Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

täytyypä kirjoittaa:)

19.08.2007 |

eli tarinani tälläinen.tammikuussa sain pienen poikavauvan.huhtikuussa totesin taas olevani raskaana.riesaksi kuitenkin tuli kova migreeni jonka takia päädyin keskeytykseen.nyt kuitenkin on ruvennut kaduttamaan,olisko vaan pitäny odottaa et menee ohi.esikoinen vasta niin pieni et jaksaminen oli vähän vaikeaa pääkivun kanssa,mutta nyt taas hirveä vauvakuume.. :/

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kroppa ehkä noin nopeeta tuu kuntoon.

Mitäs sit, jos taas tulis migreeni tms. , jos tulisit raskaaks?Tekisit taas abortin....Ei kai ukkos sit vaan haluu enää???

Vierailija
22/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen enempää enää selittelemään teenkö abortin vai lapsia vai mitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukaan kunnollinen lääkäri ei suosittele moisessa tilanteessa aborttia, siis pelkästään migreenin takia! Eri asia jos lapsen/äidin terveys vaarassa.

Kyllä minua ihmetyttää kovasti että miten kevyesti suhtaudut asiaan. Ensin saat yhden lapsen, vähän ajan päästä tulet uudelleen raskaaksi, teet abortin ja sitten alat miettimään että pitäsikös sitä taas hankkiutua raskaaksi. Ei kovin tervettä. Mitä jos kärsit taas migreenistä? Varmasti kannattaisi ensin mennä ammattiauttajalle juttelemaan asiasta, ettei sitten vaan taas mieli muutu. Tekisi mieli sanoa pahasti mutta tyydyn toteamaan että häpeäisit, ehkä jonain päivänä ymmärrät mitä olet mennyt tekemään. Mitä ihmettä miehesi ajattelee asiasta, vai onko hän samanlainen kuin sinä?

Paljonko sinulla mahtaa olla ikää?

Vierailija
24/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen enempää, mutta uteliaille tiedoksi, että tuosta Jonskun nimimrkistä voi päätellä jotain, kun sitä ikää tivasitte...

Vierailija
25/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukin voi ajatella mitä ajattelee kun ei tiedä koko asiaa...en jaksa asiasta enää väitellä...ja korjatakseni asiaa en ole hankkiutumassa raskaaksi,että älkää nyt hyvät ihmiset sitä murehtiko...väännätte asian aivan erilailla kuin mitä se todellisuudessa on...juu ja aivan kaikille uteliaille,ikää 21 w!!!

Vierailija
26/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin haluat,en ota näistä viesteistä itseeni...tiedän mitä oon tehny ja tiedän mitä itte tunnen,se riittää...kaikilla on oikeus mielipiteeseen ja sun saa olla tuo...se vaan että että et tosiaan tiedä asiasta kaikkea,joten vähän on turha arvostella...kukin tietysti taplaa tyylillään...

Vierailija
27/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla oli kans esikoista odottaessa järkyttävä päänsärky 6 viikkoa joka ikinen päivä! En silti sen takia käyny abortti mielessäkään. Eikä kyllä kävis vaikka odottaisin kakkosta. Onhan se tietysti hankala kun siinä on sitten sen pieni hoidettavana, mutta eiköhän jokainen tuossa tilanteessa saisi apua esikon hoitamiseen..?

Ja olen myös kokenut erittäin pahan spinaalipäänsäryn, joka kesti synnytyksen jälkeen kaksi viikkoa(epäonnistuneen epiduraalin takia). Anestesialääkäri pisti vahingossa reiän selkärankaan, josta sitten valui selkäydinnestettä. En juuri pystynyt vauvaani hoitamaan, imetin vain.

Jokainen tietysti tekee omat valinnat, mutta ymmärrät varmasti että tuo sinun aihe olisi kuulunut tuonne aborttipuolelle!

Vierailija
28/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut että oli tosiaan virhe kirjottaa tänne...silti tää sama haukkuminen ja p****jatkuu...mut ei se mitään,lopetan tähän...

Vierailija
29/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eipä käynyt mullakaan abortti mielessä kakkosen kohdalla ennenkuin tilanne todella oli päällä ja pakko oli tehdä valinta...se on niin helppo vaan sanoo jos ei itellä oo ollu...tulkaa sit uudestaan arvostelemaan,ku itte ootte käyny saman läpi...sit ymmärrän kantanne...

Vierailija
30/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tuomitsevia ihmiset osaavat olla!!! tosin nämä kyseiset nimimerkit näyttävät olevan haukkumassa vuoron perään yhtä jos toista. eli ei tosiaan pidä itseensä ottaa...

pahoittelen jonskulille tilannetta, ja kyllähän se vauvan kaipuu saa olla jos tulossa olevastakin vauvasta on joutunut luopumaan enemmän muiden kuin itsensä tahdosta. asia varmasti vaivaa kauan, eikä sen mielestäni pidä olla tulevaisuuden este.

toivon että syyt joista keskeytykseen jouduit (huom. muille, jos lukee tarkkaan niin ihan selkeästi sanotaan niitä syitä olleen muitakin kuin migreeni, ja sairaalaan vievä migreenikin on hieman eri kuin teidän raskauspäänsärky) eivät ole toistuvia tulevissa raskauksissa ja saat vielä oman vauvaonnen esikoisenkin lisäksi.

tälläkin palstalla voi kirjoitella kovistakin asioista kun vaan vähän tarkemmin valitsee missä pinossa sen tekee =)

Vierailija
31/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tosiaan kannata ottaa itteensä näistä haukkujista. Mammat näköjään vetää herneen nenuunsa, jos täällä kirjottaa muustakin kuin ovislimoista tai tikutteluista... Täytyy varmaan varata tähän viereen järeä lapio, että pääsee kaivamaan itsensä kaiken sen paskan keskeltä, mitä niskaan tulee, jos itse joskus satun joskus vastaavasta aiheesta kirjoittelemaan.... Tai muusta, mikä ei mammoja miellytä.

Tuo raskausajan migreeni on todella jotain ihan järkkyä! Siihen ei pahemmin mitkään panadolit tehoa. Kokemusta on. On se vaan niin v*tun helppoa tulla tänne toisia tuomitsemaan ja päätään aukomaan, jos ei ole vastaavaa itse kokenut.

Kaikkea hyvää sulle ja perheellesi Jonskuli!

Vierailija
32/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sanoi että lääkäri suositteli keskeytystä...tietääkseni sanoin,että sitä vaan suositeltiin...en sitä mistä taholta...kyllä se olin minä joka loppukädessä tein päätöksen!!

Vierailija
33/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotka ymmärtää!!ihanaa,että tälläisiäkin ihmisiä olemassa jotka ei vaan kaada heti p***** niskaan... KIITOS!!!:)

Vierailija
34/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöllä oli otsikko, mutta asia kuitenkin ihan muuta kuin hymyilyttävä. Alussa kerroit syyksi vain migreenin, myöhemmin vasta muutkin syyt (joita et kuitenkaan halunnut kertoa). Siitä syystä sait varmasti loat niskaasi, koska kirjoituksestasi pystyi päättelemään vain sen, että teit abortin migreenin takia.

Tämä on vakava aihe, montaa ihmistä läheltä koskettava, joten kannattaa ensi kerralla vähän enemmän miettiä miten asian ilmaisee. En siis tarkoita mitään pahaa. Olet vielä nuorikin, joten et varmasti edes ymmärtänyt miten kirjoituksestasi voisi vetää herneet nenään. Mitään pahaa et todellakaan tarkoittanut, sen minä kyllä uskon.

Toivotan sinulle voimia!

Vierailija
35/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mulle yksikin aiempi keskustelu jossa olen koskaan ketään haukkunut? Tässäkään ketjussa en hauku vaan ihmettelen, toki mielipiteensä saa tuoda julki kun asiasta julkisesti keskustellaan. Argumentoinnin ydin on jäänyt joltain hoksimatta nyt.

Jos ei tahdo saada asialleen mielipidettä niin miksi postata laisinkaan? Minusta on hyvä että nähdään asioiden molemmat puolet, jokainen toki tekee omat päätöksensä eikä ne päätökset muille kuulu jollei niitä päätöksiään tahdo julkisiksi saattaa.

Minulle on toki aivan sama mistä syystä aloittaja aborttinsa on tehnyt eikä mua liioin hänen päätöksensä kosketa aivan kuten hän itsekin jo tuossa mainitsi.

Mutta tällainen yksipuolinen argumentointi on hassua, Yksipuolinen argumentointi on kannattavaa silloin, jos haluat vahvistaa olemassaolevia asenteita tai luoda yhteenkuuluvaisuuden tunnetta kuulijoiden kanssa.

Kuinka moni tällä palstalla olevista naisista olisi aloittajan kanssa samaa mieltä? Jokainen odottaa kuumeisesti sitä omaa tärppiä ja juoksee vaikka kolme maratonia jos annettaisiin se oma käärö.

Omalta osaltani tämä keskustelu on täysin turhaa koska tällä tunnutan hakevan vain sympatiaa koettua asiaa kohtaan eikä tarkoituksena liioin ole saada mielipiteitä kuten normaaliin keskusteluun kuuluu. Tasan ei mene nallekarkit sen saa jokainen huomata elämässään ennemmin tai myöhemmin.

peace

Vierailija
36/59 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kärsin koko nelosen odotus ajan päänsärystä ja se oli niin kovaa että teki tiukkaa päästä sängystä ylös. 2 viikkoa makasin aamusta iltaan sohvalla koska en kerta kaikkiaan kyennyt tekemään mitään.Aamupala ja ruoka oli tehtävä väkisin lapsille ja ei mulle kyllä tullu mieleen tehdä aborttia sen takia.Tämän säryn piti jäädä synnytys pöydälle koska oli joku odotus ajan päänsärky ja silti kärsin siitä edelleen.Silti haluan lisää lapsia vaikka tiedän mitä se tuo ehkä taas tullessaan ja tiedän että panadolia on pakko nappailla särkyyn ehkä taas koko odotus ajan.

Vierailija
37/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten nuori nainen on joutunut makaamaan viisi päivää sairaalassa migreenin takia, ei ole kyennyt hoitamaan pientä vauvaansa, ja tästä syystä päättänyt keskeyttää raskauden - ja mammat ovat heti tuomitsemassa! Aivan käsittämätöntä, sanon minä. Kyllä alkuperäisellä kirjoittajalla on arvot aivan kohdallaan, eli pienestä lapsesta, joka hänellä on hoidettavanaan, kannetaan _ensisijainen_ vastuu.

Hävetkää mammat!

Ja totta kai ymmärrän, että kun keskeytys on jouduttu tekemään, että vauvakuume on kova... se ei tarkoita sitä, että tositoimiin kannattaa ryhtyä, tässä tilanteessa tai lähitulevaisuudessa, mutta niinpä tänne kirjoittaa muitakin vauvakuumeilijoita joille vauvan tekeminen ei ole ajankohtaista juuri nyt.

Ja myönnän, että hymiön käyttäminen otsikossa oli tässä kohden vähintään tyylivirhe.

Onnea kuitenkin kaikille (joiden terveys sen sallii) omaa nyyttiä toivoville plussan metsästykseen.

kalliope rv 9+5

Vierailija
38/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa ensimmäiseen viestiin, koska en tunne kaikkia olosuhteita.

Migreenistä sen verran että se ei todellakaan ole tavallista raskausajan päänsärkyä. Jos on paha migreeni, se voi olla todella paha. Tuttavani vietiin aikanaan ambulanssilla pillit vinkuen sairaalaan tutkimuksiin, jossa häntä tutkittiin viikon ja luultiin kyseessä olevan jokin verisuonen puhkeama aivoissa tmv. Hän oli puolitajuton ja houreinen koko ajan. Lopulta selvisi, että kyseessä oli erittäin paha migreenikohtaus.

Työkaverini (n. 40-v) kärsii pahasta migreenistä. Nuorempana kun hänelle ei ollut mitään lääkitystä, hän makasi joka kuukausi pari kolme päivää ennen kuukautisia pesuhuoneen lattialla pimeässä ne pari päivää, vuoroin oksennellen ja vuoroin vain valittaen. Nykyään hänellä on lääkitys, mutta se tehoaa vain osittain. Hänellä soi kello aamulla viideltä, jolloin hän arvioi olonsa, jos tuntuu alkavalta migreeniltä hän ottaa estolääkitysen, jos ei tunnu miltään hän jatkaa nukkumista. Kun kohtaus tulee päälle, hän on työkyvytön pari päivää, muutaman kerran vuodessa hänet joudutaan migreenikohtauksessa viemään sairaalaan saamaan kipupiikkejä, kun migreenisärkylääkkeet eivät auta.

Tämä viesti nyt siksi, että kaikki eivät tajua kuinka paha tauti migreeni voi olla. Itse kun näkee työkaverin tuskan läheltä kuinka migreeni rajoittaa hänen elämistään niin ei voi muuta kuin nostaa hattua, että hän sen kanssa jaksaa.

Vierailija
39/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisille jotka jaksaneet päänsäryn kanssa koko raskauden,se on hienoa!!mutta ottakaa huomioon se,että kaikki eivät ole samanlaisia ja kaikilla ei ole voimia siihen!!multa ainakin vei voimia hirveesti.Lääkärikin sanoi että aika kova migreenikohtaus on kun tulee puolioireita eikä mennyt millään ohi!!!älkää vähätelkö sitä.

Vierailija
40/59 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjoituksestasi,että nappailet panadolia,se on hyvä jos se on niin lievää että saat sen sillä ohi.kaikilla se ei todellakaan auta!!