Sairaanhoitajat ovat onnistuneet palkkapropagandassaan hyvin.
Suomalaisten keskipalkka on 2200 ¿, sairaanhoitajien keskipalkka on 2250 ¿ eli sairaanhoitajat tienaavat hieman jopa enemmän kuin suomalainen keskimäärin.
Se, millä sairaanhoitajat yrittävät vedättää veronmaksajia, on peruspalkka ilman lisiä, joka on suurin piirtein 1700 ¿. Huomatkaa, että tämä ei ole koko totuus, vaan palkka on todellisuudessa huomattavasti suurempi.
Mielenkiintoista, että tälläkin palstalla sairaanhoitajat vetoavat tuohon peruspalkkaan. Kun paperimiehet vaativat lisää palkkaa, niin tälläkin palstalla moni hoitaja vertaili omia peruspalkkojaan paperimiesten KESKIPALKKAAN, jossa on huomattavasti erilaisia lisiä mukana. Itse peruspalkkahan ei ole kovinkaan kummoinen.
Kommentit (46)
Mistä siihen rahat?
Ja edelleen toistan, että millä niitä maahanmuuttajia saadan tänne houkuteltua, kun nytkään ei ole juuri halukkaita.
Suomessa ei ole mitään houkuttelevaa ammattitoiselle hoitajalle, naapurimaissa Ruotsissa ja Norjassa on asiat 100x paremmin.
t. 53
Kateuden määrällä ei ole näköjään rajaa. Vaikka joku hoitaja saisikin suomalaista keskipalkkaa, niin ei sillä kannata elämöidä. Suomessahan on yleisesti huonot palkat. Miten joku ylipäätään kehtaa väittää, että sairaanhoitajat tienaavat liikaa? Ei tajua.
En ole hoitaja, enkä taida tuntea edes ketään hoitoalalla töissä olevaa.
Jokaisella on vapaus valita ja niin on hoitajilla. Aika moni on jo vaihtanut alaa ja lisää tulee porukkaa lähtemään.
palkkausta on turha ruveta vertailemaan. Aian löytyy joku joka tienaa toisessa hommassa paremmin. Ei paperimieskään tienaa niin paljon kuin kaupunginjotajat. Tai monet kaupunginjohtajat niin paljon kuin nokian keskijohto.
Minä tienaan hyvin verrattuna sairaanhoitajaan, mutta huonosti verrattuna it-insinööriin. Olen sitä mieltä, että minulle kuuluu vähintään sama korotus kuin sairaanhoitajalle, koska olen korkeammin koulutettu kuin amk-inssit ja di:t.
Jos ei makseta niin ei ole työntekijöitä.
Vierailija:
Ja minkä ihmeen takia hoitotyö on ainoa työ, jossa maahanmuuttaja ei voi onnistua? Sanopa se.
Sairaalassa olen ollut monen monituista kertaa ja leikattukin on reilu kymmenen kertaa. Hoitajia on ollut laidasta laitaan. Parhaiten jäi mieleen hoitaja, joka vaihtoi siteen huonosti, kun oli kiire taukohuoneeseen. Pizzapoika kun kävi juuri tuomassa pizzan...