Miksi ostatte uuden auton?
Vähän käytetyn saa huomattavasti halvemmalla ja ne kestävät ihan riittävästi.
Ostetaanko uusi auto vain kun naapuritkin ostavat?
Kommentit (46)
Vierailija:
ihan yhtä hyvä saa käytettynä ja hinta on pudonnut tosi paljon.
No teillä on varmaan rahaa niin paljon että haluatte haaskata sitä ihan tyhjään. Kun ostaa uuden auton, maksaa siitä " uudesta" , se on heti vanha kun sen ajaa kaupasta ulos ja hinta tippuu monta prosenttia!
Ihan varmasti tietää, mutta mitä väliä sillä on siinä vaiheessa jos sen uuden haluaa, ja on siitä valmis maksamaan.
Meidän perhettä koskee tää sillä tavalla että, miehelläni on käytettyjen autojen autokauppa. Että pitää olla vain tyytyväinen että niitä uusiakin autoja joku ostaa. No, totuuden nimissä on sanottava että, meillä molemmilla, miehellä ja minulla on myös ihan uutena ostetut autot. Mutta ostaa toki niitä vanhoja myös, saadaan sitten voita leivän päälle :)
en jaksa olla kokoajan korjauttamassa vanhaa. Ja uuden ostin vaikka olen opiskelija eli en todellakaan varakas. Ei ne kaikki uudet autot niin kalliita ole.
Eikö jokaisella ole varaa ottaa autolaina?
Vai tarkoitatko viestissäsi vain heitä, joilla on varaa ostaa uusi auto käteisellä?
Meilläkin olisi varaa maksaa autolainaa, mutta emme HALUA.
En todellakaan käsitä millä tapaa auto korreloi ihmisen sosiaaliseen asemaan.
Vierailija:
Kai nyt jokainen ostaa juuri niin hyviä autoja/asuntoja/vaatteita/huon ekaluja kuin mihin on varaa!
Ihan luonnollistahan se on. Halutaan näyttää millainen on sosiaalinen asema. Ja älä pliis väitä, että ei pidä paikkaansa. Kyllä se niin vain on!!!
Vierailija:
en jaksa olla kokoajan korjauttamassa vanhaa. Ja uuden ostin vaikka olen opiskelija eli en todellakaan varakas. Ei ne kaikki uudet autot niin kalliita ole.
Saman verran mitä uuttakin!
Monet haluavat tietyt lisävarusteet. No nykyisin ilmastointi rupeaa olemaan peruskamaa, mutta jos haluaa automaattivaihteisen käytetyn, niin valikoimat eivät ole niin isot.
Nuo huoltosopimukset ovat myös hyvä pointti.
Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla liisarit ovat myös hyvin suosittuja.
Ja sitten ihan se perusasia: toiset meistä vaan tienaavat enemmän kuin toiset. Jos täällä kehuu ostaneensa merkkifarkut, niin heti saa peräänsä ihmetteleviä kommentteja että miksi ihmeessa, saa niitä halvempiakin. Ne, joilla on hyvät tulot, eivät välttämättä ajattele hintaa ensimmäisenä valintakriteerina joka asiassa.
kuin uudessa! Minä ainakin kyllästyin siihen puuhaan. Ja onhan uusia autoja paljon mukavampi ajaa.
Vierailija:
kuin uudessa! Minä ainakin kyllästyin siihen puuhaan. Ja onhan uusia autoja paljon mukavampi ajaa.
harhaa tuollainen käsitys!
Vanhoissa autoissakin on hyviä jotka eivät vaadi koko ajan korjaamista. Ja " vanhoja" autoja on ihan yhtä mukava ajaa kuin uusiakin, " vanha" autohan on jo esim. 2003 malli ja kyllä niissä hyvä ajomukavuus on.
Vierailija:
miksi maksaa turhaa kalliita uusia kun halvemmat käytetytkin ajavat saman asian? ja miksi pitää kaupungissa ja puistossa pyöriessä olla kaikki herkut, jogger- ja maasto-ominaisuudet, kun ne on ihan turhia? kaikki vois vaan ostaa samoja vanhoja emmaljungia!!!
samaa saatanan logiikkaa, moniko mamma allekirjoittaa ja noudattaa?
Vierailija:
miksi maksaa turhaa kalliita uusia kun halvemmat käytetytkin ajavat saman asian? ja miksi pitää kaupungissa ja puistossa pyöriessä olla kaikki herkut, jogger- ja maasto-ominaisuudet, kun ne on ihan turhia? kaikki vois vaan ostaa samoja vanhoja emmaljungia!!!
samaa saatanan logiikkaa, moniko mamma allekirjoittaa ja noudattaa?
ja kärjistät ja provosoit?
Jos yhdestä asiasta on jotain mieltä, ei se tarkoita että muidenkin kanssa pitäisi olla samaa mieltä!
Miksi ylipäätään mitään ostetaan uutena, kirppariltahan saisi halvemmalla.
ihan sama mikä asia kyseessä, autot, vaunut, asunto, vaatteet jne. aina on ihmisiä jotka ärsyttävät valinnoillaan toisia mitä en voi käsittää. jokainen ostaa ja kuluttaa omien valintojensa ja varojensa mukaan. misksi on hyväksyttävämpää ostaa uudet ja hienot vaunut kuin uusi, mukava ja turvallinen auto, jso sen kerran kustantaa jokainen itse? kateus ja katkeruus vaan tuntuu olevan suomalaisten perustauti...
Jos ostaa pari vuotta vanhemman mallin eikä uutta säästää jopa 10 000 euroa. Minulle ihan sama mitä kukin ostaa mutta meillä ainakin ostetaan se vähän halvempi mutta hyvä auto ja käytetään säästyneet rahat vaikka matkailuun.
Minua ällöttää aina että toitotetaan että uusi auto on turvallinen jne. No uusi Toyota Corolla on turvallisempi kuin vanha vaikka 2006 malli kun nyt tuli juuri myyntiin uusi Corolla. Mutta sitten taas jos ostat esim. uuden Passatin niin se on ihan sama auto kuin Passat vuosimallia 2005. Eli et sillä uudella saa sen turvallisempaa autoa vaikka ostaisit 2005 mallin sijasta 2007 mallin!
Ja muutenkin autojen turvallisuustaso on aivan erilaista kuin ennen, joten ajattelu " uusi auto on aina huomattavasti turvallisempi kuin vanhempi" on jo mennyttä. Näin oli ennen nyt tilanne on se että vanhat autot ovat huomattavasti lähempänä uusien turvallisuutta kuin aiemmin.
Vierailija:
ihan sama mikä asia kyseessä, autot, vaunut, asunto, vaatteet jne. aina on ihmisiä jotka ärsyttävät valinnoillaan toisia mitä en voi käsittää. jokainen ostaa ja kuluttaa omien valintojensa ja varojensa mukaan. misksi on hyväksyttävämpää ostaa uudet ja hienot vaunut kuin uusi, mukava ja turvallinen auto, jso sen kerran kustantaa jokainen itse? kateus ja katkeruus vaan tuntuu olevan suomalaisten perustauti...
1. Haluan helppoutta. Auto kuin auto alkaa vaatia korjauksia heti kun 100 000km ylittyy. Meidän ajolla tuo tulee muutamassa vuodessa.
2. Haluan kivan näköisen auton. Vanhoissa on aina käytön jälkiä, etenkin sisällä.
3. Haluan itse valita värin ja varusteet.
4. Haluan turvallisuutta, turvallisuuden suhteen uusi auto yleensä aina vanhempaa parempi.
Eli voi olla niin, että saman mallin vuoden 2000 ja 2007 versiot ovat identtisiä keskenään.
ja oliko nyt siis yhtäkkiä kyse siitä että ostatko 1-3 vuotta vanhan auton versuus uusi, vai ihan uuso versus yleensäkin kaikkia käytetyt autot...
eipä ne kauheasti huononekaan mallit vuoden sisällä, ja jos otat esim leasing-auton, niin sen on kyllä sitten oltava ihan uusi auto eikä mikään esittelykappale.
Pakko ajaa uudella, kun vanhat ei kestä eikä seitsemän hengen autoa saa niin vähän ajettuna käytettynä, että se kannattaisi. Ollaan kokeiltu, mutta menee siihen korjaamiseen rahaa ja hermoja! Ja siihen, että pitää ajaa vuokra-autolla se aika kun oma kosla on korjaamolla. Ei vaan sovi kaikille käytetyt. Ei mekään uutta vähemmillä kilometreilla tarvittaisi. Meillä se auto on miehen työväline, toista autoa ei ole eikä tule.
Muutam vuosi sitten hiljaa mielessäni ihmettelin miten niin monella tutullakin lapsiperheellä, joissa äiti usein kotona, on varaa ostaa sekä asunto että uusi auto. Nyt on selvinnyt että 100%:lla ainakin näistä meidän tutuista uusien autojen omistajista on työsuhdeauto. Käytettyjen autojen ostajilla auto on oma.
Ei tietysti kaikilla, mutta aika monella kuitenkin.