Kanarian säät talvella - gallup!
Yritetääs näin kun Teneriffan säistä sain vain yhden aidon kokemuksen. Eli ihan oikeita kokemuksia säistä Kanarialla joulu-tammikuussa kaipailisin. Useimmilla tuntuu olleen ihan kivat säät, mutta yleinen mielipide on sitä mieltä että siellä on tosi epävakaista ja koko viikon voi sataa vettä.
Kuka on ollut ja kehtaa tunnustaa täällä?
Kommentit (14)
Olemme olleet noin 10-15 kertaa. Täysin kamalaa lomasäätä ei ole ollut kertaakaan, huonoimmat ovat osuneet ennemmin helmikuuhun (hiihtolomaan) kuin joulun aikaan, ja silloinkin kyse on ollut muutamasta sateisemmasta ja tuulisemmasta päivästä, ei koko viikosta saati kahdesta. Yleensä hyvin on pärjännyt sortsivarustuksella + pitkähihainen iltoja varten. Viime vuonna joulun aikaan puhalsi kalima-tuuli Afrikasta, joka karkoitti muut kuin suomalaiset pois altailta - meistä oli silloinkin ihan kiva keli.
puoleen väliin. Tammikuu ja helmikuu ilman muuta huonoimmat sään suhteen eikä maaliskuussakaan vielä välttämättä ole keväästä tietoa.
Useimmiten minulle on sattunut ihan suht' ok säät, eli viikkoon on mahtunut aurinkoisia päiviä ja pilvistäkin (pilvisellä lämpötila jäänyt hieman alle 20 asteen). Teneriffalla Puerto de la Cruzissa on kaksi kertaa sattunut täysin sateinen viikko, samoin Lanzarotella, molemmissa päivisinkin vain 15 astetta. Varmin paikka sään suhteen on Etelä-Teneriffa ja Etelä Gran Canaria. Lanzarote ja saarten pohjoisosat kylmimpiä.
Kylmimmät viikot itselleni ovat sattuneet tammikuussa ja maaliskuussa, parhaat syyspuolella ja maalis-huhtikuussa. Rantakelejä ei siis takuuvarmoina voi pitää ja illat ainakin ovat viileitä. Siltikin minulla tulee Kanarian saarilla käytyä, vaikka matkailen paljon muuallakin. Se nyt vain talvella lähellä.
Olen ollut joulukuussa Gran Canarialla, Teneriffalla, Lanzarotella ja Fuerteventuralla. Kertaakaan ei ole ollut kurja lomasää, mutta eroja saarien välillä löytyy jonkin verran. Aurinkovarmin on Gran Canarian eteläosa. Toiseksi paras Teneriffa, mutta mene ehdottomasti talvella vain eteläpuolelle saarta. Lanzalla ja Fuertella tuulee keskitalvella selvästi enemmän, eikä meressä tehnyt mieli uida sen takia. Lanza on kyllä kaunein nähtävyyksiensä puolesta. Siellä on lämmintä ja ihanaa lomaa vietetty loka-marraskuussa. Joulukuussa lähtisin itse GC:lle Puerto Ricoon tai sen naapurikyliin.
Olin vuosi sitten juuri tuona aikana gran canarialla. Todella hyvät säät, n. 20-27 astetta joka päivä. "Pahimmat" oli pari hieman tuulista päivää.
Mä tykkään viileästä. Tammikuu Fuerteventurassa on kiva, uida tarkenee hienosti. Uin siis Suomessa ulkona toukokuusta syyskuun puoleenväliin.
Teneriffan se osa missä on Puerto de la Cruz/Gruz on viileämpi, Playa de las A on kuuma joulukuussakin.
Playa del Ingles (en muista missä on), pääsaarella? Joka tapauksessa ranta oli niin polttava ettei meinannut pystyä kävelemään. Voin vaan kuvitella miten kuuma on kesäisin. Tuuli on melkoinen talvella mutta uida voi, varsinkin jos tykkää uida tuulisessa säässä🏊♀️🏊♂️🏄♀️
Niin kuin täällä on sanottu, mene Etelä-Teneriffalle tai Etelä- Gran Canarialle, niin kesäiset säät todennäköisimpiä.
Asunut Etelä gran canarialla pari talvea joten sen verran kokemusta. Voi olla tosi lämmintä ( 25 c ja aurinkoa ) tai kaatosadetta ja alle 20... joulu-tammikuu on epävarminta aikaa lämmölle ja auringolle. Toisaalta voi tammikuussa tulla calima, 30 asteen helle. Ah ihanuutta 💗
Me oltiin viimeksi helmikuussa Puerto Ricossa, kun tuli Calima Afrikasta. Oli ihana helteinen utu taivaanrannassa ja liki 30 koko hiihtolomaviikon. 😎 Olin varautunut kylmempään, oli todella iloinen yllätys.
Marraskuun viimeinen viikko puerto de la cruzissa, 22-27 astetta lämmintä eikä satanut lainkaan
LOPETTAKAA LENTOMATKAILU JA LIHANSYÖNTI
2 viimevuonna olen ollut 16 pv tammikuussa GranCanarialla ja Teneriffalla etelärannikolla. Lämpöä 19-23, muutama pisara vettä, pari tuulista päivää. Normaali suomen kesäkeli
http://mylifeingc.blogspot.com/2015/08/helppoa-leivontaa-lasten-kanssa-…
Pistäs tän blogin Miialle viestiä. Hän vastaa mielellään kaikkiin kysymyksiin.
Ed. vuonna samaan aikaan Lanzarotella upeat kelit.