Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvolan neuvot

22.08.2007 |

olen tässä esikoisen hoidossa ihmetellyt kuinka vähän opastusta hoitoon,ruokintaan ym olen neuvolastamme saanut.

miten teillä?

äitinikertoi että neuvolasta sai monisteita aikoinaan kaikesta:sopivista leikeistä, loruista, leluista ikäkausittain, ruokien teko-ohjeet, määrät ym. pukeutumisesta ym. oli kuulemma hyvin varma olo jo ensimmäisen lapsen kanssa kun sai paljon hyviä ohjeita kotiin mukaan joita sitten kukin noudatti miten parhaaksi näki.

minulla neuvolassa sanottiin vaan että voisi aloittaa kiinteät perunalla. ei ohjeita, ei mitään muuta.

leikeistä, leluista, ei mistään mitään. mitataan ja rokotetaan ja kirjoitetaan neuvolavihkoon.

siis ei ole mitään hätää. lapsi kasvaa ja kaikki jees mutta ihmetyttää kun neuvolassa ei kysellä eikä neuvota enempää???

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin asut ja missä neuvolassa käyt.. Mutta tuli vain mieleeni, että onko kyseessä vakituinen terkkarisi? Oletko itse kysellyt häneltä näistä asioista? Kun mielestäni voihan sitä itsekin pyytää/kysyä, jos terkkari ei sitä ammatillisuudestaan huolimatta hoksaa kysyä/tarjota. Sanot vaikka, että mitenkäs tämä ja tämä asia tehtäisiin, kun et tiedä/muista onko siitä ollut puhetta... tai että onko sinulla antaa esitettä tästä ja tästä asiasta, kun se sinua kiinnostaa.

Ja pstt... perunalla ei kannata aloittaa kiinteitä, vaikka monesti sitä edelleen ekaksi suositellaan. Bataatti on paljon vatsaystävällisempi esimerkiksi :)

Vierailija
2/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoisen aikaan n. 7 vuotta sitten ja vielä kakkosestakin 5,5 vuotta sitten noita lappusia eri ikäkausista. Minusta ne oli mukavia ja niissä oli kerrottu kaikenlaista kyseiseen ikään liittyen. Nyt en ole saanut mitään, en ole kyllä tajunnut pyytääkään.

Kannattaa kyllä kysyä neuvolasta, mukavahan niitä on lueskella.

Ja tuosta ruuan aloittamisesta, minä annoin Muksun peruna-porkkanamuussia ensimmäisenä soseena, pelkkä peruna ei maistu millekään. Bataattia monet kehuvat mutta kun ei meillä sitä syö muutkaan niin en ole vauvallekaan laittanut. Olen tyytynyt purkkiruokiin :) Hedelmistä ruusunmarja on aika varma valinta ensimmäiseksi soseeksi. Minä annan luumua kerran päivässä jonkin soseen kylkiäisenä, meidän vauvalla meinaa mennä massu turhan kovalle muuten.

Z ja typykkä 5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennestään 9-ja 7v. pojat ja nyt 5kk.n ikäinen vauva.. Ennen neuvolasta tosiaan joka käyntikerralla sai mukaan jonkunlaisen vihkosen, missä kerrottiin aika kattavasti joka ikäkaudesta ja niihin liityvistä asioista!

Nyt ilmeisesti säästösyistä ei niitä enää anneta, mutta kannattaa reippaasti kysellä neuvolasta ohjeita ja neuvoja ihan kaikista asioista, sitä varten ne ihmiset siellä on!!

Vierailija
4/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta ikäkausiin liittyviä vihkosia, joista saa hyvin tietoa. Jos olen jostakin asiasta ollut epävarma, olen kysynyt suoraan, miten nyt toimittaisiin.

Mulla on nyt kolmas lapsi, mutta edellisen vauva-ajasta on jo 3,5 v aikaa ja ainakin kiinteiden aloitus on ihan unohtunut. Ajattelin siitä kysellä, kunhan on ajankohtainen. Ja näyttäisi tämä vauva allergiselta.

Tontunäiti ja pojat 5 v, 3 v ja 2 kk

Vierailija
5/5 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on suoraan koulusta tullut nuori tyttö, omia lapsia ei ole. Kun kyselin ruokien määrästä ym. meni aivan vaikeaksi. asutaan kyllä takapajulassa täytyy myöntää, mutta luulisi et olisi valtakunnalliset säädökset näistä asioista. ihan hyvin rokotteiden anto ja mittaukset on menneet, ei niistä ole valitettavaa, mutta aina ei tule neuvolassa mieleen edes kysyä sellaisia asioita mitkä toisille voi olla itsestäänselvyyksiä ja olen aika jalat maassa tyyppi ja tottunut pärjäämään omillaan mut näissä äiti-asioissa ihan noviisi. oma äitini sanoi että neuvotkin muuttuivat hänellä kaikkien kolmen lapsen aikana joka kerta.. hmmm harmillista.

huomenna puolivuotis neuvola ja olen tehnyt oikein listaa että sitten muistaisin kanssa kysyä, ja jos hänellä ei ole tietoa , pyydän että selvittää, sillä sitähän varten hän siellä todellakin on!

tietty netistä katselen jos aikaa on ym.