Ei mikään ihme, että ihmiset tappavat itsensä ja perheensä kun
vain omistusasuntoa arvostetaan, vuokralaisia pidetään kakkosluokan kansalaisina ja sossun apua tarvitsivia halveksitaan. Ainakin näin tällä vauvspalstalla.
Kommentit (9)
Kyse on meidän kulttuurin kieroutuneesta (miehen) kunniakäsityksestä jonka seurauksena itsemurha näyttää ainoalta kunnialliselta ulospääsyltä. Mukaan otetaan vähintään vaimo ja pahimmillaan myös lapset.
Kyse on meidän kulttuurin kieroutuneesta (miehen) kunniakäsityksestä jonka seurauksena itsemurha näyttää ainoalta kunnialliselta ulospääsyltä. Mukaan otetaan vähintään vaimo ja pahimmillaan myös lapset.
Sepä onkin niin hassua, että tällä palstalla "epäonnistujat" saa todellakin tuta miten kovat arvot yhteiskunnassa on, ja sitten ihmetellään kun joku reagoi äärimmäisesti äärimmäiseen pärjäämisfilosofiaan. Eihän tämän palstan mielipiteiden mukaan saa esim. tavata isovanhempia usein, se on heti isovanhempien kuppaamista jne.
Isä ilmeisesti ampui perheensä ja itsensä. Kuvista päätellen omakotitalo ja kaksi uudehkoa autoa. Eivät tainneet ainakaan ihan vielä olla sosiaalihuollon asiakkaita. Saapas nähdä syysloman jälkeen, ketkä eivät palaa lapsen kouluun ja miten asiaa siellä käsitellään.
Aika lähellä tuota kauheaa tapahtumaa minäkin..
Jos tuollaisten asioiden takia täytyy tappaa itsensä lisäksi myös perheensä, kyllä on päässä vikaa ja pahasti. Jos tuollaiset syyt riittää tappamiseen, kyllä on itsetutkiskelun paikka ja elämän arvojen pohdiskelu tarpeen! Suututtaa tällaiset turhat kuolemat / tapot!
vain omistusasuntoa arvostetaan, vuokralaisia pidetään kakkosluokan kansalaisina ja sossun apua tarvitsivia halveksitaan. Ainakin näin tällä vauvspalstalla.
Vähän väliä täällä on kiivaita keskusteluja, joissa ammutaan alas jokainen nuorempi äiti joka on kehdannut lisääntyä vaikkei omistakaan asuntoa eikä ole vakituisessa työssä.
ymmärrän vanhempaa, joka tekee ns. laajennetun itsemurhan. Ajattelee kenties hyvällä, ettei halua jättää muita kärsimään, surullista, mutta syynä ei kenties ole viha, vaan rakkaus ja sumentunut sairas mieli. Itken, vaan en voi tuomita. Täällä kyllä kuulee niin tuomitsevia mielipiteitä, että itsekin tekisi mieli luovuttaa.
t. köyhä etä-äiti, pohjasakkaa palstalaisten mielestä.
Minua tuollaiset kiihkoilijat lähinnä vain huvittaa...Ihan kuin omaisuus ja sen suuruus (lainan suuruus pankilta) olisi onnellisuuden ja hyvän elämän mitta!?! Sitten ollaan ihan pihalla jos kaikki ei menekään suunnitelmien mukaan tai elämä ja parisuhde on yksinkertaisesti tylsää...
Olen alle 3-kymppinen useamman lapsen äiti, koulutettu ja vakkari töissä,mutta en esim. edes haaveile omistusasunnosta Suomessa tms..Meillä paljon muitakin antoisampia ja mielenkiintoisempia asioita elämässä mihin rahaa säästetään ja käytetään! Tietty olen "suvun musta lammas", mutta mitä hiton väliä, en minä heitä varten elä!! xD
Todella ikävä kuullua monesti ihmisten puhuvan "kun pitäisi tehdä niin ja näin...mitähän ne muutkin ajattelee jos....." Mitä te ITSE ajattelette, pohtikaa sitä ensin....
Vähän väliä täällä on kiivaita keskusteluja, joissa ammutaan alas jokainen nuorempi äiti joka on kehdannut lisääntyä vaikkei omistakaan asuntoa eikä ole vakituisessa työssä.
j arakensivta omakotitaloa. Mutta eivät saaneet paritaloa myydyksi.......