Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te äidit ette halua olla lastenne kanssa?

Vierailija
20.08.2007 |

Tuntuu jotenkin oudolta, kun lapsi laitetaan päivähoitoon, koska lapsi ei tykkää olla vanhempien kanssa. Tässä on joko se, että lapsi ymmärtää sen, että vanhemmat eivät halua olla heidän kanssaan tai sitten vanhemmat heijastavat omia tunteitaan ja sanovat omat tunteensa lasta hyväksi käyttäen. Kummassakin tapauksessa siis se on se vanhempi, joka todellisuudessa ei halua olla oman lapsensa kanssa.

Tällainen asenne löytyy nykyään lähes kaikilta vanhemmilta ainakin jos tähän vauva-palstaan on uskominen. Kyllä on järkyttävää, että lapsille vanhemmat viestivät koko ajan, että minä en halua olla sinun kanssasi. Ei ihme, että suomalainen lapsi voi pahoin.

Käytetään sanaa " virike" puhdistamaan oma huono omatunto. Kuitenkin se vanhempi lapsi mielellään auttaa vauvan hoidossa. Ei siinä elämässä sen kummempia virikkeitä tarvita. Lisäksi lapset leikkivät itse, kun heidän annetaan leikkiä. Omassakin pihassa näen usein kuinka vanhemmat istuvat tai seisovat pihalla, kun lapset leikkivät. Ei vanhempien tarvitse lapsia leikittää.

Minä itse olen ollut huono seisomaan tai istumaan hiekkalaatikon reunalla, vaikka ajattelenkin, että lapset leikkivät itse. Niinpä olen käynyt lasten kanssa kävelyllä, kun on ollut tarve mennä ulos. He ovat nauttineet näistä meidän retkistämme suunnattomasti. Kun oli vauva ja isompia lapsia, niin vauva vaunuihin ja isommat lapset kävelevät vieressä. Koska kyseessä on vain kävelyretki, niin ei sen vauhdin tarvitse olla päätähuimaavaa ja voi pysähtyä ihastelemaan jokaista kastematoa tai kiveä, mikä vain tieltä löytyy. Siinä on ihan tarpeeksi virikkeitä lapsille. Mutta kun nykyajan äidit eivät enää halua tehdä lastensa kanssa mitään tai yleensä ottaen enää edes huomata, että heillä on lapsia. Kunhan vain puhuvat kaiken maailman " virikkeistä" ja " lapsen parhaasta" . Nämä sanat voisi suomentaa " en halua olla lapseni kanssa" ja " minua laiskottaa tehdä yhtään mitään" .

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmivuotias olisi vaan pihalla, pihalla, maailman tappiin asti. Se joskus tätä äitiä korpeaa.

Onneksi meidän pihassa ulkoiluttaa lastaan pari tosi suloista isiä, joten joten kuten siinä viihtyy.

Vierailija
2/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan hoitaa lapseni itse ja moni ystäväni myös.

Ulkopuolelta vaan tulee vaatimuksia lasten hoitoon laittamisesta :(

Päiväkodista lapset saa kuulemma jotain sellaista tarpeellista mitä kotoa ei voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikäiset tarvitsee ikätovereiden seuraa, lapsiryhmän jäsenyyttä, ja nimenomaan niin että siellä ollaan itsenäisesti eikä äidin kanssa.

Toisekseen, enemmän meidän lapset nauttii siitä että saavat rymytä puistossa kuin siitä, että mennään kävelylle. Toki joskus mennään kävelylle tai pyöräilemään mutta leikkipuisto voittaa kuus nolla jos lapsilta kysytään.

Vierailija:

Minä itse olen ollut huono seisomaan tai istumaan hiekkalaatikon reunalla, vaikka ajattelenkin, että lapset leikkivät itse. Niinpä olen käynyt lasten kanssa kävelyllä, kun on ollut tarve mennä ulos.

Vierailija
4/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on myös vaikea ymmärtää ettei ihminen halua olla lastensa kanssa.

Vierailija
5/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen ollut jo 13 vuotta kotiäitinä.

Lasten jutut on niin erilaisia kuin aikuisten, ei vaan jaksa rypeä sillä samalla tasolla. Haluan tehdä omia juttujani.

Käyn kuntosalilla, vien lapset salin hoitopaikkaan; käyn shoppailemassa, vien lapset puistotädille; kotona hoidatan pienemmät lapset isommilla. Ja kotitöistä varmaan 70% tekee lapset.

Onnellinen kotiäiti

Vierailija
6/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat uppoutuvat alkoholi- ja ihmissuhdeongelmiinsa.

On meillä suomessa pahempia ongelmia kuin se, että jotkut vanhemmat haluavat pitää lapselleen päivähoitopaikan johon heillä on oikeus.

Vierailija
7/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta viemään päivähoitoon saamaan virikkeitä?

Mitä se tarkoittaa ap:n mukaan?

Että onpa kamalia vanhempia, kun eivät halua olla lastensa kanssa?

Pah. Senkun pidät mielipiteesi kaltaistesi kanssa. Minulla on omani. Koska parhaansa kaikki tekevät ja on helkkarin hienoa, että tällaisia tukimuotoja Suomessa löytyy. Piste.

Vierailija
8/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap ihan oikeasti, että muut eivät ajattele lastensa etua, ainoastaan sinä vaan?

Luuletko, että sinä olet 100% puhdas ja vapaa siitä, että koskaan ikinä projisoisit omia halujasi ja tarpeitasi lapseen ja hakisit kompromisseja sen suhteen, mikä on mukavaa ja järkevää? Itsekin myönsit, että koska et VIITSI olla puistossa lasten kanssa, käytte sen sijaan kävelyillä. Voisi kyllä tehdä sinunkin lapsillesi ihan hyvää nähdä muitakin lapsia, edes puistossa.

Uskon vakaasti, että valtaosa vanhemmista toimii lastensa ja koko perheen paras mielessään. Lastenpsykiatrien mukaan lasten sosiaalisten suhteiden tarve kasvaa vähitellen, ja " pelkkä" kotonaolo voi hyvinkin olla 4-5 -vuotiaalle jo liian vähän. Minä en ainakaan mene tuomitsemaan virikehoitoa käyttäviä, koska en tiedä ja tunne heidän lastaan ja kotikuntansa vaihtoehtoja kunnolla - älä tee sinäkään sitä.

Voi myös olla, että osa vanhemmista toimii vastoin parempaa tietoaan. Mieti, kumpi auttaa paremmin tilanteen korjaamisessa: asiallinen tieto lasten kehityksestä ja eri ikäkausien tarpeista vai ilkeily ja tuomitseminen?

Vierailija
9/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä haluan hoitaa lapseni itse ja moni ystäväni myös.

Ulkopuolelta vaan tulee vaatimuksia lasten hoitoon laittamisesta :(

Päiväkodista lapset saa kuulemma jotain sellaista tarpeellista mitä kotoa ei voi saada.

Ulkopuoliset vaativat sitä, että pitäisi laittaa lapset hoitoon. Loppujen lopuksi nykyään sanovat, että meidän lapset ovat reippaita ja hyväkäytöksisiä tapauksia.

tv. ap

Vierailija
10/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Itsekin myönsit, että koska et VIITSI olla puistossa lasten kanssa, käytte sen sijaan kävelyillä. Voisi kyllä tehdä sinunkin lapsillesi ihan hyvää nähdä muitakin lapsia, edes puistossa.

Vierailija
11/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, että kaikki lähiseudun puistot on niin loppuunastinähtyjä, kun taas metsässä lääniä riittää uusille tutkimusretkille. Lähipuistoissa on ikävä kyllä harvoin muita lapsia, joten ei sitäkään vetonaulaa.

Itse mietin, mistä tiedän tai tajuan, jos lapsi tarvitsisikin virikehoitoa? Meillä isompi on 4 v ja tarkoitus on olla kotona vielä vuosi, kunnes pienempi on 3 v. Silloin isompi on jo 5-vuotias. Hän käy kaksi kertaa viikossa kerhossa ja yhdessä käymme avoimessa päiväkodissa. Joskus vaikuttaa tylsistyvän kotona (alkaa kiukutella), vaikka monenlaista ohjelmaa on päivittäin.

Tuntuisi hölmöltä laittaa hänet päiväkotiin, kun kuitenkin minä ja sisko olemme kotona. Pojasta on paljon seuraakin - minä tykkään olla hänen kanssaan - mutta olenkohan itsekäs, kun pidänhänet luonani? Mistä tiedän, jos päiväkoti olisikin parempi?

Vierailija
12/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoitus, että vanhemmat, tai toinen heistä, ei saa lainkaan käydä töissä? Saako sitten, kun lapsi muuttaa pois kotoa?

Vierailija
13/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan vain haluaa kuulua laumaan; perheen ulkopuolinen hoitopaikka pitäisi aina olla se toissijainen vaihtoehto (kun monille se tuntuu nykyään olevan se ensisijainen vaihtoehto monista erilaisista syistä; esimerkiksi virikkeet, kotona " uusi" vauva tms.).

Itse tein sen virheen, että palasin takaisin työelämään, kun kuopuksemme oli vasta 1½ vuotias :-(. Nyt vuotta myöhemmin olen jäänyt uudestaan kotiin (hoitovapaalle) 2½ vuotiaan ja lähes 4 vuotiaan kanssa - minkään muun ei pitäisi olla tärkeämpää kuin omien lastensa kanssa oleminen.

Tottakai rahaa on nyt vähemmän, mutta saan joka hetki nauttia lasteni nauruista, yhteisistä keskusteluista ja seurata heidän leikkejään - se on uskomattoman palkitsevaa ja antoisaa; saan päivistä niin paljon enemmän irti kuin työelämässä saisin. Materia voi odottaa - eikä se edes ole niin tärkeää, antaa toisten kasvatella niitä kaatopaikkoja, kun eivät tästä paremmasta ymmärrä ;-).

On meitä siis ainakin 2 saman henkistä, ap :-)!

Toivottavasti meitä tulee ajan myötä enemmän; ihmiset heräävät huomaamaan käytöksensä nurinkurisuutta.

Vierailija
14/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni joukko voi huonommin kuin koskaan ennen. Sillä ei ole päivähoidon kanssa mitään tekemistä.

b) edelleenkin päivähoitoon viemisen ykkössyy on se, että vanhemmat käyvät töissä.

Vierailija
15/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on olemassa te ja teidän lapset, voitte yhdessä pelastaa maailman meiltä turmeltuneilta!

PLIIS, kasvakaa. Täällä Suomessa elää kaikennäköisiä perheitä, yrittäkää nyt urpot ymmärtää että kaikki eivät halua olla juuri TEIDÄN kaltaisia tai edes lähelle.

Minulla kolme lasta ja tällä hetkellä kotona, mutta olen aina inhonnut tollaisia jeesustelijoita.

Vierailija
16/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä sitä mieltä, että kaikki tämä ihmisten oravan pyörässä pyöriminen, materian (yletön) kerääminen ja rahan hassaaminen on järkevää? Minusta ihminen tulee kyllä toimeen (hienosti!) vähemmälläkin - kysymys on siitä mitä arvostaa. Mitä sinä arvostat?

Minun ja tämän ketjun ap:n tulisi kasvaa, kun ajattelemme, että lastemme kanssa oleminen on IHANAA??

Hmm.. kummallista kyllä, mutta minusta sinulla on tämän asian suhteen ihmisenä kasvamista.

18

Vierailija
17/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Itsekin myönsit, että koska et VIITSI olla puistossa lasten kanssa, käytte sen sijaan kävelyillä. Voisi kyllä tehdä sinunkin lapsillesi ihan hyvää nähdä muitakin lapsia, edes puistossa.

Eli meidän pihalla olevasta hiekkalaatikosta, missä ei aina ole muita lapsia ja vanhempia. En tykkää vain istua hiekkalaatikon vieressä, kun lapset leikkivät. Tarvitsen itsekin toimintaa, joten lähden sitten kävelemään. Tämä oli kommentti niille äideille, jotka miettivät sitä, että eivät osaa leikkiä lasten kanssa. En minäkään sitä osaa, mutta sitä voi tehdä muutakin kuten mennä kävelylle tai sitten sinne puistoon, missä te tunnutte käyvän.

Vierailija
18/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin.

Minä itse itseasiassa rahoitan oman kotona oleskeluni tällä kertaa.

Toki nostan myös kotihoidontukea, mutta niin nostat kai sinäkin tukia jossakin muodossa? Ehkä säästän sitten yhteiskunnan kassan varoja jonkun muun tuen kohdalla tulevaisuudessa mitä minä en tarvitse, mutta sinä tarvitset ;-). Katsos näin tämä Suomen valtio ja tukipolitiikka toimii.

21 & 18

Vierailija
19/19 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis kaivaa kuoppaa omien ja samalla kaikkien kotiäitien jalkojen alta? Olisitte hemmetin tyytyväisiä, etteivät kaikki valitse kuten te. Silloin meillä ei nimittäin edes olisi hoitovapaaseen lakisääteistä oikeuttaa puhumattakaan kotihoidontuesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä