Onkohan tämä kondyloomaa vai hiivaa?
Kun välillä kutittaa ihan sairaasti.. Alapää on tosi ärtynyt ja kutinakohtauksia tulee, välillä taasen ei kutita lainkaan...?
Kommentit (15)
Mulla on joskus ollut täysin oireeton kondylooma, olen koittanut katella, mutta en kyllä näe mitään syyliä, epätasaisen ihon kylläkin...?
Olen raskaan, joten tänään labrassa minulle sanottiin etten saa ilman lääkärin määräystä käytää lääkkeitä. Mutta kun on niin helvatan sietämätön olo!!
Myös kondyloomasta sanottiin neuvolassa ettei sitä hoideta raskausaikana, joten pitääkö tässä sit seuraavat 7 viikkoa vielä yrittää hellävaraisesti rapsutella alapäätä????
Hiiva on yleistä raskaana olevilla. Ja kondyloomaankin varmaan saa jotain joka ainakin lievittäisi kutinaa, onhan niitä turruttavia aineita peräpukamiinkin esimerkiksi.
mut netistä luin lääkärisivuilta toista.
Toisaalta, voiko aiemmin oireeton kondylooma muuttua yhtäkkiä oireiseksi, kun vielä pari kk:tta sitten papa oli ykkösluokkaa?
kondylooma on visvasyylä, ja HPV:n aiheuttamat kohdunkaulan solumuutokset eri asia. Molemmat aiheuttavat HPV, mutta saman viruksen eri tyypit. Eli käytetään asioista niiden oikeita termejä ettei mene sekaisin. Eivät ne solumuutokset varmaankan kutita, mutta syylät kyllä.
Vaikka kaipa ne syylätkin periaatteessa " solumuutoksia" ovat.
mutta nimenomaan minulla todettiin kondylooma, joka oli siis oireeton, eikä ollut tarttunut miehellenikään...
:) Ihan mielenkiinnosta kyselen. Voihan sitä virusta kyllä kantaa ilman että puhkeaa minkäänlaisia oireita, mutta silloin se pitäisi jo todeta DNA-testillä.
muistaakseni endometrioosin tai sen jälkitarkastuksen yhteydessä, siis laparoskopian jälkeen...
Oli siis sellainen tilanne etten edes tiennyt heidän ottavan mitään tautinäytettä...
Klamydia voi hyvin olla oireeton, oletko varma ettei se ollut se?
Koska jos kondylooma/HPV:n aiheuttamat solumuutokset näkyvät päälle päin, ne ovat ihan selviä oireita.
klamydiahan se oli, mutta kondylooma todettiin synnytyksen jälkeisessä papassa...
*ihan nolona*
oireiseksi, varsinkin kun viime papa oli ok?
Eli sulla oli siis ilmeisesti solumuutoksia siinä PAPA:ssa...
Mutta ota ja käy siellä lääkärissä niin saat tuon tarkistettua. Hiiva on ainakin helppohoitoinen, joten toivotaan " parasta" .
Nyt pakko lähtä koisiin, toivottavasti tää kutina helpottaa pian!!!
niin kyllä, se voi aiheuttaa solumuutoksia. Kohdunkaulaan tai sitten ilmestyä visvasyylinä, riippuen viruksen tyypistä. Esimerkiksi jos sinulla on kerran ollut visvasyylä, ja se on hoidettu pois, niin se voi puhjeta uudelleen. Yleensä tartuta pysyy koko loppuelämän, vaikka joissakin tapauksissa tapahtuu spontaani paraneminen (eli että virus häviää elimistöstä).
ja se näytti viruksen osalta negaa eli todennäköisesti mun elimistöstä ei enää löydy sitä virusta. Papa antaa kuulemma sitten parin viikon päästä 100 % vastauksen, mutta liuskatestikin on aika varma.
Jos on visvasyylä, lääkäri näkee sen paikan päällä. Hiivan selvittää yksinkertaisella labrakokeella.
Jos sulla on peiliä voit tietysti itsekin tiirailla näkyykö sulla visvasyyliä ulkosynnyttimissä. Niitä voi myös olla syvemmällä mitä et itse näe.
Molempiin tarvitset kuitenkin lääkkeet, joten mene lääkärille. Älä käytä apteekin käsikaupasta ostettavia hiivalääkkeitä ennen lääkäriä, koska jos otetaan hiivakoe ne haittaavat analyysiä.