Huomenna lapsen koulussa vanhempainilta.
Kommentit (26)
Nolotti jostain syystä. En tiedä miksi.
Vierailija:
Mitä jos teidän puolisonne pyytäisi teitä käymään työpaikallaa katsomassa millaista siellä on? Olisiko vastaus silloinkin, että ei kiinnosta?Tietäisittepä vaan millaisen leiman ne vanhemmat saavat, jotka eivät vaivaudu koskaan näyttämään naamaansa vanhempainilloissa.
En ole naimisissa puolisoni työn kanssa, vaan hänen itsensä. Vietän iltani mieluummin perheeni kanssa kuin jossain heidän työpaikoillaan tai kouluillaan. Mulla on jokatapauksessa huono maine, koska lapsellani on asperger ja opettaja ei usko että se on neurologinen ongelma eikä johdu kasvatuksesta. Eikä opettaja missään tapauksessa kuuntele/ lue hänelle toimittamaani ilmaista ja valmista materiaalia siitä, miten as-lasten kanssa parhaiten tulee kouluun. Hän on tämän sanonut suoraan: hänellä on menetelmä joka toimii kaikkien muiden lasten kanssa ja sen pitää riittää.
Kaikesta huolimatta minä käyn niissä %&¤# istujaisissa kuuntelemassa kun milloin ketäkin luokalta lähtenyttä lasta syytetään kaikista ongelmista. Lapsia on lähtenyt vuosien varrella neljä: kaikkien lähdön jälkeen on kiitelty kuinka " nyt on rauhallista" . Omani lähtee joulusta toiseen kouluun.
Kerran olen käynyt tytön ja kerran pojan vanheimpain illassa, ne riitti. Tyhmiä ryhmätehtäviä jne. Mitään ihmeellistä en kuullut kerrottavan. Kahdenkeskiset keskustelut opettajan kanssa, oman lapsen koulumenestyksestä ovat paljon antoisampia.
mutta sen jälkeen KAIKKI on vanhan kertausta. Ihan tylsää ja tyhjänpäiväistä - ikinä ei mitään uutta. Kaikki asiat kerrotaan niissä sadoissa lippulappusissa joita lapsille koulusta jaellaan. Ihan turhaa koko vanhempainillat.
Ainoa tosi mukava oli viime vuonna lasten ITSE järjestämä tilaisuus jossa vanhemmat kilpailivat leikkimielisesti ryhmissä: oli tietokilpailua, esterataa, kahvitusta, piirtämistä jne Siinä tutustui ekan kerran muihin vanhempiin
Vanhempain vartithan on tätä varten, vanhempainillat on yhteistä asiaa.
joutuu leikkimään seuraleikkejä ja esittämään jotain. Eli en todellakaan mene kun sen aika tulee.