Olen päättänyt että muutan lasten kanssa Israeliin
Ensin käännyn juutalaiseksi ja sinä aikana onkin sopivasti aikaa järjestellä muita muuttoon liittyviä asioita. Sitten muutamme paluulain avulla Israeliin ja teemme alijan. Siellä saamme heprean kielen ja juutalaisen kulttuurin opetusta, avustusta asumiseen ym. Olen kyllästynyt elämään pimeässä ja kylmässä Suomessa. Välimeren rannalla olisi meidän kaikkien parempi elää ja vielä kun aluksi ei työtä ym. tarvitse olla niin olen tämän päätöksen tehnyt.
Kommentit (15)
Sä muistit meidät! Ja pääsit naimisiinkin?
jolla putoilee pommeja harva se viikko. Busseissakin on konekiväärimiehet pommien jättäjien pelossa vartioimassa, että turvallista matkaa.
mutta joissain paikoissa se on huomattavan paljon todennäköisempää
Turvallisempaahan bussissa on matkustaa jos sotilaita on siellä, eipähän käy niin kuin Helsingin metrossa että kirveellä lyödään päähän. Ei tämä Suomikaan enää mikään lintukoto ole.
Vierailija:
jolla putoilee pommeja harva se viikko. Busseissakin on konekiväärimiehet pommien jättäjien pelossa vartioimassa, että turvallista matkaa.
aikaisemmin? Itse olen ollut siellä töissä kuukauden ja ihan mukavaa oli, mutta että kääntyä juutalaiseksi...
Olen päättänyt että maa on Israel. Olen aina pitänyt Israelista ja heprean kielestä ja siellä on niin kauniita ihmisiäkin ja kauniit maiset ym. ja ihana ilmasto. En ole turvallisuudestani huolissaan.
ap
Voihan sitä muuttaa Israeliin muutenkin.
Jos juutalaisuuteen kääntyminen tuntuu liian vaikealta menen siitä mistä aita on matalin ja etsin itselleni israelilaisen miehen.
ap
ja saa ne tuet ja avustukset.
ap
Vierailija:
Voihan sitä muuttaa Israeliin muutenkin.
mutta en usko että sen kummemmin niihin suhtautuisivat.
ap
sota-alueella.
VAIKKA tämä olikin provo =)
Nyt asun lasten kanssa Israelissa. Muutto oli helppoa kun menin israelilaisen miehen kanssa naimisiin. Aloitan parin viikon kuluttua heprean kielen ja Israelin kulttuurin kurssin, kieli ei siis vielä suju.
ap