¨¨¨^^^MARRAS -05^^^¨¨¨¨
Tulkaas jutusteleen :) Ja käykää lukemassa edellisestä pinosta viikonlopun kuulumisia.
Kommentit (36)
Viikonloppu hujahti ihan hirmuisella vauhdilla. Eilen oli hieman väsynyt olotila sen lauantaisen Toto&Nylon beat-keikan jäljiltä, kun lähdettiin vielä työkavereiden kanssa baariin maailmaa parantamaan. Jesse-herätyskello soi sunnuntaina kahdeksalta ja vaikka mies nousikin reippaasti ylös (ihana! :-) niin että sain jatkaa lepäämistä niin Jesse-mölytoosa piti huolen ettei äidillä tullut enää uni silmään. Nooh, nukuin sitten reippaat päiväunet samaan aikaan kuin Jessekin.
Oon ehtinyt viime päivinä olla niin huonosti koneella että oon vähän tipahtanut kärryiltä mistä kaikesta on puhuttu. Jutut oon kyllä suurella mielenkiinnolla lukenut, mutta lahopää... ;-) Meillä mies on petrannut suuresti parisuhteen eteen ja järkännyt meille yhteistä aikaa. On tehnyt leikkipuistokierroksia mun ja Jessen kanssa, viettänyt mun kanssa kahdenkeskisiä leffa-nyhjäysiltoja jne. Tuntuu tosi hyvälle. Toivottavasti sama linja jatkuu. :-)
Pää näemmä tyhjäkäynnillä, joten joku toinen kerta lisää...
Meillä on täällä mun siskoni poika ensimäistä päivää hoidossa. Aivan ihana poika ja todella hienosti on päivä sujunut. Nyt kaikki pojat nukkuvat vielä päikkäreitä, joten mamma sai katsella rauhassa Serranon perheen ja ehdin näköjään vielä hetkeksi koneellekin :)
Mukavaa kuulla, että Auringonkukan mies on järjestänyt aikaa perheelleen golfin sijaan :) Yhteisellä ajalla on suuri merkitys ainakin minulle, tulee sellainen fiilis, että ollaan tässä hommassa kimpassa mukana. Henkinen kumppanuus on kaiken a ja o.
Manna, kävin tsekkaamassa niitä Plantoysin sivuja ja olivat kyllä varsin himottavia leluja. En kyllä tiedä mistä niitä saisi. Aloin jo miettimään, josko mies toisi Onnille jenkeistä tuota sarjaa, tai sitten ystäväni, joka asuu Lontoossa. Mies lähtee Floridaan parin viikon päästä. Usassa ja Briteissä näytti ainakin olevan myyntiä.
Ollin äiti, minä laittaisin mielummin istuimen kasvot menosuuntaan, kun selkä menosuuntaan, jos en silloin olisi varma, että turvavyöt ovat kunnolla kiinni. Tärkeintä on kolaritilanteessa, että lapsi pysyy penkissä kiinni ja koskaanhan ei voi ennustaa, että ajaako itse jonkun perään, vai toisin päin. Sama nitkaus niskoille käy, jos ajaakin itse toisen perään ja tuoli on selkämenosuuntaan, kuin, jos penkki olisi toisin päin ja joku muu ajaa perääsi.
Siskoni poika Rony 1v1kk tuli tosiaan tänään meille ekaa päivää hoitoon. Ei ollut moksiskaan, vaan kovin hyvän tuulinen. Itkun itkua ei ole tämän päivän aikana tullut :) Aamupäivä oltiin puistossa, Onni ja Rony tuplavaunuissa ja Sisu kantoliinassa. Siinä ei kolmen kanssa paljoa ehdi äiti istuskella ;) Sitten simahtivatkin kaikki ruoan jälkeen päikkäreille.
Onni keksi puistossa kahvipöydän ja siellä nököttävän sokeripurkin. Sieltä oli käynyt napsimassa sokerin palasia suunsa täyteen ja tuli ihan innoissaan esittelemään minulle " namia" , jota oli änkenyt posket pullolleen :) Ehtiväinen poika..
Mies on nyt maalannut puolet talosta. Voi että tulee hieno! Väri on kerma ja ikkunanpuitteet tulee valkoiseksi. Terassit ja ovet petsasi jo pari viikkoa sitten tumman ruskeiksi. Minä ja äitini ruopattiin pihaa koko viikonloppu ja Onni haravoi perässä. Leikattiin puskia, puita ja pensaita. Pestiin aitaa painepesurilla ja nyt olisi tänään tarkoitus vielä maalata se. Saunarakennuksestakin on vielä yksi seinä maalaamatta, jos se saisi huomenna tehtyä. Savottaa riittää :)
Nyt Sisu heräsi tissille, joten kuulemiin!
Noema, jolla kielen pää kipeänä liiasta Daim karkkien syömisestä.
[color=violet] Moikkelis!
Ollin_äiti: Ikävältä kuulostaa kyllä tuo teidän nukutushomma. Tiedän tunteen. Meillä Lotta nukahtaa nykyään 5-15 minuutissa sänkyynsä, kun minä (tai mies) ollaan makaamassa (ja luetaan) meidän sängyllä. Itse olen niin kova kirjafriikki etten ole kokenut sitä hankalana. Mutta on meilläkin ollut vaiheita kun ei ole MILLÄÄN meinannut nukahtaa vaikka ollaan oltu paikalla (tai sitten yritetty olla poissa). Ei varmastikaan oo kivaa että joutuu nukuttamaan 1-1½ tuntia, en mäkään jaksaisi niin kauan vaan tekisin jotain. Eikä jää mun mielestä mitään traumoja vaikka joutuukin huutamaan, eli älä murehdi vaan koita pitää tiukka linja :) (Helpompi sanoa kuin tehdä, tiedän ...) Kantsii varautua siihen että voi mennä viikonkin verran ennenkuin oppii nukahtamaan itsekseen. Mutta ei kannata luovuttaa, jos luovuttaa niin sama homma on kuitenkin edessä seuraavana iltana. Ja voin sanoa että nämä lapsukaiset on nykyään niin fiksuja että hokaavat käyttää samaa keinoa joka ilta :)
Turvaistuimeen, jaa-a, ehkä on parasta kääntää toisinpäin, tai en tiedä, mutta jos tuntuu tosiaan aina tekevän noin, niin on ehkä on turvallisempaa olla toisinpäin.
Syysvaatteista: meillä on viime kevään Reimatec-haalari kokoa 86 joka menee nyt tämän syksyn. Kumisaappaat on kokoa 22 ja toivon niiden menevän myös nyt. Uudet hanskat kyllä tarvitaan koska ne yhdet reiman-hanskat oli TOSI surkeet! Onko hyviä ideoita syys/talvihanskoiksi? Ja myös minkämerkkiset lenkkarit teillä on, ja mistä ostetut?
auringonkukka05: mieskin olis halunnut Toton keikalle, tosin NylonBeatin takia :) Ja mä taasen olisin voinut lähteä katsomaan Totoa. Hieman erilainen maku meillä miehen kanssa :))
noema: mukavan kuuloisia nuo teidän päivät ovat, ei varmasti ihan samaan malliin ehdi koneelle kuin ennen :)
Meillä päivä on ollut aika kotipainotteinen, kävin miehen herättyä tilaamassa kukkaseppeleen hautajaisiin. Kotiin tultuani tehtiin ruokaa, sitten tuli huopakaton laittaja joka oli laittamassa sitä iltayhdeksään asti. Mies oli apuna, ja minä sitten touhasin Lotan kanssa ulkona. Lotta tykkää syödä karviaisia ja mustia viinimarjoja, valkoiset ovat vähän kirpeitä. Koko ajan halusi marjoja syömään.
Lauantaina pidetään miehen serkun hautajaiset (ts. uurnan lasku ainakin), vielä ei ole tietoa onko ihan julkiset eli en tiedä mennäänkö paikalle vai ei. Lottaa en haluaisi tosin ottaa mukaan, ja koska
näyttää että hoitajaa ei ole siksi ajaksi niin voi olla että mies saa mennä sitten yksin. Mun äiti kun lähtee huomenna lomailemaan Itä-Suomeen ja palailee vasta ensi viikolla. Täällä on muuten viikonloppuna mökkikauden päättäjäiset, paukuttelua
on siis luvassa, voi ei :(
Nyt iltapesulle ja nukkumaan!
Päivän plussat:
+ uusi autotallin huopakate
+ Lotan nenu on hieman parempi
+ tänään oli mukavan lämmin ilma[/color]
[color=violet] TESTI [/color]
[color=grey] TESTI [/color]
[color=green] TESTI [/color]
[color=orange] TESTI [/color]
[color=cyan] TESTI [/color]
[color=darkyellow] TESTI [/color]
[color=bronze] TESTI [/color]
[color=brown] TESTI [/color]
[color=maroon] TESTI [/color]
[color=pink] TESTI [/color]
[color=cyan]Huomenia!
Lotta tuossa katselee tv:stä Ti-ti-nallea, niin on hetki aikaa kirjoittaa. Kohta nimittäin laitetaan tv kiinni ja lähdetään ulos katsomaan olisiko leikkikentällä muita lapsia. Ja käydään myös jalkapallokentällä (on melkein meidän takapihalla).
Sitä lähinnä tulin tänne kyselemään, tai oikeastaan kaipaan vahvistusta omiin päätöksiin, eli nykyäänhän Lotta nukkuu päiväunensa sisällä (onneksi!), tokihan ne on lyhentyneet, ovat nykyään n. 50 min - 1½ tuntia. Mumma (eli mun äiti) vaan ihmetteli että nyt kun on jo viileämpää ulkona päivisin että miksen nukuta enää ulkona. Lotta mahtuisi vielä kyllä vaunuihin, mutta ajattelin että turhaan palaan enää samaan kuin ennen vaikka nukkuikin ulkona 2-3 tuntia. Kuitenkin kohta
vaunut jää pieniksi, ja sitten on sama rumba opettaa taas nukkumaan sisällä kun nyt se menee niin ihanan ongelmitta.... Ja mietin sitä että ei ehkä nukahda vaunuihin yhtä helposti vaan pitää tehdä ensin pitkä kävelylenkki (mikä toki tekisi hyvää näille mun ihroille ...) ja sitten herää melkein saman tien kun päästään kotiin, enkä ehdi itse tekemään oikein mitään.
Eilen muuten näin yhden 2 lapsen äidin leikkikentällä joka on ryhtynyt perhepäivähoitajaksi, koska kunnalla ei ollut tarjota paikkoja yhtään. Olivat ehdottaneet josko ottaisi itse hoitolapsia. Onneks mun töihin paluuseen on vielä aikaa, ei tarvi murehtia tuommoisia vielä, tarkoitus olis tarkistaa tilanne sitten kun lähenee töihinpaluu. Ja toivon että saisin
päivätöitä jostain, ettei tarvitsisi palata vanhoihin hommiin :)
Päivään ei ole vielä mahtunut paljoa toimintaa mutta jotain plussia ehkä löytyy:
+ Lotta heräsi klo 8
+ Lotta nukkuu yönsä nykyään pääsääntöisesti heräilemättä, jee!
+ ihan ilma jo ulkona[/color]
Vihdoin ehdin itsekin kirjoittelemaan.
Tintta-liisa innostui väreistä :)
Meillä on päiväunet nukuttu oikeestaan aina sisällä, noin kaks tuntia, joskus yli tai alle. Itse en ehkä laittaisi enää rattaisiin, mutta teet niin kuin parhaaksi näet.
Milloin olet ajatellut töihin palata?
Täälläkin hoitopaikat kiven alla. Itsellä olisi tarkotus vuoden päästä mennä kouluun ja sitten lapset tarhaan, asutaankiin ihan tarhan lähellä ja sinne haluaisin lapset saada, en vaan tiedä ottavatko Perttua vastaan, kun siellä on 3-v -> ja meillä olisi kolme kk vajaa. Tosin meillä ei ole autoa, niin eivät voi laittaa kovin kauaksikaan. Kimurantteja asioita nämäkin. Ja neidillä vuosi aikaa opetella juomaan maitoa, eikös vain allergialla saa vapautuksen?
Remun välikausipuku eli takki ja housut on 92, on vielä vähän reilu, mutta menee sitten keväälläkin. Kumpparit 22, ne vissiin pitää uusia ja lenkkarit on cittarista ostetut ei mitkään merkki popot.
Hanskat meillä on ollut Rasavilli merkkiset ja hyvät kädessä, pysyy peukut hyvin paikoilla.
Noemalla hauskoja päiviä kolmen poijaan kanssa :)
Ollin äidille tsemppejä unikouluun!
Meilläkin on poikaa on muutaman kerran huudatettu. Aina on nukahtanut itse omaan sänkyyn, muutaman kerran on ollut kausi, joilloin ei olisi jäänyt millään sänkyyn. Tavalliseen tapaan peitelty ja annettu vain huutaa. Muutaman illan jälkeen nukahtanut tavalliseen tapaan.
Nyt on kulmahampaat puhjennu! Vielä on kitinön poikasta liikkeellä eikä poika syönyt muutamaan päivään juuri mitään.
Mukava on kyllä teidän rakentajien ja remppaajien juttuja lukea :) Jatkakaa vain :)
Auringonkukka, hienoa että, teillä sujuu hyvin :)
Noema ilmaisi asian loistavasti.
Kävin ostamassa lankaa, josta piätisi tulla huivi, hommiin vain, kun jätkä nukkuu.
Voikaa hyvin :)
Hilda
Minähän ehdin nyt tänne kirjoittelemaan vaikka kuinka usein kun olen koulussa, taas odotan että kello tulisi 14 ja pääsisin hakemaan poikaa :)
Tintta! Meillä oli sama ongelma, että kesällä alkoi poika nukkumaan sisällä (sitä ennen vain ulkona) ja unet lyheni siitä kolmesta tunnista kahteen. Joskus nukkuu vain tunnin. itse en enää lähtisi siihen vaununukuttamiseen, kun kuitenkin tulee taas pakkaset ja tosiaan ei niihin vaunuihin kovin kauaa enää mahdu. Ja meillä kun poika meni hoitoon, niin helpompi että nukkuu sisällä.
Mitäs sinä Hilda lähdet opiskelemaan?
noemalle tosiaan mukavia päiviä kolmen pojan kanssa, uskon että siinä ei paljon itse ehdi istumaan puistossa :) tai kotonakaan!
Hurjan vaikeat ilmat mielestäni, kun aamulla kylmä ja iltapäivällä jo kuuma, saa vaikka mitä kampetta laittaa pojalle mukaan. Itse olen vielä tunikoilla pärjännyt, ei vielä ihan pitkähihaista tarvi aamusella laittaa.
Voi mikä tyttökuume tuli eilen kun kiertelin kauppoja, ihania tunikoita tytöille tänä kesänä ollut myynnissä :)
Meillä kovasti mietitään sänkyratkaisuja edelleen kun kaikki neljä nukutaan samassa makkarissa, kun tuon nuorimmaisen pitäisi kohta siirtyä jatkettavaan. Kerrossängyt on niin kovin kalliita.
Ainiin, meillä poika sitten nukahti eilen itse, mies joutui kyllä istumaan eteisessä, jotta Olli näki hänet, mutta siis nukahti itse, wau! Saa mies tästä lähin viettää eteisessä muutaman päivän ja sitten siirretään tuolia vähän vielä kauemmaksi, tämä on kuitenkin hiukan lempeämpi tapa kuin huudatus :) Ihanaa minua ei enää tarvita, saan tehdä kouluhommia jo 20.00. alkaen!
Nyt vielä koulujuttuja pitää stekata!
hildaliina: noita Rasavilin Peukalopotteja ilmeisesti tarkoitit, oon kyllä katsonutkin niitä (ei oo ku yhdessä kaupassa täällä myynnissä, ja vain kahta väriä: siniset tai punaiset). Mulla tosiaan semmoinen tunne etten laita enää ulos nukkumaan, pääsee kuitenkin niistä jo ylös niin hyvin ja tiedän että huuto tulee jos " köytän" kiinni :) Eli jatkan tähän malliin kuin nyt. Kiitokset tuesta! Töihin palaan vasta kun Lotta täyttää 3 v, eli näillä näkymin 24.11.2008 :) Aikaa siis vielä olla kotona ja miettiä mitä tekisi + josko vaikka tulisi lottovoitto niin ei tarvitsisi tehdä töitä enää.
Mä en tiedä noista allergiavapautuksista mitään, joku muu ehkä tietää paremmin.
Ollin_äiti: hyvä kuulla muidenkin kokemuksia sisänukuttamisista ja hyvä pointti että tosiaan pakkasetkin tulee taas joskus ... ehkä. Loistavaa että poika nukahti itsekseen, kunhan katsekontakti oli isiin :) Eiköhän se piakkoin onnistu niin että ei tarvitse olla paikalla.
Mietin että pitäisköhän vaunut myydä jo pois, no katotaan vielä hetki ja mietitään sitten onko niille vielä käyttöä (toista lastahan ei hankita). Meillä kun on kuitenkin erilliset rattaat joten välttämättä vaunuja ei tarvitsisi enää. No, katotaan nyt.
Tänä iltana olis L&B-kutsut mutta en tiedä jaksanko mennä. On vähän väsynyt olo vaikka yöt saa nukuttua aika hyvin (vielä ku osais olla sängyssä klo 23....)
Onko muilla muuten kovinkin rajua uhma-ikää?? Mä saan nimittäin taistella päivittäin ja monta kertaa päivässä Lotan kanssa, eikä meinaa välillä hermot kestää ... Tänäänkin kävi niin että kun yleensä laitetaan ennen päiväunia lelut pois, ei suostu itse laittamaan niitä pois eikä käy että mä vien niitä, ja huutohan siinä Lotalla tulee. Lotalla on paljon näitä kohtauksia missä ei tiedä mitä oikein haluaa. Ja kun ei osaa puhua niin on aina hieman epäselvempää mitä tehdä, huoh.
Where is everybody???
Ihana, aurinkoinen sää. Odotan jo innolla että työpäivä loppuu ja pääsen pyöräilemään päiväkodille. Eilen iltapäivällä Jesse oli päättänyt odottaa mua tarhan pihalla keinussa ja siellä oli jääräpäisesti istunut kunnes menin hakemaan. Tädit oli välillä houkutelleet Jesseä leikkimään mutta ei, oli pyörittänyt vaan päätään ja sanonut topakasti " äiti, äiti" . Ihan hyväntuulisena siinä siis istui odottamassa ja kun näki mut niin hykerteli oikein tyytyväisyyttään. :-) Tulee vaan pienet paineet ehtiä hakemaan Jesse aina hyvissä ajoin ettei poitsun tarvi kovin pitkään olla siellä keinussa passissa. ;-)
Ollin äiti: Mites Ollilla on käynnistynyt tarhaviikko? Tsemppiä teille nukutuspuuhiin! Hienoa että eilen sujui jo paremmin. Tuon turvaistuin-ongelman ratkaisisin varmaankin niin että kääntäisin naaman eteenpäin. Jessellä on itse asiassa ollut ilmoilla vähän samaa turvavöiden kanssa venkoilua, mutta istun aina takapenkillä vieressä joten mun on helppo korjata vyöt takaisin paikalleen.
Noema on kyllä ihan käsittämätön supermamma kun jaksaa siellä painaa kolmen alle kaksivuotiaan kanssa, joista yksi on ihan vastasyntynyt. Hattua nostan ja ihailen! :-) Nauratti Onnin sokeriposket! :-)
Tintta-liisa: Päikkäriasiassa tekisin niin että jatkaisin sisällä nukuttamista. Ja voithan joskus vaikka kauniina päivinä antaa Lotan nukkua vaunuissakin, jos haluat käydä itse kävelyllä samalla. :-) Uhmaa mahtuu meilläkin joka päivään. Eilen Jessellä oli itkupotkukohtaus kun tultiin ulkoilemasta iltatoimille. Se laukesi sitten nopeasti sillä että menin Jessen viereen lattialle " kiukuttelemaan" . ;-) Aika nopeasti Jesseä jo nauratti ja sitten päästiin hyvillä mielin iltapalalle. Jesseen tepsii uhmakohtausten aikana yllättävän hyvin hömppääminen tai vaikka syliin ottaminen ja kiukun sanoiksi pukeminen.
Pertulle onnittelut kulmahampaista. Jospa ne kitinät pian loppuisi kun ikenet lakkaa särkemästä.
Jesselle tuli eilen kutsu maitoaltistukseen ja mua alkoi stressaamaan. Se on kylläkin vasta lokakuun lopussa ja pakkohan siellä on käydä, vaikka suruttaakin jo etukäteen siitä koituvat mahdolliset seuraamukset, ihottumat, kutinat, vatsakivut yms. Tietty ihana ylläri olisi että lehmänmaitotuotteet kävisi jo, mutta vähän veikkaan että ei. On vaan sellainen tutina. Meillä on kylläkin yksi allergiasairaalakäynti jo ennen tuota, joten tarviipa kysellä voisiko tuon altistuksen tehdä jotenkin hellävaroen kotona, aloittaen hapanmaitotuotteilla tms. Mutta ehkei se altistus ole sairaalassakaan mikään " suppilo kurkkuun ja litra maitoa väkisin vatsaan" -tyylinen, ehkä saadaan jopa vaikuttaa siihen millaista maitopitoista ruoka-ainetta Jesselle syötetään? Oliko jollain kokemusta maitoaltistuksesta? Otetaanko siellä verikokeita myös?
Jippii, enää vajaa tunti töitä, sitten pääsen pihalle ja Jessen luokse. :-)
meidän pojalla on ihan älytön uhmis.Joka asiaan sanoo ei, ei halua jne...Huutaa aina naama punasena jos mä sanon johjonkin asiaan et ei saa tehdä.Tää poiia voi huutaa vaikka tunnin putkeen jos ei saa jotain periksi.Tää oli nähtävissä jo ihan pienenä.Huusi jos ei heti saanu tissiä jne.Kauhulla ootan 2vuoden ikää, jolloin pitäs vasta uhmaiän tulla.Jatka n paremmalla ajalla.Poika huutaa...
Täällä sitä nyt ollaan rouvana :)
Häät oli niin IHANAT ja IKIMUISTOISET !!
Perjantaina meni koko päivä juhlapaikkaa koristellessa ja ruokia valmistellessa. Ei paljon ehtinyt jännitellä. Torstaina kävin kasvohoidossa ja perjantaina manikyyrissä.
Lauantaina mulla olikin jo klo 7 kampaaja ja klo 9 meikkaus. Sitten lähdettiin hotelliin vaihtamaan hääpukua päälle ja hotellista suoraan kuvaukseen. Onneksi kaaso oli hotellilla mukana, en olis yksin saanu pukua päälleni. Kuvauksen jälkeen oli 1h aikaa ennenkuin mentiin kirkkoon.
Mulla oli ihan nutturakampaus ja tiara. Meikki oli ruskea ja huulissa myös tummaa ruskeaa. Kaikki kehui kampausta, meikkiä ja pukua !
Kirkkoonmeno jännitti ihan mahdottomasti. Oinkin kuulemma ihan totisena kävelly alttarille ;)
Sit kun käveltiin alas ja porukka heitteli riisiä niskaan, niin jännitys alkoi helpottaa.
Hääpaikalla olikin rennommat fiilikset, kun otettiin vieraita vastaan. Ruoka oli ihan ylkkähyvää, samoin kakku !
Mies polkaisi lattialle kakun leikkauksessa, minä hänen varpailleen ;)
Häävalssina oli suvivalssi.
Mies sai paketissa kaulimen, minä tohvelit. No, tosiasiassa kaikki tietää miten kuitenkin meidän perheessä on ;) he he.
Ja illalla oli vielä morsiamenryöstö ja samalla otettiin mun äitikin matkaan. Miehen piti ottaa 3 kaveria tanssilattialle ja heidän piti tanssia fröbelin palikoiden sutsisatsi.
Kaiken kaikkiaan ihanat juhlat ei voi muuta sanoa. Meillä oli vielä ulkopuolinen maksettu kuvaaja paikalle, joten saadaan dvd, jossa on meidän häät kokonaisuudessaan ja digikuvia häneltä 250kpl.
Yöksi mentiin hotelliin, jossa oli huoneessa sauna (ylellistä). Aamulla käytiin saunassa ja aamupala tuotiin huoneeseen. Yllätys odotti vielä, kun hotellilasku oli maksettu kujn lähdettiin. Kaaso ja bestman olivat maksaneet.
Huomenlahjaksi sain Kalevalan hopeisen Karhu-käädyn ja minä ostin miehelleni gprs navigaattorin.
Tässä hieman omaa napaa..
Nyt vain odotellaan syyskuun 14 päivää, jolloin lähdetään sinne häämatkalle Mallorcalle.
Terkuin, Onnellinen rouva ja maha 22+2
Tulin onnitteluvisiitille...
Marica: Lämpimät onnittelut rouvalle! Teidän häät kuulostivat oikein ihanille ja hauskoille, mukavaa että teillä oli niin onnistuneet juhlat! :-)
Jesse sai tänään pehmiteltyä isinsä ostamaan Biltemasta sellaisen sähkömopon. Bilteman kuvasto kun tupsahti tänään postiluukusta ja siinä kannessa mainostettiin 34¿ hintaista lasten mopoa. Mies sitä sitten ääneen kummastelemaan että voiko oikeasti olla noin halpa sähkömopo ja että pitäisikö ostaa sellainen Jesselle. Tuumittiin sitten yhdessä ettei ole ehkä vielä ihan ajankohtaista (mopon ikäsuositus on 3-5v), mutta Jessepä oli ollut tarkkaan kuulolla ja halusi itselleen sen Bilteman kuvaston. Osoitteli siitä kovasti mopoa ja hoki " isi, Jesse" , ihan kuin olisi yrittänyt sanoa että isi, osta mulle tuollainen. Sanojensa vakuudeksi Jesse meni vielä isinsä masun päälle istumaan ja tuijottamaan suloisesti suoraan silmiin. Johan suli miehen sydän ja siitäpä lähdettiin sitten Biltemaan ja Jesse sai moponsa. Kovasti on ollut siitä innoissaan, tosin niin paljon laite vielä jänskättää ettei ole sen selässä vielä juurikaan istunut, enemmän vain katsellut, koskenut ja kihertänyt. Katseleekohan parhaillaan mopostaan kauniita unia... :-)
Taas on päivä pulkassa ja pojat unten mailla :) Siirryn tästä itsekin pian sängyn puolelle. Sinkkuelämän meinaan vielä katsella.
Hurjasti onnea Maricalle avioliiton solmimisen johdosta! Ihanan onnelliselta kuulostat viestisi perusteella, mahtavaa, että kaikki meni noin hienosti putkeen. Oikein kivoilta kuulostivat häänne :) Itsellekin nousee muistot mieleen, oli se vaan niin ihanaa se häähumu! Meillä oli häätanssina Metallican nothing else mathers :)
Yhtä ihanaa häämatkaa toivotan teille, kuin häännekin. Meillä oli ainakin miehen kanssa häämatkalla erityisen ihanaa, oli sellainen mieletön yhteishenki päällä. Seikkailtiin pitkin Pariisia vastanaineina ;) Siellä sai Onnikin alkunsa, ainakin ultrassa annettu arvio hedelmöitymisestä osui reissun aikaan :)
Tintan perheelle jaksamista suruvalmistelujen keskelle. Paljon voimia myös lauantain jäähyväisiin. Ihmeellistä on tämä elämä, onnea, surua ja kaikkea siitä väliltä.
Syysvaatteista oli puhetta. Meillä kanssa menee vielä Reiman 86 kokoinen välikausihaalari. Onni on tosin venähtänyt huimasti, joten olisi saanut olla kyllä se 92 kokoinen, olisi mennyt vielä keväälläkin. Syyspipona taitaa mennä vielä se äitiyspakkauksen valkoinen ohut pipo. Varmaan jonkun toisen yritän vielä metsästää kaveriksi. Meillä on kanssa hanskat hakusessa, kun ne Reiman syyshanskat on ihan skälbyt. Reiman talvikintaan ovat tosin aivan loistavat!
Hildalle onnea kulmahampaista :) Toivottavasti kitinät loppuvat pian. Ihanilta kuulostavat nuo sinun ompeluhommasi, ihan kateellinen olen. Olen oikea poropeukalo käsitöissä. Haluaisin osata, niissä on tunnelmaa.
Uhmaa on meilläkin. Samoilla linjoilla menee Marrasmamman kertoman mukaan. Raivareita ja silleen. Entinen hymypoika on oikea eikä mies. Itsekin ihan pihalla, että mistä minä nyt taas olen vihainen. Nyt on alkanut myös hokemaan kaikkeen, että " Onni pelkää, pelkää" . Mielikuvitus siis kasvaa kohisten.
Ihana Jesse odottanut äitiä keinussa. Voi että on suloinen poika, oikein sydämestä ottaa :) Me oltiin maitoaltistuksessa Onnin kanssa silloin vuoden paikkeilla. Antoivat pieniä määriä. Tai siis aloitettiin ihan minimaalisen pienellä määrällä ja odotettiin reaktiota. Sitten lisättiin annosta. Onni sai ainakin muut annokset ihan maitona, mutta viimeisen sai jätskinä, kun alkoi tökkimään. Tuskin jatkavat altistusta, jos Jesse reagoi voimakkaasti. Ja on sulla äitinä oikeus sanoa, että nyt loppuu tämä homma, jos koet, että poika reagoi ja henkilökunta meinaa tuupata lisää. Kyllä äiti kuitenkin lapsensa tuntee.
Täytyypä mennä heti tsekkaamaan Bilteman kuvasto :)
Öitä naiset!
Noema
[color=blue]Pikaisesti vain ennenkuin menen nukkumaan. Pakko mennä ennen klo 23 että jaksaa nousta aamulla ylös ja touhata Lotan kanssa kun mies on yövuorossa ja nukkuu päivät.
Kävin illalla yksin niillä L&B-kutsuilla ja hurahdinhan sitten tilaamaan jotain vaatteita vaikka turhan kalliita ovatkin, voi ei sinne meni siis lapsilisä ... Oli niin nätti paita ja hame että oli pakko tilata. Ja ajattelin pitääkin itse myös kutsut ensi keväänä, tosin epäilen ettei kukaan tule paikalle. Vois kai yrittää sitten naapureita edes ...
Huomenillalla mennään yhden kaverin luo joka oli samaan aikaan synnytysvalmennuksessa, ja joiden poika syntyi päivää myöhemmin kuin Lotta. Ihan kiva nähdä miten on kehittynyt, sen tiedän että Lotta ei vielä osaa leikkiä muiden lasten kanssa, seurailee vain touhuja.
Tänään on ollut taas ihan mahdoton päivä, kaikesta neiti kiukkuaa, aika koetuksella on olleet hermot. Siksi meninkin yksin kutsuille ja jätin Lotan isin hoidettavaksi :)
Palailen huomenna paremmalla ajalla, öitä![/color]
Nostetaanpas meitä vähän ylemmäs :)
Ihan alkuun, on tosi lohduttavaa (jos nyt näin voi sanoa??) lukea että uhmaa on muuallakin.. Meillä' on nyt joku ihme vaihe että poika uhmaa hirveästi! Välillä rupee läpsiin naamalle, koittaa purra ja tekee kaikki pahuudet eikä usko mitään, apua.. No onneks ei nyt ihan 24/7.. Sit oon huomannut semmosen, että jos aatu vaikka koittaa läpsästä mua ja sanon et " äiti rupee nyt itkeen kun äitiä sattu" ja sit nyyhkytän niin aatu vähän hätääntyy ja meinaa alkaa itsekin itkemään. Onko muilla huomattu samaa?
Ihana Jesse kun oli isin pään kääntänyt mopohankinnassa :)
Oot sä Noema kyllä aika mamma kun vielä hoitolapsenkin jaksat hoitaa!! Hatun nosto vaan sulle :)
Ihanilta tosiaan kuulostaa noi kaikki remppa- ja raksajutut, täällä luen niitä kuola suupielistä valuen ;)
Mites Tintalla meni kyläilyt? Oliko lapsilla yhteiset leikit vai seurailiko Lotta lähinnä? Toi on kyllä kiva jos on noin saman ikäisiä kavereita :)
Maricalle vielä onnittelut naimaantumisesta! Ihanalta tosiaan kuulostivat hhäsi, ja sehän on pääasia että morsian (ja vähän kai sulhanenkin..) ovat tyytyväisiä ;)
Oon kanssa ihan kade hildalle noista käsityötaidoista! Oma äitini on kova kutomaan mutta se taito on ikävä kyllä hypännyt mun yli..
Aatun kummitäti oli eilen kyläilemässä ja aatu oli ihan villinä, tuntu et sain olla koko ajan sitä komentamassa! Tänään mennäänkin sit sidukalle et saadaan ihan rauhassa kälistä :)
Nyt vaipanvaihtoon! Palaillaan taas :)
Maricalle onnittelut! Oikein ihanilta ja onnistuneilta kuulosti kyllä teidän häät :)
Ollin äiti, vielä auki minne kouluun edes haen, saati sitten pääsen. Monet kädentaidollliset ammatit kiinnostaa, mutta olen allerginen karvoille, pölylle ym. niin sen suhteen mietetyttää. Oikeasti haluisin palomieheksi siis naiseksi, mutta astmaatikkona sekään homma ei onnistu. Katkera olen.
Pientä kiinnostusta olisi leipuriksi, jauhot menee. Myös valokuvaus kiinnostaa, olen vaan aika tunari tietokoneen käytön kanssa ;)
Ja vielä edelliseen tekstiin palaten, neiti ei ole allerginen maidolle ei vain tykkää siittä eikä ole juonut kohta kolmeen vuoteen. Saa tablettina tarvittavat aineet. Ajattelin vaan, että tarhassa yleensä juodaan maitoa, paitsi jos allerginen.
Ihana Jesse, kun kiikussa mammaa odottelee :))
Coolia ajella mopedilla :) Miehen serkulla (3v) on semmoinen ja Perttukin koettanut sillä ajaa, yleensä siitä kyllä tulee tappelu kuka saa ajaa. Minua rassaa se ääni.
Kiertelin tänään vaatekauppoja. Minä saan pian uuden tyttöserkun, niin hänelle jotain mukavaa etsin, mutta en oikein löytänyt. Jotenkin kaikki oli ihan kökkösiä, liian kirjavia ja kuvallisia. Lopulta päädyin yksivärisiin.
Kehittelen vielä jotain itse tehtyä kaveriksi.
Poikavauvalle olisin löytänyt vaikka mitä.
Pertulle ostin Lindexistä peruspaitoja.
Ei meilläkään Perttu vielä leiki yhdessä muiden lasten kanssa, vierellä leikkii omia juttuja. Puistossa ollaan päivittäin, monesti tykkää katella vierestä toisten touhuja ja muutenkin seurata mitä tapahtuu. Siskon kanssa leikkivät paljon samassa huoneessa, neiti monesti keksii, että leiki sinä näillä ja laita niitä näin, niin saa itse leikkiä rauhassa omiaan. Tai sitten neiti otta mukaan leikkiinsä keksimällä Pertulle oman roolin. Vaikka vauva leikeissä Perttu voi olla lapsenvahti ja hyssyttää vauvoja vaunuissa tai ulkoiluttaa pehmokoiraa köytettynä minun mittanauhaani.
Täällä juhlitaan viikonloppuna venetsialaisia eli mökkikauden päättäjäisiä. Me lähdetään mummulaan " karkuun" .
Ehkä jo huomen illalla.
Leppoisaa illan jatkoa :)
Hilda
Onnea Maricalle rouviutumisen johdosta. :) Noema on ollut reipas. Ihailtavasti jaksanut hoitaa vieraatkin lapset. Paljon terveisiä muillekin, on ollut kiva lukea touhujanne.
Olemme olleet töissä ja matkoilla parisen viikkoa. Baba lähti, ja me jäimme tyttösen kanssa ikävöimään. Onneksi jo kolmen viikon kuluttua näemme jälleen, ja matkaamme kaikki yhdessä kotiin.
Uhmaa on ilmassa, mutta myös aurinkoa. Nyt neiti istuu pöydän alla tätinsä kanssa ja on kuulemma majassa. Juttua tulee tosi paljon. Aamullakin sanoi, että: " mennään kalaan, hauki on iso kala."
Tyttö on oppinut vihdoin nukkumaan omassa sängyssään, ja muutenkin muuttunut niin ison tytön oloiseksi. Eilen keräsi kasvimaalta porkkanoita mummon kanssa ja kasteli omalla kastelukannullaan puutarhan kukat. On myös ratsastettu ponilla ihan yksin, ja isolla hevosella tädin kanssa, ajettu traktorilla ukin kanssa, käyty uimassa ja opittu syömään ihan itse.
Siis milloin sattuu huvittamaan - aika usein ei huvita, ja silloin saakin houkutella lorujen ja kirjojen kanssa, että ottaisi edes yhden lusikallisen.
Tuttipullo on vieläkin rakas. Siitä me emme ole päässeet eroon, sillä maito ei maistu mistään niin hyvältä. Miten ihmeessä tuosta taikapullosta oikein pääsisi eroon? Toisaalta, liekö tuo niin kamala juttu, jos pullosta iltavellit vetäisee...
Minulla on jo ikävä omaan kotiin... Aika outo olenkin, kun näin kauan viihdyn sieltä poissa. Vaikka täälläkin meillä on oma rauha ja " asunto" , silti haluaisin jo omaan kotiin.
Oikein mukavaa alkusyksyä kaikille!
Töistä yritän taas kirjoitella, saattaapi olla hieman katkonaista tekstiä...
Mietin noita uhmajuttuja vielä ja totesin että Jessen kiukuttelut taitaa liittyä sittenkin enimmäkseen väsymykseen eli pahin uhma taitaa olla meillä vielä edessäpäin. Jesse on itseasiassa melkoinen joojoo-mies tällä hetkellä, innostuu herkästi monista asioista ja sitä säestetään innokkailla joojoo-hihkaisuilla. :-) Tarhassakin tädit nauraa sitä Jessen " joojottelua" . Eli tsemppiä kaikille joilla on ihan oikeita ja isoja taisteluita uhmaikäisen kanssa.
Noemalle kiitos maitoaltistuskokemuksista! Nyt muistankin että kerroit niistä silloin aiemminkin... Jessellä tulee iho-oireet aina vähän viiveellä, joten siksi pelkään että altistavat liian suurilla annoksilla ja kutinat kiusaavatkin vasta päivän-parin jälkeen. Tarvii siellä sitten toppuutella, jos annokset tuntuvat kohtuuttomilta.
Hilda mietti myös maitojuttuja. En usko että tarhassa pakotetaan ketään juomaan maitoa, vesi on ihan hyvä vaihtoehto, varsinkin kun olette huolehtineet kalsium-tarpeesta muuten. Vettä se Jessekin tarhassa lipittää kun ei huoli korvikkeen korvikkeita (kauramaitoa, riisimaitoa tms) eikä suostu juomaan omaa myrkyn makuista korvikettaan päiväkodissa. Tuleehan se päiväkodille halvemmaksikin juottaa vettä kuin maitoa. ;-)
Kiva oli kuulla MrsCeen kuulumisia pitkästä aikaa! Ymmärrän hyvin että ikävöit jo omaan kotiin. Se on varmaan se perinteinen " muu maa mustikka, oma maa mansikka" -ilmiö. :-)
Jesse on alkanut telinevoimistelemaan. Teki eilen hienon takaperin voltin hepan selästä ja ihan sponttaanisti. Jopa niin sponttaanisti ettei meinannut järkytykseltä saada edes itkettyä alkuun. Niin vauhdikas voltti oli että pomppasi äidinkin sydän melkein kurkkuun saakka silkasta säikähdyksestä. Jesse nimittäin keinui tuhatta ja sataa sellaisen vieterihepan selässä ja kun vauhti oli hurjimmillaan, päätti pieni telinevoimistelijan alku irroittaa otteen. Siitä lähti ilmalento vauhdilla taaksepäin, tikkasuorana pää edellä maahan ja siitä selälleen. Näytti ihan kauhealta, mutta onneksi leikkipuistossa oli pehmeä hiekka-alusta ja selvittiin säikähdyksellä. Kovasti Jesseä itketti kun niin pelästyi, mutta totesi pian itsekin ettei tullut pipiä mihinkään ja rauhottui kun juteltiin mitä tapahtui. Illan aikana asia kerrattiin moneen kertaan ja vakuuteltiin äidille " heppa, irti, ei" eli " en päästä enää kesken vauhdin irti" . ;-)
Hei vaan, päästiin koulusta jo 11.45. ja nyt odottelen että kello tulisi 14, jotta voin hakea pojan päiväkodista. Bussilla menisi alle vartti kotiin, mutta en jaksa ravata edestakaisin, aikaa voi kuluttaa esim. täällä :)
Meillä sitten mies heltyi eilen (huudatuksesta kyse) ja meni makaamaan meidän sänkyyn. Poika nukahti kyllä itse omaan sänkyyn, ei tarvinut aikuisen kättä jne. Tänään kuitenkin yritetään taas. Minä olisin huudattanut. Puhihaa, en minäkään ole aikaisemmin kestänyt edes ajatusta huudattamisesta, mutta nyt on pakko ja luulen, että meidän poju rauhoittuu nopeammin ainakin kun minä en ole siellä.
Meillä on pieni ongelma. Haluttais pitää poika selkämenosuuntaan autossa mahdollisimman pitkään, ja mahtuukin hyvin! MUTTA, kun hän laittaa vyöt tosi usein kainaloiden alle, eli vyöt ei olekaan olkapäillä, vaan kainaloiden alla. Eilen oli tehnyt näin ja ajoin yksin, enkä tietty nää sitä. Isoveikka kyllä ilmoittaa silloin kun on kyydissä, mutta ajelen paljon yksin lapsen kanssa. Mietittiin siis, että pitääkö nyt tämän takia kääntää kasvot menosuuntaan, jotta vyöt pysyis oikeilla paikoilla. Mitä tekisitte?
Nyt en yhtään muista mitä muuta täällä on keskusteltu, rakentamisesta paljon :) luen mielelläni teidän juttuja ja ehdottomasti jaksan lukea :) vaikka aihe ei ole lainkaan ajankohtainen meillä.
Syysvaatteista on ollut puhetta, meillä menee viime kevään 86cm haalari ja pipot + hanskatkin. Myös kengät menee. Talveksi ostin viime tammikuun alesta 86cm haalarin (jonathan) ja kokeiltiin sitä just viikko sitten niin oli reilusti tilaa, vaikka poika on nyt 86cm pitkä. Ostan sitten taas tammikuun alesta uuden, saattaa nimittäin olla että se 86cm ei mene koko talvea. Ja kengät täytyy myös hankkia. Mietin vaan, että mitkä olis tosi lämpimät päiväkodissa, kun en välttämättä kuomia haluis ostaa, varsinkin kun pojalla on lähes lättäjalka. Viime talvena meillä oli kavatin kengät, mutta ulkoiluajat oli niin paljon lyhyemmät mitä päiväkodissa.
No niin, jos muillekin jättäisi tilaa :)
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, ihana ilmat ainakin täällä vielä!