Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva nuhassa ulos nukkun??

21.01.2008 |

Eli viettekö vauvoja vaunuihin nukkuun, jos on nenä tukossa, muttei kuumetta?

Siinäpä se.. Mielipiteitä??

T:Mona ja räkäinen Saana 5,5kk

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itseasiassa musta hieman kostea sää on jopa helpottanut hengitystä. olen myös käynyt vaunulenkeillä kuumeisten lasten kanssa (jos ei siis keuhkoputkentulehdutsa, kovaa yskää tai sellaista vaivaa).

Vierailija
2/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen nukutin aina ulkona. Ja äitinikin aina sanoi, että ulos vaan niin hengittäminen on helpompaa.

Terveydenhoitaja vaan sanoi syksyllä, ettei saa nuhaista nukuttaa ulkona, kun on limakalvoille huonoksi?!

Rupesin nyt vaan miettiin, et miten muut tekee?

Jokainenhan sitten itse päättää kuinka tekee, mutta mielipiteitä on kiva kuulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei tosiaan ole kovaa yskää tai keuhkoputkentulehdusta. pieni lämpökään ei haittaa. Kostea ulkoilma on limakalvoille ennemmin hyväksi kuin huonoksi ja kovalla pakkaskelillä (kuiva ilma) vaan harso vaunun suuaukolle.

Vierailija
4/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuhassa ja myös jos vähän lämpöilee (siis kuumetta just ja just). En veisi kovalla pakkasella... ehkä en jos olis yli -5. En myöskään kovassa yskässä.

Kun ajattelee että itsekin usein flunssassa nukkuessa kuume saattaa laskea, niin ei oo kiva antaa lapsen hikoilla pihalla pakkasessa.

Mutta raitis ilma tekee hyvää pienessä nuhassa!

Vierailija
5/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin tuntuu nukkuvan vaunuissa ulkona tukkoisella nenällä kuin sisällä. Kuomurattaissa saa selkänojaakin pikkuisen koholleen niin nuhanenällä on ehkä helpompi kun on pääpuoli vähän kohollaan. Kuumeisena nukutaan sisällä.

Vierailija
6/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosian kuten aiempi kirjoittaja sanoi, lapsi nukahtaa/nukkuu paremmin rattaissa, kun saan selkänojaa hieman nostettua ylös eikä nenä mene niin helposti tukkoon. Tietysti, jos pakkasta on kovin (nyt nollassa), en ulkona nukuttaisi.

P.s. olen nyt kahtena päivänä nuhanenälle laittanut päikkäreille ja yöunille mennessä Nasolinin nenätippoja yksi/sierain ja ovat olleet oiva apu tukkoisuuteen! Tippoja saa käyttää 3 kk iästä ylöspäin. Suosittelut!

T. lumitähti

Vierailija
7/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä laittanut ulos nukkumaan, vaikka on ollut pientä lämpöä. Olen vaan pukenut tosi tosi hyvin päälle. Sisällä kun ei vauva suostu nukkumaan.. mielestäni on ollut parempi, että vauva saa levättyä kuitenkin. Tietysti jos kuumetta on kovin paljon niin sitten ei varmaan tule laittaa ulos.

Vierailija
8/8 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedustelin asiaa lääkäriltä kun poika oli nuhainen. (Lopulta paljastui kyllä rs-virukseksi ja sairaala hoidossa oltiin) Lääkäri sanoi että jos kuumetta tai tulehduksia ei ole niin mikään ei estä ulkona nukuttamista. Monia kostea ulkoima voi auttaa, MUTTA monilla kylmä ilma voi myös ärsyttää ja lisätä liman ja rään eritystä. Joten kyllähän sitä kannattaa kokeilla, mutta tarkkailla että jos limaisuus tuntuu lisääntyvän niin sitten nukuttaa sisällä.