Siistii, "uudet" kengät vain korkolaput uusimalla! :)
Vein kasan lempikenkiäni joissa korkolaput oli ihan rikki, suutarille ja sain
saman kasan huollettuna ja kiillotettuna, uusin korkolapuin kuin uusina takasin!
Ihanaa! Ja 10 vuotta olen vaan vienyt ne kirppikselle tai kaatikselle, mut nyt ei jaksanut enää ja keksin suutarin vaan siitä syystä et satuin ihmettelemään tätäkin pulmaa että kengät ei kestä mitään, kaverilleni... ja hän vinkkasi suutarista et enkö muka ole ikinä vienyt sinne mitään..
Vinkkiä siis kiertoon, vai olinko ainut näin tollo ihminen maan päällä ettei tajunnut et suutarista saa jopa odottaessa kenkänsä takaisin korjattuna??! :)
Kommentit (6)
Oon tainut viedä jotkut reilulla kympillä ostetut talvikengätkin. Miksi en olisi kehdannut? Ja asiakas olen ja rahaa tuon samalla tavalla riippumatta siitä onko kädessä sillä kertaa 15 euron vain 150 euron kengät.
Kuustako olette juuri maahan muuttaneet? Siis mitä ihmettä, jos ei suutaria osata käyttää.
Hän osaa myös venyttää kengät sopivan kokoisiksi, jos joskus tulee virheostos eli pikkasen liian pienet kengät hankittua. Ja jotkut reheväpohkeiset joskus jopa venytyttävät saappaiden varsia. Suutari saa myös aika hyvin kuosiin pohjallisestaan irvistelevät kengät takaisin uudehkon näköisiksi.
Mulla käy kaikki käyttökengät kerran vuodessa suutarilla. Talvikengät keväällä ja kesäkengät syksyllä eli ennen kuin jätän "levolle" seuraavaa kautta varten. Juhlakengät ei yleensä vaadi suutarin apua, kun ne kuluvat vähemmän.
Hävettää. Tiedän kyllä, että saavat ihmeitä aikaan. Pitää ensi viikolla viedä saappaat korkolapun vaihtoon. Paljonko maksaa?
mutta en ole tiennyt, että kengän kokoakin voi säätää!
Välillä on ollut ongelmana, että olen vienyt kengät suutarille liian myöhään: korkolappu on jo liian kulunut. Kannattaa siis käydä ajoissa.
vai kehtaatteko viedä halvempiakin, esim Dinskon tekeleitä?
ja nyto lis kaapissa yhdet 29 euron kengät. Ei tuolla hinnalla välttämättä kyse ole kovin kalliista kengistä, mutta toki mä olen aina koittanu katsoa, että olis jotenakin laadukkaat.