Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan asunnon myyjä on vastuussa asunnosta kauppakirjojen kirjoittamisen jälkeen?

Vierailija
19.08.2007 |

Jos talossa ilmenee vaikka homeongelmia tms. niin kauanko myyjä on korvausvelvollinen ja miten korvaus suoritetaan? (pitääkö myyjän lunastaa talo takaisin myyntihintaan vai maksaa korjaukset vai mitä?)

Vaikuttaako asiaan se, onko taloon tehty kosteusmittaukset ja kuntokartoitus ennen myyntiä?

Jos tutkimuksissa ei löydy mitään mutta talo paljastuu kuitenkin parin vuoden päästä hometaloksi niin onko tarkistuksen tehnyt firma korvausvelvollinen?

Kiitos paljon jos joku tietää ja osaa vastata!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu tilanteesta kuka joutuu maksamaan

Vierailija
2/5 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko yhtään, että millaisissa tilanteissa myyjä on/ei ole vastuussa? Kyseessä omakotitalo, johon tehty kosteusmittaukset ym. joissa ei mitää löytynyt, talo on vanha hometalo joka on homevaurioiden jälkeen putsattu ja korjattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä kannattaa ostaja ehdokkaan kans sopia noista mittauksista, et yhdessä maksetaan, jolloin mahdollisesti löytyvät epäkohdat tulevat ostajan tietoon suoraan. Ja silloinhan ostaja ottaa itse vastuun.

Vierailija
4/5 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli aikoinaan itse teettänyt sellaisen ja meillä tuli vesi alakertaan. Oli vielä teettänyt pimeästi eli ei voinut itse velkoa tekijältä. Ja vuosia oli siinä välissä aika monta.

Vierailija
5/5 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kauppakirjat allekirjoitetaan 15.7 mutta asunnon hallinta luovutetaan vasta 31.8 alkaa vastuun laskeminen tuosta jälkimmäisestä päivämäärästä.