Muilla tällasta??
onko muilla ilmennyt tällaista: minulla RV nyt 22+3 ja harkkasuppareita on tullut nyt muutaman päivän ajan, maha siis kovettuu alavatsasta ja tuntuu jonkinlaista painetta, ei kivuliaita siis ollenkaan. nyt sitten parin päivän ajan on ollut sellanen tunne että olis jotenki pakko saada vähän niinkuin ponnistaa, esim. vessaan mennessä on sellainen tunne että se lapsen pää olis todellakin jo tulossa... siis pelottaa että eikai se nyt oo jo tulossa... onkohan normaalia??
Kommentit (2)
Itse olen tällä hetkellä sairaslomalla samasta syystä ja aina äitysvapaan alkuun (tai synnytykseen asti). Yhdestä ennenaikaisesta synnytyksestä opin ainakin sen, ettei kannata jäädä yhtään pähkäilemään, jos raskausaikana poikkeavia tuntemuksia tulee.
Onneksi se ennenaikainen tapahtui vasta rv31+1, joten alun järkytyksen ja yllätyksen jälkeen kaikki meni hyvin ja poika oli terve syntyessään, vähän pikkuinen vain...
Sinulla viikkoja on kuitenkin vielä niin vähän, että toivotan monen monta lisää! Toivottavasti on väärä hälytys, muta turhia lääkärikäyntejä ei tässä tilanteessa ole!
Katjalah&nelonen rv24+0
kävisin lääkärillä näytillä!
Supistelut (ihan vaan kivuttomatkin) voi aiheuttaa esim. streptokokki b, ja voi johtaa myös ennenaikaiseen synnytykseen.
En suosittelisi jäädä odottelemaan..
Minnikki kera kolmen & rv 27+5