Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SyysSissien tiistai***

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän alkaa jo tympiä nuokin viikottaiset käynnit. Siis tietty on hyvä, että pidetään huolta, mutta ei vaan jotenkin enää jaksaisi. Kaikki hyvin, vauva rt:ssa jonkin verran laskeutunut, muttei ihan lähtökuopissaan vielä.

Pitääpä minunkin vielä ihmetellä tuota, että sisätutkimuksia ei tehdä, mitä virkaa niillä lääkärin tarkastuksilla sitten oikein on. Ja mielestäni ne on ihan yleisiä suosituksia, että kolme lääkärin tekemää sisätutkimusta raskauden aikana..Meillä ainakin kaksi niistä on ihan vaan terveyskeskuslääkärin tekemiä ja olen välillä sitäkin kyseenalaistanut, mutta tyytyväinen saan siis olla.

Yö meni taas miten meni, puoli neljään asti nukuin ja sitten odottelinkin jo aamua. Pojan kanssa ylös seitsemältä, plaah. Äsken torkuin puoli tuntia, mutta ei vaan kunnolla saa unen päästä kiinni, vaikka väsyttäisi..

Tekemättömiä töitä olisi täälläkin kasa kaupalla, mutta en jaksa stressata. Pikkuhiljaa teen sen mitä jaksaa, olen koittanut joka päivä jonkun pikkuhomman tehdä, tänään olisi vuorossa eteisen kaapin siivous. Enempää ei tuon pojan kanssa pysty ja arvokkaita päiväunihetkiä en siivoamiseen uhraa, muuten ei tämä mamma pysy jaloillaan enää illalla.

Hyvä tosiaan, että Umalla poju oikein päin. Kas kummaa, että supparit eivät olleet alapäässä saaneet paljonkaan aikaiseksi.

Jondeliini ja pikkuinen 38+3

Vierailija
22/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi kuitenkin neuvolakuulumiset lyhykäisyydessään -

Eli kaikki hyvin :) Pikkasen oli sf mitta laskenut, ollen 30. Hieman siis vauva laskeutunut, pää kuitenkin heilui hyvin, joten ei kiinnittymistä. Paino nousee tasaisesti (+350g/vko), kokonaissaldo nyt 11kg. Hb mitataan vasta ensi viikon lääkäri käynnillä.. Todennäköisesti on alhaalla, niin kuin aina.

[b]Umalla[/b] olikin mitä parhaimpia uutisia äippäpolilta! :) Oliko [b]Piiu[/b] sulla jotain erityistä siinä imetyskeskustelussa, näin rivien välistä lukien vaikutti siltä, jos saa udella? [b]Haikarapolskako[/b] se meinas sittenkin olla seuraava vauvan hakija :) Supistuksia ja muita kipuilija tais olla muillakin - Hyvähän se on että kypsyy paikat jo etukäteen :) Mitäs muuta, [b]Typykkä[/b] ahkeroi ja muitakin vaivaa tarmokkuus ;)

Itsekin lukeudun niihin, joista tuntuu että vaikka mitä pitäis saada ennen vauvan tuloa tehtyä. Vaikka oikeesti - tuskin koskaan olen siivonnut ja puunannut näin innokkaasti! Tuskin tosiaan se vauva ilostuu kirkkaana hohtavista ikkunoista tai vaatekaapin uudesta järjestyksestä ;D Kai se vaan on osa tätä valmistautumista tulevaan..

MUTTA on tässä 4:ksi viikoksi ihan tarpeellisiakin asioita hoidettavana - Kuten vauvanvaatteita edelleen silitettävänä. Ja siskolla on pinnasängynpehmusteet+lakanat ommeltavana, nekin kyllä varmaan jo valmiita :) IKEAAn käy vielä miehen tie (torstaina), josta hakee eskari-tytölle " koulupöydän" , eteiseen uudet hyllyköt/naulakot ja jotain mitä nyt vielä saan päähäni :) Aajattelin vielä keretä MAALAAMAAN tytön huoneen seinänkin ;) Ai niin ja verhotkin pitää lyhentää... Joo, parempi kun en mieti enää enempää tekemättömiä asioita :D

Hei, olihan mulla jotain oikeaakin kerrottavaa - Nimittäin tässä kun olen ollut työttömänä kesäkuun alusta lähtien ja multa evättiin työttömyyspvrahat ym. MUTTA mua odottikin tänään kotona kirje, jossa KELA oli tehnyt nyt uuden päätöksen - mulle maksetaan takautuvasti koko kesän ajalta äippälomaan asti työttömyyspvrahaa :D Ei oo tosi, syytäkään ei selitetty päätöksen uudelleen tekemiseen! Työkkärissäkin ne nyökytteli päätään, että valitettavasti mulla ei ole niihin oikeutta jne. Ihan ihmeeltä tuntuu..!

Voitte varmaan jokainen kuvitella millasta on elää täysin tulottomana ja toisen elätettävänä. Ei todellakaan tee itsetunnolle hyvää. Nyt voin jotakin hyvittää miehelle uurastamistaan työtunneista ja perheen elättämisestä :)

Mutta jottei tule vallan suurta romaania. Poistun taas takavasemmalle ja seurailen juttujanne :) Hengessä aina mukana, vaikkei kommentteihin aina riitäkään osaamista ;)

Dumle pian rv 36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks muillakin on iso lista asioista mitä pitäisi tehdä ennen vauvan syntymää.Mulla on vähä alkanu helpottaa se pesänrakennusvietti.Varmaan ihan jo senki takia että olen niin turvoksissa ja romuna ettei pysty tekemään oikeen mitään.

Pitäiskö sairaalakassia alkaa pakkaa?!? en osaa ollenkaan ajatella että sellanen pitäis pakata ja mitä ihmettä mä tarvitsen mukaan.No vauvalle ainakin tarttee vaippoja ja vaatteet joilla tulla kotiin.Itselle siteitä.Mitä muuta?

Karkkia ;)

Olin viimeksi sairaalassa yhden yön ja sitte kotiin.Ei siellä paljoa tavaraa tarttenut.

Kameran laitoin eilen lataukseen ku alko illalla tulee niitä supistuksia.

Pitää muistaa tyhjentää muistikortti.

Olipa Dumlella kiva ylläri posti kelasta.Varsinki ku sulla oli nyt Ikeastakin ostettavaa paljon :)

Kävin kirppiksellä tänään.Siellä oli paljon poika vauvan vaatteita.Rakenne ultrassa povattiin meille tyttöä.Olen ostanu muutamia tytön vaatteita vaikka niitä onkin jo entuudestaan.Me tavallaan toivotaan enemmän tyttöä nyt,koska mä haluan vielä yhden tytön ja olen sanonu että lapsia tehdään niin kauan kunnes saan vielä yhden tytön;)

Nyt jos se tyttö tulisi se olisi siinä eikä tarttis enää jatkossa panikoida.

Mun siskoni viikonloppuna oli sitä mieltä että mulla on ihan selvä poika maha.Itsekin olen alkanu miettii että jos se onkin poika.Pojan nimi on edelleen hakusessa.Tai onhan meillä yksi pojan nimi jonka jopa mieheni sulattaa,ei yhtään vaikea ;) Mulla olis monta suosikki nimiä joista tykkään.

Tosi monet kysyy nykyään tiedättekö kumpi tulee? miten on,oletteko kertoneet kyselijöille kumpi on tulossa jos se on selvinny ultrassa?

Mä en ole ku ihan muutamalle kertonu.Jotenki sellanen olo että ei uskalla kertoa ku se ei välttämättä pidä paikkaansa.

nyt maistuisi uni.Voiku pääsis nukkumaan.Päätä särkee tää alkava flunssa.

Onko meillä jo jossain lista jossa näkee jo synnyttäneet?

AT *taas*

Vierailija
24/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky on hieman hellittänyt ja olo on kohtalainen...Vartoillaan miestä kotio, että päästään lähteen kauppaan koko pesueen voimalla.

Kuinka usein teillä on ollut noita neuvolakäyntejä nyt lopussa? Mulla terkka totesi viime käynnillä, että kun ei ihmeempiä vaivoja ole niin laittoi vielä kahen viikon päähän ajan...eli siis ens viikolle jolloin viikkoja on 37 ja risat...saa nähdä laittaako edelleen kahden viikon päähän?

Risella

Vierailija
25/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elammepa todella jannittavia aikoja, la:t alkavat olla kasilla yhdella jos toisella. Onneksi joku muukin odotti nyyttiansa vasta syyskuun lopulla...

Minulla on noin puolen vuoden pituinen aitiysloma, riippuu vahan siita kuinka monta (lahes) palkatonta kuukautta pystyn ottamaan palkallisten 20 viikon jalkeen. Onneksi on viela vuosilomaa jaljella kolme viikkoa, aion kayttaa ne nyt synnytysta ennen niin etta ehdin vahan lepailla. Kuinka pitkaan ennen la:ta Suomessa jaadaan pois toista sitten?

Taalla Belgiassa on yleensa kai vain 3 kk aitiysloma, onneksi en kuulu tahan kansallisen lainsaadannon piiriin vaan saan vahan enemman.

Tosin saapi nahda, pysyyko vaavi paikoillaan viela tuon 6 vko... Aika kipeita supistuksia tuli tanaankin kavellessa, piti pysahtya istumaan ja lepailemaan. Mutta tuntuu, etta aika monella alkavat kipeat supistukset jossakin vaiheessa loppuraskautta vaivata ilman, etta se merkitsisi etta vauva on viela tulossa.

Sita tassa mietin, etta uskaltaisinko menna kevyesti viela uimaan... tekisi ihan hirveasti mieli liikkua vahan, ja tuo uinti on tuntunut selalle niin hyvalta. Mutta supistuksien lisaantyminen pelottaa, vauvan pitaisi nyt ainakin viela pari viikkoa pysytella siella missa on! Paikat ovat kylla kiinni viela (taalla kylla tehdaan sisatutkimus joka kerta laakarissa kaydessa eli kerran kuussa), etta sinansa voisi mennakin.

Tsemppia remontteihin ja siivouksiin, ja muihin koitoksiin!!!

Vierailija
26/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuisi jo tai jatkuisi yhtä kiivaana kuin silloin 14.15 kun tämä piina alkoi.Tuli jo säännöllisestikin jonkun aikaa mutta sitten taas suppailee milloin sattuu välillä tosi kipeästikkin ja sitten taas laantuu...

Tämä sissi kävi kuitenkin reilun tunnin istumassa vanhempain illassa vaikka tosi hankaa se oli.Nyt taas parempi hetki mutta kyllä nämä on kiusana olleet tosiaan sieltä kahdesta saakka..saas nähdä miten käy...

Vierailija
27/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin vähän aikaa taas, ku oon kirjoittanut -tai siltä ainakin tuntu, ku yritin kahlata noita juttuja läpi=) Täytyy kyllä myöntää, että jotain taisi jäädä välistä lukematta...

Täällä vointi on ollut ihan hyvä, vauhti ei ole enää samaa tasoa, mutta muuten jaksellaan. Oon yrittänyt laittaa kaikkea valmiiksi vauvaa varten, nyt vasta aloitin tuon pyykkirumpan:) oon tässä miettinyt kovasti, että pitäisikö tuonne meidän parvekkeelle ostaa erilliset parvekevaunut... Kun meillä on vaunuvarasto alakerrassa (asutaan siis kerrostalossa), eikä meillä oikein eteisiin mahdu vaunut, enkä mielellään alkaisi niitä edes kurakeleillä yms. kärräämään tästä keittiön ja olohuoneen läpi partsille. Onko kellään tällaista ratkaisua?? Mietin sitäkin sitten, että kuitenkin jos joka päivä käy kävelemässä ja vauva nukkuu silloin vaunuissa, niin onko tarpeen enää nukuttaa parvekkeelle... Neuvoja, ideoita kaipaillaan!!??

Oliko Enni vai kuka (tervetuloa muuten joukkoon:)) kärsinyt hiivasta. Täällä samaa vaivaa ollut melkein läpi koko raskauden. Nyt vasta sitten terkkari neuvo, että apteekista voi ostaa maitohappobakteereja, joita voi laittaa emättimeen (Lactal -merkkisiä), niillä voi myös ennaltaehkäistä hiivaa (kahtena iltana peräkkäin laitetaan yksi putkilo), jos on taipumusta, niin pitäisi helpottaa... Tosin todellisesta toimivuudesta osaan varmaan sanoa vasta, kun otan tänään sen toisen putkilon:) Palauttaa ph tasapainon tms...

Huomenna olis sitten neuvola ja sit alkaa varmaan viikon välein käynnit. Alkaa käymään aika vähiin... Jos vauva syntyisi, kuten itse olen syntynyt, niin alkaisi olemaan aika käsillä tällä hetkellä...=)

Hyviä öitä, pitkiä unia=)

Poklo ja papu 35+6 LA 19.9.

Vierailija
28/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin H-hetki koittaa. Kyllä se on kumma, kun tuntuu siltä, että kaikki pitäisi saada tehtyä, ennen kuin lähtö synnärille tulee. Ja kuitenkin kotijoukot pärjäävät aivan varmasti...jopa pienimmäinen. Kai se vaan on niin voimakas tuo " pesänrakennus-vietti" , että pitää saada kaikki " valmiiksi" . Yritin kysellä mieheltä, että mitä ruokia tekisin heille pakkaseen niin hyvä, ettei hän hermostunut minulle. He kuulemma osaavat kyllä käydä kaupassa ja tehdä ruokaa.. Leiponut olen pakkaseen kakkuja, pullaa ja piirakoita. Kai sitä pitäisi huomista varten pakata vielä se sairaalakassi ja muutamat pyykit vielä pestä ja laskostella. Toivon kyllä vielä pääseväni huomenna kotiin yöksi..saa nähdä miten käy. Itse sektiota jännitän...vaikka toisaalta odotan jo kovasti torstaita. Mies taas miettii, että miltähän tämä masuasukki mahtaa näyttää :o)

Yritän ottaa saamistani ohjeista opiksi (kiitos myös peikkoäet) ja levätä nyt kunnolla, jotta on sitten voimia toipua leikkaushavasta.

Aika erikoiselta minusta kuulostaa se, ettei jollekkin (en muista nikkiä) oltu tehty vielä yhtään sisätutkimusta! Kyllä niitä kuuluu olla se kolme kertaa neuvolalääkärin vastaanotolla...minä kun olen käynyt äippäpolilla niin ei enää ole tarvinut mennä erikseen neuvolalekurille.

Typykän esikoinen oli juhlavan kokoinen..meillä esikoinen painoi 4,4 kg ja kun arvioitiin, että tämä meidän 4.lapsi tulee olemaan isokokoinen, eivät lekurit olleet valmiita mihinkään erikoistoimiin muutoin kuin että la:n yli ei annettu mennä vaan käynnisteltiin rv 39+6 ja tyttö syntyi sitten rv 40+1. Tuolloin painoa oli 4580 g ja solisluu tosiaan murtui. Tämän vuoksi nyt ollaan varovaisia ja leikataan..Eli onkohan se niin, että pitää ilmetä ensin jotain ongelmia...Aika typerää sekin..periaatteessa meilläkin olisi murtuma voitu estää jo tuolloin käynnistämällä aikaisemmin tai sektiolla.

Leviniakohan se oli, joka toivoi saavansa neitsyt lapsen..Meilläkin tuplat ovat leijonia, ja täytyy kyllä sanoa, että nuo naiset tulevat pärjäämään :-D Sen verran vahvatahtoisia he ovat...Mukavaa vaihtelua toisi kiltti ja kuuliainen neitsytlapsi..

Ja Haikarapolskalle suppareita, mutta viimeistään siis ensiviikon maanantaina sinäkin olet tositoimissa :o) Saapa nähdä miten kaikki tosiaan sujuu meidän sairaalassa, mutta ainakin papereiden mukaan saisin vauvan isän mukana jo heräämöön (jos kaikki on ok). Elän toivossa!

Suppareita tarvitseville ja kaikille voimia kantaa masuasukkeja vielä jonkin aikaa!

Kaylight rv 37+6

Vierailija
29/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken heräsin " päiväunilta" , kylläpäs virkisti.:) Nyt jaksaa kohta saunomaankin. Ensin lapset sänkyyn ja miehen kanssa saunaan, ulkosauna odottaa kylpijäänsä pihan perällä..:)

Tänään kävin vaihteeksi hierojalla, toivottavasti siitä ois apuja synnytykseen. Ennen toi hoito ei oo sattunut yhtään, mutta nyt kävi todella kipeää kun alaselkää käsitteli. Sanoi sen olevan aivan jumissa..

Äitipolikäynti siirtyi huomiselle perjantain sijasta ja sehän ei malttamatonta haittaa. Kiva kuulla missä mennään ja minkä kokoinen lapsi tulossa.

TYPYKKÄ: Sullakin on ollut aikaslailla isohkot lapset, varsinkin esikoinen. Niin myös minulla. Esikoinen painoi syntyessään 5455 g ja oli yllätyksenä kaikille loppumetreille saakka. Mutta päivää ennen laskettua aikaa kuitenkin arvioivat iiison mahamitan vuoksi ja päättivät tehdä sektion heti seuraavana päivänä.

Sitten kun toista odotin, maalaisjärjelläni ajattelin kokoajan, että pieni se ei voi ainakaan olla ja ei todennäköisesti ihan " normaali kokoinenkaan" . No, kokoa sit (muka) päättivät seurata.. Kokoarvio oli jo viikolla 36, mielestäni ihan liian aikaisin, sillä lapsellahan ois ollut aikaa kasvaa vielä jopa 4-6 viikkoa. Silloin näytti " muka" normaalikokoiselta ja vain nelikiloinen olis pitänyt olla, jos laskettuun aikaan olis mennyt. No, pelko suuresta koosta jäyti kokoajan mieltäni, joten kun viikkoja oli jo reilut 39, soitin terkalleni ja vaadin lähetettä äippäpolille. Meinasi vain hermostua minulle, kun en ollut nöyrä ja kuunnellut hänen epävarmoja lausuntojaan... Sanoin että jos et anna lähetettä, menen huomenna yksityiselle. No, sitten antoi soittoajan lääkärille seuraavalle päivälle. Pakkasin sairaalakassin ja esikoisen kassin valmiiksi ja olin muutenkin täysin valmis lähtöön kun soitin lääkärille. Sanoin että mä olen valmis lähtemään äippäpolille nyt, lääkäri siinä vähän äimisteli ja lopulta suostui kirjoittamaan päivystyslähetteen, millä pääsee saman päivänä. Niinpäs sit lähinkin heti tarkistukseen... Äitipolilla selvisi vauvan kokoarvioksi 4300g ja käynnistyspäätös seuraavalle päivälle. Vauva painoi syntyessään 4516g ja paikat olivat täysin epäkypsät käynnistyshetkellä. Joten, arvata vain saattaa, milloin synnytys olisi luonnollisesti käynnistynyt ja paljonko vauva olisi sitten painanut??? Ja olisiko se silloin enää alakautta mahtunut??? Vai oisko taas päädytty sektioon, jonka jälkeen ei ole lupa synnyttää enää alakautta. Kahden sektion jälkeen siis. ELI, TODELLAKIN KANNATTAA JA TÄYTYY ITSE VAATIA OIKEUKSIAAN JA TARKKAA SEURANTAA, JOS JOKU HUOLETTAA!! Sillä sitä ei välttämättä automaattisesti tehdä!! Mulla on niin mennyt luotto siihen mun terveydenhoitajaan, että ihan joka kerta ärsyttää käydä sen luona. Esikoinenkin olis hänen mukaansa ollut viikkoa ennen syntymäänsä noin 3,5 kiloinen... Että se siitä luottamuksesta.

Nyt sitten lääkäri teki painoarvion täällä omassa terkassa ja sanoi heti, että ei halua ottaa niin suurta vastuuta, että joka tapauksessa laittaa lähetteen äitipolille. Hyvä niin. :) Huomenna siis sinne. Tulen sitten kertomaan mitäs siellä meinasivat.:)

Uskomatonta, että joillekkin ei oltu tehty yhtään sisätutkimusta. Täällä ainakin se tehdään jokaisella lääkärikäynnillä, eli kolme kertaa raskauden aikana. VAATIKAA SITÄ ITSE JA VAIKKA KOVALLA ÄÄNELLÄ, jos ei muuten mee jakeluun!!

UMA: Jännä, että supistukset eivät olleet tehneet kohdunsuulla mitään. Oliko edes pehmittymistä tapahtunut? Mulla on itsellä vähän sama juttu. Supistuksia on, mutta ne eivät sit tee yhtään mitään. Saapa nähdä sitten nyt, ovatko jo saaneet jotain aikaiseksi.. Muuten hyviä terveisiä sinulta, poikakin oikein päin. (Olikohan se poika..?)

Ois kyllä kiva kuulla tällä viikolla lisää vauvauutisia.

Pirteä olo, onpa kumma ku nukkuu illalla reilu tunnin.. Nyt saunomaan! Aah!

Hyviä öitä mammat ja supistuksia niitä kaipaaville!!

Äiskäliini rv 37+4

Vierailija
30/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyn samaistumaan tilanteeseesi eilisen perusteella. Mikähän on vointi siellä parhaillaan? Pitkään nuo supistukset ovat kuitenkin kestäneet. Onneksi viikkoja jo tarpeeksi, joten siinä mielessä ei kai huono asia, vaikka nyt sitten pienokainen jo tulisi. Onnea siis matkaan :) !

Itsellä päivä mennyt rauhallisesti, lähinnä lepäillessä ja voimia keräten. Väsynyt olen ollut. Eilisen kaltaisia tuntemuksia ei kuitenkaan ole ollut tänään. Hyvä niin, odottelisin ihan mielelläni sinne maanantaihin. Sen verran sain aikaseksi, että silitin äippäpakkauksen pussilakanan ja lakanan pesun jäljiltä. Huomenna on luxus päivä, kun siivooja tulee siivoamaan. Käytiin iltapäivällä sanomassa hyvästit appivanhempien vanhalle koiralle, joka huomenna saa piikin ja pääsee koirien taivaaseen. Sillä on pitkälle levinnyt syöpä. Tulihan siinä sitten kyynelehdittyä etenkin lasten takia, jotka jäävät kovasti kaipaamaan suloista turriaista (cockerspanieli) ja myös tietysti surunsa avoimesti näyttivät.

Jaahas mammat, meidän on Tyksin lisäksi myös matkustettava satakuntaan joukolla osoittamaan mieltämme ja vaatimaan sisätutkimusta. Johan tässä saa barrikadeille nousta jokapaikassa, kun naisia näin poljetaan. Ei käy laatuun.

Haikarapolska kera masu-asukin

Vierailija
31/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin päivitellä hiukan tietoja, kun käytuiin tänään äippäpolin kokoultrassa. Meillä ei ainakaan pian olla näillä näkymin synnyttämässä... Vaavi oli 3,3kg ja sisi täytin viikkoja vastaavassa koossa keskikäyrillä. Nyt on tänään viikkoja 36+6, joten tuon mukaan olis sit laskettuna aikana noin 4kg. Ja kuulemma jos ei synnytys itsestään lähe, niin sit tavataan vasta viikolla 42. Muuten kaikkioli ok, kohdunkaulaa jäljellä 2cm, aj sormelle auki ja pehmeää. Vaavi onneksi rt:ssa ja hiukan laskeutunut.

Mitähän sitä vielä. Nyt tarvis sit ruveta valmisteluja tekemään tosissaan. Ajattelin viel Ikeassakin pyörähtää ostoksilla ens ma. =)

Minna ja masuaarre/helmi rv 37 ihan kohta jo täynnä

Vierailija
32/32 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä pikaisesti kommentoida tuota äiskäliinin kirjoitusta. Uskon, että monessa kunnassa/kaupungissa on rahat tiukalla ja osaksi tämän vuoksi ei lähetettä jatkotutkimuksiin helpolla heru...ei myöskään täällä äitiyspuolella.

Jos itse epäilee jonkin asian olevan pielessä, vauvan koko askarruttaa ym. kannattaa oikeasti olla topakkana. Minä olen onnekas, koska alueemme terveydenhoitaja ottaa kaikki " omat äidit" ihan sydämmen asiakseen ja huolehtii varmasti, että kaikki on kunnossa eikä mikään jää arvailujen varaan. Meillä säästetään sitten siinä, etteivät terkat pääse tekemään kotikäyntejä kaikille. Jokaikinen kerta olen äippäpolilla käydessäni myös kertonut huoleni vauvan koosta ja siitä kuinka se solisluu edellisellä kerralla murtui..uskon se hitusen vaikuttaneen jatkoon...ja siihen, että riskiä ei enää oteta.

Olkaa tiukkana ja vaatikaa asioiden selvittämistä. Se on teidän oikeus. Kysykää kuka ottaa vastuun..Eihän sitä kukaan omalle kontolleen kuitenkaan haluaisi. Osittain oman kokemukseni vuoksi olen tietysti " barrikaadeilla" näiden suurten masuasukkien vuoksi. Toisaalta myöskin luettuani toukokuisten 06 listalla olevasta äidistä, joka itse repesi ikävästi ja vauvan käsi vaurioitui synnytyksessä. Kaikki mielestäni aivan turhaan.

Mutta nyt nukkumaan Kaylight