Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysyykö mitkään vaatteet hyvinä pesusta toiseen?

20.05.2008 |

Minua tympäsee ostaa vaatteita, kun mitkään eivät nykyään pysy hyvänä pitkään. Olen kokeillut montaa eri merkkiä, mutta vaian muutamaan yksittäiseen vaatekappaleeseen olen ollut tyytyväinen. Tuntuu, että muutaman käyttöviikon jälkeen vaate on roskiskamaa. Tympäsee.

Kertokaas mihinkä merkkeihin olette olleet tyytyväisiä? Ja mitä suosittelette? Etenkin 6 vuotiaalla tytöllä kasvu on sen verran hidasta, että vaatteita ehtii käyttämään pidempään kuin pienemmillä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaiset ns. laatumerkit jotenkin venähtävät, vaikka värit pysyvätkin. Lindexit kutistuvat ja värit kulahtavat, Benettoneista purkautuu saumat ja ne kutistuvatkin liikaa, Lingonit haalistuvat liian pian, Gymboreetkin jotenkin venähtävät....

Marimekko on meillä pääsääntöisesti siirtynyt lapselta toiselle siistinä, lukuun ottamatta yhtä mekkoa, jonka värit haalistuivat. Ja -uskomatonta kyllä- Hennesin vaatteet kestävät kohtuullisen siisteinä.

En nyt osaa suoraan auttaa, mutta kuulisin minäkin mielelläni, jos joku on löytänyt kestävän merkin.

Muuten, pesen vaatteet pesuohjeen mukaan, ja silti käy näin.

Vierailija
2/19 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosi tyytyväinen Gymboreen vaatteisiin, ne ovat lähes kaikki periytyneet seuraavallekin käyttäjälle. Samoin Monsoonin vaatteet ovat olleet hyviä. Uusin tuttavuus Pampolina on myös ollut myönteinen yllätys. Ulkomailta tulee ostettua paljon, mutta ei sieltäkään pääsääntöisesti löydy "halpaa ja hyvää". Kalliimmasta päästä Oilily ei petä koskaan. Sitten on näitä, jotka maksavat, mutta eivät ole kovinkaan kummoisia (Elle, Burberry, Kenzo...)

"Halpismerkeistä" Lindex on mielestäni ykkönen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pystyykö Monsoonin sivuilta sittenkin tilaamaan Suomeen? Itse juuri ihastelin siellä paria mekkoa, mutta jotenkin sain sivuilta sen käsityksen että he eivät toimittaisi Suomeen??

Vierailija
4/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ostanut Helsingin myymälästä. Accessorize on Kampin keskuksessa. Sitä en osaa sanoa toimittaisivatko vaikka postiennakolla, sitähän kannattaisi kysyä!

Vierailija
5/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yksi merkki on pettymyksenä ylitse muiden, Tutta. Ensimmäinen Tutta vaate mikä meillä tuli oli lahjaksi saatu uusi body, jossa oli sauma auki valmiiksi. Sen jälkeen ostin Tutta college housut, jotka on reilun viikon käytön jälkeen (maks. 3 kertaa jalassa ollut) sen näköiset että ne olisi ollut ainakin kahdella lapsella ennen meitä. Eli värit lähti, nukkautu todella pahannäköiseksi. Eli Tuttaa ei meille enää tule. Meillä H&M:n vaatteet kestäneet hyvin, mutta käyttöaika on ollutkin nyt vasta pisin ja silloinkin vaan noin 5kk. (poika 1,5v.) Eli en tiedä kestäisi H&M:n vaatteetkaan esim. vuoden tai kahden käyttöä.

Vierailija
6/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sen verran pienet lapset, että käyttöaika vaatetta kohden on korkeintaan 8 kk., mutta vastaan silti. Olen huomannut, että vaatteiden pesijällä on vaikutusta kunnossa pysymiseen. Tämän olen huomannut parissakin asiassa. Ensinnäkin olen jonkun mieleisen vaatteen jäätyä pieneksi ostanut huutonetistä isomman. Tiedän siis, minkä ajan vaate on ollut markkinoilla, ja se on ehtinyt olla korkeintaan yhdellä lapsella käytössä. Ostettu vaate on saattanut olla tosi huonossa kunnossa, vaikka se meillä kovassa käytössä ei ole mennyt miksikään. Kyse ei siis ole ollut vaatteesta vaan pesijästä.

Toinen esimerkki on omien lasteni vaatteet. Vanhemman lapsen vaatteet olen aina pessyt hienopesussa. Osa niistä on pieniksi jäädessään yhtä hyviä kuin ensimmäisen pesun jälkeen. Pesunukkaa, kulumista tai venymistä ei ole. Sen sijaan toisen lapsen vaatteet pesen kirjopesussa ja ne menevät selkeästi nopeammin huonoon kuntoon. Oikea pesulämpötila, sama pesuaine ja muu käsittely (mm. kuivaus telineessä), mutta eri ohjelma. En tiedä, onko kyse pesun kestosta, linkousnopeudesta vai mistä, mutta vaatteiden erilaisen kulumisen olen huomannut.

Pesuaineista olen huomannut Erisanin pitävän värit hyvin. Muistaakseni myös Omo piti värit hyvinä, mutta sen haju oli viimeksi käyttäessäni kauhea.

Mitä vaatemerkkeihin tulee, meillä on aikain saatossa ollut käytössä mm. Marlon, H&M, Tutta, Lindex, Gymboree, IdaT ja Urban elk.

Vierailija
7/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojalla vaatteita vähän joka merkiltä, mutta parhaimmaksi ovat osoittautuneet Po.Pin vaatteet. Samoin Adidas säilyy moitteettomana pesusta toiseen (esimerkiksi collegepaidat), samoin Timberland. Zaralla on myös ollut tosi hyvänlaatuisia vaatteita. Ulkomailta ostetuista hyvinä ovat pysyneet mm. OshKosh ja GAP. Nextin vaatteet luovuttavat väriä jonkun verran ekoilla pesukerroilla, mutta säilyvät sitten samanlaisina vaikka kuinka pitkään.

Pesutyyleissä on tosiaan eroja. Kaverin pojalla on samanlaisia vaatteita, esim. Benettonia, Timberlandia jne ja niissä on ihan eri tavalla nukkaa kuin oman pojan vaatteissa. En ole koskaan tullut kysyneeksi, mistä tämä johtuu. Kiinnitin vaan asiaan huomiota, kun poika oli meillä hoidossa.

Vierailija
8/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti hävisi jonnekin taivaan tuuliin...

Meillä on ollut käytössä vaatteita vähän joka merkiltä. Luotettavin (ei vielä yhtään pettymystä) on ollut Po.P. Hyviä vaatteita on ollut myös Adidaksella (collegevaatteet), Timberlandilla, Zaralla (pieni yllätys). Myös GAPin vaatteet ovat pysyneet hyvin kuosissa. Nextin vaatteet kärsivät ekassa pesussa hieman, mutta säilyvät sitten samanlaisina pitkään eli hyvässä kunnossa.

Pesutavoissa on varmaan eroa. Kaverin pojalla on samoja merkkejä ja vaatteita kuin omallani (esim. Timberland ja Benetton) ja niissä on paljon nukkaa. Syytä en ole kysynyt, kunhan kiinnitin asiaan huomiota kun poika oli meillä hoidossa.

Vierailija
9/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut käytössä vaatteita vähän joka merkiltä. Luotettavin (ei vielä yhtään pettymystä) on ollut Po.P. Hyviä vaatteita on ollut myös Adidaksella (collegevaatteet), Timberlandilla, Zaralla (pieni yllätys). Myös GAPin vaatteet ovat pysyneet hyvin kuosissa. Nextin vaatteet kärsivät ekassa pesussa hieman, mutta säilyvät sitten samanlaisina pitkään eli hyvässä kunnossa.

Pesutavoissa on varmaan eroa. Kaverin pojalla on samoja merkkejä ja vaatteita kuin omallani (esim. Timberland ja Benetton) ja niissä on paljon nukkaa. Syytä en ole kysynyt, kunhan kiinnitin asiaan huomiota kun poika oli meillä hoidossa.

Vierailija
10/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalisen ykkösiä!! Bodyt joita käytetty ahkerasti, ei ole juurikaan edes nukkaantuneet. Saumat pysyneet suorassa jne. Meillä käytössä ollut basic ( muistaakseni) malliston vaatteita. Niitä joita saa usein, osta kolme-maksa kaksi...

Mutta muuten kyllä h&m, ciraff kestäneet hyvin. H&m olen ostanut todella paljon t-paitoja ja pitkähihaisia "t-paitoja". AIVAN huippuja!! Todella pehmeää puuvillaa. Pesussa ei miksikään, ei pesunukkaa edes! Aivan loistavia. Usein näitä olen ostanut ns tarjouksesta, 2kpl 10e tyyliin.

Benettonin pari paitaa olen ostanut, täysiä susia. Ekan pesun jälkeen saumat kierossa.

Ja yksi viho viimeinen mitä meidän taloon tulee on Tutta! Meillä monta bodya rikki jo parin pesukerran jälkeen. Käyttäjällä ei voinut hajota kun ikää oli alle 6kk.

Reikiä haaroissa, saumat ratkenneet. Pesunukka todella runsasta.

Vierailija
12/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ja 6-vuotiaat ja vaatteiden käyttöikä on 8kk-12kk suurin piirtein. Varsinkin pienikokoisella tytöllä on sama vaatekoko vuoden verran.

Minusta paras hinta-laatu-suhde on H&M:n vaatteilla. Etenkin perustrikoopaidat kestää haalistumatta ja nukkaantumatta pesusta toiseen. Samoin olen ollut tyytyväinen moniin puuvillaneuleisiin sekä sammareihin ja farkkuihin. Espritiltä varmoja valintoja on olleet suorahelmaiset collegepaidat ja suorat college- tai trikoohousut , joissa ei nukkaa tule lainkaan. Sen sijaan resorilliset versiot venähtävät kummallisesti. Espritillä on myös tosi hyviä housuja (farkut, sametti- ja kangashousut) varsinkin pojille - kestävät hyvinä pesusta toiseen. Hyviä vaatteita on myös löytynyt Girandolalta ja Mayoralilta. Yöasuissa ja alusvaatteissa ehdoton ykkönen on Schiesser, sukissa Maximo.

Meillä vaatteet pestään väreittäin, yleensä 40 asteessa normaalissa pesuohjelmassa ja kuivataan pääsääntöisesti narulla ja joskus rummussa jos pesumerkintä sallii. H&M pysyy kuosissaan hyvännäköisenä rumpukuivauksesta huolimatta.

Vierailija
14/19 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia löytyy JesperJuniorista, joten meillä asioidaan siellä ahkerasti etenkin ale-aikaan. Käyttäjä on 6v, joten käyttöikääkin vaatteille tulee. Nuo eivät ole menneet miksikään ja kestävät uudenveroisina myyntiinkin.

Vierailija
15/19 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen.

Vaikka vaatteita on molemmilla paljon, silti niitä tulee ahkeraan pestyä.

40 c sekä 60 c pesuja valtaosa, ja AINA kuivatetaan ihan perinteisellä telinekuivatuksella.

Yksi seikka, mitä teen kaikille vaatteille ennen pesua, on se, että käännän vaatteet nurin...värit ja etenkin logot pysyvät paremmin, eikä päälispuoli nukkaannu juurikaan, eli vaatteet säilyvät pidempään siisteinä.

Meidän 4 v poika saa kaikki (toki uusiakin saa ;) ) isoveikan vanhat vaatteet, eivätkä mielestäni ole mitenkään erityisen kulahtaneita, eli kestävät kyllä veljeltä toiselle, ja monet vaatteet ovat vielä käyttökelpoisia massussani kasvavalle seuraavallekkin tulokkaalle (jos viitsin kaikkea säästää).

Vierailija
16/19 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki Legon vaatteet pysyneet erittäin hyvinä. Myös Marimekon paidat.

Tyttö kohta 4v. käyttää myös paljon Legoa. Myös Ellen vaatteet ja Gymboree hyvää laatua. Uusi tuttavuus meillä on Naartjie, ja olen huomannyt että vaatteet ovat aina kuin uusia pesun jälkeen. Saattavat venyä käytössä, mutta ovat ihan kuosissaan pesun jälkeen. Tosi mukavia päällä, ja aina tyttö myös laittaa ne päälle kun ovat pesusta tulleet. Mutta jos kaksi pitäisi valita tytölle niin sanoisin Lego ja Elle.

Vierailija
17/19 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samat vaatteet myös käytössä jo pidempään ja haluaisin vaatteita jotka pysyisi siisteinä koko käyttöajan. Tiedän mistä tykkään eikä maku vaihtele kokoajan, eli haluan vaatteita jotka kestää kovaa käyttöä, pesua toisen perään....mm.H&M trikoot ei kestä..H&M:ltä löytyy hyviä farkkuja ja sammareita sekä noita perustrikoopaitoja, mutta trikoohousut kyllä nyppyyntyy.

Olen tosi tarkka vaatteiden kunnosta ja mä olen ihan kypsä noihin hm trikoisiin joita nytkin tytöllä on...syystalvella ostettu, edelleen mahtuisivat, mutta kunto on jo ihan kauhee, todellakin roskiskamaa!

Kenzon kapeita trikoita meillä muutamat ollut ja ne pysynyt tosi hyvinä kovasta käytöstä huolimatta. Mallin vuoksi pystytty ottamaan käyttöön jo hiukan reiluina ja pieneksi jääneenä menee vielä mekon alla capreina...yhdet olleet nyt vuoden käytössä ja edelleen oikein siistit, ei mitään nyppyä! Mutta kenellä on varaa ostaa kovin monia kenzon trikoita...? Ei mulla ainakaan... Kenzon velourvaatteet myös huippuja.

Meillä käytetään merkkejä niin laidasta laitaan että kovin kattavaa kokemusta en monestakaan merkistä voi sanoa mutta muutamia vaatteita on kaapissa joihin olen ollut tosi tyytyväinen, kovasta käytöstä huolimatta oikein siistejä. Yksi Mini a turen trikoopaita on ollut meillä ihan älyttömän suosittu ja sitä on pidetty ja pesty niiiin paljon...hitunen haalistumaa tullut mutta nukkaa ei näytä materiaaliin saavan millään! Sama homma yhden Me toon trikoopaidan kanssa. Näitä kokeilen jatkossakin jos mieluisia tulee vastaan (me toon sukkikset ei taas kummoiset laadultaan). Marimekot myös kestää nukkaantumatta. Elleltä meillä ollut myös hyviä paitoja.

Espritin laatu vaihtelee kovin...osa tosi hyviä-osa taas lörpähtää liian pian.

Vinkkejä minäkin kuulisin mielelläni :)

Vierailija
18/19 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoa, Espritiä, PO.P:tä ym meillä on ollut.

Legon kaikkiin vaatteisiin en ole ollut täysin tyytyväinen enkä Espritin. Benettonin paitoja meille ei enää tule. Mayoral on ollut ihan ok, ei kuitenkaan mikää huippu. Po.P:stä tykkään, mutta kun sitä ei ole lähettyvillä ostettavissa niin sitä on vähemmän :(

Vaatteet pesen ihan ohjeen mukaan. Olen pyrkinyt pitämään vaatteiden määrän kohtuullisena, joten varmasti meillä on vaatteet enemmän käytössä kuin kaikille kirjoittajilla. Aiemmin pitkähihaisia oli n. 30 kpl, nyt 5-8 kpl joten kyllä paitoja pidetään enemmän.

Vierailija
19/19 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gantin vaatteet - ovat pysyneet sekä nuorimmaisella että isommalla (13 v) pojalla hyvinä.

Sitten H&M:n collegehousut nuorimmaisella - saa pestä 60 asteessa ja hyvin ovat hintaansa nähden kestäneet - näitä olen tainnut hehkuttaa ennenkin :)

Jos mennään kalliimpiin merkkeihin, niin pikeepaidoissa Lacosten paidat ovat olleet tosi kestäviä - pese ja pidä - ei nukkaa eikä kulumaa. Viime kesänä käyttöön otetut paidat ovat edelleen priimakunnossa, vaikka käyttökertoja on paljon.

Osa IKKS:n vaatteista kestää tosi hyvin, samoin Catiminin. Tanskalaisista mielestäni Katvig ja Molo ovat pysyneet hyvinä, mutta Molon pesulaput menettävät tekstit 1-2 pesussa.

Po.P:n vaatteet ovat myös pysyneet hyvinä. GAP:n pikeet pitää myös aika hyvin kuosinsa ja Ralph Lauren samoin. Osa Burberryn vaatteista pysyy tosi hyvänä kun taas osa ei. Timberland myös yleisesti ottaen on kestänyt hyvin. Petit Bateaun alusvaatteet kestää tosi hyvin ja Falken sukat ovat mielestäni kestävimpiä.

En tiedä sitten vaikuttaako se, että pesen suht nopeasti käytön jälkeen noudattaen pesuohjetta ja silitän kaiken - mikä taitaa olla hulluutta, mutta intohimonsa kullakin :) Ja toki vaatettakin taitaa olla liikaa.