Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni kotiäiti tekee kaksi ruokaa päivässä?

Vierailija
21.08.2007 |

Siis valmistaa alusta loppuun? Niin tarkoitan tietty kahta pääruokaa, en välipaloja tai aamu- ja iltapaloja. Ja nyt tarkoitan sellaisia äitejä joilla kotona 1-3 lasta. Olenko minä ihan oikeasti ainoa, joka näin ei tee? Monesti tällä palstalla tuntuu tällaisia äitejä olevan.

Olisin hellan ääressä koko päivän. Ensin aamupuuro, sitten lounas, päivällinen ja iltapuuro. Mä annan lounaaksi edellispäivän ruokaa tai sulatan pakastimesta jotain aiemmin tehtyä. Hyvin harvoin tulee tehdyksi pääruokaa kaks kertaa. Mulla itselläni on kotona kaksi lasta 1v ja 3,5v. Lisäksi on vielä koululainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten 1 ruuanlaitto päviää kohti, lounaaksi eilistä ruokaa :)

Vierailija
2/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinomaiseksi havaittua " lounaaksi edellisen päivän päivällistä" -järjestelmää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee paljon helpommalla. Varsinkin kun en viitsi heti aamulla ryhtyä ruuanlaittopuuhiin. On kivampi vasta myöhemmin alkaa ruuanlaittopuuhiin. Esim. kun lapset on päikkäreillä.

Vierailija
4/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi edellispäivän ruokaa tai einestä aikuisille/ purkkiruokaa taaperolle. Mies syö usein koulussa.

Poitsu 1,5 v.

Vierailija
5/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olen töissä, ja meillä syödään arkisin yksi ruoka ja viikonloppuisin aina kaksi ruokaa per päivä.

Vierailija
6/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti ehkä suurin piirtein joka toinen päivä teen 2 lämminta ruokaa. Yritän kyllä tehdä väliullä jotain " helppojakin" , eli maitoperunoita, ranskalaisia joskus jne.

Vierailija
7/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin seuraavan päivän lounaaksi :)

Joskus " teen" toisenkin ruoan jos ollaan ed pvänä syöty esim mummolassa tai vastaavaa mutta silloinkin se toinen ruoka on nimenomaan esim valmis(oolannin)muussia ja kalapuikkoja,sosekeittoa,maksalaatikkoa tmv:)

Vierailija
8/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälliseksi teen kunnon lämpimän ruoan alusta loppuun, mutta lounas on jotain nopeaa: Eilistä ruokaa, eineksiä, pakastimesta jotain...

2 lämmintä ruokaa siis syön lasten kanssa/päivä, mutta toinen on pikaversio!

Vierailija
9/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no, teen alle 1v:n mössöt itse, mutta en laske sitä varsinaiseksi ruuanlaotoksi. Yleensä teen isomman satsin, jonka pakastan sopiviksi annoksiksi.

Vierailija
10/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lue: päivällinen ja lounas

edellisen illan lounas ja seuraavan päivän päivällinen ei ole samaa ruokaa

Vierailija
11/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallisen teen Pikkukakkosen aikana ja se on " pidemmän kaavan mukaan" .

Vierailija
12/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä allergioita ja keliakiaa.

Eihän siihen mene kuin max tunti yhteensä. Muun puuhan ohessa.

Vierailija
13/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos eilisestä ei ole jäänyt ruokaa niin annan lapsille eineksiä tai korvaan lounaan voileivällä ja jogurtilla/kiisselillä.

Vierailija
14/18 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä päivällisestä jää sitten seuraavan päivän lounaalle tai pakkaseen loput.

lounaalla syö yleensä vain minä ja muksut kotona, ja lounaana on yleensä samaa kuin edellispäivänä päivälliseksi, tai sitten otan pakkasesta jotain, jos päivälliseltä ei ole jäänyt ruokaa yli.

joskus on lounaaksi eineksiä, ja ihan tosi harvoin eilisiä eineksiä ;)

(esim oolannin muusia lämmitettynä, ja eilistä itsetehtyä kastiketta jossa on eineslihapullia)

yleensä en keittele kahta kertaa perunoita/spaghettia päivässä, vaan ne lisäkkeetkin on niitä eilisiä, perunat toisinaan paistettuina..

Vierailija
15/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen ruuan alusta loppuun, mutta yleensa kolmesti. Tykkaan ruuan laitosta ja aikaa ei kulu kuin ehka tunti +haudutus aika. Lisaksi leivotaan paljon.

Vierailija
16/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-liselotte vain söisi ikinä kahta samaa (hui kauhistus) PERÄKKÄISILLÄ kerroilla,iik...

Vierailija
17/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään toisin päin, eli lounaaksi teen aina uuden kunnon ruoan ja siitä sitten lämmitetään toinen kerta iltasella kun mieskin tulee kotiin. Onhan siinä se ongelma että lapsilla ja minulla on kaksi kertaa päivässä suht samaa, mutta eipähän ole seisonutta ruokaa.

Eli jos päivällä on esim perunoita ja lihapullia niin iltasella on paistettuja perunoita ja lihapullia.

Vierailija
18/18 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas taas on ihan hassu nimitys millekään aterialle; sehän on ilmansuunta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän