Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi syötti jäätelöä 9-kuisellemme! En olisi ikimaailmassa uskonut!

Vierailija
23.08.2007 |

Olen niin vihainen, että kihisen yhä raivosta. Vauvamme oli toisen kerran lyhyen aikaa anopin hoidossa ja tällä kertaa anopin luona. Anoppi on suorastaan kerjännyt lasta hoitoonsa. Hän esiintyy aina korostaen, että haluaa kysyä meiltä tarkat ohjeet lapsen hoitoon ja haluaa noudattaa ja arvostaa niitä. No enpä ole erikseen sanonut että jäätelöä ei saa antaa koska se on itsestäänselvää!!

Menimme hakemaan lastamme puolisen tuntia etuajassa (puhe oli parin tunnin lapsenhoidosta ja olimme puolitoista tuntia). Mieheni menee edelleen entiseen kotiinsa omilla avaimilla ja etenkin kun tiesimme että on suurnpiirtein pojan ruoka-aika, menemme soittamatta ovikelloa ettei lapsen syöttämistä tarvitse keskeyttää. Siellä maisteltiin suklaajäätelöä. Anoppi meni ihan puihin ja niin minäkin.

Sanoin että jaaha ja otin lapsen ja aloin pukea ja lähdimme. En puhunut anopille tai kiittänyt lapsenhoidosta. Se oli viimeinen kerta kun hoitaa lastamme. Ainakaan muutamaan vuoteen. Jos ei voi tällaisissa asioissa luottaa, en luota muussakaan.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki haluan myös, että heistä kasva terveystietoisia. Mutta tämä seikka ei ole listallani ensimmäisenä. Ja terveyskasvatus lähtee ihan muualta kuin siitä, että jäätelön syönti kielletään.

Vierailija
102/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi lukea uudestaan sen viestin numero 103. Siinä annat ymmärtää, että älyttömiä periaatteita on alla mainitut:

Vierailija:

Onko sinusta älytön periaate, että alle 10 kk ikäinen ei saa lehmänmaitotuotteita? Tai sokeria?

Onko sinusta älytön periaate, että kariesta pyritään välttämään ja huolehditaan suuhygieniasta?

No joo, minustakin ap reagoi voimakkaasti, mutta silti hänen periaatteensa on minusta oikea: 9 kk ikäiselle ei tarvitse antaa YHTÄÄN suklaajäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi teki väärin, mutta pitääkö siitä nyt tuollainen metakka nostaa ja lähteä kiittämättä? Onko se todella välttämätöntä? Ketä se hyödyttää?

Vierailija
104/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin että ap lapsi on 10kk vaikka olikin vasta 9kk, johan nyt tuli iso ja vakava virhe.

Ihan sama vaikka lapsi on 9kk, samaa mieltä edelleen olen asiasta. Ap on nipo ja taidat olla sinäkin.

Meillä lapset on pienestä pitäen saaneet maistella herkkuja, pienimmät vaativat isoilta joten pakko heillekin on osansa antaa.

Kaikki lapsemme ovat hoikkia, reikiä hampaissa ei kenelläkään.

Eli ei todellakaan pidä paikkaansa että herkkuja syövät lapset olisivat pulskia, edes kouluiässä kuten esim esikoisemme.

Luulen että ap:lla on muutenkin jotain anoppiaan vastaan ja odotti vaan tilaisuuttaa päästä rähjäämään ja " pistämään välit pois" tämän kanssa.

Vierailija:

Vierailija:

eihän tuossa nyt ole mitään pahaa että 10kk ikäinen maistelee jäätelöä. Meillä jätskiä maisteltiin jo paljon nuorempana, ei nyt isoja määriä mutta vähän kuitenkin.

eli tuskin koskaan ennen edes altistunut lehmänmaidolle!

ja jos SINÄ olet antanut jo nuoremmalle jäätelöä, niin se ei tee siitä asiasta mitenkään hyvää tai edes suositeltavaa. Saati että ap:n kannattaisi tehdä samoin.

Vierailija
105/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mun melkein käy anoppias sääliks. ja miks ihmeessä sitä lasta täytyy rukoilla hoitoon, eikö se kuulu normaaliin lähisukulaisen kanssakäyntiin, että mummi saa välillä hoitaa lastenlastaan, on mielestäni molemminpuolinen etu. jos ei anoppi nyt siis ihan hulttio ole. "

Lapselle ei ole etua siitä, että hän on erossa vanhemmistaan alle 1-vuotiaana.

Vierailija
106/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta juuri siinä on vissi ero, onko lapsi 9kk vai 10 kk, eli siinä, onko hän ennen saanut maistaa maitotuotteita! 10 kk ikäsen maha on voinut jopa tottua jo niihin. Tuliko mieleen?

" Meillä lapset on pienestä pitäen saaneet maistella herkkuja, pienimmät vaativat isoilta joten pakko heillekin on osansa antaa. "

Se on teillä. Olisiko sinusta kaikkien hyvä toimia kuten sinä? Minusta ei, jokaisella saa olla omat periaatteensa. Minun esikoiseni (huom, ap:llakin kyse oli ekasta lapsesta) ei saanut vauvana sellaisia ruokia, joita ei vauvoille täällä suomessa suositeltu. Onko sinusta jotenkin paha noudattaa suosituksia? Etenkin tuon lehmänmaisdon kanssa olin tarkkana.

Uskon että seuraavien kanssa on hankalampaa, mutta 9kk vauva ei vielä osaa vaatia jäätelöä, jos näkee että sitä isovelikin syö!! Ellei sitten totu saamaan aina samaa kuin muut.

Vierailija
107/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi teki väärin, mutta ap ylireagoi. Itsekin olisin suuttunut, mutta en silti olisi lähtenyt vihaisena pois, vaan sanonut että olen pettynyt anopin käytökseen.

Vierailija
108/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä anoppi on samanlainen sooloilija ja poika saa maidosta anafylaktisen reaktion. On jo kaksi ja puoli ja yhä vaan TODELLA allerginen maidolle, ehkäpä juuri siksi, että anoppi sai suolen todella huonoon kuntoon antamalla lapselle vuoden ja 4 kuukauden iässä lusikallisen kermavaahtoa kun sen teki mieli. Ensiapuun olivat sentään tajunneet lapsen viedä. Oli eka ja vika kerta kun anoppi hoitaa -- säännöt oli tehty kristallinkirkkaiksi noin tuhat kertaa. Vain meidän mukanamme tuomia ja juomia ruokia annetaan allergiselle lapselle.... Pitäisikö minunkin teidän mielestänne löysätä pipoa??

Vierailija:

Ei jaksaisi kiinnittää yhden syömisiin noin paljon huomiota!

Sitä se teettää kun on vain yksi lapsi, äideistä tulee ihme vouhkaajia!

Vierailija
109/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Jos ap:llä olisi kymmenen lasta,

Ei jaksaisi kiinnittää yhden syömisiin noin paljon huomiota!

Sitä se teettää kun on vain yksi lapsi, äideistä tulee ihme vouhkaajia! "

Vierailija
110/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokainen tekee kuten haluaa enkä minäkään varta vasten tuon ikäiselle rupeaisi jätskiä syöttämään.

Kyse onkin mielestäni siitä että ap ylireagoi tän asian tiimoilta. Ei tuo todellakaan niin vakava asia ole kuin ap antoi ymmärtää.

Säälin ap:n anoppia kun tuollaisen yliherkän miniän on saanut.

111/128

Vierailija:

Mutta juuri siinä on vissi ero, onko lapsi 9kk vai 10 kk, eli siinä, onko hän ennen saanut maistaa maitotuotteita! 10 kk ikäsen maha on voinut jopa tottua jo niihin. Tuliko mieleen?

" Meillä lapset on pienestä pitäen saaneet maistella herkkuja, pienimmät vaativat isoilta joten pakko heillekin on osansa antaa. "

Se on teillä. Olisiko sinusta kaikkien hyvä toimia kuten sinä? Minusta ei, jokaisella saa olla omat periaatteensa. Minun esikoiseni (huom, ap:llakin kyse oli ekasta lapsesta) ei saanut vauvana sellaisia ruokia, joita ei vauvoille täällä suomessa suositeltu. Onko sinusta jotenkin paha noudattaa suosituksia? Etenkin tuon lehmänmaisdon kanssa olin tarkkana.

Uskon että seuraavien kanssa on hankalampaa, mutta 9kk vauva ei vielä osaa vaatia jäätelöä, jos näkee että sitä isovelikin syö!! Ellei sitten totu saamaan aina samaa kuin muut.

Vierailija
111/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oli tullakseen... maidolle ei ole varmaan allerginen jos on juonut kaupan korviketta tai ap on syönyt imettäessään maitoa, mutta suklaalle voi hyvinkin olla...

Vierailija
112/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku puhunut että ap:n vauvalla oli allergioita? Ei. Ei niin.

Vierailija
113/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkootkin sitten oman äidin asunto ja oma vanha asunto.

Todellakin - mitä sanoisi ap, jos anoppi kävelisi heidän kotiinsa omin avaimin. Siitäkös vasta maailmansota syttyisi!

Vierailija
114/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi VOI teidän pientä kultamussukkaa, jos olisi joutunut hetken olemaan kesken syötön yksin. Voi pientä....

Vierailija
115/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin menen lapsuudenkotiini ihan omin avaimin.

En jaksa juoksuttaa äitiä avaamaan ovea, kun mulla on avainkin. (etenkin jos on just hoitanut vauvaamme).

Vierailija
116/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä minään yhden jätskin syömistä. Oma äitini iski tikkarin 7kk ikäisen vauvani käteen, että voisi se näinkin olla.

Vierailija
117/152 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerroit että ei kannata uudestaan antaa :/

Vierailija:

Oma äitini iski tikkarin 7kk ikäisen vauvani käteen, että voisi se näinkin olla.

Vierailija
118/152 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta anoppi teki ehdottoman väärin. Ehkä miniäkin reagoi vähän turhan voimakkaasti. Mutta olisin ehkä itsekin varsinkin esikoisen kohdalla reagoinut suunnilleen samalla tavalla. Kuopuksen kohdallakin olisin loukkaantunut.

Itse olen kylläkin korostanut korostamistani, miksi en halua että lapselle annetaan kovin nuorena maitotuotteita tai suklaata (ja joitakin muita). Meillä on allergiataustaa kovastikin. Meillä myös hapanmaitotuotteet veti esikoisen mahan ihan sekaisin, vaikka aloitettiin ne " suositellussa" iässä. Piti sitten pitää kuukauden tauko ja kokeilla uudestaan.

Myös tuo karies-juttu on kummallinen. Jos kerran voisi välttää kohtuullisen helposti, niin miksi ihmeessä pilkataan ihmisiä, jotka yrittää säästää lapsensa siltä?

Siihen minä taas en usko, että lapsesta tulisi ylipainoinen, jos jo lapsena saa sokerillisia tuotteita. Kyllä se vaatii paljon muutakin. Ja vauvoillahan on luontainen taipumus tykätä makeasta. Ja osittainhan se on myös geneettistä. Makeasta pitäminen siis.

Itsekään en siis olisi tykännyt anopista, jos olisi moisesta jäänyt kiinni. Enkä äidistäni enkä siskostani ja parhaalle kaverillekin olisin ollut vihainen. Jos minä kerran uskon, että on vauvalle parasta olla ilman lehmänmaitoa ensimmäiset kymmenen kuukautta, niin ei vaatisi hirmuja kunnioittaa sitä.

Minä kylläkin annoin ns. herkutkin mukaan, kun lapsi meni hoitoon. Meillä oli vauvalle sopivia keksejä, maissinaksuja ja muroja. Ja kun näkivät miten kovasti pieni niistä piti, olivat onnessaan kun saivat niitä antaa.

Vierailija
119/152 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät halua antaa lapsilleen makeita syömisiä ennen 3-v ikää ja tää on ihan ymmärrettävää. Isovanhempien tulee kunnioittaa vanhempien päätöksiä ja tehdä kuten vanhemmat toivovat. Tää on minusta ihan selvää. En itsekään koskaan mene vieraitten lapsille antamaan mitää ennen kuin olen luvan vanhemmilta kysynyt. Se joka ei toivonut itselle ap:n kaltaista miniää voi rauhassa miettiä tätä asiaa vähän syvemmin.

Asia ei ole pieni, on loppujen lopuks aika iso juttu, selvääkin selvempi että luottamus on menny. Ei siis anoppi kunnioita teitä yhtään ap. Tekee jatkossakin varmasti asiat aina oman mielen mukaan, kuskaa lastaa esim ilman turvavöitä autossa tai ei se niin väliä vaikka vähä kaljaa maistokin jne

Vierailija
120/152 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla enää yksinkertasempi ihminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi