Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten... Asiaa pätemisestä

Vierailija
23.08.2007 |

Olen tässä hoitovapaan jälkeen palannut työelämään ja jotenkin taas törmään tähän vanhaan sanontaan... Tyhjät tynnyrit kolisee eniten.

Työskentelen hoitoalalla sairaanhoitajan tehtävissä. Minulla on vakituinen toimi ja työkokemustakin ennen lapsia runsaasti.

No, nyt kotona olleena tämä hoitoalan selvä naisvaltaisuus taas tunkee silmille. Pomoa nuoleskellaan kieli ruskeana, on kyttäystä ja juoruilua selän takana. Kaikki ovat jälkiviisaita ja tietävät tarkkaan kuinka eri tilanteissa olisi pitänyt toimia... jälkikäteen, silloin, kun asia oli ajankohtainen kukaan ei avaa suutaan... Osa hoitajista istuu koneiden äärellä kuin liimatut ja pelaavat pelejä eivätkä suinkaan työtehtäviä. Tunnollisimmat tekevät sitten hiljaisesti muidenkin työt muiden rehennellessä omia taitojaan kansliassa. Tuntuu, ettei osalla hoitajista ole ollenkaan muuta elämää, kun töissä täytyy päteä niin kovasti muiden kustannuksella.

Lääkäreitä tai heidän vaimojaan nuoleskellaan ja imarrellaan. Kaikki tuovat itseään esiin ja omaa osaamistaan liioittelemalla. Huh huh, toivottavasti olen oma itseni vielä puolen vuoden työskentelyn jälkeen. Ja olen todella sitä mieltä, että osalle hoitajia nykyinen peruspalkka on aivan OK - ei tarvita korotuksia. Itse myönnän kuuluvani enemmän näihin hiljaisiin ja tunnollisiin, vaikka kyllä se kone minuakin välillä kutsuu...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairaanhoitajana nyt kymmenettä vuotta ja en moiseen törmännyt. Työskenteletkö kenties tk:n vuodeosastolla?

Vierailija
2/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

operatiivisella osastolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikat on niin rasittavia kun ei itse halua osallistua juonitteluun, kilpailuun ja juoruiluun..

Ja sitten ylensä jääkin sisäpiirin ulkopuolelle kun ei halua olla mukana tietyissä toiminnoissa..

Vierailija
4/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vaihda työpaikkaa?

Vierailija
5/5 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi muualla en pääsisi käyttämään ammattitaitoani yhtä laajasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän