Oletko geneettisesti itä- vai länsisuomalainen?
Kommentit (48)
Olen molempia, lisänä löytyy myös keltti-, viikinki- ja skandinaavigeenejä. On tutkittu.
minussa on ainakin kahta eri kansallisuutta suomen lisäksi, mutta suurin osuus eli suomalainen tausta sijoittuu Pohjois- ja Keski-Pohjanmaalle.
Molemmista, mutta enemmän lännestä.
Mulla löjes kiinalaiset geenit. Äiti oli Sortavalqsta ja isä pohj. Karjalasta.
Olen geenitutkijoiden kanssa töitä tehnyt ja olen kyllä vanhempieni lapsi, mutta kummallakin on tosi itäiset geenit.
Äidin suvussa mustat hiukset, kiharat ja hieman vinot silmät.
Isän suvussa pikimusta ja piikkisuora tukka.😅
Jostain syystä lapsenlapseni opiskelee kinaa, ihan.lapsi vielä ja omaehtoista opiskelua🤪
Sukuni on Laatokan karjalasta, olemme pieniä, hoikkia, siroja, tummahiuksisia, ihokin on tumma suomalaiseksi ja herkkä ruskettumaan. Olemme ripeitä niin liikkeissä kuin puheessa, sähäköitä, iloisia, tunteellisia ja sosiaalisia, tulemme juttuun kaikkien kanssa, mikäli se meistä riippuu. Tutustumme herkästi, otamme katsekontaktia ja hymyilemme, Espanjassakin olemme kuin kotonamme paikallisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla löjes kiinalaiset geenit. Äiti oli Sortavalqsta ja isä pohj. Karjalasta.
Olen geenitutkijoiden kanssa töitä tehnyt ja olen kyllä vanhempieni lapsi, mutta kummallakin on tosi itäiset geenit.
Äidin suvussa mustat hiukset, kiharat ja hieman vinot silmät.
Isän suvussa pikimusta ja piikkisuora tukka.😅
Jostain syystä lapsenlapseni opiskelee kinaa, ihan.lapsi vielä ja omaehtoista opiskelua🤪
Ihana ja kaunis, tv toinen karjalainen.
Sekä että. isompi prosenttiosuus isovanhemmista pitkin länsirannikkoa pohjoisemmasta ja etelämmästä ja sitten se yksi itärajan kupeesta. Kauempaa sukua sitten mm. ruotsista josta joku esivanhempi muutti ruotsin vallan aikaan suomeen.