Onko normaalia liikkumista 1v2kk ikaiselta? Ei HETKEAKAAN paikoillaan.
Ja siis talla tarkoitan ei hetkeakaan!! Tama lapsi oppi kavelemaan noin reilun vuoden ikaisena ja nyt painaa menemaanihan koko valveilla olon ajan. Jos tupsahtaa pyllylleen nousee heti jaloilleen ja jatkaa menoa ympari taloa. Kuin paaton kana!! Ei istu yhtaan lattialla ja tutki leluja, noukkaisee jonkun kylla kateensa ja kantaa sita ympariinsa tai laittaa leluja matkan varrella koriin tai kassiin tms.
Kun muistelen omia lapsiani he malttoivat tuossakin iassa istua ja leikkia " lelukuutioilla" tai yrittaa rakentaa tornia tms. Onkohan eroa vain temperamentissa vai onko tama lapsi joku tuulispaa??
Ja ongelmana on se etta lapsi kompuroi ja kaatuu aika paljon kun vaikka olisi jo vasynytkin pyorii ja puskee vain menemaan.
Kertokaa millaisia teidan saman ikaiset lapset ovat/olivat?
Lapsi on tytto.
Kommentit (7)
Vaikka sitä oon kyllä tänäänkin koko päivän katellu, niin en kyllä muista liikkuuko se koko ajan vai onko joskus paikallaankin. Ai olihan se paikallaan kun katsoi hetken telkkaria. Ei oo sitä ennen tehnyt, mutta tänään katsoi.
Kyllähän ton ikäiset paljon liikkuu, kun ovat juuri oppineet uuden taidon, niin sitä kuuluukin käyttää paljon. Sanoisin, että vähemmän normaalia on se, jos jaksaa keskittyä johonkin juttuun.
Itsellä saman ikäinen ja kova menemään, jos sillä päällä.
Istuu kyllä esim. sohvalla vieressäni pitkäänkin, ja yleesä vauhti vaiheen nähneet ihmettelevät silloin, että osaako se olla paikoillaankin.
Ja voihan se olla, että jos olet kylässä niin se on tämän ihmisen tyyli näyttää, että hei tässä mä olen. Noita " show" miehiähän on naisissakin ja toiset taas menee nurkkaan piiloon kun ujostuttaa niin paljon.
Relaa ja anna toisten lasten kasvaa rauhassa!!
Mulla tuli mieleen tän palstan lukuisat ihmettelyt aiheesta, miten jotkut äidit kokevat äitiyden rankkana. Ja tässä nyt taas tulee esille yksi asia, missä lapsissa on suuria eroja. Ja on varmasti aivan eri asia hoitaa rauhallista yksivuotiasta kuin herkeämättä liikkuvaa yksivuotiasta.
Ja 3kk ikaisesta olen hoitanut etta tiedan kylla aika hyvin tyton kehityksesta. Alkoi vain tanaan huolestuttaa kun aitinsa oli viela 20 minsaa myohassa lasta hakemaan ja aina viime sekunneilla ennen kotiin lahtoa kompastuu johonkin ja iskee jonkin osan paatansa tms. Kiva sitten selitella etta on meilla muuten mennyt hyvin mutta juuri nyt sattui tama haaveri, ja miten ihmeella se sattuu osumaankin juuri ennen kotiinlahtoa vaikka kuinka on koti " lapsisuojattu" .
Enka viitsisi laittaa lasta istumaan kiinni mihinkaan rattaisiinkaan viimeisiksi minuuteiksi enne kotiin lahtoa kun siina sitten vain kitisisi. Kyparako paahan???!
ap
Että ei varmaan vanhemmat ihmettele kuhmuja.
Kypärästä voit keskustella vanhempien kanssa. Kyllä itsellänikin kävi omani kanssa kypärä mielessä. Mutta sitten se vaihe meni kuitenkin niin nopeasti ohi, ettei sitä kypärää ehditty hankkimaan.
On nyt 1v8kk ja meno säilyy..
Oon kyllä ihan järkyttynyt, kun nuo mun vanhemmat lapset olivat niin rauhallisia pienenä.
Tie mikä tuulispää tästä pienimmästä tulee, on myös tosi tempperamenttinen..