SYYSKUUN SISSIEN sunnuntai*********
Uma, missäs olet, kun pino on aloittamatta???
Tässä eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11053313&p=1&tm…
Kommentit (25)
Rakkausvauvalla kuulosti olleen ihana päivä Porvoossa. Mekin yleensä kesäisin siellä käydään ja nautitaan erityisesti juuri siitä vanhasta kaupungista ja satama-alueesta. Muita päiväkohteita näin kesäisin on yleensä ollut lisäksi Tammisaari, Hanko, Inkoo ja tietty Helsingin saaret ja Porkkalanniemi. Tänä kesänä on jäänyt vähiin tuo retkeily, kun mies ei ole ollut lomalla ja itse olen ollut nyt huono mihinkään lähtemään. No, ensi kesänä sitten taas :) .
Otsalla tosiaankin pitkä matka tiedossa. Itse en enää muutama viikko takaperin suostunut/halunnut lähteä pohjoseen sukuloimaan (Oulu), kun tuo matka vaan tuntui liian pitkältä ja raskaalta. Kohta nuo porukat kuitenkin suuntaavat tänne päin vauvaa katsomaan. Muistakaahan pysähdellä tasaisin välein jaloittelemaan.
Uma ja muut. Eikös se niin ollut, että kolme ässää eli sauna, siivous ja seksi on niitä vanhan ajan hyväksi koettuja uskomuksia synnytyksen käynnistämiseksi :) . Niiden toimivuudesta voi tietenkin olla sitten montaa eri mieltä, mutta ainahan voi yrittää. Seksistäkin oli jopa jossakin oppaassa asentosuosituksia, kuinka sperma parhaiten " kylpee" kanavassa ja aiheuttaa sitten toivottua tulosta ja kypsymistä.
Tänään ollut laiska päivä, miestä auttelin hieman noissa pihatöissä, mutta kyllä se vähän on sellaista yhtä tyhjän kanssa, kun väsyn niin helposti ja aika lailla saman tien alkaa supistelee. No, suu käy sitten senkin edestä, kun " ohjailen" työntekoa. Varmaan aika rasittavaa, mutta vielä tuo mies mua silti hermostumatta kestää. Iltapäivällä nautittiin uudella terassilla makoisat kahvit ja jäätelöt ja höpötettiin mukavia. On se niin kultainen mies. Noista mun supisteluista sen verran, että ne eivät yleensä kestä kovin pitkään, eivätkä ole kovin säännöllisiä, vaikkakin välillä aika kipeitä. Uskoisin, että synnytys ei tule käynnistymään ennen sektiota, mutta toisaalta eihän sitä koskaan tiedä.
Nyt tämä menee sohvalle mukavaan asentoon ja aukaisee telkkarin.
Huomiseen!
Haikarapolska
Kyllä pysähdellään useasti, se on aika pakko jo tässä vaiheessa raskautta!! Olin eilen kyllä vähän kahdenvaiheilla että lähdenkö koko reissulle, mutta siellä on mukavaa käydä niin miksen sitten menisi. Täällä viikko yksin saattaisi tuntua tylsältä..
Niin, ne kolme ässää kuulemma pitäisi vauhdittaa synnytystä mutta itse en kyllä välttämättä usko tuohon. Ei ainakaa meillä ole aiemmin auttanut!!
Haikaranpolskalla uusi terassi, kivaa :) Meillä ei ole kuin tuo onneton parveke.. Tahtoisin kyllä kunnon kivan terassin!! EHkä sitten joskus tulevaisuudessa.
Vauva on jotenkin ihmeellisesti punkenut itseään nyt pari päivää tuonne oikealle kun kylkeen sattuu :/ KAit siellä rupeaa jo ahdasta olemaan..
Hyvä muuten että Piiu sinulla on vauva virkistynyt ja ilmoittelee itsestään :) On sitä monesti itsekkin huolissaan, kun ei hän mitään itsestään tuolta mahasta ilmoittele ja vaikka kuinka tökkii niin saa vaan muutaman hassun töytäisyn aikaiseksi. Sen olen kyllä huomannut että tämä vauva tykkää suklaasta :) Sitä kun syö niin alkaa hirveä jytä!! Äiti taitaa tosiaan suklaasta tykätä...
No mutta pitänee lähteä suihkuun.
Hyvää yötä kaikille :)
outs@
Juuri sain esikoisen nukkumaan ja ajattelin piipahtaa lukemassa täällä kuulumisia. Kovasti olikin monenlaista asiaa ja yritän jotakin edes muistaa, pää on välillä todella hatara.
Maksasta oli puhetta ja itsekin olen ollut sitä mieltä, että maksamakkara tai maksalaatikko silloin tällöin ei varmaankaan haittaa, kun itse maksaa siinä on niin vähän. Maksapihvit olen jättänyt varmuudeksi raskausaikana väliin, vaikka niistä kovasti tykkäänkin.
Äiskäliini mietti tuon seisomalaudan toimivuutta ja sitä itsekin olen kovasti pähkäillyt. Tutuilta olen kuullut, että lapset ovat kyllä uskomattoman hyvin jaksaneet siinä seistä ongelmana ehkä juuri se, että mikäli kesken matkan tulee jotakin kiintoisaa, niin miten lapsi malttaa siinä olla. Itse tein tosi pitkiä kävelylenkkejä esikoisen ensimmäisen vuoden aikana ja niitä toivoisin voivani nytkin tehdä, mutta voihan se olla, että kahden kanssa on jo hieman hankalampaa. Saa nyt sitten nähdä, seisomalaudalla nyt ainakin alkuun kokeillaan.
Jännä lukea, kuinka monella on jo ihan viimeiset viikot menossa, itse olen koko ajan ajatellut, että tämä vauva viihtyy masussa niin hyvin, ettei ennen laskettua aikaa tule. Sairaalakassiakaan en ole vielä pakannut. Toisaalta esikoisen kanssa tuli niin yllättävä lähtö, en tiennyt lähteväni synnyttämään ja sitten jouduinkin yllättäen synnärille sisään ja synnytys oli suht nopea ensikertalaiselle (noin 5h) että mies sai sitten perässä tuoda kaiken tarpeellisen. Ehkä olen kaikkein huolissani tuosta kamerasta niinkuin Sparvenkin. Voin kuvitella, että kun lähtö tulee, niin patterit on lopussa tai muistikortti täysi ;) Täytyisi varmaan jo etukäteen tyhjennellä noita kortteja ja ostaa ylimääräisiä pattereita, jotta varmasti saa sitten ne ensikuvat vauvasta, on ne vaan niin suloisia!
Hyviä öitä kaikille,
Unikko
Lämmin kiitos tsempityksestä sektion suhteen. Olin tosiaan aika maassa saatuani tiedon, mutta pikkuhiljaa olen asian nyt sitten hyväksynyt. Eniten jään kaipaamaan juuri sitä ainutlaatuista hetkeä, kun synnytyksen jälkeen vauva nostetaan heti äidin rinnan päälle toipumaan ponnistusvaiheesta ja vauvaa saa siinä sitten kuivailla ja rauhoitella hetken aikaa ennen kuin hänet viedään pesulle. Se että sektion jälkeen äidille näytetään vauvaa, ei korvaa mielestäni tuota ainutlaatuista hetkeä vaikka onkin upea nähdä pikkuinen heti. Pitääkö paikkansa se, ettei vauvaa pääsisi/pystyisi hoitamaan/nostelemaan itse ollenkaan pariin ensimmäiseen päivään?
Ja kyllä minä jotenkin keksin keinot kuinka saan pikkuista isosiskoakin halia ja pusia vaikka en voikkaan alussa nostella häntä. Kiitos myös tuosta varoituksesta, ettei pidä hötkyillä nostelujen suhteen...Yritän malttaa mieleni...Saapa nähdä miten tämä meidän 1 v 3 kk suhtautuu vauvaan???
Kolmesta " ässästä" oli puhetta...eipä ole meillä koskaan erityisesti auttaneet...eli taitaa olla niin, että jos on taipumusta yliaikaisuuteen niin sitten on, eikä siihen poppakonstitkaan auta. Ja varmasti myös päin vastoin eli jos on taipumusta syntyä ennen aikojaan niin sitten syntyy, vaikka kuinka makaisi ja ottaisi rauhallisesti.
Nautitaan näistä masuista vielä hetken aikaa...
Kaylight rv 37+4
Mukava päivä tänään.
Ajeltiin miehen kanssa porvooseen ja siellä sitten istuskeltiin ja vähän käveltiin ja nautittin auringosta ja kansainvälisestä tunnelmasta,ol tosi paljon turisteja mm.italia,englanti,japani,viro edustettuna.
Syötiin ja kotimatkalla käytiin pelaa mingolffia(tällä kertaa kilparadalla ja on tuottanut harjoittelu tulosta sillä pallot meni tollakin radalla sisään1-4lyönneillä).
Poikettiin sitten vielä makuunissa vuokraa MR Bean ja karkkia tottakai.
Huomenna sitten taas alkaa uusiviikko eikä oikein ens viikolla kerkeisi synnyttämään lähteä(toivottavsti ei ihan vielä tarviikkaan)ens viikolla on molempien tyttöjen vanhempainillat jotka tärkeitä kun nuorin aloitti juuri koulun ja vanhemmalla tuli uus ope,tyttöjen mallitoimiston syyskuvaukset ja jalkahoito...
Syntyihän tuo minun edellinen kultanikin vasta rv 42 vaikka tuo kohdunsuun tilanne olikin aika valmista " kauraa" jo monia viikkoja ennen..
Outsilla on pitkä matka istua autossa ja raskausviikkojakn ajomatkaan nähden tosi paljon.Toivottavasti pystyt hyvin matkustaa.Muistathan että veritulppariski on olemassa joten muistakaahan pysähdellä!Kyselit sitä sisaristumen painorajoitusta,jokuhan siinä on mutta en kyllä muista mikä.Hyvin toimi kuitenkin meillä Ja Sara oli kyllä varmaan lähemmäs kolme kun ei enään istunut siinä(muistaakseni)
Uma hyvä ettet ole vielä synnyttämään alkanut!Seksistä kyselit.ei kai siinä muuta ole kun että sperma kypsentää paikkoja.Meillä harrastetaan sitä kypsyttely taktiikkaa.Viikkoja sen verran kivasti kasassa että hyvä vaan että paikat valmistautuu!
Coliksen koiralle rapsutuksia ja pikaista parannusta ja emännälle jaksuja.
Nyt pitäis alkaa kattoo leffaa joten heipat...