*+*+*PikkuEnskat loppuviikkoon*+*+*
[color=#8B008B]Aloitanpa uuden pinon kun oli jo niin monta sivua alkuviikon pinossa.. Positiivisesti ajatellaan että ollaan menossa jo ¿loppuviikossa¿. ;) hihi! http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11068722&p=1&tmo…
Tänään on treffipäivä PK-seudulla, onneksi ei sovittu ulkotreffejä kun on niin kurja keli! Herättelen pian Oonaa, tunnin päästä pitää olla jo menossa minilattareihin.. Toivottavasti silloin ei sada ettei kastuta kun laahustetaan kamoinemme autolle.
Mites KESIS Lennillä meni yö? Toivottavasti paremmin.. Meillä nukuttiin taas pitkästä aikaa hyvin. :) Oona nukahti vihdoin joskus 23 aikaan ja heräsi vasta 6.30 syömään. Nyt vielä uinuu meidän sängyssä, menen sitä herättelemään aamupuuhiin.. Palstailen sitten taas myöhemmin! Mukavaa sadepäivää!
Huiskutukset, Mammis + Oona[/color] [color=red]♥[/size][/color][color=red]♥[/size][/color][color=red]♥[/size][/color]
Kommentit (31)
SERE oli lyönyt imetyksen suhteen pillit pussiin. Perässä kohta tullaan... itse imetän enää 2 krt /vrk kummankin rinnan ja huomaa kyllä että maidontuotanto on vähentynyt. Lähden syyskuun alussa siskoni polttareihin Jyväskylään yksin, saas nähdä, onko se sitten viimeinen piste mihin imetys totaalisesti loppuu... Varpaat bongattu! =) Meillä ei vielä, mutta välillä kun on kivat kuviolliset sukat jalassa, kyllä ne jalkaterät kiinnostaa kovasti.
KANELILLE moikat! :) Mukava kuulla et teidän arki sujuu hienosti! Kiva myös kuulla että kotiapua sait hyvin väestöliiton kautta. En tiennytkään että sitä kauttakin voisi tiedustella.
TITILLE myös moikat! Ja tseppiä pikkuisen masuvaivojen / itkuisuuden kanssa. Nyt voi jo toisillekin sanoa, omasta kokemuksesta, että kyllä se siinä 3kk tietämin helpottaa... vaikka ei se aina lohdutakaan. Jaksamista sinne, ja koita vaikka pestata miehesi välillä hoitamaan niin pitkiä pätkiä, että saat itsekin nukuttua välillä. Sulonen on tyttö! :)
LYCKAKIN on lomat lomaillut! Kivaa - siellä käännytään! :) Ja puurotkin aloitettu. Hyvä että ei tuu masuvaivoja tms. Itse ostin kauppaan vauvoille tarkoitettuja puurohiutaleita, tosin ei olla vielä tehty, mutta niillä ajattelin silloin 5kk iässä aloitella. En tiedä voiko " tavallisia" kaurahiutaleita/ryynejä heti käyttää.
MAMMIKSEN Oona on siellä kiskonut zetaa ihan kunnolla! :) Älä suotta herätä, eiköhän tuo herää sitten kun tarpeeksi unta pallossa! Itse annan Roopen ihan huolella nukkua aina niin paljon kuin vaan haluaa... tosin on siinä se ero Oonaan, että Roope ei kyllä päivisin paljoa nukuskelekaan. Niitä max 40 min pätkiä ottaa keskimäärin kolmet päivässä... joten EMKA - samoissa mennään kuin tekin! Roope on nukkunut näin jos 1,5kk iästä alkaen, eikä vieläkään ole näköpiirissä pidempiä unia päivisin. Sitä odotellessa....
JUSKA, itsekin jaksoin muutaman viikon tuskailla tätä kodinhoidon vähyyttä, mutta sitten annoin periksi koko touhulle! :) Kun ei ehdi niin ei voi mitään... ei sitä nyt kaikkea vapaa-aikaa voi käyttää siivoamiseen, pyykkäämiseen tms. touhuun vaan pitää rentoutuakin että jaksaa. Silläkin seurauksella että koti ei ole todellakaan edustuskunnossa, mutta tuskinpa se kovinkaan monessa lapsiperheessä on... =)
RotaG: Me ei otettu ko.rokotetta. Mun mielestä se on ylihinnoiteltu... ja ei kumpikaan miehen kanssa olla sairastettu virusta, tai ainakaan se ei ole ollut paha, ts. " normaalia löysää vatsaa" kummempi. Tosin eihän se tarkoita etteikö se voisi pojalle tulla, mutta päätettiin kuitenkin että ei oteta tuota rokotetta. Voi olla että jos toinen lapsi joskus tulee, ja jos Roopelle nyt virus iskee, sitten ollaan viisaampia ja rokote otetaan, mutta nyt tehtiin näin.
Roope on toisilla aamupäiväpäikyillä. Ekat kesti 20 min ja poika oli niin kärttyinen että laitoin sen uudestaan nukkumaan. Ei varmaan pitkään nuku, mut pääasia että saa vähän lisää unta ettei päivästä tuu ihan infernaalista.
Eilen käytiin ilmoittautumassa vauva-uintiin ja saatiin se paikka mikä haluttiinkin, la aamuisin 8:30. Oltiin jonottamassa klo 17:15 kun lehdessä aika oli klo 18:00 ja saatiin silloin jonotusnro 27!!! Ne jotka tuli kuudeksi ei jääneet enää edes jonoon kun ei olisi ollut mitään saumaa saada paikkaa. Hieman suosittu laji tuo vauva-uinti.... :)
Illalla tuleekin yövieraita, ja tehdään safkaa ja ehkäpä pelataan matsi Cluedoa! Oon ihan hurahtanut tuohon lautapeliin, se on ihan huippu! :) Kesälomalla pelattiin sitä vaikka kuinka paljon enkä vieläkään ole kyllästynyt. Taitaa lapsettaa ihan kympillä! =)
No, nyt muussaamaan bataatit pojalle valmiiksi.
Leenis & Roope +4kk
Tulin tänne nyt pikaisesti käymään, me taidetaan tänään siirtyä tonne isojen puolelle. Eli puol vuotis " synttärit" olis tänään.
Kiitokset täältäkin treffiseuralle! Oli oikein mukava päivä.
Nyt jää kommentoinnit vähälle, koirat vaatii pihalle. Osan kanssa nähdään illalla.
Yritän käydä täälläkin lukemassa vielä näitäkin juttuja, tuntuu vain nykyään, ettei aika tahdo riittää!
Henna ja Joel, tänään tasan 6kk
[color=green]En ehtinyt vielä yhtään selata pinoa, tulin vain huikkaamaan, että hengissä ollaan! :) Kun tulin treffeiltä kotiin, sain Artun päikille ja tulin koneelle istumaan, niin PIFF, kone meni rikki!!! Mies tuli vasta eilen illalla työkeikalta, ja haki tänään jonkun uuden osan (?), joten nyt vasta pääsen koneelle. Naureskelin jo mielessäni, että varmaan luulitte mun niin teitä peljästyneen, etten enää uskaltaudu palstalle ollenkaan, heheheh! Ei sentäs, päinvastoin! :)
Menen lukemaan nyt pinon ja jutut, mutta jos en ehdi enää tänään kirjoittelemaan, niin:
KIITOKSET KAIKILLE TREFFEISTÄ!!! =D Oli tosi kivaa! Harmitti, kun piti lähteä niin aikaisin. Toivottavasti on uudet treffit pian ;)
Mutta nyt lukemaan!
Pi-Ki ja Arttu 5,5kk+
[color=green]No niin!
MOOLINKIN tyttö oli jo pottua maistiaisiksi saanut :) Jos maha menee siitä kovalle (Artulla ainakin meni aluksi), niin kannattaa kokeilla luumua, vaikket vielä hedelmiä meinannutkaan listalle ottaa. Mutta kannattaa kokeilla aina potun jälkeen antaa ¿jälkkäriks¿ pikkusen, niin eiköhän se kakka sitten tule. Mutta jos masu toimii ilmankin OK, niin ei sitä luumua sitten tarvii antaa. Tai sitten vaihdat potun porkkanaan hetkeksi, se auttoi kakkavaivaa meillä myös :)
Ja MLL:n lapsenvahdeista ei ole kokemusta, mutta eivätkös he ihan koulutettuja ja luotettavia ole? Meilläkin mies lähtee 1,5vkon päästä ainakin 7 päiväksi Saksaan töihin¿ :( Ääh! Miten mä jaksan yksin¿
MAMMIKSELLA ja Oonalla oli ollut jännät paikat sitten salamoiden kanssa *hui* Ja ne Oonan silmät..! Miten ihana katse voikin pienellä olla!!! =D
p-JUSKAN Kaarlolle paljon onnea nimen saannista!!! =) Hieno nimi ¿ etenkin tuo Julius on mun yksi ehdoton lemppari! (Vilkutukset myös VIIPULIN Juliukselle ;D)
KESIS, hienoa, että saatiin Lennille uni 1,5h ajaksi silmään :) Ja niistä yösyötöistähän minäkin huolehdin, mutta juuri kun tulin siihen tulokseen avuliaiden kommenttienkin ansiosta, että jääköön ne sitten Artun omaan tahtiin pois, niin TADAA ¿ meillä ei enää syödäkään kertaakaan yöllä! Tosin puuro varmaan auttoi tässä melkoisen paljon¿ Joten odottele ainakin puuron aloitukseen asti (milloin sen sitten aloitatkaan), ja jollei viikon kuluttua siitä ala muutosta yösyönteihin tulla, niin ihme! Arttuhan siis herää väh. kerran yössä, mutta rauhoittuu heti tutilla ja hyssyttelyllä. Tai sitten kannan meidän väliin nukkumaan¿ ;)
Voi LEENIS, nauran täällä ihan ääneen!!! heheheheh!!! Itehän mä siinä tohinassa mokasin, kun en tajunnut sanoa myös Pi-Ki-nimeä =) Saitko sä sitä mun s.postiviestiä koskaan? Kun mä jotenkin ajattelin, että sä siitä tiedät mun oikeen nimen :) Mutta ehkä se ei siis never ever tullut perille..? No, mutta nyt on sitten nähty ainakin, hihi! Enkä siis ajatellut ollenkaan, että ¿mikä pönttö toikin on¿, vaan päinvastoin itteä rupes nolottamaan, kun en tajunnut nimimerkkiäni sanoa¿ =) Ja mä ainakin jännitin treffejä niin kovasti, että olin ihan sekasin vielä illallakin kaikesta =D Joten no hard feelings! =)
Oon muuten kanssa miettinyt, että mitä uutta sitä Artulle keksisi¿ Se on niiin kiinnostunut kaikesta, ja etenkin kaikesta mihin EI saisi koskea. Hoitopöydälläkin rasvatuubit olis kivoja, muuten uskalla antaa, kun niissä on ne terävät kulmat, ettei se tökkää silmään sillä¿ Kerran nimittäin tökkäs, kun annoin jonkun muovisen pakkauksen sille, niin suoraan se kulma silmään..gröhöm¿ Mutta kovasti se tykkää katella maailman menoa muuten, viihtyy uusien ihmisten parissa, uusissa paikoissa, liikkeellä olteassa jne. Lelut kiinnostaa 30s kerrallaan, sitten on saatava uusi. Mutta siis suurimman osan ajasta Arttu on ihan vaan sitterissä ja matolla. En mä jaksa sitä oikein sylissäkään roikottaa, ja jotenkin toi repussa kantaminenkin sattuu hartioihin. Nyt se on alkanut niin tylsistyä, että jalat ja kädet vispaa jatkuvasti joka suuntaan, kun pitäs vaan liikkua ja nähdä maisemia :)
Ja MAMMIKSELLA oli kanssa noita hyviä vinkkejä, mitä meilläkin on käytetty, esim. ton rätin kanssa leikkiminen (naamalle ja pois), peili jne.
I-L, Helmi voi oikein hyvin, kiitos kysymästä! =) Nyt se on jopa takapihalta uskaltautunut yksin etupihalle asti ;) Muuten se ei juuri pihalla liiku, nukkuu ja syö vaan :)
SERE, minä se itseasiassa koiran rotua kyselin ;) Ja teilläkin imetykset on imetetty. Eikö oo jännä, miten haikea olo siitä tulee, vaikka päätös niin helpottaakin? Oi, ja vähänkö pillitin Tehistä kattoessa¿ :)
KANELILLE kiitos arjen jakamisesta! :) Teillähän tuntuisi hienosti menevän, ainakin niinä hyvinä päivinä. Ja toi on hyvä, että sen lapsenhoidon saa kotital.vähennyksiin!
Ja TITIKIN oli käynyt moikkaamassa! Kyllä se siitä pikku hiljaa helpottaa, pari ekaa kk:ta on ne ¿kiireisimmät¿, kun arki ei oikein ole vielä asettunut uomiinsa. Ja kun teillä on vielä nuo juhlajärjestelyt, niin ei ole ihme, ettet ehdi kirjoittelemaan! Ihania kuvia!!!
LYCKA, tosiaan ¿ hittoon ne taulukot! Kyllä se Höpsis sieltä alkaa kääntyilemään, kun itse haluaa :) Ja mä teen Artulle iltapuuron veteen niistä olikos ne Aamuhyvän minuuttihiutaleista. Ne vetäsen eka sauvasekoittimella sellaseks jauhoksi, ja sitten vaan keitän. Sekaan pikkasen marjasosetta, niin oikein hyvälle maistuu =) Kaupan puurot on niin velliä, Arttu ei niistä oikein välitä.
LIVELLE onnittelut pojasta, en muista olenko jo onnitellut! =)
Kuinkas EMKAN ja Karin uiskentelut meni??? :)
Me ei otettu sitä rokotetta, eikä oteta influenssa-rokotettakaan tms. Ei rahan takia, koska lapsen juttuihin ne rahat löytyy aina ¿periaate!- (vaikka arvokashan se Rotakin kai on?), vaan mä oon sitä mieltä, että se on vielä turhaa¿ Arttu kun ei ole hoidossa tms., missä pöpöt yleensä tarttuu. Mutta jokainen tyylillään :)
HENNALLE ja Joelille vilkutukset ja onnittelut ¿isojen iän¿ saavuttamisesta! Perästä tullaan kovaa kyytiä :) -Näen vieläkin silmissäni Joelin hymyt siellä treffeillä, kun ennen mun lähtöä pitelit häntä sylissä, hih!
Jepulis¿ Nyt pitäis lähteä iltalenkille koiran kanssa. Treffeillä oli kyllä ihan hirrrmuisen kivaa! Jännitti kovin, mutta ehkä ens kerralla osaa olla jo ¿rennommin¿ :) Tykkään kyllä tavata uusia ihmisiä, mutta jotenkin oli nyt jännä, kun olitte kuitenkin jo tuttuja, mutta silti tuntemattomia.
Syyskuussa kyllä ehdottomasti uusiks! Harmitti, kun en ehtinyt/tajunnut nroakaan kellekään antaa :( Mutta ehtiihän sitä!
Nyt pakko mennä, palaillaan!!!
Uimassa meni mukavasti. Välillä vähän Karia itketti, mutta tutti auttoi asiaa ja kohta taas polskutteli tyytyväisenä. :) Nyt väsynyt uimari nukkuu.. nukahti raukka jo saunassa äitin sylkkyyn, heräsi kun mentiin suihkuun ja nukahti taas kun äiti suihkutteli itsensä, hyväkun jaksoi syödä ennen kotiin lähtöä. Kotiin ollaan tultu arviolta 2h sitten ja uni maittaa edelleen. :)
Nyt tuon isukin kanssa viettämään aikaa kaksistaan.
emka ja väsynyt uimari
Vaikka mitäs näistä viikonpäivistä tällai äippälomalla ;) Mieskin lähti kisailemaan koko päiväksi, mutta ollaan pojun kanssa ihan hyvillä mielin. Poika tosin nukkuu taas vaihteeksi niin pitkiä aamu-unia, etten meinaa keksi itselleni mitään tekemistä! Kunhan se tuosta heräilee ja saadaan syödyksi, niin meinattiin lähteä shoppailemaan :D
Juska oli bongaillut tuon väsymykseni siitä ensimmäisestä viestistä. Meillä poika käy yleensä kymmenen aikaan nukkumaan ja heräilee yhden ja neljän aikoihin ruokailemaan. Jatkaa saman tien uniaan kyllä, joten kai hänellä on jonkinlainen käsitys jo yöstä... Ennen kuin aloitin cuplatonin annon, niin poika heräsi silloin neljän aikaan ja huusi tunnin tai kaksi, mutta nukkui sitten taas sen jälkeen kolmisen tuntia. Nyt kun koko yö menee " nukkuessa" heräilläänkin sitten kuudelta ja jatketaan unia jos jatketaan. Kyllähän tässä alkaisi kaipalla jo jotain oikeaa rytmiä johon " luottaa" , mutta sitä saa vissiin vielä odotella :)
Eilen teinkin sitten niin, että pumppailin pojalle pullollisen maitoa ja kävin päikkäreille tulpat korvissa - hyvin pärjäsivät isä ja poika - ja omakin olo koheni huomattavasti.
Rota-virusrokotteesta on ollut puhetta. Täällä ollaan vähän kahden vaiheilla... Kamala tautihan se on sairastaa, jos iskee, mutta karmivan hintaiselta se kuulostaa. Kamalalta tuntuu sanoa noin asiasta, joka koskettaa oman lapsen terveyttä, mutta mutta... On tässä tietty vielä hetki aikaa miettiä.
Anteeksi, kun en nyt ennättyt kommentoimaan muiden juttuja (koko ajan olen varpaillani, että koska tuo poika kutsuu!) - eli täytyy taasen palailla!
Ihanaa viikonloppua PikkuEnskoille!
Live ja poika (huomenna kk!)
Mammat oli olleet treffailemassa taiteiden yössä,kivaa!!! Oli varmasti hulinaa ytimessä, ilmakin kun suosi juhlijoita.
Jos Syyskuussa treffaatte uudelleen lapsien kera tai ilman niin I´M SO THERE =D
Arvatkaa mitä??? Meillä on tapahtunut ihme....Höpis nukahti päikkäreille klo. 11 ja nukkuu edelleen!!!!! Siis tämä on todellinen ihme kun yleensä ottaa noita 30min tehopäikkyjä vaan =)
Nyt äippä ottaakin kaiken ilon irti tästä ja kirjoittaa täällä hih :)
Galluppia oli rotaviirusjutuista ollut, kaikki kauhistelleet sen hintaa...niin mitä se sitten maksaa? Kuulin myös jostain muusta rokotteestajoka tosin on ilmainen ja sen saa jos haluaa...En kylläkään muista mikä rokote se oli....flunssaa vastaan??... no joo vähän tökkii tää tiedon anto =D
Hindeli,hindeli (ihan loistava sana) pitäis alkaa katsella Höpikselle turvaistuinta. Meidän kaukaloon ei herra kauaa enään mahdu. Jalat tulee jo ylitse, ja auton selkänoja saa kyytiä kun karate kid monottaa autoillessa :)
Mitä kaikkea voi/täytyy vaatia istuimelta? Mä en niistä tiedä mitään, joten vinkkejä tulemaan :)
Noi Prismojen ja muiden istuimet kait kannattaa jättää omaan arvoonsa, liekö niin turvallisia. Tai ainakin mulla on sellanen tunne että kalliimpi on myös turvallinen...
Ajattelin yllättää tänään kotiin palaavan mieheni,ainakin omasta mielestäni iloisesti eli tekemällä ruokaa. Niin siis MINÄ kokkaan!! Tosin ei tuo mies varmastikkaan uskalla edes maistaa pöperöäni....Viime kerrasta on jäänyt kauhukuvia.Niin makean himo iskimökillä ja päätin,haa teempä pullaa. No siinä tohinassa sitten hups hiiva unohtui. Ihmettelinkin että miksi ei taikina nouse??? =)
Kuitenkin siitä pullia pyörittelin ja huutelin iloissani SYÖMÄÄN.. No arvatekkin saattaa että pikkuisen oli tahmeita pullia jotka takertui kitalakeen kiinni =D Miehellä oli hauskaa...minä sen sijaan itkua melkeen..... ;)
No joo onnex on lapsille valmiita pöperöitä, ja ehkä mä tästä vielä joskus opin...
Ihanaa ulkona tuulee kovaa, alkaa riittää nää helteet jo-ainakin mulle.
Onko teillä muilla raskauden myötä tullut helpommin hiki? Mä olin aina ennen jäässä jopa Thaimaan kuumuudessa mutta nykyään ei t-paitaa enempää voi päälleen pukea..ja tää ei johdu liikakiloista =)
Ou nou, Höpsy heräs!! En ehtinyt kommentoida muiden juttuja :(
Olen ne kyllä lukenut ja sisäistänytkin :)
Yritän myöhemmin uudelleen,Moikkkis (kolmella k.oolla)
Lycka joka nyt hyppii jo kohti rattaita :)
Jospa sitä taas pitkästä aikaa kirjoittelisikin jotakin. Kiirettä on pitänyt niin etten ole kuin ennättänyt käydä pikaisesti pinot läpi lukaisemassa jos sitäkään.
Juu siis kiireistä aikaa on todellakin ollut nämä kolme viimeistä viikkoa, kun koulu alkoi. Poitsu on ollut kiltisti mummon tai isin hoivissa päivät. Illat sitten olenkin minä hoivaillut pientä, kun onhan se kuitenkin ikävä toista päivällä. Vaikka myönnän, että onpa ihana jutella ¿aikuisten¿ juttuja ja ajatella muutakin kuin kotihommia.
Tällä viikolla oli jo eka opintokäynti toiselle puolelle Suomea. Onneksi pääsin itsekin mukaan, kun mies ajeli perästä poistun kanssa. Hotellissa sitten yövyttiin, kuten muutkin opiskelutoverit. Mies kertoi saaneensa paljon ihmettelyä osakseen matkatessaan kahdestaan vauvan kanssa. Eräällä huoltsikalla oli myyjä ääneen todennut mieheni olevan harvinainen ilmestys, kun oli pyytänyt pulloa lämmittämään :-)
Matka meni todella mukavasti. Aamupalalla apusylejä löytyi luokkakavereista todella paljon. Melkein ¿tappelivat¿ sylitys vuoroista :-) Joona vain tyynesti meni sylistä syliin ja hymyili kaikille (nostattaen naispuolisten vauvakuumetta)..
Levottomia öitä taisi olla enskavauvojen perheissä. Toivottavasti yöt ovat parantuneet. Itse olen ihmetellyt, kun poitsu on nukkunut nyt muutaman yön ihan kokonaan..Ensimmäisen yön jälkeen täytyi äidin mennä yöllä kurkkimaan, että hengittääkö pieni?? Tyytyväisenä toinen vain tuhisi nukkua =)
Pi-Kin kisu oli saapunut kotiin. Hieno homma, että kaikki päättyi onnellisesti!!
Uusia enskavauvoja oli myös syntynyt. En varmaankaan ole onnitellut, joten tasapuolisesti kaikille onnea!
RotavirusrokoteG: Mietittiin miehen kanssa, että otetaanko vai ei. Pääsytiin sitten siihen, että emme ota. Syynä lähinnä se, että se ei kuitenkaan suojaa kuin yhdeltä ripulivirukselta. Ja kyllähän se hintakin siinä puntarissa painoi..
Jaahas, Joona ilmoittaa päikkäreiden päättyneen, joten luumusoseen maisteluun suuntaamme siis.
-Ninca ja Joona reilun viikon päästä jo 4kk-
Hei kaikille! Meidän tyttö on nukkunut viime päivinä tosi huonosti päivällä, joten ei juuri aikaa tulla palstailemaan.
Tänään yritin keinutella sylissä, tarjosin tissiä, lauloin, silittelin jne. Tosi sinnikkäästi taisteli unta vastaan. Ekat unet nukkui yhden maissa, vain puoli tuntia. Toisille unille nukahti tunti sitten ja kahteen kertaan olen tissittelyn avulla saanut unet jatkumaan.
Käytiin eilen tutustumassa vauvauintiryhmäämme ja kivoilta ohjaajat vaikutti. Tyttönen katseli ihan ihmeissään altaaseen. Toivotaan, että viikon päästä hyvin alkaa uinnit myös meillä...
Nyt en jaksa kirjoitella enempiä. Täytyy mennä miettimään strategioita miten jatkossa koitetaan tyttö saada unille...
t. iida-linnea
[color=#8B008B]Hurlumhei-viikonloppu! Tosiaan PE oltiin mammojen kesken ulkona ja kylläpä aika meni nopeasti! LA oltiin Oonan kummitädin kanssa vauvauinnissa ja ai että oli kivaa!!! Nyt tuleekin 2 vkon tauko, täytyy polskutella ahkerasti kylpyammeessa.. ;) LA olin häissä mieheni kanssa (ah kun oli kiva syödä ja juoda ja tanssia!!!) ja Oona oli hoidossa (14.30-1.30) ja hienosti meni! Oli ollut kuulemma oikein aurinkoinen, ainoastaan illalla oli tullut vähän pidempi/pahempi parku. Tämä päivä meni kans hujauksessa, grillattiin meillä isommalla porukalla ja sitten kävin parissa jumpassa (niin kävi muuten KESISKIN ¿ APLODEJA!!! siitä se lähtee :) hih)..
RotaG: me ei otettu rotavirusrokotetta. Ei erityisemmin ollut mitään ¿syytä¿, jostain syystä se nyt ei sitten tuntunut meidän mielestä NIIN tärkeälle..
LEENIS & Roope pääsee vauvauintiin! :) Kivaa! Onneksi menitte ajoissa..
HENNAN Joelille onnitteluja 6kk vähän näin myöhässä.. ;) Perästä tullaan!
PI-KI ¿ oli kiva kun tekin pääsitte Artun kanssa treffeille sillon viime KE! Seuraaville taas.. Ja kiitos vain kauniista kommenteista Oonan silmistä. ;) Ja jos haluat meiliä / nroa vaihtaa ¿ jos vaikka joskus ihan extemporee tulee lähdettyä jonnekin ¿ meilaa mulle mammanalku77 @ hotmail.com..
Ihanaa, EMKA ja Kari nautiskelivat myös uinnista! :) Me tehtiin lauantaina (4. kerta) jo ekan kerran Oonan kanssa niin että ¿sukellettiin¿ pinnassa, eli laitettiin kasvot veteen.. Ai kun oli jännää!!!
LIVEN poitsukin on jo kuukauden.. Mihin tää aika oikeasti menee..
LYCKA ¿ kiva ois teitäkin tavata jos syyskuun treffeille pääsette. :) Ja kyllä, täällä on myös yksi mama jota hikoiluttaa ahkerasti.. Tosin sain niin hyvän vinkin loistodödöstä, Triple Dry, siitä on ollut apua.
NINCAN perheen opintokäynti kuulosti sujuneen tosi hienosti! :) Mikäs sen mukavampaa.
IIDA-LINNEA ¿ vai on teidän tyttönen päättänyt olla nukkumatta päivisin. Tissitainnutuskaan ei auta.. No, jospa se olisi sitä ¿ohimenevää¿ ihan niin kuin esim. meidän Oonan valvomiset. Välillä tosiaan ei nukkunut kuin pikkutirsoja ja välillä taas saattaa mennä jopa 3h unet + vielä pieniä tehopäikkyjä.. Ja teilläkin pian koittaa eka vauvauinti kerta! Muista sit kertoa miten meni ja mitä teitte!
Ok, nyt on pakko mennä lepäämään taas. Huomenna alkaa taas viikko uusi! Öitä!
Mammis & Oona unten mailla[/color] [color=red]♥[/size][/color]
Ai, kun nyt on tyytyväinen olo sekä äidillä että puuhamatolla koisivalla vauvalla. Sain nimittäin tänä aamuna pitkästä aikaa pumpattua pullollisen maitoa pakastimeen. Pitää alkaa säästää maitoa, kun syyskuussa tulee minulle sairaalareissu, jolloin saattaa tulla tarvetta pakastetulle maidolle. Muutenkin olisi kiva joskus lähteä jonnekin muutamaksi tunniksi ja jättää poitsu iskän hoiviin, jos vain maitoa olisi pakastimessa. Yleensä kuitenkin pumppaaminen tuottaa jotain 20 milliä, jonka voikin samantien heittää pois, kun sitä ei kannata pakastaa. Viime yönä sitten syötin vain yhdestä rinnasta ja kun toista pakotti aamulla, menin suoraan pumppaamaan ja tulosta tuli! Silti samasta rinnasta riitti myös vauvalle aamupalaa.
Titi ja Livekin ovat käyneet pistäytymässä. Kuinka paljon teidän vauvat nukkuu, kun jompi kumpi (sorry, nyt en muista) valitteli väsymystä? Meillä Kaarlo nukkuu onneksi mukavasti, tosin eilen tuli valvottua hyvän kirjan ääressä yli puolen yön, vaikka vauva nukkuikin. Ei siis parane valittaa univajetta, jos kehtaa itse kukkua ylhäällä tuohon aikaan! Eniten harmittaa se, ettei saa tehtyä kotitöitä juurikaan, vaikka on päivät kotona. Tunnen itseni aika saamattomaksi, sillä poitsun nukkuessa selailen vain nettiä tai puuhailen muitten harrastusten parissa. Lisäksi ollaan oltu monena päivänä jossain kaupungilla, jolloin ei tietenkään kotityöt edisty. Jotenkin tosiaan esim. siivouksen aloittaminen tuntuu niin vaikealta, kun koko ajan ajattelee, että poika kumminkin herää kohta ja homma jää sitten kesken.
RotavirusG: Minä otin rotavirusrokotteen reseptin Kaarlolle, enkä edes hintaa kysynyt. Maksoi mitä maksoi, mutta tuo tauti on kamala. Sekä veljeni, että minä olemme joutuneet sen takia sairaalaan nesteytykseen, kun kuivuimme tuon taudin kourissa. Muistan vieläkin niin elävästi (olin noin neljävuotias), kun yöpöydälle iskettiin nenämahaletkut ja kouraan kamalanmakuista lientä täynnä oleva kuppi ja sanottiin, että joko juot liemen tai sitten pistetään letkulla. Letkut näytti niin inhottavilta, että pakkohan sitä oli kakoa oksettavan makuinen tökötti naamaan. Yäk!
Mukavia päivänjatkoja kaikille Enskoille
t. pikku-Juska ja Kaarlo 7vk