Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, jotka ostatte lapsillenne kalliita vaatteita ja kenkiä!

Vierailija
22.08.2007 |

Annatteko lastenne leikkiä ulkona rajoituksetta, vaikka se tarkoittaisi sitä, että 100¿ kengistä kuluu kärjet puhki 2 viikossa tai että haalari kuluu?

Vai ostatteko kalliita vaatteita osaksi jälleenmyyntiarvon vuoksi?

Ihan uteliaisuudesta kyselen :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sadan euron kengistä ei kulu kärjet puhki kahdessa viikossa, jollei niitä sitten käsittele hiomakoneella..

Vierailija
2/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleni, mutta ulkovaatteet remuamista varten ja siistimmät sitten muuhun. Tosin kyllähän nuo talvisaappaat ja -haalarit maksavat maltaita, mutta eivät ne mene parissa viikossa rikki. Kengänkärjet kuluvat, mutta so what! Niinhän niiden tuleekin kulua. Minä myös huollan lasteni kenkiä ja vaatteita, ei ne parissa viikossa miksikään mene.

En oikeen ymmärrä pointtiasi? Sori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osatanut vaatteet käyttöön, en koristukseksi tai sisarruksilla kierrätettäviksi. Tosin laaduka vaate kyllä kestää.

Vierailija
4/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kalliit ihmisten ilmoille. Ehkä siitä sitten voi jäädä se käsitys, ettei meidän lapsi KOSKAAN saa leikkiä kurassaryömintäleikkejä.

Vierailija
5/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh ja silti ostan lapsilleni kunnon vaatteet sekä sisälle että ulos. Johtunee siitä, että itse olen koko pienen ikäni kulkenut " märissä" lenkkareissa ;). Laadukas tavara ei ihan totta kulu puhki.

Vierailija
6/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen kyllä sanonut, että polkupyörää ei pitäisi jarruttaa kengänkärjillä vaan jarruilla ja että olisi hyvä kun housut nostaisi vyötärölle niin ne eivät repeisi haaroista niin helposti ja että koittaa olla pyyhkimättä rasvaisia käsiä esim makkaransyönnin jälkeen siihen paitaan vaan lautasliinaan mieluummin. No sattuuhan sitä silti, eikä niistä vaatteista kyllä myytäväksi mitään jää muutenkaan. Lapsi on siis jo kouluiässä.

Vierailija
7/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ikuna myynyt pieneksi jääneitä vaatteitamme. Lahjoitan ne mieluummin tutuille kuin myyn liki ilmaiseksi ventovieraille ja joudun kuuntelemaan päälle vielä tinkaamistakin...

Mutta siis: ulos vedenpitävät vaatteet ja kengät.

Tuolla toisessa ketjussa puhuttiin tarhaan pantavista vaatteista. Päiväkotiin en pane parhaita sisä- tai ulkovaatteita. Vedenpitävät kyllä, mutta en siis paraatikuteita (juhla- ja kaupassakäyntikenkiä tai takkeja, ne on meillä erikseen).

Vierailija
8/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ystävääni toimivat näin.

Ostetaan Reimatecin haalarit, joita ei käytetä kurasäällä eikä mökillä, etteivät vain mene pilalle (kuran poispesu kuluttaa haalaria). Mitä järkeä sitten yleensä ostaa se kallis Reimatec kosteussuojalla jos ei edes hyödynnä ko. ominaisuutta?

Sama kenkien kanssa. Lapsella kalliit goretexit ja kostealla säällä jalassa kuitenkin kumisaappaat. Mitä järkeä?

Itse ostan lapsille vaatteet käytettäväksi enkä rajoita lasten leikkejä sen vuoksi, että säästelisin vaatteita.

t. ap

Vierailija:

lapsilleni, mutta ulkovaatteet remuamista varten ja siistimmät sitten muuhun. Tosin kyllähän nuo talvisaappaat ja -haalarit maksavat maltaita, mutta eivät ne mene parissa viikossa rikki. Kengänkärjet kuluvat, mutta so what! Niinhän niiden tuleekin kulua. Minä myös huollan lasteni kenkiä ja vaatteita, ei ne parissa viikossa miksikään mene.

En oikeen ymmärrä pointtiasi? Sori.

Vierailija
9/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niistä jää jotain jäljelle, annan tai myyn ne eteenpäin, mutta käyttöön ne on ostettu ja niissä saa käytön jäljet näkyä.

Vierailija
10/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodilla erikseen sanoin tädeille, ettei TARVITSE laittaa kurahousuja, että vaatteet on käyttöön ostettu. Ja tädit erikseen kiitteli. Outoa mun mielestäni.

Vierailija
11/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki kuitenkin leikkiessä, nahka tai kangaskengillä ei mennä kuravelliin tai rapakoihin ym. Sitä paitsi nuo kalliimmat laatuvehkeet kestää kulutusta! Kun poika oli pieni ostin yhtenä syksynä halppishaalarin, ajattelin että sillä nyt yhden syksyn pärjää, pari viikkoa ja polvet aivan puhki. Samoin ostin kerran tytölle halppis toppahousut, ajattelin että välttää rymyämiseen omalla pihalla eikä tarvii varoa, niin imivät kosteutta että olivat läpärit hetkessä.

Sama juttu koulurepuissa halppisreppujen vetskarit ja saumat on poikineet muutamassa viikossa.

Eli jos ei halua parsia ja paikata kannattaa suosia laatua.

Vierailija
12/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt 5v. ja suurin kulutus aina ollut lähinnä housujen kohdalla. Polvista saa housut kulumaan suht nopeasti eli farkut voi olla ehjät max. pari kuukautta ja sitten polvista menee puhki.

Meillä on ollut hyvä tuuri ulkovaatteiden suhteen, kovaa kulutusta ovat kestäneet niinkuin vaatevalmistaja tuotteestaan lupaa. Toisaalta jos käytössä on vain yksi tai kaksi asua, onhan se selvää, että ne nopeammin kuluukin.

Olen aina satsannut laatuun niin omien kuin lapsenkin vaatteiden kohdalla. Ollaan miehen kanssa suht hyvätuloisia molemmat, eikä lapsen vaatekulut taloutta rassaa, vaikka kalliimmalla hinnalla ostaakin.

Ja en harrasta kirpputoreja, koskaan en ole esim. huutonettiin mitään laittanut myyntiin. Vaatteet päätyy tutuille/ muutaman kaverin lapsille ja UFF:in laatikoihin.

Vierailija
13/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kestää kevyesti sen syksyn, kesän tai talven. Mille nyt kengät olen ostanut. Kuluneuta/rikkinäisiä kenkiä meillä ei käytetä

Vierailija
14/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on Rasavil-haalarit siitä syystä, että ne ovat sateen, tuulen ja pakkasen kestäviä. Kalliita haalareita ei osteta paremmiksi vaatteiksi. Kuivan kelin tuulipukuina on kyllä edullista Lenneä. Sisävaatteet on myös laadukkaita; suosin keskihintaisia vaatteita, joita ostan lastenvaatteiden erikoisliikkeistä. Esim. Alphabetin veluurilegginsit maksaa 16-26 ¿, ei paha, jos lapsi pitää niitä vuoden ja vieläkin ehjät ja siistit. Ellen trikoopaidat maksaa 17-30 ¿ sama homma. Ne pysyy kuosissa ja ovat hyviä käyttövaatteita. Ostin just 3 Clairen trikoopaitaa, yht. 29 ¿! Siis hyvä laatu ei edes aina maksa liikaa!

Minun motto onkin, että vähempi parempi. Ostan vähän, mutta laadukasta. Halpisvaatteita en osta edes kotivaatteiksi. Ne kun huonossa lykyssä kestää 2 pesua ja ovat venähtäneet ja nyppääntyneet. Sama maksaa vaikka se 10 ¿ enemmän paidasta ja sitä voidaan pitää vaikka vuosi.

Haksahdin itse ja ostin Kapahlin alesta itselleni pari muodikasta trikoota (tunikan ja t-paidan). Kivan näköisiä, mutta 4 pesun jälkeen täysin käyttökelvottomia rättejä. Ei ollu edes mitenkään kauheen halpoja (20-30 ¿). Jos sama laatu pätee lastenvaatteissa niin ihan älytöntä tuhlausta ostaa niitä! Miettikää sitä te jotka pihistelette lasten vaatteissa! Kumpi tulee loppujen lopuksi edullisemmaksi.

Vierailija
15/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu Gore-kenkien kanssa. On täysin perusteltua laittaa niihin aivan märimpiin ja kuraisimpiin olosuhteisiin ne kurahousut ja saappaat. Teknisten vaatteiden ominaisuudet tulevat parhaiten esiin juuri välikeleillä. Minusta ei myöskään ole mitään järkeä pilata yhtään mitään vielä ehjiä ja siistejä vaatteita ihan tarkoituksella. Eli kun lapset otetaan mukaan maalaamaan taloa, niin heille takuulla valitaan jo valmiiksi poisheittokunnossa olevat vaatteet. Ja ne tietyt kaikista pahimmat vaatteidenkuraantumisilmat, joista tietää jo etukäteen, että haalari menee illalla pesuun, jos se yksistään on päällä, niin ei minusta ole lasten leikkien estämistä pukea kurahousuja päälle, koska ne eivät pesuista pelästy. Ostan minä itsellenikin kävelykengät ihan joka päiväiseen käyttöön, enkä niitä erityisesti varo, mutta en minä niissä suolle karpaloja poimimaan lähde...

Vierailija:

Kaksi ystävääni toimivat näin.

Ostetaan Reimatecin haalarit, joita ei käytetä kurasäällä eikä mökillä, etteivät vain mene pilalle (kuran poispesu kuluttaa haalaria). Mitä järkeä sitten yleensä ostaa se kallis Reimatec kosteussuojalla jos ei edes hyödynnä ko. ominaisuutta?

Sama kenkien kanssa. Lapsella kalliit goretexit ja kostealla säällä jalassa kuitenkin kumisaappaat. Mitä järkeä?

Itse ostan lapsille vaatteet käytettäväksi enkä rajoita lasten leikkejä sen vuoksi, että säästelisin vaatteita.

t. ap

Vierailija
16/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä siistimpiäkin vaatteita, esim. kaupunkireissulle pojat pukevat siitit housut ja takin ja tällöin en kyllä anna ryömiä missään kuralätäköissä.

Vierailija
17/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esim. että haalari/takki laitetaan naulaan niin voimalla, että lenkki ja ompeleet repeytyvät irti.

Muuten saavat tehdä mitä leikkiin kuuluu. Isommalla menevät talvikengät joka tapauksessa roskiin talven päätteeksi - niin loppuunkäytetyt ne ovat.

Vierailija
18/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käyttövaatteet on tarkoitettu käytettäväksi l. oli ostettaessa kallis tai halpa, niin samalla tavalla ovat käytössä.

Sen verran olen yrittänyt lapsille (nuorinkin kohta 6v.), että eivät laskisi kalliota housuilla ja pysyisivät koulupäivän aikana pois mutaojien pohjilta. Eivät mitkään kengät mutakylvystä ole mielissään, eikä vahvinkaan kangas ole tarkoitettu mäenlaskuun kalliorinnettä pitkin. Vaatteiden jälleenmyyntiarvosta en piittaa, joskus olen kyllä siistiksi jääneitä myynyt nimelliseen hintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä