Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istukka kohdunsuun päällä

17.08.2007 |

Onko kellään ollut tällaista ongelmaa? Olin tänään ultrassa (viikkoja 29+3) ja minulla todettiin istukan olevan osittain kohdunsuun päällä. Tätä kontroloidaan, jos istukka siirtyisi pois kohdunsuun päältä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tässä raskaudessa istukka osittain kohdunsuun edessä, huomattiin rv 27 paikkeilla, siitä muutaman viikon päästä tarkistuksessa oli jo noussut edestä pois! Useimmiten kuulemma nousee pois edestä mahan kasvaessa, jos on vain osittain kohdunsuulla. Eli toivotaan, että näin käy sinullakin:)

Vanile rv 31+6

Vierailija
2/3 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on aika harvinaista että se pysyisi kohdunsuun päällä. Seuraavassa ultrassa tiedät sitten enemmän mihin se on siirtynyt vai onko. Kysy synnytyksestä ja riskeistä sitten siellä lääkäriltä tarkemmin. Ei siitä etukäteen mitään haittaa ole. Alatiesynnytys vaan ei välttämättä ole mahdollinen, jos istukka on liikaa lapsen tiellä. Ja verenvuotoriski voi olla suurempi. Reunalla oleminen ei ole niin vaarallista kuin kokonaan kohdunsuunpäällä keskellä oleva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huomattiin istukan olevan kokonaan kohdunsuun edessä rask.vkolla 27 (Rakenneultrassa istukka oli vielä kohdun takaseinämässä). Minulle sanottiin että istukka saattaa vielä siirtyä pois kohdunsuulta ja synnytystapa-arvio tehtäisiin vkolla 35 - tuolloin istukka ei ollut kuitenkaan siirtynyt ja sovittiin sektioaika. Mahdollisesta verenvuodosta varoiteltiin, mutta kun rask. vkolla 37 yhtäkkiä tuli todella massiivinen verenvuoto, se yllätti. Kiireesti ambulanssilla sairaalaan jossa todettiin että istukka on irronnut osittain. Lapsi leikattiin suunniteltua aikaisemmin ja huh, säikähdyksellä selvittiin.