Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

täytyypä kirjoittaa:)

19.08.2007 |

eli tarinani tälläinen.tammikuussa sain pienen poikavauvan.huhtikuussa totesin taas olevani raskaana.riesaksi kuitenkin tuli kova migreeni jonka takia päädyin keskeytykseen.nyt kuitenkin on ruvennut kaduttamaan,olisko vaan pitäny odottaa et menee ohi.esikoinen vasta niin pieni et jaksaminen oli vähän vaikeaa pääkivun kanssa,mutta nyt taas hirveä vauvakuume.. :/

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

verran korjata asiaa että mun päänsärky ei todellakaan ollut niin lievää että panadoli ois vieny säryn kokonaan pois.Ehei,kun makasin sen 2 viikkoa sohvalla niin mulla oli todella huono olo ja oksensin ja mulla särki päätä yötä päivää.Yöllä en saanu nukutuksi säryn takia.Panadolia otin koska muuta ei saanu ottaa ja se helpotti hiukan ja hetken aikaa ei siis vieny kertaakaan kokonaan särkyä pois.

Vierailija
42/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se oli jatkunu jo puolitoista kuukautta,aina vaan meni pahemmaksi.Yritin sinnitellä,mutta lopuks puolioireet vei sairaalaan..siellä sit kolmiolääkkeitä vaan naamaan ja piikkejä...olin kyllä jo ihan loppu,sitä ei ymmärrä miten paljon migreeni vie ihmiseltä voimia..mutta jos nyt lopetettais tää keskustelu tähän,oli hölmöä kirjoittaa tänne ja pyydän anteeks jos loukkasin jotain ja nuoruuttani ja tyhmyyttäni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kirjoitin tänne ja jos loukkasin jotain,ei todellakaan ollut tarkotus.kaikki kiukku ihan oikeutettua,en osannut ajatella sitä asiaa siltä kantilta mitä monet tänne olivat kirjoittaneet..Tsemppiä kaikille vauvaa yrittäville!!

Vierailija
44/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juupajuu, eipä täällä taideta tosiaan tietää mitä migreeni oikein on. Jos joutuu sairaalaan 5päiväksi migreenin takia, täytyy sen kivun olla jo aivan sietämätöntä.

Monen mamman kommentit vaikuttaa lähinnä teini ikäisetn nuorten papatukselta, jotka ei tiedä asiasta yhtään mitään. Jonsku, älä ota sitä vakavasti!

Näitä höyrypäitä löytyy joka nurkasta ja joka foorumilta.

Tyylivirhe ehkä kyllä, mutta kun näitä täältä lukee, niitä ei kannata lukea niinkuin raamattua lukisi. Moni ihminen kirjoittaa tänne vauvakuumeisena ja tunteiden sekasorrossa ja teksti saattaa olla " omituista" luettavaa. Kysymällä se asia selviää, ei syyllistämällä ja haukkumalla.

Kasvakaa ihmiset aikuisiksi jooko? Sitä ne lapsetkin toivoo.

Vierailija
45/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippe_Nappe on itsekin kasarilaisia ja nimimerkkien vuosiluvuista päätellen osa vastaajista on yli kymmenenkin vuotta vanhempia, joten kukas se teini taas olikaan.. :D Ei millään pahalla, pakko oli päästä kommentoimaan.

Ikä ei tosiaankaan kerro ihmisen kypsyydestä mitään. Moni 18v voi olla kypsempi kuin kolmekymppinen!

Vierailija
46/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeä siinä on että tällä palstalla pitäisi jokaista järjetöntä juttua vaan voivotella ja kirjoittajaa rohkaista jos hänen juttunsa ovat aivan järjettömiä. Ei Hapsumuru, en ole luonteeltani sellainen että voisin vaan hyssytellä asioita kuten sinä. Monen monta kertaa tällä palstalta lukee että joillekin äideille tämä lasten hankinta on ikäänkuin jonkilaista peliä tai ajanvietettä. Vaikka suhteessa on minkälaista ongelmaa, päihteidenkäyttö, väkivaltaa ei kukaan sano että odota nyt hyvä ihminen ennenkuin hankit (taas) lapsen. Kyllähän se on ajateltava ensisijaisesti lapsen etua, ei sitä että voi kun olisi kiva taas saada muksu tai on se niin ihanaa olla raskaana.

Tässä oli mielestäni taas surullinen kertomus siitä miten jotkut toimivat. Itse en voi hyväksyä aborttia, ymmärrän kuitenkin jos se tehdään PERUSTELLUSTA syystä ja olen aina ajatellut että se on kuitenkin jokaisen ihmisen oma ratkaisu. Tähän ap:n kirjoitukseen kuitenkin vedän rajan. Mielestäni täysin käsittämätöntä että jonkun ihmisen ' mielipide' lasten hankkimisesta vaihtuu noinkin lyhyellä aikavälillä. Haluaisin vielä huomauttaa että tiedän kyllä miltä kunnon migreeni tuntuu, kärsin siitä itsekin.

On se sääli että niin lapsia siunaantuu niille jotka eivät niitä oikeastaan ansaitsisi. Ja se että tällä palstalla niin moni odottaa pitkään lasta tai jopa kärsii lapsettomuudesta. Ja sitten tulee yksi urpo hymiöineen miettimään että ois se niin kiva saada nyt lapsi vaikka juuri on teettänyt abortin. Kyllä tämä on mielestäni käsittämätöntä!

Nim. täytyypä minunkin kirjoittaa

Vierailija
47/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kaikkia viestejä jaksanut lukea.. mutta jotenkin vaikuttaa siltä, ettei monikaan kirjoittajista ole ottanut huomioon sitä, että alkup. viestin kirjoittajalla oli muutaman kuukauden ikäinen vauva huolehdittavanaan, kun tämän päätöksen joutui tekemään. Mielestäni tämän jo syntyneen lapsen hoito on kaikkein tärkeintä ja päätös on oikeasti perusteltu. Ymmärrän, että on periaatteellisia abortin vastustajia, mutta asioilla on aina monta puolta. Päätös on varmasti ollut vaikea ja mielestäni jonskuli saa edelleen haaveilla vauvasta, vaikka tällaisen päätöksen on joutunut tekemään. Älä välitä näistä katkerista viesteistä! Ja nauti lapsesi seurasta!

Vierailija
48/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo asian olla!!Måppi vääntää asiat ihan sekasin ja puhuu mun suulla täyttä paskaa suomeks sanottuna!!ajattele asioista niinku tykkäät,hakoteillä oot...ilmeisesti monessakin asiassa....eikä yhtään pahalla,mut mietihän vähän miten asioista puhut kun et puoliakaan tiedä!!!!!!!!mun osalta tää keskustelu loppuu nyt,ihan turhaa riitelyä...eiköhän tästä lähin pidetä kaikki asiamme omana tietonamme,niin eipä tarvii kenenkään arvostella!!!!!

Vierailija
49/59 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa niin että olisin NYT tekemässä uutta lasta!!kai haaveilla saan,ei tosiaan tarkoita sitä että käyn heti tositoimiin...pääasia kuitenkin se että hyväksyn itse päätökseni ja tiedän täysin mitä oon tehny ja mitä tuun tulevaisuudessa tekemään...ja se että kirjoitetaan että " on mullakin ollut migreeniä,eikä käynyt mielessäkään tehdä aborttia" ...se on hienoo se jos jaksaa,mut mä en jaksanu sen päänsäryn ym asioiden kanssa.Olisiko se ollut parempi etten olis jaksanu hoitaa jo meidän syntynyttä pientä vaavia??mäki oon vaan ihminen,ihan erehtyväinen niinku kaikki muutki ja mun voimat ei vaan riittäny siihen että olisin raskautta jatkanut...sitä ei kukaan voi arvostella!!

Vierailija
50/59 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä viestissäsi kirjoitit keskeytyksestä että: " nyt kuitenkin on ruvennut kaduttamaan,olisko vaan pitäny odottaa et menee ohi." Ja viimeisessä, että " ..pääasia kuitenkin se että hyväksyn itse päätökseni ja tiedän täysin mitä oon tehny.."

Toisaalta taas korostit että sinulle suositeltiin raskauden keskeytystä mutta lopussa sanot ettei sun voimat riittäneet että olisit raskautta jatkanut. Sit kun harmittelet, että jos olis vaan pitänyt odottaa että migreeni menee ohi, ni kaipa ne lääkärit sairaalassa ollessasi viimeistään olisivat kertoneet että migreeni menee ohi, että kannattaa vain odotella rauhassa.

Joten olet oikeassa, munkin mielestäni tää keskustelu kannattaa lopettaa koska en enää kyllä tiedä mitä uskoa. Kuulostaa ihan selittelyltä koko juttu.

Vierailija
51/59 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paree kun vaan ite tietää...

Vierailija
52/59 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai voi kaduttaa,ei se silti tarkoita sitä ettenkö olis hyväksynyt päätöstä.sehän on jo selvää kun se on tehty!!kun ette ihan oikeesti tiedä kaikkea miks tein niin älkää arvostelko...ei kaikkea voi julkisesti kertoa,näköjään...kyllä säälin läheisiänne jos joutuvat joskus saman päätöksen eteen,ei taida heillekkään tulla olemaan helppoa jos teiltä tukea hakee...huh...enkä yhä edelleenkään sanonut kuka suositteli tai että sitä tarvitsisi korostaa,tottakai loppukädessä päätäs oli minun ja mieheni.ei kenenkään muun.

Vierailija
53/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan aikuisten oikeesti väärä palsta tämmösille asioille minusta.

Uskon, että migreeni on kova tauti ja oon nähny kerran tyttärelläni migreenin tyyppisen kohtauksen oksentamisineen. Eihän se herkkua ole tosiaankaan, mutta toki näin itse kokemattomana tuntuu hirveeltä vetää abortti sen takia. En sit tiedä oliko halvaantumisen tms. vaara, vai voisko ees migreenis olla..? Minä inhoon itte päänsärkyjä ym., joten juttelisin itse kyllä pätevien lekureitten kans kannattasko ikinä enää harkita muksuja.. Mä kyl syyttäsin varmaan itteeni lopun elämää mahd. abortista kuiteskin. Itte kyselin saanko käyttää astma/allergialääkkeitä ja onneks sain. Nyt haaveissa kuudes muksu miulla:)

Vierailija
54/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat periaattensa ja huolehditaan kaikki nyt niistä omista...tämä päätös oli sillä hetkellä mun eikä tosiaan tarkota sitä ettenkö tulevaisuudessa tekis lisää lapsia...sit kun on sen aika...

Vierailija
55/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa iskee uudelleen se pääkipu tai tulla joku muu..

Vierailija
56/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, migreeni on todellakin sairaus, siinä ei ole " pää kipeä" . Niinkuin tuossa korallikin kirjoitti tuttavistaan, pahimmillaan migreeni on sairautena lamauttava. Sillä ei ole mitään tekemsitä alkuraskauden päänsäryn kanssa.

Abortti on harvoin helppo valinta. Harva nainen on rakennettu niin kovaksi että tekee sen kepein perustein. Jonsku hyvä, et olisi ihminen, inhimillinen, jos et tuntisi ikävää, katumusta ja kaikkia tunteidenkirjoa jota tehty abortti aiheuttaa... sulla on lupa tuntea katumusta, ei se sitä tarkoita, että teit abortin " hetken mielijohteesta" , aivan varmasti mietit asiaa, tunnustit ja tunnistit itsesi ja voimavarasi. Uskalsit ääneen olla VAHVA, kertoa mihin sun voimat ei enää riitä... se ei ole heikkoutta! Se on rakkautta jo olemassa olevaa perhettä kohtaan. Sinun pitikin ajatella hyvin pientä lastasi, sinua itseäsi ja TEIDÄN perhettä, mihin te pystytte. Ei täältä palstalta kukaan tuomitsijoista olisi tullut hoitamaan sinua tai vauvaasi kun olisit sairastanut ehkäpä koko raskauden migreeniäsi. Voihan olla, että se olisi menyt ohi, sitä ei tiedä kukaan, mutta nuo asiat on sellasia jotka pitää ratkaista aika piankin... kunpa meillä olisi se kristallipallo josta aina katsoisi.

Samaa mieltä olen yhden kirjottajan kanssa, Sori, en muista nikkiä, ikä on numero, kypsyys paljon muuta;)

Hymiö otsikossa, tyylitön? niin- tai jos se olikin " kainovieno luvan pyyntö" esittää oma arka asia?

Täällä palstoilla on helppo olla besserwissereitä, tehdä kaikki oikein ja olla niin hieno ihminen. Se kuka tekee kaiken elämässä aina oikein, iso kädenpuristus, minä en ole siihen pystynyt... sen takia, ehkäpä, olenkin suunnattoman solidaarinen, ymmärtävä ja avarakatseinen, että olen itsekkin joutunut elämässä aika koviin asioihin, jo nuorena, ja koittanut sitten aina tehdä oikein.

Ap, kaikkea kaunista, enkeleitä elämääsi:)

priscilla

Vierailija
57/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun tekee kipeää lukea tuomioita... kyllä on nainen naiselle susi.

Pahaa tekee, mutta onneksi on niitäkin jotka hallitsevat myös empatian.

Jonskulille voimia ja terveyttä tulevaisuuteen.

T. Zco rv. 34+5

Vierailija
58/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia hyväksyykö vai ei...en sen perusteella ole mielestäni yhtään sen huonompi ihminen kun kukaan muukaan tässä maailmassa...hyväksyi tai ei...

Vierailija
59/59 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin myös migreenistä,johon estolääkitys mennyt jo vuosia, nyt raskausviikkoja 18+1 ja neuvolan nuori lääkäritäti ryntäsi heti lääkitystä poistamaan. No kokeiltiin, tuloksena 2vrk sairasloma & rytmihäiriöitä, joiden takia päivystykseen jossa lääkäri ihmetteli että miksi lääkitystä puretaan, kun siitä ei ole sikiölle vaaraa. Eli odottavan äidin pitäisi näköjään kestää kaikkea pelkän Panadolin avulla!!

Muutenkin lueskelin tätä ketjua kauhun vallassa, millä oikeudella ihmiset jotka ei asiasta tiedä mitään, alkaa tuomitsemaan?? Lohdutusta tässä ennemmin kaivattaisiin, kukaan jo ennestään äiti ei tee aborttia ilman tarkka harkintaa, uskokaa pois! Ja silti tuska ja syyllisyys vaivaa loppuelämän!

Saattaa olla vähän sekavaa tekstiä mutta meni hermot! Voimia ap:lle vauvan ja päänsäryn kanssa!