Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla pieni vauva ja 2-3-vuotias vilkas leikki-ikäinen??

Vierailija
19.08.2007 |

Kertokaahan kokemuksia miten olette jaksaneet ja pärjänneet ja varsinkin jos mies on päivät töissä?

Mitä teette päivän aikana? Nukkuuko vanhempi lapsista vielä päiväunia? Onko vanhempi mustasukkainen kun hoidat vauvaa, jos on niin miten se ilmenee? Imetätkö vauvaasi, jos imetät niin mitä vanhempi lapsista tekee sillä aikaa, alkaako heti kokeilemaan rajojaan vai esim. leikkiikö ihan kiltisti? Jos vanhempi lapsista muuttui vauvan syntymän jälkeen niin miten, siis lapsen käytös vai oletko huomannut mitään eroa? Miten vanhempi lapsi käyttäytyy vauvaa kohtaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan elänyt " sumussa" kun ei muista mitään ongelmia selviytyä arjen asioista. Isompien mennessä päiväunille, imetin vauvaa ja luin satua. Kauppa reissut hoidin myös itse, mies oli aina töissä. Olin nuori, tuntuu, etten tänäpäivänä jaksaisi.

Vierailija
2/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kuukausi oli tosi mustasukkainen, sitten elämä asettui. Eipä siinä sen kummempaa ongelmaa ollut. Nyt on itse asiassa paljon työläämpää, kun pitää kuskata eskariin ja kerhoon ja lapsilla on jo kavereita jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän oli ongelmia silloin kun kakkonen syntyi, esikoinen oli mustasukkainen, mutta näin jälkeenpäin ajatellen ihmeen helpolla on selvinnyt :) Kolmannen syntyessä ei esikoinen enää nukkunut päikkäreitä, joten varsinaista " omaa aikaa" ei päivisin tullut. Onneksi mies tekee 8-16 työtä, eli on sitten apuna illat.

Vierailija
4/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ei nukkunut enää päiväunia kuopuksen syntyessä. Oli mustasukkainen, väkivaltainenkin vauvaa kohtaan alussa. Imetin ja siinä ei ollut mitään ongelmia, siis ei silloin mitenkään erityisesti häiriköinyt. Päivät meni (menee) pitkälti isomman ehdoilla, pienempi kulkee vaan aina mukana.

Vierailija
5/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi ainakin on mennyt yllättävän hyvin. Olin varautunut että on tosi rankkaa, mutta vauva on tosi tyytyväinen tapaus niin jää isoveljelle hyvin aikaa. Esikoinen nukkuu vielä päiväunet noin 2h päivässä jolloin saa hetken hengähtää. Tottakai on helpotus sitten aina illalla kun mies tulee kotiin, mutta kaiken kaikkiaan menee ihan jees. SE tietty auttaa ett' esikoinen nukkuu yöt läpeensä hyvin ja vauvakin suht hyvin eli saan itse levättyä.

Vierailija
6/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on päivät töissä, minä lasten kanssa kotona.

3v nukkuu silloin päiväunet, kun minä käyn unille. Se helpottaa arkea, ja minäkin saan päivällä levätä. Joskun 3v ei nuku, vaikka minä menen unille. Silloin hän leikkii omassa huoneessaan.

Mustasukkaisuutta on, välillä enemmän, välillä vähemmän. Imetys on se pahin, joka aiheuttaa mustasukkaisuutta. 3v tulee hyppimään minun päälle, tönimään, roikkumaan, kiljumaan, pussailemaan vauvaa, tökkimään vauvaa... Vauvaa kohtaan 3v on muuten mukava, ei lyö tms.

Itse olen jaksanut yllättävän hyvin. Vauva nukkuu hyvin yöllä, samoin 3v. Ja, usein myös nukun itsekin päiväunia. Iltaisin ja viikonloppuisin teen miehen kanssa yhdessä kotityöt. Päivällä en niitä tee tiskausta lukuunottamatta.