Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako jo kaikki kolmasluokkalaiset uida hyvin?

Vierailija
20.08.2007 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan yleensä koulusta heti eskarista alkaen uintia liikunnasta. Meillä osasi jo ennen eskarin uimakoulua.

Onkin vesipeto ollut vauvasta asti.

Vierailija
2/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän vaatii vanhemmilta panostamisen että kuskaa lastaa uimakouluissa tai ainakin siellä uimassa. Ei kaikki tätä tee. Vaikka teidän lapsi onkin ollut vesipeto vauvasta saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se selvä ettei kukaan voi tyhjästä oppia uimaan.

Vierailija
4/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli hiukan ajattelematonta. Uimaan kun ei opi kotipihassa jos ei se piha satu olemaan rantatontilla.

Vierailija
5/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meidän luokalla vielä yläasteellakaan osanneet kaikki uida kunnolla.

Vierailija
6/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä suurin osa ekaluokkalaisista jo ui taitavasti tai vähintäänkin pysyy pinnalla, jos ei nyt mikään taituri vielä olisikaan.

Vierailija
7/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotiaasta lähtien olen kuskannut hallissa, on käynyt kaksi kertaa uimakoulussa, sekä koulun kanssa uimassa. On nyt siis kolmannella luokalla. Hän osaa sukeltaa ja uida jonkun matkaa, JOS jalat yltää pohjaan tai minä olen lähellä pelastamassa jos ei jaksakaan tmv. Olen kaikkeni yrittänyt, mutta rohkeus puuttuu. Pitäisi varmasti laittaa taas uimakouluun... Elättelen tosin toiveita, että tänä syksynä tulisi se oikea halu oppia, kun huomaa että luokkakaveritkin osaavat (suurin osa ainakin osaa).

Kai mun olisi pitänyt vielä useammin viedä uimahalliin.

-ap

Vierailija
8/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moterisesta kehityksestä on paljon tutkimuksia. Monissa katsotaan, että kolmasluokkalaisen tulisi osata uida 25 metriä. Kuudenteen luokkaan mennässä uimataidon tulisi olla 500 m.

Olen opettanut monia lapsia uimaan. Matkan pituudella on merkitys mutta tärkeintä on lapsi OSAA uida. Uintitaito kuten myös esim. pyöräily/hiihto ovat taitoja jotka nuorena opittuina säilyvät koko iän (vähän voivat ruostua). Lapsesta " näkee" kun hän on oivalta taidon.

Vierailija
9/9 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Meillä ainakin on 3-luokkalainen poika, joka ei osaa kunnolla uida. Hän on aina arastellut vettä, joten taidot ovat karttuneet hitaasti, vaikka olemme olleet kolme kertaa uimakoulussa ja koulunkin kanssa on ollut kaksi uimakoulua. Kaikille uimaan oppiminen ei tosiaankaan ole helppoa!

Poika osaa nyt sukeltaa hyvin ja hypätä ja uida 10-20 metriä, mitä pidän hienona saavutuksena! Hieman häntä asia on itseäänkin surettanut, mutta olen lohdutellut sillä, että hän on koulussa monessa muussa asiassa erittäin taitava ja päihittää ainakin äitinsä jo uimataidossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä