YH:t! Pärjäisinkö 3 lapsen kanssa: Ei säännöll. töitä, ei omaisuutta?
Meillä on iso ja kallis talo, pankin oma vielä pitkän aikaa. Teen keikkatöitä elok-toukok. kesät työttömänä. Olen päättänyt muuttaa lasten kanssa muualle, koska avioliitosta ei vaan tule mitään. Yritetty on terapiankin avulla. Olen siirtänyt ja siirtänyt lähtöä koska pelkään etten pärjää taloudellisesti. Miten on, pärjäisinköhän?
Kommentit (6)
pärjäät jos päätät pärjätä. Sovittelet lainanlyhennykset sopiviksi.
työmarkkinatuki lapsikorotuksella jotain 700 euroa kuussa ja sitten kenties asumistukea viel...
maksaisin siis vuokran, sähkön, veden etc.
ap
Jos kerran talo on kallis, niin mikset pärjäisi jos et asu siinä...
Mulla on kolme lasta ja olen yh. Työni on kyllä säännöllistä, mutta lyhyiden päivien takia bruttopalkka on vaan 1000 euron luokkaa. Saamme jonkin verran asumistukea. Sitten on lapsilisät ja kunnan elatustuki.
Teilläkin lienee suurin menoerä olisi asuminen? Jos et tee kesällä töitä, sinun pitää ehdottomasti ottaa silloin yhteyttä sosiaalivirastoon ja selvittää saatteko toimeentulotukea.
Onhan tämä välillä tosi tiukkaa, mutta mieluummin näin kun elämä ikuisessa pelossa.. Ja lapset kasvaa koko ajan! :) Kun omani ovat isompia, alan tehdä taas normaalin pituista työpäivää.
jos ei oikein sulle omaisuutta jää talon myynnistä saat asumistukea (laskuri kelan sivuilla), työmarkkinatukea, lapsilisät ja elarit.