Saako iltapäiväkerhossa pitää lapsen, vaikka äiti jäisi kotiin uuden vauvan kanssa?
.
Kommentit (23)
ovat jotenkin tärkeä ja olennaine osa koulupäivää ja kun kaikki ovat niissä. Minäkin olen varma että lapseni haluasivat ehdottomasti jtakaa siellä ainakin osittain vaikka olisinkin kotona
Meillä lapsen iltapäiväkerhossa on yli puolet lapsia joiden toinen vanhempi on kotona. Mulle jo sanottiin, kun lapsia on useampi, että laita ihmeessä lapsi sinne niin saa siellä ohajttua läksyjentekoapua yms. Ja täällä kun kerhon aloittaa, on se maksettava koko vuodelta, kävi siellä tai ei.
Meillä lapset halusivat mennä tänäkin vuonna sinne, koska paikat ovat ja pysyvät jos ei peru. Itse olen vauvan ja kolmen muun lapsen kanssa kotona, ja isomamt haluavat olla ip kerhossa, koska siellä on ikäistä seuraa koulun jälkeen. Ei ole niin mun olosta kiinni, koska olen 24h vuorokaudessa kiinni lapsissa, mutta lasten kannalta on mukavaa että saavat olla siellä, kun kerran haluavat. Ja siitähän minä maksan ihan riittävät summat.
Tietääkseni lasta saa pitää kerhossa. Mutta jos hyvät naiset otatte järjen käteen. Siis te joiden mielestä on laiska äiti jos laittaa kerhoon. Ajatelkaapa, jos lapsenne on aikaisemminkin ollut kerhossa, niin millä oikeudella sanotte että lapsen pitää olla kotona. Entäs kaverit joiden kanssa on tottunut leikkimään. En ikinä pakottais lasta olemaan äidin seurassa kokoaikaa. varsinkaan kun lapsi on siinä iässä, että kaverit on oleellinen osa elämää! Tietenkin äiti on tärkeä osa elämää, mutta on kehityksen kannalta tärkeää, että saa myös pitää tietyt aktiviteetit kuin ennen pikkukakkosta! yritä sitten kotona selittää että miks ei saa mennä kamujen kans leikkimään. Ottakaa myös huomioon. kaikki kerhokaverit ei välttämättä liity kotielämään vaan heitä näkee pelkästään hoitopaikassa. Ja tämähän oli sitten mun mielipide. Näköjään niitä täällä riittää. Ainahan nämä asiat ovat sen päätettävissä, jolla on tämä tilanne. Ja oli päätös mikä tahansa, niin se ei kuulu muille.
kotiin, kun olin äitiyslomalla. Usein tuli joku kaverikin siinä samalla, olipa yksi meillä vähän niin kuin epävirallisesti ip-hoidossakin. Ekaluokkalainen tykkäsi kovasti siitä, että äiti on kotona, vaikka ei nyt enää äitiä ihan joka asiaan tarvitsisikaan.
että joku kotiäiti tai äitiyslomalainen haluaa koululaisilleen ip-kerhopaikat.
Kyllä täytyy koululaisen olla harvinaisen saamaton koululainen, jos ei kaveripiiriä muualta löydy kuin iltiksestä. Kouluikäisen reviiri kun on jo aika laaja.
nykykään niin paljon siitä että vanhemmat eivät vietä tarpeeksi aikaa lastensa kanssa, niin enpä ihmettele miksi! Eivät näköjään vapaaehtoisesti vietäkkään. Kyllä se niitä kavereita näkee koulussakin... Ja miksi se ei voi tuoda niitä kavereita kotia sinun valvovien silmien alle? En ymmärrä! Lykätkää vaan lasten kasvatusvastuu muualle kuin kotia! huh huh!
On totta, että useimmat lapset tulevat iippaan mielellään just sen takia, että siellä on myös usein ne parhaimmat kaveritkin.Joillekin lapsille (arat ja syrjäänvetäytyvät) voi olla hyväkin, et ovat kerhossa niin oppivat rohkeammiksi ja saavat kenties uusia kavereita. Joillakin kun ei saata olla koulun ulkopuolella tai naapurissa kavereita juuri ollenkaan. Sinuna ehkä antaisin lapsen olla kerhossa esim.osa-aikaisesti eli ei joka päivä. Mutta en minäkään toisaalta näe siinä mieltä, että jos äiti on kotona, että lapsi olisi esim. viiteen asti kerhossa joka päivä.Tulee kyllä sillä lailla tod.pitkä päivä koululaiselle.
Iltapäiväkerholaisethat ovat vielä hyvin pieniä, ja jo kouluun tottuminen vaatii heiltä voimia. Omat lapseni ovat työpäivinäni (olen osa-aikaisessa työssä 2-3pv/viikko) ip-kerhossa ja kyllä he ainakin ovat sen pitkän koulu- ja ip-kerhopäivän jälkeen väsyneitä.
Meidän lapset nauttivat suuresti niistä päivistä, kun pääsevät aikaisin iltapäivällä kotiin, saavat syödä välipalan rauhassa, tehdä läksyt omaan tahtiin, lekotella sohvalla ja olla vaan. Varmasti sinunkin lapsesi pitäisivät siitä!
yhden äidin vastaus, että lapset saa ohjattua läksyjenteko apua;) Meillä läksyjenteko on yhteinen projekti kotona, minä äitinä haluan olla siinä lapsen tukena. Samalla tiedän missä mennään opinnoissa. Ei ole tullut mieleenkään että siihen tarvittaisiin ulkopuolista apua, paitsi jos on jotain oppimisvaikeuksia. Ip-kerhoa puollan sellaiselle lapselle jolla taipumusta esim vetäytyä kavereista ja jolla sosiaaliset taidot ovat heikommat. Eikö teidän lapsilla ole sitten harrastuksia missä tapaa kavereita?
yksityisiä rahastuslaitoksia, joudut varmaan maksamaan kuitenkin loppuvuoden kävi kerhossa tai ei
jos äiti saa olla koko aamupäivän jo vauvan kanssa kahdestaan!? Kerhohan on sitä varten, ettei lapsen tarvitse olla yksin kotona klo 16 asti, jolloin USEIMMAT vanhemmat pääsevät töistä, ei siksi että äiti saisi olla kaksin.
Voi nuijapäiden perjantai-iltapäiväkerhosta hyvää päivää!
mutta monet koululaiset ihan viihtyvät iltapäiväkerhossa kavereiden kanssa.
Sekin voi tulla yllätyksenä että kouluikäisillä lapsilla on jo ihan omaa sosiaalista elämää eikä se äiti ole enää ainoa autuaaksi tekevä seuralainen.
Seuraavaksi joku meuhkaa että onko pojan pakko mennä armeijaan kun äiti on kotona uuden vauvan kanssa ja poika oppis ihan hyvin kotonakin ne armeijajutskat.
on pula ip-paikoista, eli suuttuisin, jos paikan veisi tenava jonka äiti on kotona vauvan kanssa. Mietin, että miksi lapsi tarvitsee sen hoitopaikan, jos äiti kotona? Sehän on sitä varten ettei tarvitse yksin olla kotona. Kavereita on kiva kutsua kotiin kylään ja lapset tapaavat toisiaan puistossa yms. Meidän koululaisella on myös harrastuksia iltaisin, eli ei tarvitse siksi ip-paikkaa. Monissa ip-kerhoissa on liian suuret ryhmät ja monet vanhemmat sanovat niitä levottomiksi.
on pula ip-paikoista, eli suuttuisin, jos paikan veisi tenava jonka äiti on kotona vauvan kanssa. Mietin, että miksi lapsi tarvitsee sen hoitopaikan, jos äiti kotona? .
Aina ei tartte olla niin saatanan itsekäs vaan ajatella niitä muitakin eikä vaan omaa kakaraansa.
Itse en pidä lasta enää iltapäiväkerhossa, koska minusta on kiva, että tyttö on minun ja vauvan kanssa kotona. Osa hänen kavereistaan kotiutuu jo 14-15 aikaan sieltäkin, joten silloin seuraa usein riittää kotonakin.
Teillä olisi mahdollisuus vaikka tehdä jotain kivaa kaksi jos vauva nukkuu. Aika menee nopeasti, kohta lapsesi on jo niin iso ettei pahemmin kotona näy eikä äidin seura voisi vähempää kiinnostaa. Nauti nyt kun lapsesi vielä on pieni.
kotona ja isomman pitää koulun jälkeen vielä mennä kerhoon että sinä saat lisää "laatuaikaa" vauvan kanssa...?!?
Eikö niitä kavereita löydy isommalle koulupäivän jälkeen naapurustosta? Kerhosta kotiutuneet varmaan viimeistään pääsevät leikkimään teidän lapsen kanssa.
Eikö ne iltapäivän muutamat tunnit kuluisi kotona läksyjä tehden ja välipalaa syödessä ja jotain pientä puuhaillessa? Ai niin mutta sun tarttis ehkä sitten osallistua isomman aktiviteetteihin ja sehän olisi ääääääärimmäisen raskasta ja hankalaa kun on se vauvakin.
Ja ei teille varmaan saa kukaan tulla leikkimäänkään ettei se häiritse teidän vauvaa.