laitanko nyt pikku kakkosen jälkeen sen. Tosin siitä tulee sitten kalliimpi kokeilu, kun kuparikierukka oli ilmainen.

Vierailija
5/5 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin kans koska oli ilmanen. ajattelin et otan pois jos jotain haitaa tulee. eniten mua mietitytti kohdun ulkopuolinen raskaus ja yleensä raskaaksi tuleminen. no vuotoja ei kuulunu ja sit me päätettiin alkaa odotella kakkosta eli n.8 kk kokemuksella ilman kuukautisia ei valittamista. ajattelin kyllä kokeilla uudestaan mahdollisen kakkosen syntymän jälkeen.