Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa: Mies syyttää mua ens kuun laskumäärästä!!

Vierailija
23.08.2007 |

Tosi kurjat fiilikset, just lähti toinen kuin myrskyn merkki kaveriaan tapaamaan. :-/ On mulle vihainen, kun on ens kuussa hirmu määrä laskuja hänen maksettavanaan!

Olen hoitovapaalla, tipuin kesäkuussa ansiosidonnaiselta, eikä mun tuloista pysty maksamaan noita ihan peruslaskuja nyt: lainanlyhennys, sähköt, vesi, jätevesi, vakuutusmaksut, ym. Yleensä olen maksanut osan lainanlyhennyksestä, mutta nyt en pysty, kun on heinäkuusta Visalaskua (Kela maksoi 2kk myöhässä ekat kotihoidontuet), oman auton vakuutusmaksut sekä ihan normaalit ruokamenot viisi henkiseltä perheeltä. Vaatteita en ole lapsille syksyksi osatnut vielä, nekin menot on vielä edessä syksymmällä. Mies osallistuu myös ruokamenoihin, sekä tietty huolehtii oman autonsa vakuutusmaksut. Mutten todellakaan ole ostellut mitään ylimääräistä, joten en ymmärrä miksi hän on minulle niin vihainen? Siitäkö kun en tuo rahaa taloon tuota kotihoidontukea enempää? Mutta nuorin on alle vuoden vasta. Voi itkut, syyskuu on joka vuosi tosi inhottava kuukausi, kun kaikki isot laskut erääntyy silloin.

Onko teillä muilla tällaista, että mies on kireenä teille raha-asioista, vaikka rahaa ei ole pistetty mihinkään muuhun kuin ihan siihen pakolliseen!?? Edes missään huvipuistossa tms. ei kesällä käyty, että todella arkista on ollut tämä rahan käyttö. Yhden lelun huusin pojalle huutiksesta viikonloppuna, kun pojalla on parin viikon päästä yksivuotissynttärit. Siis käytettynä aion senkin lahjan ostaa!!

Musta tämä kohtelua on niin epäreilua.:-/

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pitäis maksaa liki kaikki ja jos tulis ero niin vaimo saa puolet kaiesta minkä mies on maksanut? Lisäksi sais tapaamisoikeuden ja elarit lapsista joita vaimo on halunnut kotona hoitaa.

kyllä elatusvelvollisuus avioliitossa tarkoittaa molempia.

meneekö lapsilisät laskuihin vai säästöön?

Vierailija
22/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisesta n. 7 kk ja nyt kuopuksen kanssa ainakin saman verran, ehkä vähän enemmänkin. Silti maksan puolet lainanhoitokuluistamme ja vastikkeistamme, tv-luvan, sanomalehden, kotivakuutuksemme sekä 4/5 ruokalaskuistamme + tietenkin omat puhelin- ym. laskuni ja vaatteeni ym. Tämä on mahdollista siksi, että ennakoin äitiyslomalle jäämisen hyvissä ajoin säästämällä. Olen viimeksi kuluneen 3 vuoden aikana ollut 2,5 vuotta kotona ja minulla on edelleen säästöjä n. 15 000 euroa. Jos ei olisi, en olisi mitenkään voinut jäädä kotiin. Miehen palkka kuluu asumisen lisäksi auton bensa-, vakuutus- ja huoltokuluihin sekä isompiin hankintoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ehdittiin olla yhdessä vain puoli vuotta kun tulin raskaaksi. En millään olisi ehtinyt saada säästöön tuollaisia summia kuin sinä. Oli ihan täysi työ saada kasaan tuo vaivaiset kolme tonnia ja rapiat!

Siitä menee 700e autovakuutukseen (maksan kerralla koko laskun ensi vuodeksi, ei sitten tipu laskuja yhtenään), 200e kakkosauton vakuutukseen, jopa tonni sähkölaskuihin (oi ihanuus, kun saa asua okt:ssa!), vajaa satanen kuussa kännylaskuihin ja sitten on oltava rahaa yllätyslaskuihin jos vaikka joku kodinkone tms hajoaa. Siihenpä ne kolme tonnia ja risat on sitten käytettykin!

Miehen palkka, kotihoitontuki ja lapsilisä mukaanlukien perustulomme ovat noin 1650 euroa kuussa. Kyllä tällä pitäisi pärjätä. Tästä maksetaan asuntolaina, autolaina, bensat, ruuat ja muut menot. Meillä on yksi lapsi. Kotona aion olla siihen asti kunnes vauva täyttää puolitoista vuotta.

21

Vierailija
24/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikeesti, naimisissa olevillahan kuuluu lain mukaakin olla sama elintaso. Onnistuuko se jos on " omat rahat" ??

Vierailija
25/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä avioliitolain mukaan puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden. Ihmettelen muutenkin miehesi asennetta: eikö perhe ole ME, yhteinen yritys, jonka eteen kukin näkee vaivaa oman kykynsä mukaan? Päämääränä kai kuitenkin pitäisi olla PERHEEN hyvinvointi, eikö?

Vierailija
26/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paremmin tienaava vastaa elatuksesta.

Vierailija
27/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari muutakin vastaavaa mokaaa. Keksi parempi :)

Vierailija
28/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä elatusvelvollisuus avioliitossa tarkoittaa molempia.

VAAN se tarkoittaa sitä, että enemmän ansaitseva puoliso maksaa suhteessa enemmän perheen menoista ja vähemmän ansaitseva puoliso suhteessa vähemmän ja jos toinen puoliso ei esim. ole ansiotyössä, hän voi kuitata oman osuutensa vaikka kotitöistä huolehtimalla. Lukekaa hyvät ihmiset kyseinen lakipykälä!

Vierailija
29/31 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän menot, ja meidän koti, ja meidän perhe..

se on sit ihan yks hailee, että kumman tililtä maksetaan ja mitä, kunhan ensin suunnitellaan, että kaikkeen rahat riittää mihin on tarvis.

minä olen vielä äitiyslomalla toisen muksun kanssa, sitten palaan kouluun kun se äippäri loppuu.

Vierailija
30/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole varaa elää?

Vierailija
31/31 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ajattelutapa se on, että naisen pitää OMASTA MIELESTÄÄN kyetä maksamaan kotihoidontuella puolet kaikesta. Onhan se toki kätevää miehelle, että hän pystyy pitämään entisen elintasonsa, vaikka lapsia syntyisi montakin. Mutta mitä ihmeen tyydytystä nää äidit saa kituuttamisesta. Eikö miehen kuulu uhrata elintasostaan yhtään milliä perheen hyväksi, kun samaan aikaan nainen antaa viimeiset silakatkin lapsilleen ja näkee itse nälkää! Miten jollain naisella voi olla noin olematon omanarvontunto, ettei mieheltä vaadita yhtään mitään, vaan otetaan vaan kiitollisena ne almut, jotka mies armollisesti antaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä