Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Isot Enskat loppuviikkoon ***

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen täällä sitä kesän viimeistä hellepäivää, ei vain tunnu tänne Sipooseen saapuvan.

Mulla on koko pää ihan tyhjä, en oikein osaa kommentoida mitään, hammaskalustoa särkee aivan julmetusti, puoli kolmelta on aika lekuriin, odotan aivan kauhulla mitä siellä tapahtuu, taas puudutetaan otetaan vanha paikka pois ja laitetaan uutta tilalle.

Särky on ollut aivan hirveetä, mitään muuta kuin panadolia ei uskalla oikein syödä, kun neiti roikkuu vielä tississä kiinni muutaman kerran päivässä, tunnetustihan panadol ei monelle auta vaikka sitä söisi paketillisen.

Aino on monena päivänä melkein lähtenyt konttaamaan ja odotan " kauhulla" jo sitä hetkeä, toisaalta helpottaa tuo oleminen, kun ei tarvitse kokoajan olla leikkimässä ja pitämässä seuraa.

Sellaista tänne !

Nauttikaa lämmöstä kun vielä voitte !

AA ja AE

Vierailija
2/25 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Jaahas..hellettä ei näy vielä täälläkään. Kai se lämpötila vielä kipuaa..Muskaripäivä olis..jänskää taas mennä katsoon miten pirpanat on kasvanu..=)

Mä mietin teitä treffiläisiä eilen kun luin siitä kauheesta ukkosmyrskystä. Toivottavasti kaikki selvisivät kuivana..=)

OPE: mielelläänhän me tultais leikkimään! =) Meille sopii aina alkuviikko jos ei oo neuvoloita tms. Katsellaan mikä päivä sopis molemmille? =)

AA: mä oon just niitä, joille Panadol ei auta minkään vertaa..=/ Toivottavasti hellittää pian! Hammassäryt on ihan pyllystä.

Ei oikein oo mitään kommentoitavaakaan kun eilinen oli niin hiljainen päivä..

Mukavaa torstaita!

t. poppis ja Emis 6,5kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AA, mä oon nyt huomannu tuon ettei Eveliinalle tarvii pitää koko aikaa seuraa kun pääsee itse konttaamaan lelujen ja kissojen perään. Eilenkin miehen kanssa puhuttiin et Eve on ollut pitkään tyytyväinen ja hiljaa kun on itsekseen leikkinyt lattialla. Ja ennen oli hirveää jos minä menin pois olohuoneesta esim. keittöön, huuto alkoi heti, mutta nyt kun neiti itse konttaa pois olohuoneesta, on vaan hyvin hiljaa ja jatkaa matkaa. :D

Juu ei täälläkään mikään helle ole, ennemmin sellaine hiostava ilma ja äsken tulikin muutama sadepisara.. Käytiin kaupungilla hoitamassa asioita ja kaupoilla. Neiti nukahti ekan paikan jälkeen ja sit sain rauhassa siirrelle neitiä turvaistuimen ja matkisten välillä. Viimeisessä kaupassa sit heräs ja nyt hyörii tuolla lattialla tyytyväisenä.

Soitin neuvolaan et saisin vaihtaa pillerit niihin mitä käytin ennen raskautta ja saankin reseptin ens viikon perjantaina kun on Even neuvola. Ja taas tuli toisen nimen käyttö esille, terkka sanoi: " Muistuta sitten Martan neuvolan jälkeen et mitataan verenpaine ym.." :) En edes jaksa korjata enää..

Ostin neidille kaura-vehnä velliä niin saan mielen rauhan tuosta vehnästä. Ruista en jaksa erikseen kokeilla, koska jos muut käy niin sen huomaa sit neljänviljan tuotteissa jos ruis ei käy..

Melkein unohdin, Eve nous eilen mua vasten itse seisomaan! :D

Ja huomenna päästään uimaan, kivaa kivaa!

Mut nyt kokeilemaan velliä!

Bejpi ja Eveliina 5pv vajaa 8kk

Vierailija
4/25 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Sulla vissiin oli kokemusta tuosta ku raskaudesta :(

Mulla sitä nyt vahvasti epäillään ja minua oikeasti pelottaa.

Ultrissa kohtu tyhjä ja hcg tekee hitaasti nousuaan, ei tosin vielä korkea mutta kuitenkin.

Jos jaksat/haluat niin lähetä minulle vaikka mailia, tarvitsisin nyt jonkun saman kokeneelta tietoa ku lääkärit vaitonaisia.

ullmaij@hotmail.com

Vierailija
5/25 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin sen verran vaan poikkeemaan täällä, että mä sain sit flunssan. Voi tsiisus. Tää on ollu ihan kauheeta. Nyt vasta oon pystyny olee sen verran pystyssä, että hetken jaksan täs koneella istua. Muuten on koko ajan joutunu olee makuuasennossa, muuten on pää ollu ku räjähdyspisteessä + on huimannu ja heikottanu. Että hoh hoijaa. Just ja just oon heidin saanu hoidettuu. Ja sit väsymys on ollu ihan karsee... ja aina hereillä ollessa on ollu huono olo. Et jipii! Noh.. jospa tää flunssa tästä kohta helpottais, ni elämä alkais voittaa.

AA: Ei se jalka ollu enää puutunu. Itseasiassa en tiä oliko ollenkaan, mut koko seuraavan päivän se oli vielä kipee. Ihan ku olisin reenannu etureittä ihan hulluna edellisenä pv:nä. Ihan outoa siis.

Ullmaij:lle vielä tänneki tsemppihalit! Toivottavasti ny alkais pian selviimään, että mikä tilanne on!

Burde, Heidi ja " vilho-viljami"

Vierailija
6/25 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle sympatiat, on ihan kamalaa hoitaa lasta, kun on itse kipeänä! Ja vielä kun toinen vauvanalku aiheuttaa omat olotilansa :) Toivottavasti miehesi voi olla paljon apuna.

Ja U-M:lle suuri hali, toivottavasti kyseessä ei ole ku!

Meillä on iloittu tällä viikolla, kun mies pääsee vaihtamaan työpaikkaansa Helsingistä tänne Keravalle. Työmatkoista lähtee 1,5h päivässä pois, eli kohta mä en enää ole iltaleski! :) Noelinkin kannalta kivaa, kun isi on enemmän kotona.

Eilen kävin Tampereella katsastamassa kuinka Suomen futismaajoukkue voitti Kazakstanin. Mennessä juna oli 1,5h myöhässä, tullessa reilut 20min. Eli en sitten ehtinyt edes yhdelle kaljalle ennen peliä, ja tullessa lähijuna Keravalle oli mennyt jo, eli kolmenkympin lasku tuli taksimatkasta kotiin. Muuten oli kyllä kivaa, mutta VR teki parhaansa pilatakseen mun illan...

Karssuli, me ei kyllä oikein nyt ehditäkään huomenna sinne, kun mun pitäisi sitten ehtiä viemään Noel kotiin ennen iltaa. Tulee turhan paljon edestakaista kulkua, jos lähdetään iltapäivällä sieltä, ja kuudeksi pitäisi jo olla Helsingissä. Mutta jos te vielä olette kotosalla puolentoista viikon päästä, tultaisiin mielellään joskus käymään. Meillehän käy melkein miten vaan, kun kotosalla ollaan. (Tai no, on mulla jotain luentoja, mut aika vähän.)

Kandi & Noel 8kk+

Vierailija
7/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui kun meidän pinossa on hiljaista...

kiitos kaikille jumbossa treffanneille. oli kiva saada kasvot taas parille nikille. meidän matka meni hyvin kun neiti oli kovasti rauhallinen. kandin reissusta kun lukee niin totesin että onneks saatiin mun isältä kyyti:)

mies tulee tänään kotiin! alunperin ois pitänyt olla pirkkalassa jo 11.20, mut ylläripylläri on se yks ratkaiseva lento pari tuntia myöhässä, mut tuleepa noita lentoja myöhemminkin. ehkä kuitenkaan tällä kertaa eivät joudu matkan varrella kahta yötä yöpymään kuten menomatkalla.

retu: kyllä sut muistetaan täälläkin. meidän ronja on kans aika samaa ikää kun on syntynyt 1.1.

osse: eieieie, kyllä se on täällä se ihanin vauva:) EI VAAN! anoppi oli meidän kanssa viime viikolla uinnissa ja nauro sen jälkeen että kun ennen no omat lapset oli kaikkein ihanimpia isosta ryhmästä, niin kyllä nyt on tuo oma pojantytärkin kaikista söpöin tuosta ryhmästä. tähän asiaan ei taida puolueetonta mielipidettä olla:)

burdella jaksuja tuohon herkulliseen olotilaan:) mietitään muuten sitä treffaamista taas joku kerta kun maanantai peruuntui. teillä kiipeillään pyykkikoriin? mulla on usein puhtaat pyykit kylpyammeessa odottamassa lajittelua jne niin nyt neiti sinne aina yrittää kiivetä sekaan.

han: meillä kanssa pääasiassa jo kontataan. istuminen oli kivaa sen hetken, nyt ei enää malta millään istua ellei oo jotain uber-kiinnostavaa puuhaa, ja kylpyammeessa istuu innoissaan.

leenis: kyllä meilläkin menee 2-3 päikkärit päivässä. aamuisin nukkuu yleensä 9-11 tj sit klo 13 mennään taas nukkumaan. jos herää ennen kolmea niin sitten nukutaan vielä kolmannet unet, mut jos taas herätään esim puol neljä niin sitten voidaan valvoa sinne kahdeksaan kun tulee yöuniaika.

bejpi ja aa: meilläkin on konttaamisen myötä tapahtunut se että neiti lähtee " omille teilleen" leikkimään. eli saattaa lähtee katsastamaan omaan huoneeseen tai meidän makkariin jos jotain kivoja leluja löytyis. vielä pari viikkoa sitten oli kovasti äidin tyttö, tosin varmaan vaikutti sekin että kuitenkin miehen loman aikana oli tottunut että joku pitää koko aika seuraa. bejpi: vierastaako eve? ronja ei vieläkään. jos mä oon paikalla niin olen mieluinen kaveri, mutta esim mummuloihin voi ihan huoletta jättää pariks tunniks eikä hätää ole. vähän jänskättää että miten isiin suhtautuu tänään. tais eve ottaa treffeillä mallia muista että miten noustaan tukea vastaan seisomaan?:)

kandille ja perheelle onnitelut miehen " uudesta" työpaikasta. on varmaan kyllä kaikille kivempi kun matkoihin ei mee ihan törkeitä aikoja.

ull-maij:lle rutistus, toivottavasti tilanne selviää!

jaa, mitähän vielä. niin juu, ronja on nyt menossa ekaa kertaa anopille yökylään, tai siis ekaa kertaa yksin yökylään. ei ens mutta sitä seuraavaksi yöksi. jos vaan mies malttaa tytön viedä:) aateltiin että saa mies nukkua rauhassa univelkoja pois (meen huomennakin anopin kanssa uimaan että toinen saa nukkua) ja sit mulla on lauantai-iltana työkaverin synttärit niin mäkin saan sunnuntaiaamuna nukkua vähän pidempään. varmaan onnistu:) ollaan kuitenkin jo kasilta oven takana menossa ronjan luo:) no, eiköhän niillä hyvin mene.

terkuin tikru

pi-ki: ronja tais alkaa kääntyilemään jotain 2-3kk iässä. ryömiminen alkoi kai joskus puolen vuoden paikkeilla. ja nyt tuo konttailu vissiin sitten niin kuin 7,5 kk iässä.

Vierailija
8/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin miettimään tuota ryömimisasiaa ja ihmettelin, kun muistelin tytön ruvenneen konttaamaan toukokuussa, et joku tässä mättää... ja niinhän se oli, et ryömimään oppi _4kk3vk_ eikä 5kk3vk! Konttaamaan oppi ja nousi seisomaan samana päivänä ja se oli 6,5kk iässä, kun oli ensin pitkän viikonlopun seurannut puoli vuotta vanhemman serkun touhuja. Ryömimäänkin oppi sellaisen viikonlopun jälkeen, jollon oltiin oltu paljon yhdessä tuon serkun kanssa, eli taitaa olla äitiinsä tullut tyttö, kun noin hyvin oppii vierestä seuraamalla. (Mä olen siis itse hyvin perinteinen oppimaan kun kerran nään, miten joku tehdään.)

Eli meillä tuo ryömimisvaihe kesti aika pitkään.

No mut sellasta. Mites, olisko meillä Tampereella treffit 5.9.? MM:n kans puhuin eilen puhelimessa, ja me oltais molemmat ainakin tulossa. Meiltä onnistuu vielä noi kahvilatreffit, mites muut? Laitan oman pinonkin tonne kohta.

-Osse ja typy 9,5kk

Vierailija
9/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävikin niin että tästä päivästä tuli kotipäivä, vaikka piti mennä tänään taas päiväkotiin " harjoittelemaan" . Ainolla on flunssa, joten en viitsinyt tässä koiranilmassa neitiä sinne raahata. Viime yö olikin aika itkuinen tuon flunssan takia. Tästäköhän se sairastelukierre nyt sitten alkaa? Sovittiin miehen kanssa että jos Aino paljon sairastaa nyt päiväkodin aloittamisen jälkeen niin pyritään olemaan vuorotellen kotona Ainoa hoitamassa.

AA, toivottavasti hampi tuli kuntoon ja säryt loppuu! Mulla ei kans tuo Panadol tepsinyt ollenkaan särkyihin.

Evekin on jo oppinut nousemaan seisomaan - siitä se maailma avartuu! :)

Ull-Maij:lle haleja, ikävä tilanne. :(

Toivottavasti Burden flunssa pian helpottaa, ei ole kiva yhdistelmä tuo raskaus ja flunssa.

Kandi, juu mä arvelinkin ettei se tänään mitenkään onnistu kun on ne iltatreffit. Olikos teillä ens viikolla se reissuunlähtö? Me ollaan nimittäin kuitenkin ens viikollakin iltapäivät kotona. Sittenhän mulla alkaakin jo työt. Mutta voidaanhan me sitten tietty kattoo joku viikonloppu vaikka. Niin ja illalla nähdään ja jutskataan sitten enempi.

Tikrulle ja miehelle mukavaa vauvavapaata yötä! :) Täälläkin sellainen olisi ehkä ihan tarpeen...

Me ollaan nyt ulkoiltu aamupäivät siellä päiväkodissa ja sitten iltapäivällä ja illallakin vielä säässä kun säässä. No ei nyt ihan rankkasateessa sentään mutta kuitenkin, Ainolla on nimittäin uudet hienot kuravaatteet! :) Laitettiin taaperokärryn kyytiin pari punttia painoksi niin Aino kävelee nyt kärryn kanssa pihatietä, ja se on neidistä niin hauskaa että täytyy välillä pysähtyä hihkumaan. Toinen superkiva juttu on leikkiautot. Aino konttaa ja ajeluttaa autoa pitkin lattiaa. Pärinä vaan puuttuu.

Aino on nyt tosi hyvin ruvennut syömään kotiruokaa. Oon tehnyt erilaisia keittoja, uuniruokia ja kastikkeita perunoiden kanssa ja ne uppoaa kyllä hyvin. Aino osaa jo itsekin syödä mutta sotku on aikamoinen... :)

Ainon omahoitaja sanoi että Aino on niin hienosti pärjännyt siellä päikyssä ettei kuitenkaan tarvi olla siellä ihan koko viikoa ensi viikolla. Ihan kiva, niin jää vähän aikaa olla tässä kotosalla ja vaikka vaan pötkötellä ja halia. Niin kuin Aino nyt paljoa paikallaan pysyisi...

Nyt olis pari juttua vielä hoidettavana joten hyvää viikonloppua enskoille!

Karssuli ja Aino 10 kk

Vierailija
10/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljasita meitin pinossa:( Mäkään en ole ehtinyt koneelle kun täällä eletään aika " vaativaa" aikaa. Tuli mieleen ajat siinä 2kk päälle, kun ei osannut vielä tarttua leluihin eikä muutenkaan itseään viihdyttää, niin piti olla koko ajan sylissä tai muuten puuhailemassa. Nytkin heti alkaa kitinä jos vähänkin jää yksin=( Eli hamput taitavat kyllä vaivata mutta olen tullut tulokseen, että iso syy on myös se että harmittaa kun ei pääse eteenpäin!! Eli jos seistään, pompitaan, ollaan kävelytuolissa yms, niin naama on messingillä, mutta kun lattialla ei pääse eteenpäin niin kitinä alkaa... Oppisi nyt edes vähän liikkumaan, pitäisköhän meidänkin mennä johonkin kylään missä pääsisi vanhemman taitoja seuraamaan;)

Kaima, mulle ei auta Panadol vaikka kuinka monta ottaisin! Joko helpottanut olo?

Ull-maijlle tsemiä, toivottavasti tilanne selviää! *hali*

Burdelle kans jaksuja ton " yhdistelmän" kanssa, toivottavasti olo paranee!

Kolmen viikon päästä ois lähtö espanjaan!=) Toivottavasti siihen mennessä O alkaisi vähän liikkumaan ettei loma mene tota kitinää kuunnellessa, mulla jo meinaan korvissa soi!!=( No, kuukausi ollaan reissussa joten varmasti siellä paljon tapahtuu kun saa nurtsilla tutkiskella maata ja uima-altaassa pulikoida iskän kanssa:) saa nähdä miten nukkuu matkasängyssä, kun veli oli ostanut espanjan kotiin matkasängyn siellä ollessaan valmiiksi Oliverille. Kun ei viitsitty ostaa normaalia sänkyä kun ei siellä kuitenkaan niin paljoa olla, kesäkuussa keväällä mennään taas kuukaudeksi kylläkin, mut sit voi jo olla isojen poikien sängyssä varmaan;)

Eipä tässä kummempia,nyt aamupalalle kun O nukkuu vielä.

Aurora & Oliver ~6,5kk

Vierailija
11/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-uimari nukkuu niin jotai kirjoitella..

Burde pikaista paranemista! Kaverina on kans raskaana ja eilen laitto et on poskiontelon tulehdus.. :(

Kivaa et Kandin miehen työmatka lyhenee! Meille miehellä menee pyörällä n.10min matkaan mutta silti normi päivänä on viideltä kotona. :)

Tikru, ei Eve varsinaisesti vierasta, kärrykerhossa näkee paljon äitejä ja lapsia, ja siellä se tyytyväisenä leikkii niiden kanssa. :) Tuosta esim. mummolaan hoitoon jättämisestä en taas tiedä, kun siihen on viimeksi ollut mahdollisuus kesäkuun alussa, ja silloin onnistui toisinaan. Nyt luulen/toivon et vois ens viikonloppuna päästä käymään jossain ilman Eveä. Sit voin kertoa miten onnistuu. :)

Aurora, mä oon kateellinen tosta reissusta. Olis kyl ihanaa päästä johonkin ulkomaille, ehkä sit eläkkeellä..

Tultiin äsken Eveliinan kanssa uimasta. Ja olipas se taas kivaa, Eve sukelsi ihan kunnolla. :) Kaupan jälkeen neiti simahti autoon ja nyt jatkaa unia omassa sängyssään. Pitäis tehdä vielä ruoka kun mies meni jo puol kuuteen töihin, joutuivat betoniautolla tukkimaan melkein kokonaan kaupungin pääkadun.. Jos nyt edes pääsis aikaisin pois et olis neljältä kotona.

Huomen pitäis siivota kun mun porukat ja veljenpoika 11v. tulee Vantaalle mun tädin luokse ja vissiin sunnuntaina tulevat käymään meillä. Hirvee raivausurakka taas tiedossa.. No, itepähän tämä on aiheutettu..

Kai se pitäis alottaa, eihän sitä muuten valmista tule..

Bejpi ja Eveliina kohta 8kk

Vierailija
12/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Kuten Bejpi ja Eve, mekin oltiin aamulla uimassa. Siis ihan yhdessä edellä mainittujen kanssa ja muutama muukin kärrykerhokaveri. Ja mukavaa tosiaan oli. Emmi oli herännyt jo seiskalta ja ajattelin, etä mitenkähän käy, mutta hyvin neiti jaksoi. Ja tykkäs hirveesti. On muuten helpompaa ja kivempaa tuo homma nyt kun neiti on vähän isompi ja istuu ym. itse. Meiltä uimalalle on joku ehkä kome kilometriä ja kärryteltiin se - aika kiva aamujumppa äitille. ;o) Takastulomatkalla kastuttiinkin vähän, mutta eipä se haitannut. Nyt Emmi onkin nukkunut reilun puoltoista tuntia. Hyvä-hyvä!

Aurora: miltä teidän ensi viikko näyttää, sopiiko tulla kylään? Meille kävis esim. tiistai aamupäivä tosi hyvin.

Ull-maij:lle haleja ja jaksuja! Tulethan kertomaan, mikä on tilanne!

Burde ja Heidi oli kipeenä - hyvä, jos jo helpottaa!

Kandi: mun kaveri oli tuona matsi-iltana junan ravintolavaunussa töissä. Sanoi, että oli aika monta Hyypiää ja kumppania tullut riehumaan olusille sitten paluumatkalla... ;o)

Tikrulle ja Ronjalle tsemppiä yökyläilyyn! Hyvin se menee - nauti hetkestä omaa aikaa! =)

Osse ja muut tampereenseutulaiset, jos järjestätte treffejä syyskuun lopulla tai lokakuun alussa, niin mekin voitais tehdä taas reissu sinne suuntaan.

On kiva lukea, että Ainon hoitoharjoittelut sujuvat hyvin. Se luo uskoa, että meilläkin homma hoituu sitten loka-marraskuun vaiihteessa. Kun nyt sais tietää sen hoitopaikan...

Nyt hetkeksi soffalle oikoiseksi ennen kuin tuo meitin pikkusammakko herää. Mukavaa iltaa teille, jotka mammatreffeille lähdette! Ja kaikille rentoa viikonloppua!

-Amy ja Emmi, 10kk

Vierailija
13/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mä jo ehdin riemastua, että nyt lopetetaan " unimaito" , kun Aino ei yöllä suostunut juomaan ollenkaan, mutta veteli sitten aamulla puuron kaverna maitoa 100ml... Käytiin aamulla lääkärissä, ja saadaan nyt vihdoin lausunto maitoallergiasta. Reissun seurauksena Aino nukahti jo kymmenen jälkeen rattaisiin kaupugilla ja päätin kokeilla etten anna maitoa kun kotona lounaan yhteydessä... Pisaraakaan ei juonut. Ei pullosta eikä mukista eikä mistään... Emmä kestä, tiedä sitten jos sekoittaisi maitojauheen vaan ruokiin niin kauan että tyttö taas oppisi juomaan maitoa hereillä. Vettä se jois vaikka litran jo antais...

Lääkärin mielestä tän ikäisen pitäis nukkua yöt omassa huoneessa... Mut sit mä ainakin heräisin sata kertaa yössä ihan vaan kurkkamaan että on kaikki hyvin ;) Viimeaikoina kun on tunnin välein läpi yön pitänyt käydä peittelemässä ja laittamassa tuttia ja " oikasemassa" kaveria... Että kyllä sitä mielellään itsekkin nukkuis välillä enempi kuin tunnin putkeen... Toisaalta, eihän me raaskita Ainosta yötä erossakaan olla, että ehkä me kärsitään vaan :DDD

Siivota pitäisi täälläkin, jos jostain löytäis ylimääräistä energiaa. Tosin ulkona olis mitä ihanin kesäpäivä, liki hellettä kuten eilenkin, että vois vaikka rannalle mennä taas ;) Eilen käytiinkin rannalla leikkimässä :)

Jahas, täystuho " auttaa" siivomisessa silppuamalla lehtiä pitkin olkkaria...

Sori omanapaisuus, nyt ei jaksa muuta.

Hauskaa viikonloppua!

t. Ope ja " minähän-en-mitään-maitoa-juo" Aino

Vierailija
14/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Ptikästä aikaa täällä :)

AURORA, kyllä se O lähtee liikkeelle heti kun katsoo tarpeelliseksi :) Ja toistaiseksi koska äiti ja isi niin hyvin viihdyttää, niin turhaan kai sitä lähtee liikkeelle ;D

AMY, kyselit Sampon silmien väristä. Joo, ne ovat ruskeat, olleet lähes syntymästä asti. Ja tosiaan, mulla on ruskaet silmät, että multa kai ne on peritty :)

POPPIS, erinomaisia vinkkejä sulla kyllä tähän vauva-arkeen :D Pitääkin ottaa neuvoista vaarin!

YKKÖSOPE, mua jäi vähän vaivaamaan, mutta milläköhän perusteilla lääkäri väittää, että vauvan tulisi nukkua jostain tietysti iästä lähtien omassa huoneessaan? :O Mitenköhän se mahdollisesti edistää vauvan kehittymistä tai vauvan terveyttä? Anteeksi kyynisyyteni, mutta mää en luottais lääkäreihin kasvatuksen ammattilaisina. Lääkärit on terveydenalan ja lääketieteen ammattilaisia, mutta monesti kyllä hienot suositukset kasvatukseen liittyen on aivan heidän omia mielipiteitä vailla todellista tietoa asiasta :/ Suosittelen edelleen tekemään niinkuin näyttää Ainolle parhaiten sopivan liittyen tuohon nukkumisasiaan ja jättämään lääkärin suositukset nukkumisjärjestelyistä omaan arvoonsa :)

Joops, kiitokset treffiseurasta ELOVENALLE ja SERELLE! :)

Tänne ei mitään uutta. Alkaa käydä työstä pysyä Sampon perässä, kun se tutkii paikkoja.

Jaah, enpä nyt enempää ehdikään, pitää lähteä kauppailemaan yms.

Han ja Sampo 6,5kk[/color]

Vierailija
15/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Jotenkin laiskottaa, tuntuu ettei saa aikaiseksi mitään. Vaikka siivoilemaankin pitäisi ruveta, plaah.

Opella ja Ainolla oli ollut tosiaankin hurja maitokokeilu :S Hyvä homma että saitte nyt sen lausunnon. Olet varmaan jo sanonutkin, mutta mitä maitoa Aino nyt saa? Almironia? Me täällä vieläkin jahkaillaan tuon Profylac-maidon kanssa. Muutamaan päivään ei olla taas annettu ja yöt on olleet loistavia! Viime yönäkin A. söi kerran ja vain kerran sen lisäksi piti kipata makuulle tutin kanssa. Pian kokeillaan taas kerran sitä maitoa antaa ja sitten pitäisi " päättää" että lisääkö se mahdollisesti yöhulinaa vai ei.

Ull-maijlle hali täältäkin. Toivotaan että asiat selviää parhain päin.

Kiva kuulla että Karssulin Aino viihtyy noin hyvin päiväkodissa. Helpottaa äidin eroahdistusta :)

Kokeilin tänään ekaa kertaa antaa 8kk sosetta Aleksille. (Niissä on aina ruoka-aineita mitä ei vielä olla kokeiltu, mutta nyt löytyi yksi sopiva.) Kävi niin kuin arvasinkin - yhtään ei mennyt alas. Heti alkoi syljeskely ja yökkäily. Suosiolla annoin taas 6kk sosetta... Ehkä tuo meidän sihtikurkku vielä joskus oppii syömään karkeampaakin. Toivottavasti.

Kai sitä on pakko tarttua rättiin...Voih. Evvk :P

Viipero & Aleksi 9½kk[/color]

Vierailija
16/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta lääkärin nukkumiskommentista. Mielipiteitä tuossa(kin) asiassa on varmaankin niin monia kuin on lääkäreitä/terkkareita, eli mun neuvoni on että teet niin kuin parhaaksi teidän perheen kannalta koet :)

Oma henk.koht. mielipiteeni on (vaikkei sitä kysyttykään :D), että pienen lapsen paikka on äidin (ja isän) lähellä. Myös öisin. Mutta älkää ymmärtäkö väärin joiden lapsi nukkuu omassa huoneessaan, te olette huomanneet sen perheenne kannalta parhaaksi ratkaisuksi ja hyvä niin :)

-V

Vierailija
17/25 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en kerinnytkään lainkaan tänne, kun oltiin päivä vanhalla työpaikalla moikkaamassa työkamua ja lapsia tietty :o) (olin aamu- ja iltapäivätoiminnanohjaajana ja koulunkäyntiavustajana) eemelikin viihtyi oikein hyvin,kun lapsia hyöri koko ajan ympärillä¿ tultiin kotiin nukkumaan päikkärit ja sitten olikin heti lähtö turkuun pikkusiskoa pesispeliin kuskiksi¿ olin varma, että eemelin rytmi menee ihan sekaisin kun nukkuu tunnin automatkalla varmasti autoon kun tullaan kotiin päin, mutta ihme kyllä pysyi koko matkan hereillä vaikka kotiuduttiinkin vasta yhdeksän jälkeen ja sitten nukahtikin melko helposti omaan sänkyyn iltasella ja nukkui koko yön melkein kasiin saakka ilman herätyksiä¿.

Eilinen reissaaminen kostautuikin sitten tänään, olen aamusta asti siivonnut ja nyt sain vihdoin lattiat pestyä ja istuuduin hetkeksi koneelle jätskin kera :o) mummi otti eemelin hoitoon niin oli mukava häärätä ihan rauhassa¿yhdeltätoista aloitin ja nyt sain vasta valmiiksi, eemelin kyllä hain välissä kotiin ja nukkuu nyt vikoja päikkäreitä¿huomenna kun juhlitaan eemelin puolivuotisia ja nimipäiviä samalla niin on mukava kun koti on siistinä¿

Eemeli kehittyy hurjaa vauhtia ja nyt heiluttelee pyllyä ylös alas konttausasennossa, mahtaakohan ikinä ryömiä, vaan lähtee heti konttaamaan, siltä ainakin näyttää :o) sänkyyn myös kun laittaa nukkumaan niin hetken päästä ei tiedä mistä enää löytyy, kun kääntyilee selältä vatsalleen ja takaisin ja navan ympäri mennään kovasti ja hiukka jollain kumman konstilla eteenkin päin, sitä konstia äiti ei vielä tiedä :o)

KAKKAJUTTUJA: Sellaista piti kysellä, että eemelillä kun on tosi kova vatsa normaalisti ja aina kun antaa ruusunmarjasosetta niin sinä päivänä tulee ihan löysä kakka niin viittaisko siihen että eemeli olis allerginen ruusunmarjalle vai ruusunmarjahan löysentää vatsaa niin tehoaako se löysentäjänä vaan tehokkaimmin eemelin vatsaan? itse olen tosi tyytyväinen, kun vatsa on normaalin löysällä kerrankin, mutta jos kuitenkin onkin allergiaperäistä tuo löysä kakka niin ei sitä sitten viitsis antaa¿

JUMBON TREFFAILIJOILLA taisi olla mukavat treffit, hieno homma, vaikka ilma oli kuuleman mukaan todella hurja! ja tänään oli pääkaupunkiseudulla ne äitien omat treffit, eikö?! oikein mukavaa iltaa!

OPE: täällä ainakin yksi turun treffeistä innostunut :o) ja aino se ei vaan maitoa suostu juomaan, voi harmi!

KARSSULI: mukavaa kun ainolla sujuu päivähoitoharjoittelut ja syönti!

Poitsu heräs tässä välissä, nukkui jopa 50 min., no nukahti uusiksi syliin ja nyt nukkuu taas omassa sängyssä, pitää kai painua laittamaan matot lattialle vielä kun poitsu nukkuu, jos sitten riittäisi tältä päivältä siivoaminen ja jatkais loput huomenna aamulla¿nyt jäi kommentoinnit tosi lyhyeen, tosi omanapaista tekstiä, sorry!

Palailemisiin¿

Vierailija
18/25 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas täällä ollut hiljaista. :O

Eipä mullakaan mitään ihmeempiä, tänään tämä äiti pääsee rimpsalle! Meen siskoni ja äitini kanssa viettämään tyttöjen iltaa ravintolaan ja varmaan drinksuilla käydää jossain sitten. Saapa nähdä miten poika alkaa isän kanssa nukkumaan. Saattaahan se alkaa jopa paremmin iskää kuin äiskää. No, sen näkee sitten illalla :)

Piti sitten ostaa Sampolle sateenvarjorattaat autoon. Ollaan jo pitkään niistä haaveiltu, kun ei viitsi raahata mukana noita meidän möhköjä, mutta esim. kaupassa tai kaupungilla rattaista olis etua. Ostettiin Herquleksen Rally-malliset sateenvarjorattaat (melko suolaisen hintaiset :p), onko kokemuksia kenelläkään? Toistaiseksi ollaan tyytyväisiä ostokseen, käytiin kaupungilla testaamassa tänään ja hyvin kulki! :) Sampokin tykkää niissä istua, kun on melko pienet; ei pääse niin heilumaan yms. istuessaan.

Tää täti on niin turhamainen, että haaveileen uusista vaunuista ihan vain sen vuoksi, että koska on ihastunut MALLIIN :p Ei sillä, että uusia vaunuja tarvittais, meillä on erittäin hyvät yhdistelmät olemassa jo, mutta kun uudet olis niiiiin kivat ;) Sellaisista Quinnyn Freestyle-vaunuista haaveilen.....

No mutta, pitääpä mennä Sampoa syöttelemään ja valmistautumaan iltaa varten.

Han ja Sampo 6,5kk

Vierailija
19/25 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vikaa kertaa yövuorossa näillä näkymin. Muitakaan työvuoroja ei oo sovittuna, vaikka pomo oli ens listaan varannu mulle jopa ihan oman rivin... joka nyt sit ammottaa tyhjyyttään. :) Ei vaan oikeen innosta tää työhomma nyt.

Kaikille uimassa käyneille kysymys... Tai oikeestaan edes yhdelle joka vastais. ;) eli siis käytättekö uikkarivaippaa vai pelkkää uikkaria kun käytte uimassa? Me haluttais mennä kylpylään koko perheen voimin ja mietin, että mitä sinne pitää heidille laittaa päälle... Ku kiva jos sillä on pelkkä uikkari ja se kakkaa porealtaaseen... Jipii! :D

Auroran matka lähestyy... Voi ihanuutta. Meidän Thaimaan reissulle kävi vähän ohrasesti (ei päästäkään sinne), mutta täytyy myötää että ei haittaa yhtään. Ei ne 12h lennot, älyttömän ruoka- ja korvikemäärän roudaaminen, ym. niin innostanukaan... Mut jos vaikka joskus menis serkulla käymään italiassa, ni se olis paljon inhimillisemmältä kuulostava reissu?! :)

Hanille oikeen kivaa iltaa!!!! :)

Pajuskan Eemelille kivoja 6kk ja nimpparijuhlia! :) Ja tietty äitelleki. ;)

Ruusunmarjasta sen verran, että pelkän löysän vatsan perusteella en jättäis sitä pois ruokavaliosta. uskon, että Eemeli vaan reagoi löysyttävään vaikutukseen niinku iteki aattelit.

Ope: Mä kans olin sillon ennen Heidin siirtymistä omaan sänkyyn ihan että apua! Mutta lopulta vaan pari yötä oli tosi outoo ja sit totuin nopeesti. Me laitettiin Heidi sen takii omaan sänkyyn, kun se meinas aina tulla meidän sängystä alas, ni aateltiin, et turvallisempaa Heidin kannalta on et se nukkuu omas sängys. Ja ihan hyvin se on siellä nukkunu! :) Enää se ei meidän sänkyyn nukahdakaan... Tai no kerran IHME KYLLÄ nukahti aamulla mun viereen, mut sit se ahdisteliki mut jatkuvasti sängyn reunalle enkä ite saanu nukuttua. =) Yleensä Heidi vaan alkaa riehuu meidän sängyssä, vaikka olis kuin väsyny tai aamulla heränny kesken unien. :)

Osse: Kiitos muuten niistä valokuvaajan tiedoista. Ukko oli lukenu sen postin, mutta ei vaan muistanu mulle sanoo että sellanen on tullu. ihan sattumalta huomasin. aattelin maanantaina soittaa sille. :)

Meilläki 1v synttäreiden valmistelut on alkamaisillaan! :) me pidetään juhlat anoppilassa, kun meillä on niiiiiiiiiiiin ahdasta, että itku tulis ja hermot menis. :) Mies tilas netistä tulostimeen väriä, ni aattelin valokuvapaperille tulostaa kutsukortit ja laittaa siihen heidistä semmosen irvistyskuvan. ;) Se on aika söde... mut saa ny nähä. :)

Mä selvisin siitä flunssasta! :) enää on kurkku kipee, mutta se on pientä edelliseen verrattuna. Nyt sit tosin kun on ollu taas terveempi, ni vilho-viljami on aatellu, että " jaha, ny ku äiti on paremmassa kunnossa ni sitä voi taas ilahduttaa pahoinvoinnilla!" . :) Eli siis aivan järkky huono olo taas ollu... mutta noh... Onneks se kohta (TOIVOTTAVASTI) alkaa helpottaa, kun viikkoja kertyy. :)

Nyt lopetan ja meen vilkuilee taaperoiden puolelle! Siis APUA.. Kohtahan me muutetaan Heidin kaa sinne.. NYYH!

burde, vilho-viljami 7+6 & heidi 11kk

Vierailija
20/25 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli me siirrytään tänne puolelle nyt myös. Puoli vuotta tuli täyteen perjantaina, mutta on tässä ollut niin kiirettä ettei ole ehtinyt yhtään kirjottaa tänne. Yritän nyt päästä perille tämän puolen jutuista. Tuntuu vaan niin hassulta, miten aika menee näin äkkiä? :)

Henna, Joel ja masussa asuva " Ninni"