Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hiiva pois luomusti?

18.08.2007 |

Pari viikkoa sitten kuukautisten (ja ulkomaanmatkan) jälkeen alkoi kova kutina alapäässä. Valkovuotoa runsaasti ja hiivatulehduksen tapaan vaalea kokkareista. Perusvoiteella olen alapäätä hoidellut kuten yleensäkin, mutta nyt vaan ei tunnu vaiva häipyvän. Pesu ja perusvoitelu kyllä helpottavat oloa. Olisiko kellään vinkkejä järeämmistä eilääkkeellisistä hoidoista, joilla olette hiivan saaneet häädettyä pois?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body Shopin teepuuöljysarjassa oli ainakin ennen sellainen pikkupullo sopivaksi laimennettua mutta silti aika tymäkkää öljyä. Sen mukana sai ohjelappusenkin missä oli sata ja yksi käyttöä. Hiivatulehduksen häätämiseen neuvottiin tiputtamaan muutama tippa tamponiin ja asettamaan se paikoilleen. Vaikutusaikaa tai vaihtoväliä en nyt kyllä muista mutta kysypä kaupasta...

Vierailija
2/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kannaattaa vaihtaa terveellisemmäksi, sokeri ja hiiva pois, täysjyvää valkoisen jauhojen tilalle, ja juo puolukkamehua tai puolukoita,jos oikein muistan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaveri hoitaa toistuvat hiivansa aina laittamalla piimää tai luonnonjugurttia tamponiin ja tamponi sisään :D Sitä uskaltaisin itsekin kokeilla ennemmin kuin teepuuöljyä. Happamoittaa hiivan elinympäristön hiivalle sopimattomaksi ja emättimelle sopivammaksi. Hiivahan usein johtuu juuri pH-tasapainon järkkymisestä emättimessä.

Vierailija
4/6 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappobakteerit ovat hyviä.

Aloe juoma tasapainottaa pH:ta.

Vierailija
5/6 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin ehdotuksia:

Teepuuöljy

-mielenkiintoinen ehdotus. Tätä en kyllä jo karmean voimakkaan hajun takia suin surmin värkkiini laittaisi. Uskaltakoon ken haluaa.

Ruokavalio

myös kannaattaa vaihtaa terveellisemmäksi, sokeri ja hiiva pois, täysjyvää valkoisen jauhojen tilalle, ja juo puolukkamehua tai puolukoita,jos oikein muistan!

-mun tapauksessani hiiva ei aiheutunut ruokavaliomuutoksista. Varmaan tälläkin on merkitystä, mutta mun tapauksessani ei. Mulla on tosi harvoin hiivaa. Edellisestä kerrasta useita vuosia. Taisi olla raskausaikana, jolloin mulla niitä on ollut herkimmin.

Piimää tai luonnonjugurttia tamponiin ja tamponi sisään

- tätä ehdotusta itsekin mietin, mutta muistelin että " hoito" tehdään ruiskuttamalla ruiskulla maitorahkaa emättimeen :D. Se kait on sama mitä hapanta ainetta sisäänsä laittaa. Tuo tamponin avulla lattaminen oli tosi hyvä vinkki. KIITOS! Tampaxeja on kaapissa vielä vaikka kuin paljon. Onpahan niilläkin jotain käyttöä ens kerralla, kun kuukuppi on tehnyt tampoonit tarpeettomiksi.

Maitohappobakteerit ovat hyviä.

Aloe juoma tasapainottaa pH:ta.

-mä uskon myös, että suolisto tarttee apua, kun hiiva pääsee valloilleen. Kiitos muistutuksesta. Kertoisitko tästä Aloe juomasta enemmän? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja miksi erityisesti estää hiivaa ryöpsähtämästä?

T. Taviokuurna

Vierailija
6/6 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää Foreverin aloe-juomaa reilut kaksi vuotta sitten kun imetin ja pojallani oli kova ihottuma, sanoivat sen olevan avuksi imetyksen välityksellä vauvallekin. En tiedä sen tehosta sitten siihen, koska lopetin kohta imettämisen, mutta jatkoin itse juomista, koska uskonpa että itsellänikin on/oli puutosta vitemiineista. Pojalle, joka nyt on 3v annan juomaa sillon tällön, ihottumaa ei enää juurikaan ole, en tiedä onko sitten luonnollisestikin kasvanut maitoruvestaan pois.

Kun aloin odottaa seuraavaa vauvaa, ei minulla närästänyt juuri ollenkaan, ihan lopussa vaan, yhdellä Rennie-paketilla pärjäsin. Aikasemmissa raskauksissa olin kärsinyt järkyttävistä närästyksistä. Eikö närästäminen liity jotenkin elimistön pH-lukuun?(raskausaikana tietysti myös vauva painaa vatsaalaukkua, mutta mulla on närästänyt heti alusta pitäen aina.) Aloen-myyjä sanoi että jos perusmehu maistuu pahalta, elimistö on liian hapan. Ja se tosissaan maistui alussa. Persikanmakuisella alotin ja kohta saatoin juoda jo perusmakuakin.(Tässä voi sanoa joku että makuun tottui...niin niin, en tiedä)

Hiivaan voin sanoa, että aloella on suolistoa puhdistava luonnollinen ominaisuus.