Mirja Pyykön järkyttävä dokumentti
Huh, huh! Laitoin kanavalle siinä vaiheessa kun lapsen selästä runnottiin näytettä hirvittävällä piikillä. Onko se enää nykyajan keino? Kuulen vieläkin korvissani tuon lapsen huudon :' (
Kommentit (37)
matkaan toimenpiteisiin.
Tytöltäni otettiin rakon läpi puhdas pissa neulalla. Lääkäri käski minut ulos. En lähtenyt. Lääkäri perusteli sen sillä, että äidit heittäytyvät hysteerisiksi kun näkevät neulan ja vaativat nukutusta ja uhkaavat oikeudenkäynneillä.
Naurahdin siihen, että minä en ole sellainen äiti vaan tiedän, että joskus on pakko tehdä sellaistakin, mikä voi tuntua ikävältä.
Myös verikokeisiin en kauhean mielelläni anna laittaa emlaa, koska tiedän, että sen jälkeen se verikokeen otto vasta voikin olla hankalaa. Lapset ovat tottuneet, että joskus nyt vain voi sattua ja sillä selvä. Labrassa aina ihmettelevätkin, että kun meidän lapset ei kilju hysteerisinä kun otetaan verikokeita. No ei taatusti kilju kun äiti ei ole hysteerinen.
liekö lähellekään sama asia kuin mistä tässä puhuttaan
Silloin sitä paitse puudutetaan suihkeella se ihoalue, johon neula tökätään. Ei todellakaan voi verrata siihen, mitä nuo lapset joutuivat kokemaan. Ihan suututtaa tuon aikainen kivun hoito. Puudutukset ja nukutukset oli tuolloinkin olemassa.
Se vanhempien raskas suru oli niin käsin kosketeltavaa...
Mutta luitteko eilistä Hesaria? Siellähän luki, että kun Pyykkö vietti viime vuonna läksiäisiin Yleltä (eläkkeelle lähtö), oli juhlissa mukana yksi lapsi eilisestä dokkarista. Se tyttö, jonka epilespia uusiutui (dokkarissa). Tämä lapsi on nykyään terve ja itsekkin äiti :-)
Mahtavaa, että dokkari sai aikaan huomiota niin paljon! Ja sitä kautta muutti monen ihmisen ja heidän läheisten elämän.
terv. " äiti on vähän väsynyt" (30)
dokkarissa tyttö ja nimi Maria? Mun naapuri ja leikkikaveri nimittäin oli yhdessä Pyykön dokkarissa.. muistaakseni osasto 10 oli nimi.. ja hän menehtyi syöpään:,
että " no niin lapsi, nyt se on ohi" Lapsi.....eikä sillä ollut nimeä
Vierailija:
dokkarissa tyttö ja nimi Maria? Mun naapuri ja leikkikaveri nimittäin oli yhdessä Pyykön dokkarissa.. muistaakseni osasto 10 oli nimi.. ja hän menehtyi syöpään:,
Vierailija:
Aikuisilta näytettiin jopa sukunimi.
Vierailija:
Vierailija:
vuosikausia täysin surun uuvuttamia ja vieläkin äiti näyttää että elämä on kolhinut.
Vierailija:
Minulle tehtiin se himpun verran alle 4v. Muistan sen vieläkin hyvin elävästi. :( Kamala toimenpide, josta JÄÄ traumat.
selkäydinpunktio, ja samoin epiduraali. kaiki mikä lävistää nahkan sattuu.
Samoin lapsella.