Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvivaatteista ja kengistä vinkkejä?

23.08.2007 |

Milloin ostatte lapsille talvivaatteet? Meinaan niitähän on jo nyt myynnissä, mutta miten sitä osaa arvioida oikean koon jos ja kun lumi ja pakkaset tulee taas vasta joulun jälkeen? Varsinkin kenkien osalta lienee vaikea arvioida kokoa 5 kk etukäteen?

Ja kengistä puheenollen, olisiko vinkkejä mitkä olisi hyvät 1,5-2- vuotiaan talvikengiksi? Kuomia olen kuullut kehuttavan mutta epäilen ovatko tarpeeksi tukevat jalalle...

JA vielä: milloinkas ne talvivaatteiden alennusmyynnit alkavatkaan?

" kyselee yhden lapsen äiti joka haluaisi ostaa laadukkaita vaatteita ja kenkiä alennusmyynnit hyödyntäen" :-)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vinkkejä kaivattaisiin täällä myös

toinen yhden lapsen äiti

Vierailija
2/2 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut melkein kaikki lasten (4 v ja 1,5 v) toppa- ja välikausihaalarit alennusmyynnistä ja ihmeen hyvin olen osannut arvioida lasten koot vajaan vuoden päähän... Varsinkin esikoisen haalarit on mennyt aina ihan nappiin, mutta nyt odotan jännityksellä, onko viime talven alesta ostamani toppahaalari sopivan kokoinen kuopukselle koko talven. Mutta jos mulla ei olisi noita ale-haalareita, niin ostaisin varmaan tässä elo-syyskuussa toppavaatteet, koska haluaisin saada tietyn värisen (ja merkkisen). Jos ostaisin haalarin normaalihinnalla, ostaisin Jonathanin, jos vaan värit miellyttäisi. Alesta ostan sen sijaan Reimateciä (ja myös sitä Jonathania).

Kenkien ostamista mietin parhaillaan itsekin. Kuopukselle on jemmassa kahdet esikoisen tosi hyvät talvikengät ja toivon todellakin, että ne menisi tulevana talvena. Tytön jalka on nyt kokoa 22 ja noi talvikengät on kokoa 24. Voi olla, että on alkutalvesta vielä liian isot. Mä en ostaisi minkään ikäiselle lapselle niitä putkivarsi-Kuomia. Onhan niissä hyviäkin puolia (lämpimät, lapsi saa itse jalkaan), mutta ne ei todellakaan tue jalkaa ja mitä olen itse sellaisia joskus kokeillut (anopin), tuntuu ne tosi ikäviltä jaloissa, kun kävelee. Meidän esikoisella oli tarralliset Kuomat toissa talvena ja ne oli musta ihan älyttömän hyvät, vaikkei kaikki kelpuuta niitäkään. Jos mun pitää ostaa kuopukselle uudet kengät (jos esikoisen vanhat on liian isot), ostan jotkut Kavatit (musta parhaat, kun niissä on yleensä se kärkivahvistus ja pitävät tosi hyvin vettäkin), Tepsut tai muut nahkaiset karvavuorilliset nauhakengät. Odotan varmaan Hulluja Päiviä, koska sieltä olen ostanut muutamat tosi hyvät n. 40 ¿:lla. Kenkien ostaminen etukäteen on melkein mahdotonta (siis just esim. elokuussa koko talveksi), koska välillä jalka kasvaa 4 numeroa vuodessa ja välillä taas ei yhtään numeroa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla