Mikä laihdutusmenetelmä toimisi?
Suosittele omaasi; paljon on puhuttu keventäjistä yms. Mikä olisi helpohko ja jossa esim jotain ruokaohjeita? Hinnasta viis. Ei karppausta kiitos, sitä olen jo koittanut. Noin 5-10 kiloa pitäis laihtua!
Kommentit (15)
2 x viikossa salilla noin 60min
lenkkeilyä silloin tällöin
Normaalia kotiruokaa. Puolet lautasesta salaattia. Ei santsikierrosta.
Viikonloppuna kohtuullinen herkkulupa. Arkisin ei herkkuja. Makean nälkään hedelmiä.
Syön kaikkea, mutta kohtuudella. Sallin itselleni myös herkkuja, mutta kohtuudella, eli herkku-annos ip-kahvin kanssa on suklaata 1rivi/3 piparkakkua/i pulla. Koskaan en siis syö enempää, tai noita kaikkia herkkuja kerralla...;)
Minusta syömisen tarkkailu ei yksin riitä painonpudotukseen, kotona, kaupungilla ja kylässä on koko ajan tarjolla herkkuja. Jo kohteliaisuudesta energiansaanti on niin suuri, että pelkällä toimistotyöllä ei saa kulutettua sitä ilman lisäliikuntaa.
Mua esim. ärsyttää ihmiset jotka koko ajan laskevat ääneen syömisiään, tai kylässä kieltäytyvät emännän tarjoomuksista.
Liikunnasta ei oikeasti ole juuri mitään hyötyä laihtumisessa. Muuta hyötyä siitä toki on. Laskepa oikeasti, kuinka monta kaloria se sinun sauvakävelylenkkisi kuluttaa... Todella vähän! Etenkin sohvaperunan kannattaa laittaa sitä suuta vaan soukeammalle ja liikkua muista syistä kuin laihduttaakseen.
täällä kyselinkin täyttäviä ruokia, kun yössä ja illassa tarvii runsaasti energiaa, tai maha tulee kipeäksi. Työ on seisomista ja istumista vuorotellen, ei kovin fyysistä. Liikun noin kaksi kertaa viikossa, täytyisi hieman lisätä liikuntaa (tuntuu ettei ehdi), toinen on lihaskuntoa ja toinen aerobista. Syön äärettömän suppeasti, aina iänikuista leipää... Täytyisi kai alkaa lautasmallin mukaan syömään oikein kunnon ruokaa. Tuntuu vaan, jos kaksi lämmintä syö, niin siitä tulee jo päivän kalorimäärä täyteen. Herkuttelu töissä pitäisi lopettaa kanssa. PV kiinnostaisi jotenkin, mutta mun on hankala arvioida grammamääriä..
Eli ruoka-aineet on pisteytetty ja päivässä saa syödä tietyn määrän pisteitä (noin 20) yksi piste on jotakuinkin 60 kaloria. Tämä on helppo tapa, edellyttää että pitää ruokapäiväkirjaa ja merkkaa pisteet ylös. Kun noudattaa ohjeita ja ns. lautasmallia eli puolet lautasellisesta vihanneksia ja kasviksia (useimmat 0 pistettä) ja neljäsosa pastaa, riisiä tai perunaa ja neljännes lihaa/kalaa/kananmunaa EIKÄ ota kuin yhden annoksen ruokaa, syö säännöllisesti ja vähärasvaisesti, ei voi olla laihtumatta.
minä olen saanut tosi hyviä tuloksia neljässä kuukaudessa kun olen käynyt kuntosalilla 3x viikossa ja yhdistänyt siihen ruokavalion. paino ei ole pudonnut " kuin" 4kg mutta kiinteytymistä on tapahtunut huomattavasti. minulta on lähtenyt 5-6cm niin vyötäröltä kuin lantionympäryksestä ja reisistä 3cm.
treenaan varsin lujaa, isoilla painoilla lyhyitä sarjoja. teen ihan perusliikkeitä vapailla painoilla eli kyykkyä, maastavetoa, penkkipunnerrusta jne.
ruokavalion pyrin pitämään runsasproteiinisena ja vähähiilihydraattisena mutta en hiilihydraatittomana (eli en karppaa). päivittäisen kalorimäärän pidän 500kcal alle energiankulutuksen. yritän syödä niin että ruuan energiasta tulisi n. 30-40% hitaista hiilareista, n. 30-40% proteiineista ja loput hyvälaatuisesta rasvasta (eli rypsiöljystä).
lisäksi yritän tehdä viikottain 1-2 aerobista treeniä mutta nämä ovat nyt viime aikoina jäänet varsin hunningolle ajan puutteen vuoksi :(
Lihasten kasvattaminen tuolla menetelmällä ei ole pidemmän päälle kovin järkevää. Isoilla painoilla rehkiessä lihaksiin ei muodostu nopeankasvun johdosta riittävästi verisuonistoa. Lihakset kramppaavat helposti hapenpuutteessa.
sitten kun on pitänyt alkaa pitämään paino saavutetussa, on tullut huomattua että liikuntaa on pakko lisätä. mutta silloin kun pääasia on saada kiloja pois, liikunta ei ole olennaisinta, vaan se että opettelee syömään oikein.
pienenä kritiikkinä painonvartijoihin mainittakoon, että siellä suositaan hiilareita proteiinien kustannuksella. jos liikkuu laihduttamisen aikana, pitää proteiineja syödä vähän enempi ku pv sallisi
Ja tosiaan vaikea esim työpaikkaruokalassa laskea pojoja, kun ei hahmota muusin tms määrää/rasvaisuutta.
yövuorossa, jos en syö kunnolla ja rasvaisesti (outo juttu), mutta hankaloittaa laihdutusta. Miten kiloklubi toimii?
Aamupala
Puuro+ marjoja Ruisleipä vihanneksilla ja margariiniä
välipala
omena
lounas
Salaatti jossa on myös lihaa n.100g /keitto + ruisleipä
(välipala)
hedelmä tai rasvaton rahka marjoista
illallinen
Vähärasvaista lihaa kalaa,kanaa,kalkkunaa, punaista lihaa kerran viikossa
Kuiturikas pasta, riisi tai peruna
Runsaasti vihanneksia
iltapala
Hedelmä
Normaalia terveellistä ruokaa ja tarpeeksi monipuolista liikuntaa.
Toukokuun lopusta oon tuolla kaavalla kiloja tiputtanu ja nyt on 3kk kulunu ja kiloja tippunu 10! Pituus 166cm paino ennen 70kg ja nyt 60kg:)
Tasaisesti on senttejä lähteny jokapuolelta jopa yli -10cm että rasvaa on palanu! Koko 40/42 on vaihtunu 36/38 jopa 34 joistakin vaatteista sujahtaa päälle kevyesti:)
Kesän liikunta oli pihan laittoa, rankemmanpuoleista tokin kaloreita saatto palaa jopa 1400kcal, siinä sai jo herkkujaki välillä syödä. Tosin niitä en oo kokonaan pois jättänytkään, silloin kun herkuttelen pyrin saamani lisäkalorit myös liikunnalla polttamaan.
Nyt jatkuu normaalit liikunnat kun piha on tälle kesälle laitettu. Kuntosali, pump, rullaluistelu, talvella cykling . 2-4krt viikossa riittää mulle, välipäiville kävelyä ja pyöräily. Lisäksi vatsatreeniä kotona jokapäivä.
Hän siis on monen vuosikymmenen jojoilija. Ja sanoo, että ainoa todella tehokas on painonvartijat.
Olen kuullut tätä muualtakin.
Se on joskus toiminut kohdallani tosi hyvin. NÄytän tarvitsevan kuria laihduttamiseen, yksin en onnistu.
enemmän liikuntaa, pois ylenpalttinen herkuttelu, pienemmät annoskoot. Enemmän kasviksia ja hedelmiä. Einekset pois ruokavaliosta. Käytä syödessä lautasmallia, äläkä lipeä siitä. Ja kyllä paino lähtee.