Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian kaavinnan jälkeen kuukautiset?

22.08.2007 |

Kiinnostaisi tietää miten muilla on mennyt aikaa että kroppa normalisoitunut kaavinnan jälkeen? Kuinka pian kuukautiset alkoivat ja oliko heti sitten säännöllinen kierto? Kuinka pian keskenmenon ja kaavinnan jälkeen on tärpännyt uudestaan?

Minulla oli kaavinta keskeytyneen keskenmenon seurauksena ja jälkivuoto kesti noin viikon. Kovasti toivotaan että päästäisiin vaan yrittämään uudestaan (raskautumisessa ollut ongelmia, yritystä vuodesta ´03 ja tuloksena yksi lapsi ´04 jota siis " tehtiin" reilu vuosi ja esikoisen ollessa puoli vuotta alkoi uusi yritys jonka seurauksena siis reilun kahden vuoden yrityksen jälkeen tämä keskenmeno ´07).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaavinnan jälkeen viikon pidempi kierto, kaavintapäivästä laskien. Seuraavassa kuukaudessa hormonit olivat varmaan palanneet normaaliksi, koska heti tärppäsi.

Vierailija
2/11 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia kuulisin mielelläni.

Ja lisäkysymys kaavinnan (ylipäätään keskenmenon) jälkeen raskautuneille vielä, onko tärpännyt nopeammin vai hitaammin keskenmenon jälkeen, eli oliko pidempään yritystä ennen vai jälkeen?

Useinhan tärppää pian mutta koskeekohan se meitäkin joilla ollut ongelmia raskautumisessa...? Tietääkö kukaan mihin perustuu tuo uskomus että helposti tärppää keskenmenon jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa rv 12+3 minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno (rv. 9+), ja jouduin kaavintaan. Jälkivuotoa kesti viikon verran.

Odotimme yhdet luonnolliset kuukautiset, jonka jälkeen aloimme yrityksen uudestaan. Kierto oli kaavinnasta 35 päivää, mikä on minulle KAI normaalia luokkaa (pitkät ja epäsäännölliset kierrot aina).

Ja niin iloisesti kävi, että tärppäsi heti ensimmäisellä yrittämällä! Tein viime sunnuntaina positiivisen testin. =o

Iloita en paljoakaan uskalla. Pelottaa niin hitosti!!! Varsinkin kun oireet ovat paljon vähäisemmät, kuin viime kerralla... Kolmen viikon päästä menen yksityiselle varhaisraskauden ultraan, että näkee onko tuulimuna vai ei. Välillä kyllä tulee tippa silmäkulmaan, kun jännittää...

Onnea rutkasti uuteen yritykseen!!! =D

Vierailija
4/11 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinullekin vastauksesta ja ISOT onnittelut plussasta! :) Pidän sulle peukkuja että kaikki menee hyvin! Saanko kysyä, yritittekö kauan keskenmennyttä raskautta vai tärppäsikö silloinkin nopeasti?

Minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno np-ultrassa rv 11+3 ja sikiön koko vastasi rv 8+3. Nyt on kaavinnasta laskettuna kp 23 ja ihan tuntuu että menkat voisi pikapuoliin alkaa, toivon ainakin. Me aloitettiin yrittäminen heti jälkivuodon loputtua, minulle hoitaja sanoi että saa alkaa heti yrittää, on vaan vaikeampi määrittää LA jos sattuisin heti raskautumaan. Tällä historialla se on aika epätodennäköistä, mutta jospa vielä kuitenkin onnistuisi, ennemmin tai myöhemmin. :)

Vierailija
5/11 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus tärppäsi jo toisesta yrityskierrosta, eli meillä nämä " hommat" on kyllä edenneet todella nopeasti. Välillä sitä miettii (lapsellisesti), että oliko se km mahdollisesti rangaistus minulle siitä, että kuvittelin kaiken käyvän niin helposti ja nopeasti... Toiset joutuvat yrittämään lasta todella pitkiä aikoja, ja itsellä tärppi kävi heti. " Miksi minä pääsisinkään yhtään sen vähemmällä kuin muut?" . =)

Minulle lääkärit suosittelivat kaavinnan jälkeen AINAKIN yksien luonnollisten kuukautisten odottamista ennen uutta yritystä, että kohdun limakalvo saa aikaa parantua sen rääkin jäljiltä. Kaavinnassahan kohdun limakalvohan joutuu erittäin koville. Lääkäri painotti sitä, että kohdun limakalvo ei ehkä kykenisi heti ylläpitämään uutta raskautta. Siksi me suosiolla odotimme ne kuukautiset ennen yritystä, ettei heti mahdollisesti jouduttaisi samaa surua kokemaan.

Mutta eihän niistä koskaan tiedä. =D

Vierailija
6/11 |
27.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaavinnasta on nyt 5 ½ viikkoa, eikä kuukautisia ole vielä tullut. Lääkärini sanoi jälkitarkastuksessa, että hyvin voi mennä pari kuukautta ennen ensimmäisiä kuukautisia, vaikka aiemmin ovat kierrot olleet säännölliset. Tuota yksien kuukautisten odottamista ennen raskaaksi tulon yrittämistä on minulle perustelleet useat gynekologit niin, että vaikka km:n jälkeen voi helposti tulla raskaaksi, niin kaavinnan jäljiltä kohdun limakalvo ei heti ole valmis kantamaan uutta raskautta, jolloin uuden km:n riski on suurentunut.

Vierailija
7/11 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeellinen tyhjennys oli päivälleen kuukausi sitten eli 1.9. ja kaavinta oli 6.9. Ja tänään alkoi vuoto (heikko tosin kun limakalvo ei ole kaavinnan jälkeen ehtinyt kasvamaan normaalisti) eli uusi kierto lähti käyntiin... Hyvä niin, odottelu on ankeaa! Eli siis nopeitakin " palautumisia" on! :)

Vierailija
8/11 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelin kuukautisia tuulimunaraskauden ja kaavinnan jälkeen 8 viikkoa jonka jälkeen olin yhteydessä kättäriin. Enkä ollut siis myöskään tullut uudestaan raskaaksi.

Siellä vielä ultralla tarkistettiin, että on turvallista aloittaa keltarauhashormoni kuuri ja nyt sitten popsin pillereitä 10 päivää ja jollei kuukautisia sen jälkeen kuulu, olen yhteydessä uudestaan kättärille.

Vierailija
9/11 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keskenmeno rv 11 ja kaavinnan jälkeen lääkäri käski odottaa yhdet kuukautiset. No, kierto oli normaali heti. Me emme edes kauheasti yrittäneet raskautua, mutta niinhän siinä kävi, että toisia kuukautisia ei kuulunut ja kaksi viivaa tuli. Pelotti vähän, jolloin oli vaikea nauttia koko raskaudesta. Lisäksi minulla oli rv 7 tosi runsasta vuotoa ja tk-lääkäri totesi että oireet viittaavat keskenmenoon. Jouduin ultraan kuuntelemaan onko sikiö tullut ulos, vai onko TAAS kaavinta. Lääkäri tiirasi kauan ja kertoi että elonmerkit näkyy ja sydän siellä vilkkui!! Voi sitä onnen päivää!! Ilman pelkoa ei alkuraskaus mennyt.. Mutta nyt tuolla pinniksessä nukkuu 6,5 kk poika. Eli lämmin halaus kaikille keskenmenon saaneille ja sitä pelkääville. Ei ole oikeita sanoja joilla lohduttaa. Täytyy vain uskoa huomiseen ja parempaan päivään!

Vierailija
10/11 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tätä ketjua vielä tutkailee. Eli mulla tuli ekan kierron pituudeksi 40 päivää kaavinnasta. Menkat tuntuis olevan ihan normaalit, saa nyt nähdä miten sitten seuraava kierto, onko normaalimittainen. Ovulaatiotestit odottelee kaapissa, nyt sitten päästään tosissaan taas yrittämään...

Jännä miten erilaisia ohjeita annetaan! Olen nyt monesta eri paikasta lukenut, miten kaavinnan jälkeen on suositeltu odottamaan 1-3 kuukautiset ennen kuin aletaan uudestaan yrittämään ja meille annettiin tosiaan ihan erilaiset ohjeet, höh.

Vierailija
11/11 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vauvakuume puolella " Vanjilla" on kirjoittanut näin:

" Minut ultrasi sattumalta vielä ylilääkäri ja hän sanoi, ettei ole mitään syytä odottaa seuraavia kuukautisia vaan, että heti voi alkaa yrittämään. Kuulemma se kuukautisten odottamisen tarkoituksena on, että raskauden kesto on helpompi määrittää. Aikaisemman käsityksen mukaan kohdun on pitänyt myös " palautua" , mutta lääkäri sanoi, ettei raskaus ala, jos kohtu ei ole kunnossa. Eli keskenmenoa ei tarvitse pelätä sen takia, ettei kohtu olisi vielä kunnossa. Jos tulee niin se on sitten jostakin muusta syystä. Lisäksi muistan erään terveydenhoitan sanoneen, että hormonivaihtelut tekevät jostakin syystä naisesta otollisemman raskautumaan. Tällaisia ovat raskaudet, keskenmenot, pillereitten lopetus, imetys ja sen lopettaminen ja sen sellaiset asiat."